Vyhledat témata bez odpovědí | Zobrazit aktivní témata Právě je 25.11.24, 17:24



Odpovědět na téma  [ Příspěvků: 16 ]  Přejít na stránku 1, 2  Další
 motor 130 strasne žere. co ovlivnuje spotrebu? 
Autor Zpráva

Příspěvky: 126
Bydliště: Jaromer
Příspěvek motor 130 strasne žere. co ovlivnuje spotrebu?
dobry den, znamy ma problem... po zadření jeho 105 motoru se instaloval motor 130 a da se říct, že strašně žere (500kč beznin, 120km najeto do sucha). Zajima me, co všechno je faktor ovlivnujici spotřebu ktera se zmeni po instalaci celeho agregatu (tj, neustale brzdici brzdy ne, noha řidiče ne a tak). napada me maximalne hladina v karburátoru, ntesnící jehl. ventil popř. unik paliva přes akcelerační pumpu. Netesnosti jsem nespozoroval žádné. Našel jsem tady i příspevek nabádající na 130 ke zmene na karb 105 je to řešení? nic vic me nenapadá. diky za rady

_________________
brouk pytlík-všechno znám, všechno vím, všude jsem byl


3.2.08, 11:21
Profil ICQ Zobrazit autorovy stránky
Pspvek Reklama

   
Dřevák na focení, neumí ostřit
Uživatelský avatar

Příspěvky: 27231
Bydliště: Netolice největší prdel v republice
Příspěvek 
nepřibejvá olej ?

_________________
Nissan Navara D40
Passat 96kw
Felda 1.3BMM combi LPG ve stavu klinické smrti čeká na konec :(


3.2.08, 11:30
Profil ICQ
Dezertér
Uživatelský avatar

Příspěvky: 12399
Bydliště: Pardubice - jihozápadní okolí
Příspěvek 
No na tu AC pumpu bych se mrknul určitě...mě to sežralo benál za 200 na 15ti kilákách - domů těch 15km sem jel na to co mi tam zbylo ještě před tankováním... :D - pak vyměnit i olej...nesvítí mazání ?

Hladina karbecu je si je vysoká tak opět...motor se uchlastává...snížit hladinu...jinak jede normálně ...startuje normálně ???

_________________
Škoda 130 RAPID 1987 - 743.136 "Kdo nemá Rapida jistě život proklíná." UNDER RECONSTRUCTION
BMW E46 330xi Touring 2001 - Objem ničím nenahradíš.
Zakládající člen Coupé clubu TW
Škoda 743 Forever Team
Člen klubu ostrých motorů TW


3.2.08, 11:33
Profil ICQ Zobrazit autorovy stránky
Mistr mechanik
Uživatelský avatar

Příspěvky: 16256
Bydliště: Strážnice
Příspěvek Re: motor 130 strasne žere. co ovlivnuje spotrebu?
krf píše:
dobry den, znamy ma problem... po zadření jeho 105 motoru se instaloval motor 130 a da se říct, že strašně žere (500kč beznin, 120km najeto do sucha). Zajima me, co všechno je faktor ovlivnujici spotřebu ktera se zmeni po instalaci celeho agregatu (tj, neustale brzdici brzdy ne, noha řidiče ne a tak). napada me maximalne hladina v karburátoru, ntesnící jehl. ventil popř. unik paliva přes akcelerační pumpu. Netesnosti jsem nespozoroval žádné. Našel jsem tady i příspevek nabádající na 130 ke zmene na karb 105 je to řešení? nic vic me nenapadá. diky za rady


a co zapalování, jestli se jiskra ztratí v přerušovači a na svíčku toho moc nezbude, palec víčko KO, VN kabely neprůchodné, svíčky na nic, co předstih nelítá to tam plus mínus autobus že se ani nedá seštelovat, co rozvodový řetěz nevlaje jak na prvního máje, vzduichový filtr jak bota, výfuk díra, výšku paliva změř a a nastav délku chodu plováku a pak toho chlastometra začni postupně léčit jak jsem napsal miloš


