Špatný vlažný starty U Favorita
Autor |
Zpráva |
Vitezslav
Příspěvky: 543 Bydliště: MOST
|
Špatný vlažný starty U Favorita
Zdravím všechny.Mám problém s teplým startem. Ani se nedá říct s teplým,protože když chcípnu motor a nastartuju tak to chytne na první otočení, ale jak to tak půl hodinky stojí a motor ještě úplně nevychladl tak točím pěkně dlouho.Potom jde do slabých otáček a když prošlápnu tak se chytne normálně a běží už dobře.
Když je úplně studenej,tak chytne na první otočení.Mám karbec 135L.
Slova "TEPLÝ" a SLABÝ" se píší s "Y" a ne s "I" Opraveno, Šemik.
Děkuji šemíku
_________________ Škoda ROOMSTER 1,4 16V, 63KW, r.v.2008
Naposledy upravil Vitezslav dne 8.3.08, 20:29, celkově upraveno 1
|
8.3.08, 18:52 |
|
|
Reklama
|
Reklama
|
|
|
|
Vojtaa
Příspěvky: 41
|
Re: Špatný vlažný starty U Favorita
Já mám také úplně stejný problém, studený chytne okamžitě, horký hned po jízdě také, ale vlažný-třeba těch 30min, nebo i hoďku po dojetí točí pak při startování hrozně dlouho, než chytne. Čím to?
_________________ Favorit 136L 46kW (1989)
|
8.3.08, 20:26 |
|
|
Vitezslav
Příspěvky: 543 Bydliště: MOST
|
To je přesně to co mám já.Snad nám někdo poradí.
_________________ Škoda ROOMSTER 1,4 16V, 63KW, r.v.2008
|
8.3.08, 20:44 |
|
|
lubo_s
Příspěvky: 33 Bydliště: Košice
|
Vitezslav píše: To je přesně to co mám já.Snad nám někdo poradí.
Asi je to normalne. U mňa to isté.javascript:emoticon(':P')
Razz
_________________ Š Felicia 1.3 MPI
|
8.3.08, 21:10 |
|
|
Vít
Hluchoň
Příspěvky: 11873
|
chová se mi to podobně, ale zvykl jsem si na to... pak jsem přišel na to, že je potřeba startovat s plynem, ne s plným, stačí trošku, je to výrazně lepší, jeslit jste to nezkoušeli, zkuste to
platí pro karbec
|
8.3.08, 21:29 |
|
|
Vitezslav
Příspěvky: 543 Bydliště: MOST
|
No,kdybych aspon trochu nepřidal plyn,tak to nachytne vůbec a s plným plynem se to zase uchlastává.
Zajímalo by mne čím to je.Kdyby to byla vysoká hladina v karburátoru,nebo tak něco,tak by to špatně chytalo i s horkým motorem,nebo ne?
_________________ Škoda ROOMSTER 1,4 16V, 63KW, r.v.2008
|
8.3.08, 22:29 |
|
|
Neex
Příspěvky: 1036 Bydliště: Šumperk
|
Sice otázka pro začátečníky, ale zeptat se musím... prošlápnete před startem plyn? Ten kdo si myslí že to nemusí tak musí... Tohle není start teplého ani horkého motoru kde se při startování šlape na plyn. Při vlažném startu je potřeba směs přiměřeně obohatit a zvýšit otáčky pro aktuální stav teploty motoru.... tzn. že bimetal ve víku sytiče přivře přívěru a natočí stupňovitou vačku pro aktuální teplotu chl. kapaliny respektive motoru. Kdo to neudělá pak ať se nediví.
_________________ Favorit 135 LX r.v.93
Naposledy upravil Neex dne 9.3.08, 07:26, celkově upraveno 1
|
9.3.08, 03:10 |
|
|
venca.m
Příspěvky: 459 Bydliště: Valašské Meziříčí
|
Vitezslav píše: No,kdybych aspon trochu nepřidal plyn,tak to nachytne vůbec a s plným plynem se to zase uchlastává. Zajímalo by mne čím to je.Kdyby to byla vysoká hladina v karburátoru,nebo tak něco,tak by to špatně chytalo i s horkým motorem,nebo ne?
Ještě jedna drobnost,ja kdyz startoval s plynem,ale to platilo o teplem i vlaznem motoru,tak sem taky musel dlouho tocit, pak sem prisel na to ze nesmim pridavat plyn zaroven se startovanim,ale nechat motor tak pulkrat nebo jednou otocit a pak pridat,a s pridanim mi vzdy chytne
_________________ Škoda Favorit 136 LS r.v.88 minulost Opel Astra F sedan C16NZ r.v. 93 současnost Opel Astra F hatchback C16NZ r.v. 93 minulost Subaru Legacy kombi EJ20 LPG r.v. 95 současnost Lancia Kappa 2.0 20V VIS LPG r.v. 97 současnost
|
9.3.08, 07:20 |
|
|
Vitezslav
Příspěvky: 543 Bydliště: MOST
|
venca.m píše: Vitezslav píše: No,kdybych aspon trochu nepřidal plyn,tak to nachytne vůbec a s plným plynem se to zase uchlastává. Zajímalo by mne čím to je.Kdyby to byla vysoká hladina v karburátoru,nebo tak něco,tak by to špatně chytalo i s horkým motorem,nebo ne? Ještě jedna drobnost,ja kdyz startoval s plynem,ale to platilo o teplem i vlaznem motoru,tak sem taky musel dlouho tocit, pak sem prisel na to ze nesmim pridavat plyn zaroven se startovanim,ale nechat motor tak pulkrat nebo jednou otocit a pak pridat,a s pridanim mi vzdy chytne
To je zajímaví.Příště to hned vyzkouším.
