Ojedinělá ale,jinak i častá závada na motoru 1.6 55kW
Autor |
Zpráva |
patrik-hp
Příspěvky: 3257 Bydliště: Brandýs nad Labem
|
Ojedinělá ale,jinak i častá závada na motoru 1.6 55kW
U té hlavy obr.první,je na výfukových svodech položena věc,která zapříčinila takhle drastický potkání ventilů s písty na motoru VW.Je to napínák řemene pohonu alt.servo.. Stalo se toto:Při běhu motoru při jízdě nejspíš nevydržela osmička šroub co drží napínák a střihla se v dělících rovinách napínák kontra hliníkový držák alternátoru-serva-napínáku.
Řemen alternátoru při jízdě spadl díky destrukci tohoto šroubu(proč né na druhou stranu nevim,asi chtěl něco vzkázat majiteli vozu) a zalétl pod řemenici tohoto řemene kde následoval pod řemen rozvodový i přes plastový kryt řemene rozvodů,který taky trochu pocuchal....V mžiku nadzdvihl ozubený řemen rozvodů a nastal maximální potkan až po ztrátu komprese..A proč ojedinělý?Protože když se potká,tak v 97% případů díky opotřebení řemene rozvodů a hlavně né tolik,je to max 3,až 5 poškozených ventilů,a sedla jsou prakticky netknutá.Stačí vyměnit poškozené ventily max. i jejich simeringy a jede se dál.Vačka se po přetržení rozvodů neunáší tolik co při stálém otáčení vačky od kliky,jak v tomto případě,kdy rozvodový řemen zůstal se všemi zuby avšak poněkud otřepený.Je to veliká vyjímka,protože toto je při 100 tisících najetých km,napínák řemene alt. vydrží věky,kromě tý napínací pružiny a před cca třemi měsíci na ní byly měněny rozvody, i řemen alt.jaký paradox pro majitele.. Hlava je poškozena natolik,hlavne obrázek dvě a tři sedla sacích ventilů,cca tři,že než se mrcasit s opravou sedel a dosedací plochy hlavy na blok,že se jelo navštívit vrakoviště...majitel dal čtyři za kompletní hlavu,a tři cca za materiál kolem ní,musel se vyměnit i simering kliky,protože i ten to roztrhalo a cáry řemene alternátoru a olejové skvrny byly i pod řemenicí rozvodovýho kola kliky prostě ty špagety z řemene byly všude,kam jen oko pohlédne.Zdvihátka se nepodařilo vyfotit tak kvalitně,aby na nich bylo vidět rozpraskání a deformace....naprosto zničený.Písty dostaly vrypy,ale přežily... tak že nikdy nevíte,jak se vám motor potká...Ať už měníte řemen nebo ne.Musíte snad raději všecko...vy,co máte ty řemenový pohony....jj
|
31.1.08, 19:31 |
|
|
Reklama
|
Reklama
|
|
|
|
Martin 007
Dezertér
Příspěvky: 12399 Bydliště: Pardubice - jihozápadní okolí
|
_________________ Škoda 130 RAPID 1987 - 743.136 "Kdo nemá Rapida jistě život proklíná." UNDER RECONSTRUCTION BMW E46 330xi Touring 2001 - Objem ničím nenahradíš. Zakládající člen Coupé clubu TW Škoda 743 Forever Team Člen klubu ostrých motorů TW
|
31.1.08, 20:22 |
|
|
slovacek.milos
Mistr mechanik
Příspěvky: 16256 Bydliště: Strážnice
|
Re: Ojedinělá ale,jinak i častá závada na motoru 1.6 55kW
patrik-hp píše: U té hlavy obr.první,je na výfukových svodech položena věc,která zapříčinila takhle drastický potkání ventilů s písty na motoru VW.Je to napínák řemene pohonu alt.servo.. Stalo se toto:Při běhu motoru při jízdě nejspíš nevydržela osmička šroub co drží napínák a střihla se v dělících rovinách napínák kontra hliníkový držák alternátoru-serva-napínáku. Řemen alternátoru při jízdě spadl díky destrukci tohoto šroubu(proč né na druhou stranu nevim,asi chtěl něco vzkázat majiteli vozu) a zalétl pod řemenici tohoto řemene kde následoval pod řemen rozvodový i