Vyhledat témata bez odpovědí | Zobrazit aktivní témata Právě je 25.11.24, 21:44



Odpovědět na téma  [ Příspěvků: 112 ]  Přejít na stránku 1, 2, 3, 4, 5 ... 8  Další
 motor ze 130 + 4q ze 120 
Autor Zpráva

Příspěvky: 73
Bydliště: Chrudim
Příspěvek motor ze 130 + 4q ze 120
Zdarec,
chtěl bych se zeptat jestli je možné zkombinovat motor ze škody 130 a převodovku 4q ze Škody 120L?
Jestliže ano, tak jestli musím něco upravovat?
Diky.


6.2.08, 08:18
Profil
Pspvek Reklama

   
Uživatelský avatar

Příspěvky: 3262
Bydliště: Uherské Hradiště (Kunovice)
Příspěvek Re: motor ze 130 + 4q ze 120
Možné to je technicky, papírově je tam tuším problém že na 130kový motor se vyžadují 4-pístkové brzdy ale mě to STK udělalo. Problém je ve větší hlučnosti....motor jede ve vyšších otáčkách než na 5kvaltu ale zase to trhá asfalt takže doporučuju.


6.2.08, 08:27
Profil ICQ

Příspěvky: 73
Bydliště: Chrudim
Příspěvek Re: motor ze 130 + 4q ze 120
cyz píše:
Možné to je technicky, papírově je tam tuším problém že na 130kový motor se vyžadují 4-pístkové brzdy ale mě to STK udělalo. Problém je ve větší hlučnosti....motor jede ve vyšších otáčkách než na 5kvaltu ale zase to trhá asfalt takže doporučuju.


Nemusí se tam nějak měnit spojka? nebo nějak upravovat


6.2.08, 08:32
Profil
Uživatelský avatar

Příspěvky: 3262
Bydliště: Uherské Hradiště (Kunovice)
Příspěvek Re: motor ze 130 + 4q ze 120
Ne, všechno to sedí. Rozdíl je jen v setrvačníku, pro zajímavost, kdybys chtěl měnit setrvačník tak 130ka má jinou rozteč než 105/120. Jinak ten motor tam normálně vyměníš kus za kus, blok je zvenku prakticky stejný a uchycení úplně stejné.


6.2.08, 08:40
Profil ICQ

Příspěvky: 73
Bydliště: Chrudim
Příspěvek Re: motor ze 130 + 4q ze 120
cyz píše:
Ne, všechno to sedí. Rozdíl je jen v setrvačníku, pro zajímavost, kdybys chtěl měnit setrvačník tak 130ka má jinou rozteč než 105/120. Jinak ten motor tam normálně vyměníš kus za kus, blok je zvenku prakticky stejný a uchycení úplně stejné.


Musím tedy ten setrvačník měnit a nebo tam můžu nechat setrvačník ze 130 a na to kopnout 4q z 120?


6.2.08, 08:44
Profil
Pan Kapitán
Uživatelský avatar

Příspěvky: 12138
Bydliště: Tynec n.L.
Příspěvek Re: motor ze 130 + 4q ze 120
Jirka.cz píše:
Musím tedy ten setrvačník měnit a nebo tam můžu nechat setrvačník ze 130 a na to kopnout 4q z 120?


Klidne to tam "kopni".
Setrvacnik ma akorat jinou roztec sroubu na spojeni s klikovkou, coz te nemusi trapit, do toho nezasahujes.

Pozor na ulomeny poloosy, bude to dobre hrabat, ale moc to nezkousej.

_________________
Forman 1994 Million Edition "Frankie"
Rapid 120/1985 "Eda" - BAZ 120R
Škoda 742 Forever TeamObrázek

Cvokárium: Youtube Instagram


6.2.08, 09:51
Profil ICQ YIM

Příspěvky: 73
Bydliště: Chrudim
Příspěvek Re: motor ze 130 + 4q ze 120
Viky píše:
Jirka.cz píše:
Musím tedy ten setrvačník měnit a nebo tam můžu nechat setrvačník ze 130 a na to kopnout 4q z 120?


Klidne to tam "kopni".
Setrvacnik ma akorat jinou roztec sroubu na spojeni s klikovkou, coz te nemusi trapit, do toho nezasahujes.

Pozor na ulomeny poloosy, bude to dobre hrabat, ale moc to nezkousej.


Nemůžu takhle oddělat některé rychlosti - když to bude trhat asfalt?


