Vyhledat témata bez odpovědí | Zobrazit aktivní témata Právě je 29.11.24, 08:31



Odpovědět na téma  [ Příspěvků: 74 ]  Přejít na stránku Předchozí  1, 2, 3, 4, 5
 Klepání ventilů při 125 km/h 3250 rpm, když na to šlápnu... 
Autor Zpráva

Příspěvky: 53
Bydliště: cz
Příspěvek 
Gemini píše:
Xxenon píše:
bohatost...


s tou bohatostou sa mylis.....praveze bohata zmes ma mensi sklon k detonaciam cize klepaniu a to z dovodu tazsieho zapalenia zmesy a chladenim spalovacieho priestoru, cize ochladzuju sa lokalne prehriate miesta

nie nadarmo sa pouzivat az 0.8 lambda (u zavodakov)


Nechci se zbytečně dohadovat ale ve skutečnosti je to obráceně. Chudá směs, vzhledem zapálení menšího množství molekul v oblasti jikry, má od doby zapálení směsi v oblasti svíčky, do zahoření celého obsahu válce delší dobu než bohatá. Hodnota lambda se pro zavodní motory snižuje do poněkud chudší směsi na hodnotu 0,8 z důvodu vyššího kompresního poměru a požadavku na maximální využití energie paliva. Jinak by měly právě tendenci detonovat. Motory se vstřikováním jsou z důvodu sledování hodnoty lambda relativně bohatší než motory karburátorové, pro eliminaci detonačního spalování využívají snímač klapání a pro závodní motor není právě nejlepší když mu při požadavku maximálního výkonu začne do křivky zasahovat snímač klepání.

_________________
Xxenon


3.3.08, 21:43
Profil
Pspvek Reklama

   
Uživatelský avatar

Příspěvky: 528
Bydliště: Trenčín , Slovakia
Příspěvek 
Xxenon píše:
Gemini píše:
Xxenon píše:
bohatost...


s tou bohatostou sa mylis.....praveze bohata zmes ma mensi sklon k detonaciam cize klepaniu a to z dovodu tazsieho zapalenia zmesy a chladenim spalovacieho priestoru, cize ochladzuju sa lokalne prehriate miesta

nie nadarmo sa pouzivat az 0.8 lambda (u zavodakov)


Nechci se zbytečně dohadovat ale ve skutečnosti je to obráceně. Chudá směs, vzhledem zapálení menšího množství molekul v oblasti jikry, má od doby zapálení směsi v oblasti svíčky, do zahoření celého obsahu válce delší dobu než bohatá. Hodnota lambda se pro zavodní motory snižuje do poněkud chudší směsi na hodnotu 0,8 z důvodu vyššího kompresního poměru a požadavku na maximální využití energie paliva. Jinak by měly právě tendenci detonovat. Motory se vstřikováním jsou z důvodu sledování hodnoty lambda relativně bohatší než motory karburátorové, pro eliminaci detonačního spalování využívají snímač klapání a pro závodní motor není právě nejlepší když mu při požadavku maximálního výkonu začne do křivky zasahovat snímač klepání.


dobre ale bavime sa o detonaci a to su predovsetkym samozapaly....... a ako vznika samozapal ? par moznosti tam je......ako ho eliminovat ? zmenou predstihu a zvysenim bohatosti zmesy...... to su dynamicke cinitele.....ostatne su konstrukcne

_________________
Škoda Rapid 146 - 93 HP , 140 Nm
Škoda 130 Maxi - 105 HP, 140 Nm
Škoda Rapid Turbo - 122 HP, 231 Nm


3.3.08, 23:00
Profil Zobrazit autorovy stránky
Uživatelský avatar

Příspěvky: 7662
Bydliště: Praha východ
Příspěvek 
Ještě mě napadlo, jestli neni nějakej bordel ve druhý komoře, až bude čas, kouknu do toho. Ale moc se mi to nezdá, je tam filtr, tak co by se tam dostalo...

_________________
"Šlápněte na to trochu, ať nemusím brzdit!"


4.3.08, 08:19
Profil ICQ
Uživatelský avatar

Příspěvky: 7662
Bydliště: Praha východ
Příspěvek 
Tak v karburátoru od pohledu všechno ok, druhá komora chodí, uvnitř ani smítko.