přes plastový kryt řemene rozvodů,který taky trochu pocuchal....V mžiku nadzdvihl ozubený řemen rozvodů a nastal maximální potkan až po ztrátu komprese..A proč ojedinělý?Protože když se potká,tak v 97% případů díky opotřebení řemene rozvodů a hlavně né tolik,je to max 3,až 5 poškozených ventilů,a sedla jsou prakticky netknutá.Stačí vyměnit poškozené ventily max. i jejich simeringy a jede se dál.Vačka se po přetržení rozvodů neunáší tolik co při stálém otáčení vačky od kliky,jak v tomto případě,kdy rozvodový řemen zůstal se všemi zuby avšak poněkud otřepený.Je to veliká vyjímka,protože toto je při 100 tisících najetých km,napínák řemene alt. vydrží věky,kromě tý napínací pružiny a před cca třemi měsíci na ní byly měněny rozvody, i řemen alt.jaký paradox pro majitele.. Hlava je poškozena natolik,hlavne obrázek dvě a tři sedla sacích ventilů,cca tři,že než se mrcasit s opravou sedel a dosedací plochy hlavy na blok,že se jelo navštívit vrakoviště...majitel dal čtyři za kompletní hlavu,a tři cca za materiál kolem ní,musel se vyměnit i simering kliky,protože i ten to roztrhalo a cáry řemene alternátoru a olejové skvrny byly i pod řemenicí rozvodovýho kola kliky prostě ty špagety z řemene byly všude,kam jen oko pohlédne.Zdvihátka se nepodařilo vyfotit tak kvalitně,aby na nich bylo vidět rozpraskání a deformace....naprosto zničený.Písty dostaly vrypy,ale přežily... tak že nikdy nevíte,jak se vám motor potká...Ať už měníte řemen nebo ne.Musíte snad raději všecko...vy,co máte ty řemenový pohony....jj
není to jen 1.6 měl jsem to i na VW 1.0 nebo nevím jaký je nejmenší obsah tohoto typu motoru otřepený řemen se dostal do rozvodů a KO totál lágr, žádná chyba druhý motor miloš
|
31.1.08, 20:42 |
|
|
Ondras83
Příspěvky: 17411 Bydliště: Stračov (u HK)
|
_________________ "clovek musi mit odvahu to zkurvit"
|
31.1.08, 21:18 |
|
|
cyz
Příspěvky: 3262 Bydliště: Uherské Hradiště (Kunovice)
|
pěkná práce - zlaté řetězové OHC
|
31.1.08, 22:23 |
|
|
Šemik
Příspěvky: 15104 Bydliště: Praha
|
Schválně jak dopadla tahle Honda
http://halbot.haluze.sk/?id=516
_________________ ŠKODA 742 FOREVER TEAM
|
1.2.08, 21:24 |
|
|
Jura
Příspěvky: 1430 Bydliště: Brno
|
Kluci nestrašte mě tady.... Se tu moji 1.6ku ještě začnu bát vytočit na 5000, aby se tomu nic nestalo. Stejně sakra moc nechápu, jak se to tam dostane ten řemen přes ten kryt do rozvodů...to bude spíš nějaká vyjímka haluz, že se todle stane ne?
_________________ Felinka Combi 1.6 GLX
|
1.2.08, 22:17 |
|
|
Jiri
Příspěvky: 4146 Bydliště: okres svitavy,West Yorkshire
|
No my mame ted lahudku... Hyundai ted nevim jakej.. je to neco jak treby BMW X5.. ctarkolka... motor obsah taky nevim ale 16V ma vyvyzovaci hridel a dva rozvodaky.. jeden se roztrhl a namotal se na druhej... skocilo to a potkalo se to... to sem zvedavej az sundame hlavu....jakto ze u te feldy se potkalo... vsechno se vsim.. vetinou byvaji jen nektere ventily... podle toho jak se to zrovna natoci....to muselo taky nejak preskocit.. ne... ze se to tak rozmlatilo..
|
1.2.08, 23:01 |
|
|
slovacek.milos
Mistr mechanik
Příspěvky: 16256 Bydliště: Strážnice
|
Jura píše: Kluci nestrašte mě tady.... Se tu moji 1.6ku ještě začnu bát vytočit na 5000, aby se tomu nic nestalo. Stejně sakra moc nechápu, jak se to tam dostane ten řemen přes ten kryt do rozvodů...to bude spíš nějaká vyjímka haluz, že se todle stane ne?