6.2.08, 10:05
Profil
Uživatelský avatar

Příspěvky: 6588
Bydliště: Kosice
Příspěvek Re: motor ze 130 + 4q ze 120
Jirka.cz píše:
Viky píše:
Jirka.cz píše:
Musím tedy ten setrvačník měnit a nebo tam můžu nechat setrvačník ze 130 a na to kopnout 4q z 120?


Klidne to tam "kopni".
Setrvacnik ma akorat jinou roztec sroubu na spojeni s klikovkou, coz te nemusi trapit, do toho nezasahujes.

Pozor na ulomeny poloosy, bude to dobre hrabat, ale moc to nezkousej.


Nemůžu takhle oddělat některé rychlosti - když to bude trhat asfalt?


To asi sotva, sukolia 1. 2. a 3. rychlostneho stupna su na prevodovke 4q a 5q rovnake rozmerovo aj co sa tyka prevodoveho pomeru a su plne zamenitelne. Rozdielny je len 4. a 5. stupen (5. v 4q chyba) aj to len kvoli tomu, aby nebolo nakonci prilis prudke odstupnovanie (u 4q je dlha trojka aj stvorka, u 5q je trojka kratsia a je dlha stvorka a patka). Zmeneny je len diferencial (prevodovy pomer 4,22 u 4q vs. 3,9 u 5q - ale existuju aj tovarenske 4q s 3,9, napriklad 120LE). a s tym suvisi aj zmena poloos (S130 ma suche poloosy s homokynetickymi klbami, S105/120 ma poloosy mokre - bez zmeny na diferenciali su nezamenne).

Cize ak s tym nebudes jazdit ako dobytok, tak to neulomis.

_________________
This is Linux land, on silent nights you can hear Windows machines rebooting.
(--)))o-») Skoda Rapid 136 r.v.1989 biely
OOOO Audi 80 2.3E r.v. 1993 - Vopruz durch Technik
[H] Honda HR-V 4x4 r.v. 2000 - mula
Skoda 742 Forever Team


6.2.08, 10:21
Profil Zobrazit autorovy stránky

Příspěvky: 317
Bydliště: Čáslav
Příspěvek Re: motor ze 130 + 4q ze 120
Dobra 130 na 4-kvaltu opravdu stoji za to, na 4 to jede do všech kopců, je to pak ve své třídě dravec.Ale pravda je, že na 4-kvaltu má motor v 87km/h 3000ot a pak uz je celkem dost hlučnej. Asi nejlíp by mu prospěl 5-kvalt ze 125. Navíc bych doporučil elektronické zapalovaní z favorita, jde pak ještě lépe do otáček, hlavně do otáček nad 3000. A taky je dobré, aby číslo motoru sedělo s papírama. Jinak motor sedne do 105,120 bez jakýkoliv úprav. A ty poloosy vydrží, pokud nebudeš víc hrabat, než jezdit.


6.2.08, 19:05
Profil
Uživatelský avatar

Příspěvky: 3262
Bydliště: Uherské Hradiště (Kunovice)
Příspěvek Re: motor ze 130 + 4q ze 120
píš bych řekl že ta 4q převodovka to vydrží líp než 5q, možná se mi to jenom zdá ale 5q mi připadají celkově daleko poruchovější a míň odolné. 4q převodovka je nezmar. K tomu zapalování: když není utahaná pružina u kladívka a je dobře seřízený odtrh tak to jde do otáček nad 3 000 úplně stejně jak Fávo....žádný problém v tom nevidím.


6.2.08, 19:12
Profil ICQ
Pan Kapitán
Uživatelský avatar

Příspěvky: 12138
Bydliště: Tynec n.L.
Příspěvek Re: motor ze 130 + 4q ze 120
ventYl píše:
To asi sotva, sukolia 1. 2. a 3. rychlostneho stupna su na prevodovke 4q a 5q rovnake rozmerovo aj co sa tyka prevodoveho pomeru a su plne zamenitelne. Rozdielny je len 4. a 5. stupen (5. v 4q chyba) aj to len kvoli tomu, aby nebolo nakonci prilis prudke odstupnovanie (u 4q je dlha trojka aj stvorka, u 5q je trojka kratsia a je dlha stvorka a patka). Zmeneny je len diferencial (prevodovy pomer 4,22 u 4q vs. 3,9 u 5q - ale existuju aj tovarenske 4q s 3,9, napriklad 120LE). a s tym suvisi aj zmena poloos (S130 ma suche poloosy s homokynetickymi klbami, S105/120 ma poloosy mokre - bez zmeny na diferenciali su nezamenne).

Cize ak s tym nebudes jazdit ako dobytok, tak to neulomis.


