Vyhledat témata bez odpovědí | Zobrazit aktivní témata Právě je 29.11.24, 08:43



Odpovědět na téma  [ Příspěvků: 14 ] 
 vzduchový filtr do Felicie 
Autor Zpráva

Příspěvky: 3
Příspěvek vzduchový filtr do Felicie
Ahoj.Mám menší dotaz.Chci si koupit nový "sportovní" vzduchový filtr do Š Felicie 1.3 MPi.Do originál boxu.Mám vybraný filtr zn. Green.Je zde ale ještě varianta od firmy K&N...Jaký by byl tedy podle vás lepší.Tedy jaký by jse upřednostnili, doporučili.Cenově vycházejí stejně.Díky za názory.


28.2.08, 19:27
Profil
Pspvek Reklama

   
Uživatelský avatar

Příspěvky: 6765
Bydliště: Česká Třebová
Příspěvek 
Ani jeden. Mají větší propustnost takže propouští i více nečistot, je potřeba je často čistit a nanášet na ně spešl sprej aby byly vlchčené

_________________
JM AUTO-MOTO

Tak jsem všechno prodal a koupil jsem si ojetou P306 a XJ 900 Div :-D


28.2.08, 19:37
Profil
Hluchoň

Příspěvky: 11873
Příspěvek 
Kristensen má pravdu, občejný filtr udělá stejně dobrou práci a za ušetřený peníze se nechá koupit benzín nebo třeba dvě gumy


28.2.08, 20:01
Profil ICQ

Příspěvky: 3
Příspěvek 
Všude čtu,jak dokáží právě zachytit více nečistot a zároveň propustit více vzduchu (bavlněné filtry),čímž se může (samozřejmě že né nějak citelně) zvýšit i výkon.Dobu účinnosti filtru stanovují na 100tis km (reálně spíše těch 40-50tis),zkrátka jsem to chtěl zkusit.A proč to vlastně nezkusit?Ublížím tím nějak motoru?...


28.2.08, 20:21
Profil
Uživatelský avatar

Příspěvky: 17411
Bydliště: Stračov (u HK)
Příspěvek 
Karl píše:
Všude čtu,jak dokáží právě zachytit více nečistot a zároveň propustit více vzduchu (bavlněné filtry),čímž se může (samozřejmě že né nějak citelně) zvýšit i výkon.Dobu účinnosti filtru stanovují na 100tis km (reálně spíše těch 40-50tis),zkrátka jsem to chtěl zkusit.A proč to vlastně nezkusit?Ublížím tím nějak motoru?...

bavlněnej filtr musí bejt naimpregnovanej spešl olejem, kterej skapává s nasávaným vzduchem a ulpívá na klapce, tím pádem se bude vo hodně víc zanášet klapka....

Osobně bych šel spíš do KN, jestli ti nejde vo prachy, ale dej tam origo papír, ušetříš a prospěješ motoru....zázrak se nestane a s otevřenym filtrem (bavlněnym) to strašně hučí do kabiny, a pro mě to je hodně nepříjemný (vlastní zkušenost)

takže já osobně nedoporučuji :wink:

_________________
"clovek musi mit odvahu to zkurvit"


28.2.08, 20:31
Profil ICQ
Hluchoň

Příspěvky: 11873
Příspěvek 
podívej, jak se na to koukám, já, jo, když tam poletí víc vzduchu, tak jen větší dírou, to mě žádnej nevymluví, tím se tam dostanou i daleko větší částice, to mě žádnej taky nevymluví, a co dělá větší částice? brousí víc než malá, jako šmirglapapír s velkým zrnem brousí víc než s malým... někdo může namítat, soutěžáky jedou někdy i bez filtru, jenže se počítá s tisícovkou ostrých km a pak jde do kytek.... výkon to neudělá, jezdí ti to na vzduch nebo na benzín? Vzduchu tam je dost, kdyby ho bylo málo, prohejbá se podtlakem filtrbox... a počítej se mnou, tyhle filtry stojí kolem 2000 korun, normální, třeba i značkový Mann, když bude hodně drahej, nebude ani za 200, spíš za 100. To je 10× až 20× levnější, při životnosti 10, spíš 15 tisíc kilometrů je to na 100 až 300 tisíc kilometrů za stejnou cenu jako jeden tzv sportovní... čili to vyjde při hodně častých výměnách v nejhorším případě stejně draho, spíše levněji... a to na celou životnost auta. Zkusit to můžeš, ale co ti to přidá? Prdlajz, leda, máš tam jednotku, která nepočítá s tím, že by tam mohlo být něco jinýho, možná, kdybys měl karbec a poladil ho na to, tak ještě, ale s MPI těžko...