já to taky moc nechápu, ale vleze, navíc ti to rozbije štelovací rysky, dělám to tak že na něj máknu a pokud cítím gumové drážky je to asi OK ale jak je řemen tvrdý, ty drážky drhnou hned ven zničí i řemenici na klice za 3500 kč miloš
|
2.2.08, 08:58 |
|
|
slovacek.milos
Mistr mechanik
Příspěvky: 16256 Bydliště: Strážnice
|
Jiri píše: No my mame ted lahudku... Hyundai ted nevim jakej.. je to neco jak treby BMW X5.. ctarkolka... motor obsah taky nevim ale 16V ma vyvyzovaci hridel a dva rozvodaky.. jeden se roztrhl a namotal se na druhej... skocilo to a potkalo se to... to sem zvedavej az sundame hlavu....jakto ze u te feldy se potkalo... vsechno se vsim.. vetinou byvaji jen nektere ventily... podle toho jak se to zrovna natoci....to muselo taky nejak preskocit.. ne... ze se to tak rozmlatilo..
pak napiš tam je to finanční orgazmus 5000 kladka 5000 řemen x 2 = 20.000 kč + hlava a mraky práce a ten přístup dobře to říka drak jak vidím určitý druh auta zavírám vrata miloš
|
2.2.08, 09:07 |
|
|
superflo
Příspěvky: 555 Bydliště: Košice, Bratislava
|
Ajaj... no ja som mal meneny rozvod na 72 000km, a teraz mam nalietane 140 000km. kazdych 60 000 treba menit rozvod kladku klinak a pumpu?? ja som pozeral na remen a je ako novy este na nom vidno oznacenie...
Mam to vymenit alebo este tak 20 000km nalietat??
Dik
|
2.2.08, 11:55 |
|
|
slovacek.milos
Mistr mechanik
Příspěvky: 16256 Bydliště: Strážnice
|
superflo píše: Ajaj... no ja som mal meneny rozvod na 72 000km, a teraz mam nalietane 140 000km. kazdych 60 000 treba menit rozvod kladku klinak a pumpu?? ja som pozeral na remen a je ako novy este na nom vidno oznacenie... Mam to vymenit alebo este tak 20 000km nalietat??
Dik
to je i podle výrobce co doporučuje kolik let nebo km to je taky různě miloš
|
2.2.08, 13:02 |
|
|
cyz
Příspěvky: 3262 Bydliště: Uherské Hradiště (Kunovice)
|
Jura píše: Kluci nestrašte mě tady.... Se tu moji 1.6ku ještě začnu bát vytočit na 5000, aby se tomu nic nestalo. Stejně sakra moc nechápu, jak se to tam dostane ten řemen přes ten kryt do rozvodů...to bude spíš nějaká vyjímka haluz, že se todle stane ne?
Na 5 000 to radši netoč....stejně u té 1,6ky to nemá moc smysl, táhne hlavně v nízkých.
|
2.2.08, 13:27 |
|
|
Jiri
Příspěvky: 4146 Bydliště: okres svitavy,West Yorkshire
|
slovacek.milos píše: Jiri píše: No my mame ted lahudku... Hyundai ted nevim jakej.. je to neco jak treby BMW X5.. ctarkolka... motor obsah taky nevim ale 16V ma vyvyzovaci hridel a dva rozvodaky.. jeden se roztrhl a namotal se na druhej... skocilo to a potkalo se to... to sem zvedavej az sundame hlavu....jakto ze u te feldy se potkalo... vsechno se vsim.. vetinou byvaji jen nektere ventily... podle toho jak se to zrovna natoci....to muselo taky nejak preskocit.. ne... ze se to tak rozmlatilo.. pak napiš tam je to finanční orgazmus 5000 kladka 5000 řemen x 2 = 20.000 kč + hlava a mraky práce a ten přístup dobře to říka drak jak vidím určitý druh auta zavírám vrata miloš
Kolik to bude stat nevim ale ted v tydnu se bude rozhodovat kdo to bude delat.. chtel bych aby to nepadlo na me .. jak sem to tak videl... a navic 16V a ten rozvodak na vacku se neroztrhl ale je tak o ctvrt otacky jinde tak sem zvedavej kolik ventilu bude ohnutejch a navic je v tom jeste plyn... no supr prace
|
3.2.08, 17:43 |
|
|
patrik-hp
Příspěvky: 3257 Bydliště: Brandýs nad Labem
|