3.2.08, 11:35
Profil

Příspěvky: 126
Bydliště: Jaromer
Příspěvek Re: motor 130 strasne žere. co ovlivnuje spotrebu?
slovacek.milos píše:
krf píše:
dobry den, znamy ma problem... po zadření jeho 105 motoru se instaloval motor 130 a da se říct, že strašně žere (500kč beznin, 120km najeto do sucha). Zajima me, co všechno je faktor ovlivnujici spotřebu ktera se zmeni po instalaci celeho agregatu (tj, neustale brzdici brzdy ne, noha řidiče ne a tak). napada me maximalne hladina v karburátoru, ntesnící jehl. ventil popř. unik paliva přes akcelerační pumpu. Netesnosti jsem nespozoroval žádné. Našel jsem tady i příspevek nabádající na 130 ke zmene na karb 105 je to řešení? nic vic me nenapadá. diky za rady


a co zapalování, jestli se jiskra ztratí v přerušovači a na svíčku toho moc nezbude, palec víčko KO, VN kabely neprůchodné, svíčky na nic, co předstih nelítá to tam plus mínus autobus že se ani nedá seštelovat, co rozvodový řetěz nevlaje jak na prvního máje, vzduichový filtr jak bota, výfuk díra, výšku paliva změř a a nastav délku chodu plováku a pak toho chlastometra začni postupně léčit jak jsem napsal miloš


palec i vicko vypada zanovne, zadna oxidace či náznaky vetšího opálení, rozdelovac se zda byt v cajku s minimalnima vulema, jen oproti 105 ma vetsi podltakovku, zapalovani nevim, nemam strobac. VN kabely skusim, je fakt že sou dost starý. Oleje jsem si nevšuiml jestli pribejva, ale motor docela dost smrdí. Svicky nove, rozvodak nevim, nepopiram ze neni slyšet ale slyšel jsem i horsi :-)))... btw k cemu je dobra delka chodu plovaku a kolik ma byt?

_________________
brouk pytlík-všechno znám, všechno vím, všude jsem byl


3.2.08, 11:48
Profil ICQ Zobrazit autorovy stránky

Příspěvky: 126
Bydliště: Jaromer
Příspěvek 
Martin 007 píše:
No na tu AC pumpu bych se mrknul určitě...mě to sežralo benál za 200 na 15ti kilákách - domů těch 15km sem jel na to co mi tam zbylo ještě před tankováním... :D - pak vyměnit i olej...nesvítí mazání ?

Hladina karbecu je si je vysoká tak opět...motor se uchlastává...snížit hladinu...jinak jede normálně ...startuje normálně ???


AC pumpa z puvodniho motoru 105 kde fungovala bez problemu. Motor teda moc nereaguje na seštelovávání smesi, při prvotní kontrole byl šroubek bohatosti uplně utažen. Motor startuje jak se patří. Ale zarazi me jak neco z motoru smrdí (nevim jestli z vyfuku nebo odjinud :-/ )

_________________
brouk pytlík-všechno znám, všechno vím, všude jsem byl


3.2.08, 11:50
Profil ICQ Zobrazit autorovy stránky
Dezertér
Uživatelský avatar

Příspěvky: 12399
Bydliště: Pardubice - jihozápadní okolí
Příspěvek 
No když seš ten brouk pytlík...tak šup...jesi pumpa makala tak OK...ještě tam můžeš zkusit prubnout karbec z tý 105ky jesi se to zlepší...

Jinak bych postupoval jak radí miloš...ono když už tak už...pořád to všechno jsou řádově stokorunové čátky a motor ti dá pokoj...pokud je OK...vyjjímka jsou rozvody no 300Kč, ale to je pořád paráda...

Brouk pytlík..to je dobrý :D :D :D

_________________
Škoda 130 RAPID 1987 - 743.136 "Kdo nemá Rapida jistě život proklíná." UNDER RECONSTRUCTION
BMW E46 330xi Touring 2001 - Objem ničím nenahradíš.
Zakládající člen Coupé clubu TW
Škoda 743 Forever Team
Člen klubu ostrých motorů TW


3.2.08, 11:56
Profil ICQ Zobrazit autorovy stránky
Dezertér
Uživatelský avatar

Příspěvky: 12399
Bydliště: Pardubice - jihozápadní okolí
Příspěvek 
Jinak jako novej vzduchovej filtr, těsnění pod karbecem( karbec nejlíp seštelovanej...aspoň na zakládní hodnoty )... popř. utažená hlava...utažený výfuk a neděravý výfuk to je základ...

Vzduch 2 otáčky od dorazu a benál 2.5 otáčky od dorazu...myslim

Jesi něco z toho není OK tak to fofrem udělej a budem se bavit dál...takle je to na dvě věci...

