Jak poznat jestli funguje větrák motoru?
Autor |
Zpráva |
Ritchma
Příspěvky: 322
|
Jak poznat jestli funguje větrák motoru?
Jak poznám jestli mi u fáčka funguje? Já mam nějakej divnej pocit že nefunguje. Budík teploty vody teda ukazuje pořád jenom tak cca 30% a když fáčku trošku naložim tak to krátkodobě vzroste, ale třeba sem nikdy nezažil že by větrák po svižný jízdě dochlazoval, jak jsem zvyklej u druhýho auta. Možná se prostě jenom tak moc neohřeje a venku je zima, ale i tak by mě zajímalo jak to poznám.......
_________________ Škoda favorit 136LS 50kw - prodáno
Citroen saxo VTS 1,6 16v 88kw+ 900kg Schořelo
Audi A4 B5 1,8T
|
20.3.08, 13:02 |
|
|
Reklama
|
Reklama
|
|
|
|
slovacek.milos
Mistr mechanik
Příspěvky: 16256 Bydliště: Strážnice
|
Re: Jak poznat jestli funguje větrák motoru?
Ritchma píše: Jak poznám jestli mi u fáčka funguje? Já mam nějakej divnej pocit že nefunguje. Budík teploty vody teda ukazuje pořád jenom tak cca 30% a když fáčku trošku naložim tak to krátkodobě vzroste, ale třeba sem nikdy nezažil že by větrák po svižný jízdě dochlazoval, jak jsem zvyklej u druhýho auta. Možná se prostě jenom tak moc neohřeje a venku je zima, ale i tak by mě zajímalo jak to poznám.......
stojíš na místě s vyplým topením a čekáš pokud uvidíš pod autem chladící kapalinu tak je větřřák, termospínač, nebo napětí v háji miloš
|
20.3.08, 13:47 |
|
|
fatal
rejpal
Příspěvky: 18276
|
Re: Jak poznat jestli funguje větrák motoru?
slovacek.milos píše: ...pokud uvidíš pod autem chladící kapalinu...
To už ale vaří, ne? Raději bych měřil teplotu chladiče v místě termospínače větráku, když to překročí spínací teplotu a větrák nic, něco je špatně...
|
20.3.08, 13:53 |
|
|
slovacek.milos
Mistr mechanik
Příspěvky: 16256 Bydliště: Strážnice
|
Re: Jak poznat jestli funguje větrák motoru?
fatal píše: slovacek.milos píše: ...pokud uvidíš pod autem chladící kapalinu... To už ale vaří, ne? Raději bych měřil teplotu chladiče v místě termospínače větráku, když to překročí spínací teplotu a větrák nic, něco je špatně...
tak to je podle toho jestli se ti chce něco dělat nebo jen , já to tak dělám normálně pokud zasyčí expanska a větřák nejede vypnu motor a pak bádám dál, vytáhnu kontakt u termospínače měřím napětí 12 V pak vytáhnu ten od větřáku dám ho na altík na + a větřák se točí, vyměním termospínač a zdar, nebo taky termoventil na expansce miloš
|
20.3.08, 14:07 |
|
|
Kristensen
Příspěvky: 6765 Bydliště: Česká Třebová
|
no já nejdřív zkouším jestli samotnej větrák vůbec větrákuje, prostě vemu kus drátu, vyškubnu kabel z čidla a propojím to na přímo z altíkem (na altíku ty dva silný kabely pod matkou) No když ventilátor točí tak už teda potom taky čekám až to začne přehřejvat, ale chce to fakt počkat protože co vím já tak fáčko a felda 1,3 se spouštěj když už pomalu kapalina v nádobce bublá
_________________ JM AUTO-MOTO
Tak jsem všechno prodal a koupil jsem si ojetou P306 a XJ 900 Div
|
20.3.08, 15:16 |
|
|
michalkatka
Příspěvky: 19159 Bydliště: SR Bratislavský kraj - Senec
|
Re: Jak poznat jestli funguje větrák motoru?