_________________
"Šlápněte na to trochu, ať nemusím brzdit!"


4.3.08, 19:15
Profil ICQ
Uživatelský avatar

Příspěvky: 544
Bydliště: Praha
Příspěvek 
Gemini píše:
Xxenon píše:
Gemini píše:
Xxenon píše:
bohatost...


s tou bohatostou sa mylis.....praveze bohata zmes ma mensi sklon k detonaciam cize klepaniu a to z dovodu tazsieho zapalenia zmesy a chladenim spalovacieho priestoru, cize ochladzuju sa lokalne prehriate miesta

nie nadarmo sa pouzivat az 0.8 lambda (u zavodakov)


Nechci se zbytečně dohadovat ale ve skutečnosti je to obráceně. Chudá směs, vzhledem zapálení menšího množství molekul v oblasti jikry, má od doby zapálení směsi v oblasti svíčky, do zahoření celého obsahu válce delší dobu než bohatá. Hodnota lambda se pro zavodní motory snižuje do poněkud chudší směsi na hodnotu 0,8 z důvodu vyššího kompresního poměru a požadavku na maximální využití energie paliva. Jinak by měly právě tendenci detonovat. Motory se vstřikováním jsou z důvodu sledování hodnoty lambda relativně bohatší než motory karburátorové, pro eliminaci detonačního spalování využívají snímač klapání a pro závodní motor není právě nejlepší když mu při požadavku maximálního výkonu začne do křivky zasahovat snímač klepání.


dobre ale bavime sa o detonaci a to su predovsetkym samozapaly....... a ako vznika samozapal ? par moznosti tam je......ako ho eliminovat ? zmenou predstihu a zvysenim bohatosti zmesy...... to su dynamicke cinitele.....ostatne su konstrukcne


to je teda pravda ale chuda smes hori s vetsi teplotou a svicky nemuseji ztihat odvadet teplo a pak to proste zaklepe jelikos ve valci je vetsi teplo nez normalne.


6.3.08, 07:15
Profil ICQ Zobrazit autorovy stránky
Uživatelský avatar

Příspěvky: 7662
Bydliště: Praha východ
Příspěvek 
Hele a ničí se tím něco, nebo stačí zesílit rádio?

_________________
"Šlápněte na to trochu, ať nemusím brzdit!"


6.3.08, 10:22
Profil ICQ

Příspěvky: 53
Bydliště: cz
Příspěvek 
Gemini píše:
Xxenon píše:
Gemini píše:
Xxenon píše:
bohatost...


s tou bohatostou sa mylis.....praveze bohata zmes ma mensi sklon k detonaciam cize klepaniu a to z dovodu tazsieho zapalenia zmesy a chladenim spalovacieho priestoru, cize ochladzuju sa lokalne prehriate miesta

nie nadarmo sa pouzivat az 0.8 lambda (u zavodakov)


Nechci se zbytečně dohadovat ale ve skutečnosti je to obráceně. Chudá směs, vzhledem zapálení menšího množství molekul v oblasti jikry, má od doby zapálení směsi v oblasti svíčky, do zahoření celého obsahu válce delší dobu než bohatá. Hodnota lambda se pro zavodní motory snižuje do poněkud chudší směsi na hodnotu 0,8 z důvodu vyššího kompresního poměru a požadavku na maximální využití energie paliva. Jinak by měly právě tendenci detonovat. Motory se vstřikováním jsou z důvodu sledování hodnoty lambda relativně bohatší než motory karburátorové, pro eliminaci detonačního spalování využívají snímač klapání a pro závodní motor není právě nejlepší když mu při požadavku maximálního výkonu začne do křivky zasahovat snímač klepání.


dobre ale bavime sa o detonaci a to su predovsetkym samozapaly....... a ako vznika samozapal ? par moznosti tam je......ako ho eliminovat ? zmenou predstihu a zvysenim bohatosti zmesy...... to su dynamicke cinitele.....ostatne su konstrukcne