Jinak pedál vždycky prošlápnu.I před teplým startem i před studeným,protože při studeným startu se po prošlápnutí zavře přívěra sání a funguje pak sytič.
_________________ Škoda ROOMSTER 1,4 16V, 63KW, r.v.2008
|
9.3.08, 09:11 |
|
|
Vít
Hluchoň
Příspěvky: 11873
|
já teda při teplým neprošlapávám, poněvadž pak to natočit nejde v podstatě vůbec
|
9.3.08, 09:13 |
|
|
Neex
Příspěvky: 1036 Bydliště: Šumperk
|
Při studeném a vlažném prošlapávám... při teplém a horkém staruju s plynem. Při správné údržbě mi to chytá vždycky na první drc. I vlažný motor má pasivní odpory které je potřeba překonat zvýšením otáček a obohacením směsi. Proto sytič respektive zvýšený volnoběh trvá až do úplného prohřátí motoru kdy se drží na nějakých 1000 otáčkách (na posledním stupni vačky) aby se zamezilo nepravidelnému chodu na prázdno právě díky pasivním odporům.
_________________ Favorit 135 LX r.v.93
|
9.3.08, 09:18 |
|
|
fatal
rejpal
Příspěvky: 18276
|
Před úplně studeným startem prošlápnu jednou, v mrazu 2x. Při vlažném motoru (tj. před krátkou dobou běžel) prošlápnu pooomaaaluuuu, tím se aktivuje sytič a zároveň akcelerační pumpa nestříká moc benzínu. A bez problému. Chce to odzkoušet, každý motor se chová trošku jinak.
|
9.3.08, 09:52 |
|
|
p20k
Příspěvky: 288 Bydliště: Pardubický kraj
|
fatal píše: Před úplně studeným startem prošlápnu jednou, v mrazu 2x. Při vlažném motoru (tj. před krátkou dobou běžel) prošlápnu pooomaaaluuuu, tím se aktivuje sytič a zároveň akcelerační pumpa nestříká moc benzínu. A bez problému. Chce to odzkoušet, každý motor se chová trošku jinak.
Když je to studený tak mě stačí jen jednou lehce prošlápnout asi do poloviny (poslouchám až 2x cvakne přívěra) a potom na drc to chytne. Když je to teplé (hned po zastavení motoru) tak to chytne s přehledem bez plynu a když je to takové vlahé (asi po necelých dvou hodinách) tak otočím klíčkem a hned zlehka šlápnu na plyn (stačí 1,5-2cm) a chytne to nemusí se ani celý motor protočit.
_________________ Favorit 135L rok výroby 1991.
|
9.3.08, 10:58 |
|
|
venca.m
Příspěvky: 459 Bydliště: Valašské Meziříčí
|
Vitezslav píše: Jinak pedál vždycky prošlápnu.I před teplým startem i před studeným,protože při studeným startu se po prošlápnutí zavře přívěra sání a funguje pak sytič.
Já nevím jak je to u toho vlažného,já neprošlapávám a problémy nemám, ale při teplém bys myslím prošlapávat neměl...Moje fávo pak sice chytne,ale točit se musí dlouho předlouho....
_________________ Škoda Favorit 136 LS r.v.88 minulost Opel Astra F sedan C16NZ r.v. 93 současnost Opel Astra F hatchback C16NZ r.v. 93 minulost Subaru Legacy kombi EJ20 LPG r.v. 95 současnost Lancia Kappa 2.0 20V VIS LPG r.v. 97 současnost
|
9.3.08, 10:59 |
|
|
slovacek.milos
Mistr mechanik
Příspěvky: 16256 Bydliště: Strážnice
|
a co třeba se zaměřit na něco jiného pokud se motor ohřeje tak se zvedne přeskokový odpor na svíčce, dobrá diagnostika je že to špatně startuje jak říkáš ale na roztlačení na drc, tak nám napiš odtrhy a stav izolace, odpory VN kabelů, palce, úhhel sepnutí a celková čistota rozdělovače, napětí aku při startu, miloš
|
9.3.08, 11:16 |
|
|
Reklama
|
Reklama
|
|
|
|
|
Kdo je online |
Uživatelé procházející toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 25 návštevníků |
|
Nemůžete zakládat nová témata v tomto fóru Nemůžete odpovídat v tomto fóru Nemůžete upravovat své příspěvky v tomto fóru Nemůžete mazat své příspěvky v tomto fóru
|
|