Volnobezne otacky Favorit BMM
Autor |
Zpráva |
cyz
Příspěvky: 3262 Bydliště: Uherské Hradiště (Kunovice)
|
Spínač pro ventrilátor máš v chladiči, v domku termostatu je snímač teploty pro teploměr a na sacím potrubí je snímač pro ŘJ. Pokud se ti špatně zahřívá motor tak vytáhni termostat, uvař ho v hrnci a sleduj teplotu kdy otevírá a potom kdy se zavře, měl by se otevřít při 88°C. Nebo dej rovnou nový, občas se stane že nefunguje jak má a je potřeba ho vyměnit. Ten snímač pro řídící jednotku by se možná projevoval. Zjistíš to tak že udeláš diagnostiku na studeném motoru a musí ukazovat stejnou hodnotu jako je teplota okolí.
|
30.1.08, 19:07 |
|
|
Reklama
|
Reklama
|
|
|
|
Lukáš
Příspěvky: 266
|
A je mozne aby po 10km jizdy byla teplota na teplomeru jen o 1/4 zvednuta na rucicce? To je malo ne? To by melo byt vyse po 10km jizdy
|
30.1.08, 19:28 |
|
|
cyz
Příspěvky: 3262 Bydliště: Uherské Hradiště (Kunovice)
|
Možné to je - já jsem měl špatný termostat a jak přišly první mrazy tak ručička taky nešla moc vysoko a jak jsem zapnul topení tak šla úplně dolů a i přesto že jsem jel stabilně 120-140 tak ručička nešla taky víc než přes čtvrtinu a auto nešlo vůbec vytopit.
|
30.1.08, 19:38 |
|
|
Lukáš
Příspěvky: 266
|
Ale to asi moc normlani nebude ne? Jako myslim to v tom smyslu ze teplomer sice ukazuje jinak ale teplota motoru bude vyssi ve skutecnosti ne? Pocituju to i na topeni a celkove ze motor je dost teply... nevim jak to je odstupnovane ten teplomer... skoda
|
30.1.08, 19:47 |
|
|
slovacek.milos
Mistr mechanik
Příspěvky: 16256 Bydliště: Strážnice
|
si někoho najdi kdo ti to napíchne řeknu ti poslední případ do MPi s LPG se investovalo hodně peněz problémy s volnoběhem nakonec revize reduktoru za 2000 kč, membrány byly ale OK před výměnou po napíchnutí na vag měřené hodnoty se zobrazily dvě lambády na jedné 1.01 na druhé 1, obě nefunkční, prostě řečeno diagnostika je základ miloš
|
31.1.08, 09:05 |
|
|
Xxenon
Příspěvky: 53 Bydliště: cz
|
Diagnostika je opravdu základ tak jak píše Miloš a nezáležena tom zda je to karburátor nebo vstřikování. Bez vyčtení hodnot vysílaných jednotlivými snímači (nikoli pouze paměti závad)
je nalezení příčiny dost nejisté a hlavně příčina projevu závady nemusí být pouze jedna.
Řídící jednotka pro BMM na rozdíl od MPI uchovává adaptační hodnoty v takzvaně „měkké“ tabulce. Znamená to, že jejich vymazání a uvedení systému do základního nastavení jde dvěma způsoby. První a správný, je adaptace pomocí VAG. Druhé je odpojením napětí pro řídící jednotku. Při tomto druhém způsobu si jednotka zapsané hodnoty pamatuje jen do doby než se vybije napětí na kondensátorech. Je to zhruba něco mezi 15 minutami a 1 hodinou. (Není u toho třeba dělat žádné jiné rituály jako je například popsané trojí ohřátí nebo jak doporučují jiní mechanici strkání jednotka do lednice atd.) Kondensátory se vybijí po odpojení napájecího napětí vždy stejně a samy.
Z toho co popisuješ, provedli první základní nastavení ŘJ v servisu a proto se ze začátku motor ve volnoběhu zklidnil. ŘJ po uvedení do základního nastavení, stejně jako po studeném startu dávkuje cca 10 min. delší nástřiky, které mohou eliminovat přisávání falešného vzduchu. Vzhledem k tomu, že na začátku také popisuješ, že jsi měl až do výměny tělesa škrtící klapky odpojen spínač volnoběhu, nepracoval po celou dobu správně ventil N80. Je velice pravděpodobné, že je zanesený a netěsní. Nedá se ani vyloučit, že náplň aktivního uhlí se rozpadla na prach protože nabyla pravidelně regenerována. Netěsnost ventilu N80 způsobuje velice často nepravidelný volnoběh právě proto, že přivádí falešný vzduch do oblasti škrtící klapky. Odpoj na straně k motoru hadici od N80 a vhodným způsobem jí ucpi , (zkontroluj zda na trase k tělesu klapky není hadice poškozena nebo zpuchřelá). Odpoj Svorkovnici od ŘJ motoru a počkej až se vymažou adaptační hodnoty (viz výše), potom udělej jízdní zkoušku. Pokud se volnoběh zklidní, budeš muset vyměnit N80 a zkontrolovat aktivní uhlí aby se závada nezopakovala. Pokud ne, nezbývá nic jiného než diagnostika systému a určení závad dle hodnot systému.