28.2.08, 20:41
Profil ICQ
Uživatelský avatar

Příspěvky: 6765
Bydliště: Česká Třebová
Příspěvek 
Vít píše:
podívej, jak se na to koukám, já, jo, když tam poletí víc vzduchu, tak jen větší dírou, to mě žádnej nevymluví, tím se tam dostanou i daleko větší částice, to mě žádnej taky nevymluví, a co dělá větší částice? brousí víc než malá, jako šmirglapapír s velkým zrnem brousí víc než s malým... někdo může namítat, soutěžáky jedou někdy i bez filtru, jenže se počítá s tisícovkou ostrých km a pak jde do kytek.... výkon to neudělá, jezdí ti to na vzduch nebo na benzín? Vzduchu tam je dost, kdyby ho bylo málo, prohejbá se podtlakem filtrbox... a počítej se mnou, tyhle filtry stojí kolem 2000 korun, normální, třeba i značkový Mann, když bude hodně drahej, nebude ani za 200, spíš za 100. To je 10× až 20× levnější, při životnosti 10, spíš 15 tisíc kilometrů je to na 100 až 300 tisíc kilometrů za stejnou cenu jako jeden tzv sportovní... čili to vyjde při hodně častých výměnách v nejhorším případě stejně draho, spíše levněji... a to na celou životnost auta. Zkusit to můžeš, ale co ti to přidá? Prdlajz, leda, máš tam jednotku, která nepočítá s tím, že by tam mohlo být něco jinýho, možná, kdybys měl karbec a poladil ho na to, tak ještě, ale s MPI těžko...


s tím MPi zase nemáš tak pravdu, protože má čidlo nasávaného vzduchu a tlak v sacím potrubí takže si s tím poradí ale asi tak že tam začne sypat trochu víc benzínu aby se srovnala bohatost. Jinak zbytek s tebou souhlasím.

_________________
JM AUTO-MOTO

Tak jsem všechno prodal a koupil jsem si ojetou P306 a XJ 900 Div :-D


28.2.08, 20:45
Profil
Hluchoň

Příspěvky: 11873
Příspěvek 
Kristensen píše:

s tím MPi zase nemáš tak pravdu, protože má čidlo nasávaného vzduchu a tlak v sacím potrubí takže si s tím poradí ale asi tak že tam začne sypat trochu víc benzínu aby se srovnala bohatost. Jinak zbytek s tebou souhlasím.
vidíš... tak díky, to jsem nevěděl, že to je až takhle chytrý...


28.2.08, 20:49
Profil ICQ

Příspěvky: 3
Příspěvek 
Takže tam tedy dát klasický papírový?Nebo jak tedy řešit otázku "lepší" nebo sportovní filtr do originál boxu.To tedy asi nemá řešení...Proč tedy ty sportovní bavlněné filtry do orig. boxů vůbec prodávají?Když mají tedy tyhle zápory...


28.2.08, 20:56
Profil
Hluchoň

Příspěvky: 11873
Příspěvek 
na to je jednoduchá odpověd.... marketing je svinstvo


28.2.08, 20:59
Profil ICQ
Moderátor
Uživatelský avatar

Příspěvky: 10557
Bydliště: Strupčice-Chomutovsko
Příspěvek 
na mimonskejch valkach jeden prodejce cpal vylozene lajkovi,ze ten filtr prida 20 koni :P

_________________
742 8ti modelů,2 Rapidy, Feliciaq, TAZ 1500, škoda ForMan,Felicia
Š 742 Forever Team, htp never team,Zakladajici clen Klubu ostrych motoru
Kdyz do sveta,tak s litinou..
http://kachnis.techsajt.cz