_________________
Škoda 130 RAPID 1987 - 743.136 "Kdo nemá Rapida jistě život proklíná." UNDER RECONSTRUCTION
BMW E46 330xi Touring 2001 - Objem ničím nenahradíš.
Zakládající člen Coupé clubu TW
Škoda 743 Forever Team
Člen klubu ostrých motorů TW


3.2.08, 11:59
Profil ICQ Zobrazit autorovy stránky

Příspěvky: 126
Bydliště: Jaromer
Příspěvek 
Martin 007 píše:
Jinak jako novej vzduchovej filtr, těsnění pod karbecem( karbec nejlíp seštelovanej...aspoň na zakládní hodnoty )... popř. utažená hlava...utažený výfuk a neděravý výfuk to je základ...

Vzduch 2 otáčky od dorazu a benál 2.5 otáčky od dorazu...myslim

Jesi něco z toho není OK tak to fofrem udělej a budem se bavit dál...takle je to na dvě věci...


teseni pod karbem nevym v jakym je stavu, karbec sešetelovanej ale zda se mi že je to dviny. filtr vzduchu rok stary, ale jezdilo se s nim i na 105 a najelo se asi 10tkm :-). vyfuk tesní, utazena hlava??? co to :-) voda v oleji, olej ve vodě nebo tlak ve vode neni :-)

_________________
brouk pytlík-všechno znám, všechno vím, všude jsem byl


3.2.08, 12:16
Profil ICQ Zobrazit autorovy stránky

Příspěvky: 317
Bydliště: Čáslav
Příspěvek 
Zaměřil bych se určitě na vše, co radí Miloš. Ale podle toho, co píšeš, že ti nejde seštelovat karburátor, to bude pravděpobně nějaká netěsnost v karburátoru, prohnuté víčko, prohnutá spodní příruba, volný odpojovač volnoběhu. 105 karburator bych už na 130 nikdy nedal, pokud jezdíš na benzin,105-kový má menší difuzor na 1 komoře, déle otvírá 2 komora a nemá obohacovač, samo i menší trysky. Na 105 i 120 karburátor má130 za studena hroznou díru v plynu a do ohřátí na cca 70°C to bez sytiče nejede i ohřátý motor nemá zrovna ideální vlastnosti. Pokud 105,120 karb. přetryskuješ na 130, tak díky menšímu difuzoru na 1 komoře se motor nestíhá v určitých otáčkách dostatečně plnit vzduchem a bere si víc benzínu, výsledek je takový, že to ohřáté sice jede, ale má to o cca 0,5 až 1 l vyšší než by mělo s dobrým 130 karburátorem, díra v plynu za studena přetrvává. Co můžu ještě doporučit jako alternativu 130 karburátoru, tak dobrý karburátor z užovky 120LS, nebo i některých úzkých 120, má obohacovač a difuzory 22/23, na ten to má výrazně lepší vlastnosti než na novější sedr za 105,120, nebo120LS. Ještě bych zkusil změřit tlaky ve válcích, jestli máš alespoň 10kpa na všech válcích, dobrá 130 mívá 13-14 kpa.


3.2.08, 12:53
Profil
Dezertér
Uživatelský avatar

Příspěvky: 12399
Bydliště: Pardubice - jihozápadní okolí
Příspěvek 
Jesi není povolená hlava aby foukala...no nic to jedno no když nikde nic...ten vzducháč koukej vyměnit..žádný keci stylu že má najeto jenom 10 000 km a podobně...sešteluj ten karbec...je určitě správně složen... tj. trysky vzdušníky ?

_________________
Škoda 130 RAPID 1987 - 743.136 "Kdo nemá Rapida jistě život proklíná." UNDER RECONSTRUCTION
BMW E46 330xi Touring 2001 - Objem ničím nenahradíš.
Zakládající člen Coupé clubu TW
Škoda 743 Forever Team
Člen klubu ostrých motorů TW


3.2.08, 12:56
Profil ICQ Zobrazit autorovy stránky

Příspěvky: 233
Bydliště: Úpice
Příspěvek motor strašně žere
podívej se opravdu na hladinu jakou udržuje plovák. Já jsem nedávno potřeboval někam zajet a musel jsem před tím ještě v rychlosti vyměnit karbec takže jsem neměl ani čas podívat se na plovák a to byla chyba vzalo si to 13 litrů na 100 Km. Svíčky černé jak bota tak se podívej na svíčky na nich poznáš jak to žere