Xxenon
_________________ Xxenon
|
31.1.08, 16:48 |
|
|
Lukáš
Příspěvky: 266
|
Dekuji, jen potrebuji jeste vedet co je N80 a jak zkontrolovat aktivni uhli?
|
31.1.08, 18:50 |
|
|
slovacek.milos
Mistr mechanik
Příspěvky: 16256 Bydliště: Strážnice
|
Xxenon píše: Diagnostika je opravdu základ tak jak píše Miloš a nezáležena tom zda je to karburátor nebo vstřikování. Bez vyčtení hodnot vysílaných jednotlivými snímači (nikoli pouze paměti závad) je nalezení příčiny dost nejisté a hlavně příčina projevu závady nemusí být pouze jedna.
Řídící jednotka pro BMM na rozdíl od MPI uchovává adaptační hodnoty v takzvaně „měkké“ tabulce. Znamená to, že jejich vymazání a uvedení systému do základního nastavení jde dvěma způsoby. První a správný, je adaptace pomocí VAG. Druhé je odpojením napětí pro řídící jednotku. Při tomto druhém způsobu si jednotka zapsané hodnoty pamatuje jen do doby než se vybije napětí na kondensátorech. Je to zhruba něco mezi 15 minutami a 1 hodinou. (Není u toho třeba dělat žádné jiné rituály jako je například popsané trojí ohřátí nebo jak doporučují jiní mechanici strkání jednotka do lednice atd.) Kondensátory se vybijí po odpojení napájecího napětí vždy stejně a samy. Z toho co popisuješ, provedli první základní nastavení ŘJ v servisu a proto se ze začátku motor ve volnoběhu zklidnil. ŘJ po uvedení do základního nastavení, stejně jako po studeném startu dávkuje cca 10 min. delší nástřiky, které mohou eliminovat přisávání falešného vzduchu. Vzhledem k tomu, že na začátku také popisuješ, že jsi měl až do výměny tělesa škrtící klapky odpojen spínač volnoběhu, nepracoval po celou dobu správně ventil N80. Je velice pravděpodobné, že je zanesený a netěsní. Nedá se ani vyloučit, že náplň aktivního uhlí se rozpadla na prach protože nabyla pravidelně regenerována. Netěsnost ventilu N80 způsobuje velice často nepravidelný volnoběh právě proto, že přivádí falešný vzduch do oblasti škrtící klapky. Odpoj na straně k motoru hadici od N80 a vhodným způsobem jí ucpi , (zkontroluj zda na trase k tělesu klapky není hadice poškozena nebo zpuchřelá). Odpoj Svorkovnici od ŘJ motoru a počkej až se vymažou adaptační hodnoty (viz výše), potom udělej jízdní zkoušku. Pokud se volnoběh zklidní, budeš muset vyměnit N80 a zkontrolovat aktivní uhlí aby se závada nezopakovala. Pokud ne, nezbývá nic jiného než diagnostika systému a určení závad dle hodnot systému.
Xxenon
tak N80 na ten jsem zapoměl ještě mi nikdy nenapadlo dít ho do souvislosti s volnoběhem, ten vnímám jen u kontroly akčních členů a dyž se odpojí a jezdí se bez něj co se stane miloš
|
31.1.08, 18:58 |
|
|
Ondras83
Příspěvky: 17411 Bydliště: Stračov (u HK)
|
takže sem to pochopil tak, že když na celej večer odpojim ŘJ a ráno přijdu, tak by na ní mělo bejt základní nastavení ???
když je motor ohřátej na provozní teplotu, tak stojim před dílnou, sešlápnu a zadusí se a pak rychle vyletí do otáček (rychle znamená to, že když jedu s BMM favoritem, tak to je líná kur*a)...já mám fidlu BMM po GO s upravenou hlavou, LPG, vyměnili sme Hallův snímač a pohoda, vo hodně se to zlepšilo, pak mi to nedalo, vyměnili sme celou vstřikovací jednotku bez LPG, takže je to normální, ale dělá to stejně...když třeba podřazuju s meziplynem, tak to ani nevyletí do otáček, na to prošlápnutí se to zadusí....nelíbí se mi to, ale dělaj to takhle i 2 další feldy na kterejch to zkoušel otec...ale s tim meziplynem to je fakt nepříjemný...prostě si myslim, že to není normální...