28.2.08, 21:13
Profil ICQ YIM Zobrazit autorovy stránky
Uživatelský avatar

Příspěvky: 6765
Bydliště: Česká Třebová
Příspěvek 
Ti to možná vysvětlím, to je asi tak jako by jsi se ptal proč se dělaj sportovní podvozky, proč se dělaj širší a větší kola, proč se spousta dílů vyrábí v polsku a v turecku a já nevim kde ještě? No to je prostě kšeft. Dáš sportovní podvozek auto bude sedět jak motokára, když k tomu přidáš nízký široký gumy, bude to sedět jak formule ale....... ale na úkor něčeho: pohodlí, životnost podvozkových dílů, užitnost auta. Díly v replice, opět prostě jen kšeft, jsou lacinější než origo díly ale taky ti u nich nikdo nezaručí že vydržej dýl než origo, samozřejmě můžou a nemusej. No a tak je to s tvým filtrem, oni sice zaručej životnost třeba 100 000km, nepatrné navíšení výkonu, jinačí zvukovej projev atd, ale (opět je slovo ale) na úkor něčeho, u filtu je to většinou náročnost na údržbu, on je sice propustnější ale rychlejc se stává míň a míň propustným protože je vlhčenej, takže se nezaprašuje ale přímo zalepuje, je potřeba ho čistit nejpozdějc každejch 10 000km nebo alespoň jednou za rok, čistící sada taky něco stojí, to není o tom že ho podržíš v záchodě, dvakrát spláchneš a je to dobrý, větší propustnost znamená propuštění větších nečistot, tím se snižuje životnost motoru ať už takového nebo i jednotlivých dílů (klapka, čidla) Prostě až nějakej výrobce aut dá papír na to že ten a ten sportovní filtr doporučí pro svůj výrobek tak prosím, to si ho tam dám klidně taky ale jinak doporučení samotných výrobců filtrů je taky z části jen obchodní tah

_________________
JM AUTO-MOTO

Tak jsem všechno prodal a koupil jsem si ojetou P306 a XJ 900 Div :-D


29.2.08, 16:27
Profil
Mistr mechanik
Uživatelský avatar

Příspěvky: 16256
Bydliště: Strážnice
Příspěvek Re: vzduchový filtr do Felicie
Karl píše:
Ahoj.Mám menší dotaz.Chci si koupit nový "sportovní" vzduchový filtr do Š Felicie 1.3 MPi.Do originál boxu.Mám vybraný filtr zn. Green.Je zde ale ještě varianta od firmy K&N...Jaký by byl tedy podle vás lepší.Tedy jaký by jse upřednostnili, doporučili.Cenově vycházejí stejně.Díky za názory.


vydělej si filtr z boxu a pojezdi si bez filtru zjistíš že nic, možná jen taková útěcha když tomu budeš víc nakládat že to lépe jede, pokud nezjistíš změnu kup si mana a jezdi, já jsem měl před rokem poladěnou feldu, sportovní filtr, volant, sedačky, litáky, krátká páka, stupačky, nárazníky, šajtrpáka blikala, no kde jaká kokotinka, motor valil super, časem jsem zjistil že to byl jen takový celkový dojem a motor nic moc a jízndní vlastnosti na těch našich silnicích s vyjetýma kolejema taky nic moc miloš


29.2.08, 16:53
Profil
Uživatelský avatar

Příspěvky: 9
Bydliště: Moravská Třebová
Příspěvek 
Jestli můžu ze svou trocho do mlýna jak je to s výměnama filtrů u motorek, takže samotná výměna nevyřeší nic akorát se ochudí směs, takže se musí přetryskovat a aby to mělo celý smysl tak ještě přidat laděný výfuk a to celý doladit na měřící stolici, tím laděním meslím dohladání přesnýho čísla trysky podle propustnosti filtru a výfuku, podle exhalací a podle skušeností vím že kámošovy naladily jinou trysku se stejným filtrem i výfukem co mám já, takže moc neplatí to že co mám já bude perfektně fungovat druhýmu s tím samým modelem motoru.

_________________
RIDE TO LIVE & LIVE TO RIDE DR 800 BIG


29.2.08, 18:38
Profil ICQ
Pspvek Reklama

   
Zobrazit příspěvky za předchozí:  Seřadit podle  
Odpovědět na téma   [ Příspěvků: 14 ] 

Kdo je online

Uživatelé procházející toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 55 návštevníků


Nemůžete zakládat nová témata v tomto fóru
Nemůžete odpovídat v tomto fóru
Nemůžete upravovat své příspěvky v tomto fóru
Nemůžete mazat své příspěvky v tomto fóru

Hledat:
Přejít na:  
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group.
Designed by STSoftware for PTF.
Český překlad – phpBB.cz