Prosil bych nedelat zmatek. 1., 2., 3. jsou vzdy stejne, zadna "dlha trojka" tam neni. Trojka je trojka.

Prevodovky se pak lisi prevodovym pomerem na diferencialu, ktery se serive davaly tri: 4.44, 4.22 a 3.9.

4.44 se daval jenom do 4Q do roku 1977.
4.22 mely 4Q i 5Q pro 120ky a 105ky.
3.9 mel jedinej 4Q, a to 120LE a potom vsechny 5Q pro 130, 135 a 136 a je ze vsech nejrychlejsi, to znamena ze se na kola prenese mensi sila, ale auto jede rychlejc.

Ten 4Q teda prenese na prvni tri kvalty kola o 8% vetsi silu nez ten 5Q co na 130ku normalne patri, teda to lip hrabe a muzes ty poloosy fakt prelomit.

Jinak je to ale uplne jedno, protoze uz od 1000MB az po Fabie 1.4 8V se ty motory daji vicemene snadno zamenit. :-)

Preju hodne zabavy.

_________________
Forman 1994 Million Edition "Frankie"
Rapid 120/1985 "Eda" - BAZ 120R
Škoda 742 Forever TeamObrázek

Cvokárium: Youtube Instagram


6.2.08, 21:05
Profil ICQ YIM
Dřevák na focení, neumí ostřit
Uživatelský avatar

Příspěvky: 27231
Bydliště: Netolice největší prdel v republice
Příspěvek 
když sem viděl mrkev z převodoky :roll: takpoloosy sou dvakrát tajový tak zrovna o poloosy bych se nebál

_________________
Nissan Navara D40
Passat 96kw
Felda 1.3BMM combi LPG ve stavu klinické smrti čeká na konec :(


6.2.08, 21:18
Profil ICQ
Hliník navždy.
Uživatelský avatar

Příspěvky: 17651
Bydliště: Praha západ
Příspěvek 
Sadra17 píše:
když sem viděl mrkev z převodoky :roll: takpoloosy sou dvakrát tajový tak zrovna o poloosy bych se nebál


Jenze mrkvev je namahana jen na krut ale poloosa i nahoru dolu :)

_________________
Zbrane zabijeji!

Liga za čisté silnice: pumpičkářům pumpičkou přes koule.


6.2.08, 21:20
Profil ICQ Zobrazit autorovy stránky
Dřevák na focení, neumí ostřit
Uživatelský avatar

Příspěvky: 27231
Bydliště: Netolice největší prdel v republice
Příspěvek 
Matthes píše:
Sadra17 píše:
když sem viděl mrkev z převodoky :roll: takpoloosy sou dvakrát tajový tak zrovna o poloosy bych se nebál


Jenze mrkvev je namahana jen na krut ale poloosa i nahoru dolu :)


taky pravda :wink:

_________________
Nissan Navara D40
Passat 96kw
Felda 1.3BMM combi LPG ve stavu klinické smrti čeká na konec :(


6.2.08, 21:21
Profil ICQ
Uživatelský avatar

Příspěvky: 4693
Bydliště: Rokytnice u Přerova
Příspěvek 
Sadra17 píše:
Matthes píše:
Sadra17 píše:
když sem viděl mrkev z převodoky :roll: takpoloosy sou dvakrát tajový tak zrovna o poloosy bych se nebál


Jenze mrkvev je namahana jen na krut ale poloosa i nahoru dolu :)


taky pravda :wink:
a a mrkev maká ve vysokých otáčkách s menším odporem při tom polosa už takový točky namá ale zabýrá na kolo :idea:

_________________
Seat toledo 1.9 TDI 1996
Seat toledo 1.9 TDI 1998
T4 1.9 MTDI 1995 Long spotřebák
Včelař

Sháním vyjetý a vyfritovaný olej!


6.2.08, 21:43
Profil ICQ
Pspvek Reklama

   
Zobrazit příspěvky za předchozí:  Seřadit podle  
Odpovědět na téma   [ Příspěvků: 112 ]  Přejít na stránku 1, 2, 3, 4, 5 ... 8  Další

Kdo je online

Uživatelé procházející toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 24 návštevníků


Nemůžete zakládat nová témata v tomto fóru
Nemůžete odpovídat v tomto fóru
Nemůžete upravovat své příspěvky v tomto fóru
Nemůžete mazat své příspěvky v tomto fóru

Hledat:
Přejít na:  
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group.
Designed by STSoftware for PTF.
Český překlad – phpBB.cz