Na chvilku jsem odmlčel, měl jsem moc práce. Podle mého názoru jsme se přeci nebavili o samozápalech ale o detonačním spalování za chodu motoru. V případě samozápalů by jsi měl samozřejmě pravdu. Detonační spalování za chodu motoru ale znamená, že po přidání plynu a obohacení směsi dojde k plnému vznícení obsahu válce ještě daleko před horní úvratí a píst, vlastně celý motor, musí svojí setrvačností překonat tlak plného výkonu zapálené směsi ve válci, tak aby se dostal za horní úvrať. Při této poloze pístu při zapálení směsi je píst vracen plnou silou „výbuchu“ zpět proti chodu motoru a zvuk který přitom vznikne je nezíván „klepání ventilů“.
Nemá význam se tady vzájemně školit a mimo jiných seřízení je k eliminaci možné, jak vtipně poznamenal Nepér, zvýšit hlasitost autorádia.

_________________
Xxenon


8.3.08, 21:06
Profil
Uživatelský avatar

Příspěvky: 7662
Bydliště: Praha východ
Příspěvek 
Jen je divný, že při tom nijak neklesne výkon motoru, prostě mám pedál na podlaze, je to slyšet, zvednu ho tak, aby nebyl na dorazu a slyšet to neni, přitom to jede stejně.

_________________
"Šlápněte na to trochu, ať nemusím brzdit!"


8.3.08, 21:23
Profil ICQ

Příspěvky: 3257
Bydliště: Brandýs nad Labem
Příspěvek 
Nepér píše:
Jen je divný, že při tom nijak neklesne výkon motoru, prostě mám pedál na podlaze, je to slyšet, zvednu ho tak, aby nebyl na dorazu a slyšet to neni, přitom to jede stejně.


Jede to sice stejně,ale jelo by to ještě lépe a dál...takhle to je jako na kšandě s omezovačem.....motor bojuje sám ze sebou... :wink:


8.3.08, 21:30
Profil
Dezertér
Uživatelský avatar

Příspěvky: 12399
Bydliště: Pardubice - jihozápadní okolí
Příspěvek 
Nepér píše:
Jen je divný, že při tom nijak neklesne výkon motoru, prostě mám pedál na podlaze, je to slyšet, zvednu ho tak, aby nebyl na dorazu a slyšet to neni, přitom to jede stejně.


Sem na to stejně... :( ted to bylo brutálně slyšet když sem táhnul Davidovo auto...

_________________
Škoda 130 RAPID 1987 - 743.136 "Kdo nemá Rapida jistě život proklíná." UNDER RECONSTRUCTION
BMW E46 330xi Touring 2001 - Objem ničím nenahradíš.
Zakládající člen Coupé clubu TW
Škoda 743 Forever Team
Člen klubu ostrých motorů TW


8.3.08, 21:35
Profil ICQ Zobrazit autorovy stránky
Uživatelský avatar

Příspěvky: 7662
Bydliště: Praha východ
Příspěvek 
A když ten předstih stáhnu, tak to pojede líp?

_________________
"Šlápněte na to trochu, ať nemusím brzdit!"


8.3.08, 21:56
Profil ICQ
Uživatelský avatar

Příspěvky: 544
Bydliště: Praha
Příspěvek 
Nepér píše:
A když ten předstih stáhnu, tak to pojede líp?


obecne nizsi predstih jede lip ve vetsich otackac a vetsi predstih v nizsich


9.3.08, 01:07
Profil ICQ Zobrazit autorovy stránky
Uživatelský avatar

Příspěvky: 528
Bydliště: Trenčín , Slovakia
Příspěvek 
Xxenon píše:
Gemini píše:
Xxenon píše:
Gemini píše:
Xxenon píše:
bohatost...


s tou bohatostou sa mylis.....praveze bohata zmes ma mensi sklon k detonaciam cize klepaniu a to z dovodu tazsieho zapalenia zmesy a chladenim spalovacieho priestoru, cize ochladzuju sa lokalne prehriate miesta

nie nadarmo sa pouzivat az 0.8 lambda (u zavodakov)