to odskúšanie nemusíš hnať do takých extrémov že necháš vodu vyvrieť, nechaj ťo bežať na mieste, vyskúšaj či vobec vetrák ide, preklemuj tie kontakty na čidle, mal by sa roabehnúť, ak nie tak je chyba niekde inde ako v čidle, potom sleduj expanzku a priebežne aj ručičku teplomeru (na ňu sa nie vždy dá spoľahnúť), ak sa ti začnú v expanzke tvoriť bublinky tak zapni kúrenie na plno, alebo preklemuj čidlo na ten vetrák a počkaj kým to vychladí.
v žiadnom prípade notváraj expanzku, voda pod tlakom vrie pri väčšej teplote, keď otvoríš viečko automaticky ti vylezie polovica vody nakoľko má cca 110°, nechápem ak niekomu voda vyvirie tak prvé otvára viečko a potom ide s expanzky hotový gejzír...
_________________ Škoda Favorit 135(136)(G)Lx 93 LPG klima červeň
Nie je všetko tak ako vyzerá - rozdiel je v technike...
http://skoda.panda.cz/forum/viewtopic.php?t=3336
|
20.3.08, 15:20 |
|
|
kwiko
Příspěvky: 5194 Bydliště: Pééétržka a Horne Saliby
|
Hlavne nezabudni ze na Facku sa vetilator spusta len ked mas zapnute zapalovanie, takze ked vypnes motor tak vypnes aj ventilator
_________________ Forman 135Le Volvo 855 TDI 0949126151
|
20.3.08, 17:14 |
|
|
Nepér
Příspěvky: 7662 Bydliště: Praha východ
|
Novější typ Fa už to má myslím trvale, jo a když necháte zavřenou kapotu, ohřeje a spustí se to dřív. U mně se vetrák pouští zhruba když ručička teploměru opouští bílé pole a má už blízko k červenému.
_________________ "Šlápněte na to trochu, ať nemusím brzdit!"
|
20.3.08, 18:24 |
|
|
michalkatka
Příspěvky: 19159 Bydliště: SR Bratislavský kraj - Senec
|
Nepér píše: Novější typ Fa už to má myslím trvale, jo a když necháte zavřenou kapotu, ohřeje a spustí se to dřív. U mně se vetrák pouští zhruba když ručička teploměru opouští bílé pole a má už blízko k červenému.
všetky Fáčka majú ventilátor zapojený cez zapaľovanie, tento nezmysel je až na Feliciach, nemá to význam, nakoľko keď motor nebeží taak voda necirkuluje, toto sa tu už rozoberalo...
_________________ Škoda Favorit 135(136)(G)Lx 93 LPG klima červeň
Nie je všetko tak ako vyzerá - rozdiel je v technike...
http://skoda.panda.cz/forum/viewtopic.php?t=3336
|
20.3.08, 19:02 |
|
|
fatal
rejpal
Příspěvky: 18276
|
michalkatka píše: ...keď motor nebeží taak voda necirkuluje, toto sa tu už rozoberalo...
Ale ano, cirkuluje. A vzduch proudící na blok také pomůže snížit teplotu.
|
20.3.08, 20:37 |
|
|
Kristensen
Příspěvky: 6765 Bydliště: Česká Třebová
|
fatal píše: michalkatka píše: ...keď motor nebeží taak voda necirkuluje, toto sa tu už rozoberalo... Ale ano, cirkuluje. A vzduch proudící na blok také pomůže snížit teplotu.
Pokud nemáš přídavné čerpadlo na vodu které běží po vypnutí klíčku (jako to mám třeba já) tak voda necirkuluje, a u aut kde běží ventilátor při vypnutém motoru a klíčku je potřeba počkat s nastartovaným motorem než ventilátor doběhne aby se voda prohnala, jinak je to bezvýznamné. Když je motor roztopenej tak po jeho vypnutí stoupne teplota v hlavě až o 10-15 stupňů a když se spustí ventilátor na stojícím motoru tak akorát ochladí vodu v chladiči ale v hlavě se ochladí sotva o 2 stupně.