_________________ "clovek musi mit odvahu to zkurvit"
|
31.1.08, 19:19 |
|
|
Xxenon
Příspěvky: 53 Bydliště: cz
|
Lukáš píše: Dekuji, jen potrebuji jeste vedet co je N80 a jak zkontrolovat aktivni uhli?
Na levém podběhu je umístěn černý kulatý válec, to je nádoba s aktívním uhlím. Do něj je přivedeno odvětrání palivové nádrže. Z něj vede hadice do tělesa škrtící klapky a cca 10 cm od nádobky je na této hadici připevněn regenerační ventil N80. Na kontrolu uhlí zatím zapoměň a pokus se udělat test který jsem popsal.
PS pro Miloše. Motor může bez potíží pracovat i bez ventilu regenerace (pokud tedy přes něj nedochází k přisávání falešného vzduchu). Absorpce par paliva z nádrže do nádobky aktivního uhlí a jejich postupné spalování prostřednictvím motoru, byla jedna s podmínek splnění exhalační normy EU 1 a vyšší.
_________________ Xxenon
|
31.1.08, 21:45 |
|
|
Ondras83
Příspěvky: 17411 Bydliště: Stračov (u HK)
|
_________________ "clovek musi mit odvahu to zkurvit"
|
1.2.08, 14:50 |
|
|
Xxenon
Příspěvky: 53 Bydliště: cz
|
Základní nastavení ne, ale vymazány adaptační hodnoty.
K druhému dotazu.
Ano, dá se říci že je to normální. Nemůžeš to porovnávat s karburátorem. Je to o prioritách. Zatímco u karburátoru byla pro požadavek okamžitého zvýšení otáček zavedena akcelerační pumpička u vstřikování tomu tak není. Má sice něco jako elektronické prodloužení nástřiků při akceleraci ale prioritou pro systém není Tvůj požadavek na okamžité zvýšení otáček nýbrž splnění exhalací. Navíc tento efekt prodlevy umocňuje mechanické ovládání klapky a elektronické řízení nástřiků. Mechanika se s elektronikou nemají moc rádi. Proto se také začal do vozů montovat „EGAS“.
_________________ Xxenon
|
1.2.08, 21:36 |
|
|
slovacek.milos
Mistr mechanik
Příspěvky: 16256 Bydliště: Strážnice
|
Xxenon píše: Základní nastavení ne, ale vymazány adaptační hodnoty. K druhému dotazu. Ano, dá se říci že je to normální. Nemůžeš to porovnávat s karburátorem. Je to o prioritách. Zatímco u karburátoru byla pro požadavek okamžitého zvýšení otáček zavedena akcelerační pumpička u vstřikování tomu tak není. Má sice něco jako elektronické prodloužení nástřiků při akceleraci ale prioritou pro systém není Tvůj požadavek na okamžité zvýšení otáček nýbrž splnění exhalací. Navíc tento efekt prodlevy umocňuje mechanické ovládání klapky a elektronické řízení nástřiků. Mechanika se s elektronikou nemají moc rádi. Proto se také začal do vozů montovat „EGAS“.
a EGAS je prosím co miloš
|
2.2.08, 09:26 |
|
|
Xxenon
Příspěvky: 53 Bydliště: cz
|
slovacek.milos píše: Xxenon píše: Základní nastavení ne, ale vymazány adaptační hodnoty. K druhému dotazu. Ano, dá se říci že je to normální. Nemůžeš to porovnávat s karburátorem. Je to o prioritách. Zatímco u karburátoru byla pro požadavek okamžitého zvýšení otáček zavedena akcelerační pumpička u vstřikování tomu tak není. Má sice něco jako elektronické prodloužení nástřiků při akceleraci ale prioritou pro systém není Tvůj požadavek na okamžité zvýšení otáček nýbrž splnění exhalací. Navíc tento efekt prodlevy umocňuje mechanické ovládání klapky a elektronické řízení nástřiků. Mechanika se s elektronikou nemají moc rádi. Proto se také začal do vozů montovat „EGAS“. a EGAS je prosím co miloš
EGAS = Elektronický pedál akcelerace. Není tam mechanické spojení s tělesem škrtící klapky. EGAS předává informaci o své poloze do řídící jednotky a ta pomocí servomotoru ovládá škrtící klapu o celé její dráze.
_________________ Xxenon
|
2.2.08, 10:29 |
|
|
Ondras83
Příspěvky: 17411 Bydliště: Stračov (u HK)
|
_________________ "clovek musi mit odvahu to zkurvit"
|
3.2.08, 13:23 |
|
|
Reklama
|
Reklama
|
|
|
|
|
Kdo je online |
Uživatelé procházející toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 4 návštevníků |
|
Nemůžete zakládat nová témata v tomto fóru Nemůžete odpovídat v tomto fóru Nemůžete upravovat své příspěvky v tomto fóru Nemůžete mazat své příspěvky v tomto fóru
|
|