3.2.08, 16:20
Profil
Uživatelský avatar

Příspěvky: 3262
Bydliště: Uherské Hradiště (Kunovice)
Příspěvek Re: motor strašně žere
Taky bych se prvně podíval na filtr vzduchu a tu hladinu, příp. zrovna zkontroluj víčko. Pokud je filterbox chycený přímo do karbu tak zkus to víčko srovnat a chyť ho na pružinu např. o sání. Jinak to co píšeš je spotřeba cca 12l/100km. Píšeš že "ne noha řidiče" ale tohle je celkem normální jev když dáš 130ku na 4kvalt a než si na to zvykneš, u mě to bylo něco podobného a u dvou mojich kámošů taky (ale nevím jak jezdíš takže tohle je poznámka bokem). K tomu 105kovému karbu - nebál bych se toho, na mojí škodovce je 105kový karbec a 130kový motor, jezdil jsem s tím teda spíš delší trasy takže mi ty problémy se studeným motorem nevadily, po zahřátí to ale nejelo až tak špatně i když motor byl trochu tupější a dalo se jezdit snad za 5l/100km (za 300 benzín, trasa UH - Brno a zpět a ještě tam zbylo).


3.2.08, 20:10
Profil ICQ
Uživatelský avatar

Příspěvky: 6588
Bydliště: Kosice
Příspěvek 
krf píše:
Martin 007 píše:
No na tu AC pumpu bych se mrknul určitě...mě to sežralo benál za 200 na 15ti kilákách - domů těch 15km sem jel na to co mi tam zbylo ještě před tankováním... :D - pak vyměnit i olej...nesvítí mazání ?

Hladina karbecu je si je vysoká tak opět...motor se uchlastává...snížit hladinu...jinak jede normálně ...startuje normálně ???


AC pumpa z puvodniho motoru 105 kde fungovala bez problemu. Motor teda moc nereaguje na seštelovávání smesi, při prvotní kontrole byl šroubek bohatosti uplně utažen. Motor startuje jak se patří. Ale zarazi me jak neco z motoru smrdí (nevim jestli z vyfuku nebo odjinud :-/ )


Ak sa neda nastavit bohatost, resp. motor nereaguje na nastaovanie, je mozne, ze niekto v karburatore vymenil tesnenie a namiesto SEDR tesnenia dal tesnenie ESDR, v tom pripade bude zaslepeny vzdusnik volnobehu, obvod volnobeznej trysky dostane samostav a jeho nastavenie bude skoro nemozne. Jazdit sa s tym da, ale moze sa to tvarit podivne a spotreba moze ist aj na dvonjasobok toho, na co je zvyk.

Ja som to mal na 105ke, usiel som s tym ~ 500 km a az na to, ze priemerna spotreba sla na 12l / 100km a pri jazde po zasnezenom terene mimo cesty sa to uchlastalo a zdochlo to slo vcelku v pohode.

Vizualne sa zamena tesnenia da skontrolovat po zlozeni filtrboxu. V hlavnej komore karburatora by mala byt na urovni vika drazka v stene komory. So spravnym tesnenim by malo byt vidno dieru vzdusnika, s tesnenim ESDR tam bude vidno len tesnenie.

_________________
This is Linux land, on silent nights you can hear Windows machines rebooting.
(--)))o-») Skoda Rapid 136 r.v.1989 biely
OOOO Audi 80 2.3E r.v. 1993 - Vopruz durch Technik
[H] Honda HR-V 4x4 r.v. 2000 - mula
Skoda 742 Forever Team


4.2.08, 17:10
Profil Zobrazit autorovy stránky

Příspěvky: 126
Bydliště: Jaromer
Příspěvek 
A jaky ma byt to otryskovani? nenašel jsem nic a bible co mam doma motory 130 neobsahuje

_________________
brouk pytlík-všechno znám, všechno vím, všude jsem byl


4.2.08, 18:02
Profil ICQ Zobrazit autorovy stránky
Pspvek Reklama

   
Zobrazit příspěvky za předchozí:  Seřadit podle  
Odpovědět na téma   [ Příspěvků: 16 ]  Přejít na stránku 1, 2  Další

Kdo je online

Uživatelé procházející toto fórum: Google [Bot] a 23 návštevníků


Nemůžete zakládat nová témata v tomto fóru
Nemůžete odpovídat v tomto fóru
Nemůžete upravovat své příspěvky v tomto fóru
Nemůžete mazat své příspěvky v tomto fóru

Hledat:
Přejít na:  
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group.
Designed by STSoftware for PTF.
Český překlad – phpBB.cz