Jiri píše: slovacek.milos píše: Jiri píše: No my mame ted lahudku... Hyundai ted nevim jakej.. je to neco jak treby BMW X5.. ctarkolka... motor obsah taky nevim ale 16V ma vyvyzovaci hridel a dva rozvodaky.. jeden se roztrhl a namotal se na druhej... skocilo to a potkalo se to... to sem zvedavej az sundame hlavu....jakto ze u te feldy se potkalo... vsechno se vsim.. vetinou byvaji jen nektere ventily... podle toho jak se to zrovna natoci....to muselo taky nejak preskocit.. ne... ze se to tak rozmlatilo.. pak napiš tam je to finanční orgazmus 5000 kladka 5000 řemen x 2 = 20.000 kč + hlava a mraky práce a ten přístup dobře to říka drak jak vidím určitý druh auta zavírám vrata miloš Kolik to bude stat nevim ale ted v tydnu se bude rozhodovat kdo to bude delat.. chtel bych aby to nepadlo na me .. jak sem to tak videl... a navic 16V a ten rozvodak na vacku se neroztrhl ale je tak o ctvrt otacky jinde tak sem zvedavej kolik ventilu bude ohnutejch a navic je v tom jeste plyn... no supr prace
Jjj...jsou to samý vynálezy a pak tohle......Snad rozvodový řetěz a kola jsou nejstabilnější a nejspolehlivější.....nebo hluboké spalovací prostory,jako u škodovky nebo Fáva,ale tam už není spalování tolik eko.No a že jsou hlučné,či nákladné na výrobu?Ale nehrozí vám nic,pokud tedy namáte např. 1.2HTP12V a nehupne vám řetěz,přes zuby,protože do ní ze začátku namontovali krátkej vodící běhoun rozvoďáku...Ale to už se vyřešilo.Vynalezli delší a je klid.Oni ty auta snad nepoužívají v provozu a zátěži,než je dají do výroby?????Nebo prostě nevyzkouší vše a dlouze,aby se odprostili od závad v provozu obyčejných lidí,kteří kolikrát i rozjet automobil neumí ,a pak to skočí a je problém....třeba i o sedm zubů a nepotká se ....na vejfukový vačce....no řetěz jako na motoru motocyklu.....A kolo řemenice a kola vačky bez klínu,pouze dotaženy na velký moment....když to funguje,dobrá.....Ale proč to všecko?Klín je vždy spolehlivý,.....nerozumim jejich inovacím.Zas asi prachy výroba,atd.....A osud je trestá .....dříve lidé více věděli,dnes mě připadá,že neví co se stane když už to běží....A to je ten kámen konstrukční školy.Vše má svůj čas ale dnes jaksi všici spěchajó a pak se podpaluje to,co vychytali v 70-80 letech.....Je to doba bez soudnosti a pokory k těm,kteří to před nimi už dávno vymysleli a pouze těží zisk.....takových hlášení poruch na vozidlech....Ano jsou složitělší,ale neuměrně tedy době vzniku.....je rok 2008 ale auta mají závad jako sestrojená 1203jka na slovensku v letech 70-80.....Omluvte mě hošaní slováci,ale byla to pravda.....museli znovu na přejímku a přetažení...některé se rozpadly už cestou do Čech... A tak to je dnes s novými auty...Rozpadají se za doby užívání,jako postižení leprou...každá doba měla vady,ale tolik nikdy a potvrdí to lidé,co ještě tu dobu 100vek a Favoritů zažili v servisech naplno.Jestli to přišlo s němci nevim,ale je to možná z olympijské země....Prý i ve vodičích je málo mědi,proto oxidují fofrem a chytají pistáciovou barvu mnohem dříve,než poctivé měděné ve 120cítkách nebo Fávech,nehledim na to,že mají eko bužírku,kterou rozpuistí obyčejná voda,která má vlastně před vlhkem a vodou chránit...Ale už se nebudu více opakovat...Paradox postavenej na palici.No tak že se nedivte,že máte závadu na vozidle...těch tam je....
|
3.2.08, 22:16 |
|
|
Reklama
|
Reklama
|
|
|
|
|
Kdo je online |
Uživatelé procházející toto fórum: Google [Bot] a 5 návštevníků |
|
Nemůžete zakládat nová témata v tomto fóru Nemůžete odpovídat v tomto fóru Nemůžete upravovat své příspěvky v tomto fóru Nemůžete mazat své příspěvky v tomto fóru
|
|