_________________ JM AUTO-MOTO
Tak jsem všechno prodal a koupil jsem si ojetou P306 a XJ 900 Div
|
20.3.08, 21:20 |
|
|
fatal
rejpal
Příspěvky: 18276
|
Kristensen píše: Pokud nemáš přídavné čerpadlo na vodu...
To je všechno fakt, až na tu cirkulaci. Pokud mě paměť neklame, v uzavřeném okruhu, na jehož jedné straně topíš a na druhé chladíš, dochází k cirkulaci kapaliny. Zapnutý ventilátor ochladí motor docela rychle, odhadem tak 4x rychleji než bez větráku, takže zbytečné to není.
|
20.3.08, 21:44 |
|
|
michalkatka
Příspěvky: 19159 Bydliště: SR Bratislavský kraj - Senec
|
vzduch prúdiaci nejaký efekt má, ale myslím že zanedbateľný, motor je chladený hlavne vodou, a myslím že je zbytočné aby vetrák bežal keď motor nebeží, nehovoriac o tom že keď sa ti po.... čidlo tak ti to vymláti baterku.
napr ja som to sparavil tak že som dal čidlo pre 742.XXX a funguje to super, počas jazdy vetrák nejde, ale akonáhle niekde zastavím v kolóne, alebo na križovatke, tak sa do 1min rozbehne, teda v lete, teraz v zime to spína málokedy...
_________________ Škoda Favorit 135(136)(G)Lx 93 LPG klima červeň
Nie je všetko tak ako vyzerá - rozdiel je v technike...
http://skoda.panda.cz/forum/viewtopic.php?t=3336
|
21.3.08, 11:48 |
|
|
Jiri
Příspěvky: 4146 Bydliště: okres svitavy,West Yorkshire
|
fatal píše: Kristensen píše: Pokud nemáš přídavné čerpadlo na vodu... To je všechno fakt, až na tu cirkulaci. Pokud mě paměť neklame, v uzavřeném okruhu, na jehož jedné straně topíš a na druhé chladíš, dochází k cirkulaci kapaliny. Zapnutý ventilátor ochladí motor docela rychle, odhadem tak 4x rychleji než bez větráku, takže zbytečné to není.
jo..s tou cirkulaci to je pravda.-...ale asi ne u favoirita...musi tam byt nejaky vyskovy rozdil mezi motorem a chladicem..... aby to cirkulovalo stara auta co nemela cerpadlo vubec se tak chladila normalne bez cerpadla ale prumery hadic jsou podstadne vetsi a chladic je jako nad motorme....a je daleko vetsi...pak to funguje jinak ne
|
21.3.08, 11:51 |
|
|
fatal
rejpal
Příspěvky: 18276
|
michalkatka píše: vzduch prúdiaci nejaký efekt má, ale myslím že zanedbateľný Zkoušels někdy ochladit horký motor po zastavení větrákem? michalkatka píše: myslím že je zbytočné aby vetrák bežal keď motor nebeží Možná to zbytečné je, ale proč by to bylo takto zapojeno? Ze srandy? Pokud budeme předpokládat, že se kontruktéři snažili ve Felicii vše oproti Favoritu vylepšit, nějaký důvod to mít určitě bude, a tím důvodem může být právě "dochlazení" stojícího motoru. michalkatka píše: nehovoriac o tom že keď sa ti po.... čidlo tak ti to vymláti baterku.
To je jasné, ale o takové závadě jsem ještě neslyšel, většinou je to naopak. A není nic jednoduššího, než to odpojit. Také to není jediný spotřebič, který ti při poruše může vymlátit baterku.
|
21.3.08, 11:56 |
|
|
Reklama
|
Reklama
|
|
|
|
|
Kdo je online |
Uživatelé procházející toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 37 návštevníků |
|
Nemůžete zakládat nová témata v tomto fóru Nemůžete odpovídat v tomto fóru Nemůžete upravovat své příspěvky v tomto fóru Nemůžete mazat své příspěvky v tomto fóru
|
|