Nechci se zbytečně dohadovat ale ve skutečnosti je to obráceně. Chudá směs, vzhledem zapálení menšího množství molekul v oblasti jikry, má od doby zapálení směsi v oblasti svíčky, do zahoření celého obsahu válce delší dobu než bohatá. Hodnota lambda se pro zavodní motory snižuje do poněkud chudší směsi na hodnotu 0,8 z důvodu vyššího kompresního poměru a požadavku na maximální využití energie paliva. Jinak by měly právě tendenci detonovat. Motory se vstřikováním jsou z důvodu sledování hodnoty lambda relativně bohatší než motory karburátorové, pro eliminaci detonačního spalování využívají snímač klapání a pro závodní motor není právě nejlepší když mu při požadavku maximálního výkonu začne do křivky zasahovat snímač klepání.


dobre ale bavime sa o detonaci a to su predovsetkym samozapaly....... a ako vznika samozapal ? par moznosti tam je......ako ho eliminovat ? zmenou predstihu a zvysenim bohatosti zmesy...... to su dynamicke cinitele.....ostatne su konstrukcne


Na chvilku jsem odmlčel, měl jsem moc práce. Podle mého názoru jsme se přeci nebavili o samozápalech ale o detonačním spalování za chodu motoru. V případě samozápalů by jsi měl samozřejmě pravdu. Detonační spalování za chodu motoru ale znamená, že po přidání plynu a obohacení směsi dojde k plnému vznícení obsahu válce ještě daleko před horní úvratí a píst, vlastně celý motor, musí svojí setrvačností překonat tlak plného výkonu zapálené směsi ve válci, tak aby se dostal za horní úvrať. Při této poloze pístu při zapálení směsi je píst vracen plnou silou „výbuchu“ zpět proti chodu motoru a zvuk který přitom vznikne je nezíván „klepání ventilů“.
Nemá význam se tady vzájemně školit a mimo jiných seřízení je k eliminaci možné, jak vtipně poznamenal Nepér, zvýšit hlasitost autorádia.


skoro vsetky nespravne druhy horenia su samozapaly, tie sa potom oznacuju rozne...takyto sumar som robil kedysi......

takze nenormalne druhy spalovania :

1. tepelne klepanie
2. samozapaly
3. klepajuce samozapaly
4. dodatocne samozapaly
5. normalne samozapaly
6. urychlene samozapaly
7. Rumble
8. Wild Ping

extremne pripady spalovania

1. objemovo - explozivne spalovanie - samovznietenie od viacerych ohnisk, razova vlna nadzvukovej rychlosti -nazyvane detonacne spalovanie (detonacia)

2. bodove samovznietenie-zmiesany charakter spalovania

3. quasidetonacne- razova vlna sa periodicky odraza od stien spal. priestoru

prevadzkove cinitele motora ktore na to vplyvaju :

1. predstih zapalovania
2. otacky motora
3. zatazenie motora
4. zlozenie zmesi
5. tepelny stav motora
6. karbonove usady


cize detonacia-klepanie je samovznietenie zmesy od viacerych ohnisk, ktore sprevadza razova vlna-detonacia

_________________
Škoda Rapid 146 - 93 HP , 140 Nm
Škoda 130 Maxi - 105 HP, 140 Nm
Škoda Rapid Turbo - 122 HP, 231 Nm


9.3.08, 22:01
Profil Zobrazit autorovy stránky

Příspěvky: 3257
Bydliště: Brandýs nad Labem
Příspěvek 
Nepér píše:
A když ten předstih stáhnu, tak to pojede líp?


Jj...


10.3.08, 22:34
Profil
Pspvek Reklama

   
Zobrazit příspěvky za předchozí:  Seřadit podle  
Odpovědět na téma   [ Příspěvků: 74 ]  Přejít na stránku Předchozí  1, 2, 3, 4, 5

Kdo je online

Uživatelé procházející toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 47 návštevníků


Nemůžete zakládat nová témata v tomto fóru
Nemůžete odpovídat v tomto fóru
Nemůžete upravovat své příspěvky v tomto fóru
Nemůžete mazat své příspěvky v tomto fóru

Hledat:
Přejít na:  
cron
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group.
Designed by STSoftware for PTF.
Český překlad – phpBB.cz