Vyhledat témata bez odpovědí | Zobrazit aktivní témata Právě je 15.11.24, 02:34



Odpovědět na téma  [ Příspěvků: 32 ]  Přejít na stránku Předchozí  1, 2, 3  Další
 Jak poznat jestli funguje větrák motoru? 
Autor Zpráva
rejpal

Příspěvky: 18265
Příspěvek 
Jiri píše:
musi tam byt nejaky vyskovy rozdil mezi motorem a chladicem...


Určitě? Shodná výška nestačí? Když jsem zastavil Favo, tak během chvilky stoupla teplota chladiče dost výrazně, takže bych řekl, že to u Favorita také funguje.


21.3.08, 11:58
Profil ICQ Zobrazit autorovy stránky
Pspvek Reklama

   
Uživatelský avatar

Příspěvky: 4146
Bydliště: okres svitavy,West Yorkshire
Příspěvek 
fatal píše:
Jiri píše:
musi tam byt nejaky vyskovy rozdil mezi motorem a chladicem...


Určitě? Shodná výška nestačí? Když jsem zastavil Favo, tak během chvilky stoupla teplota chladiče dost výrazně, takže bych řekl, že to u Favorita také funguje.

teplota chladice....nebo cidla na motoru.....ale kdyby si nastartoval bez pumpy a sepnul vetrak na chaldici cim zajistis dostatecny teplotni rozdil v motoru a v chladici..tak ti to urcite cirkulovat nebude...jak sem psal tam musi byt velke prumery hadic....a je to i jinak reseny trosku...zadna zbytecny kolena tam nejsou a tak....nema to ani termostat...tou stopajici teplotou chladice to si meril a nebyo si myslel budik na palubce...


21.3.08, 12:06
Profil ICQ
Uživatelský avatar

Příspěvky: 19159
Bydliště: SR Bratislavský kraj - Senec
Příspěvek 
motor je masa železa kde sa vyrovnáva teplota cirkuláciou vody a oleja, takže vetrák to ochladzuje iba z vonku, efekt to určite má, ale podľa mňa je to zbytočné... jedná sa o môj názor preto ma nemusíš kaneňovať :lol:

a raz som sa už z vyskratovaným čidlom na Felde stretol, väčšinou nespína, alebo spína neskoro...

_________________
Škoda Favorit 135(136)(G)Lx 93 LPG klima červeň
Nie je všetko tak ako vyzerá - rozdiel je v technike...
http://skoda.panda.cz/forum/viewtopic.php?t=3336


21.3.08, 12:08
Profil
rejpal

Příspěvky: 18265
Příspěvek 
Jiri píše:
...kdyby si nastartoval bez pumpy a sepnul vetrak na chaldici cim zajistis dostatecny teplotni rozdil v motoru a v chladici..tak ti to urcite cirkulovat nebude....


Nechci se hádat, ale já si myslím, že ano... :| Dle fyziky, teplotní roztažnost, změna hmotnosti kapaliny na jednotku objemu, spojené nádoby, atd...?

Jiri píše:
...tou stopajici teplotou chladice to si meril a nebyo si myslel budik na palubce...


Neměřil jsem to, dal jsem ruku na hadici vedoucí k chladiči, během chvilky v ní vzrostla teplota natolik, že jsem tam ruku neudržel.


21.3.08, 12:13
Profil ICQ Zobrazit autorovy stránky
rejpal

Příspěvky: 18265
Příspěvek 
michalkatka píše:
...jedná sa o môj názor preto ma nemusíš kaneňovať ...


Kamenovat tě nebudu. Já mám zase trochu jiný názor, založený i na zkušenostech s chlazením stojícího motoru větrákem.


21.3.08, 12:17
Profil ICQ Zobrazit autorovy stránky
Uživatelský avatar

Příspěvky: 19159
Bydliště: SR Bratislavský kraj - Senec
Příspěvek 
fatal píše:
michalkatka píše:
...jedná sa o môj názor preto ma nemusíš kaneňovať ...


Kamenovat tě nebudu. Já mám zase trochu jiný názor, založený i na zkušenostech s chlazením stojícího motoru větrákem.


trabant som chadil jedine vzduchom, ale vodou je to niečo iné....

_________________
Škoda Favorit 135(136)(G)Lx 93 LPG klima červeň
Nie je všetko tak ako vyzerá - rozdiel je v technike...
http://skoda.panda.cz/forum/viewtopic.php?t=3336


21.3.08, 12:21
Profil
Uživatelský avatar

Příspěvky: 4146
Bydliště: okres svitavy,West Yorkshire
Příspěvek 
fatal píše:
Jiri píše:
...kdyby si nastartoval bez pumpy a sepnul vetrak na chaldici cim zajistis dostatecny teplotni rozdil v motoru a v chladici..tak ti to urcite cirkulovat nebude....


Nechci se hádat, ale já si myslím, že ano... :| Dle fyziky, teplotní roztažnost, změna hmotnosti kapaliny na jednotku objemu, spojené nádoby, atd...?

Jiri píše:
...tou stopajici teplotou chladice to si meril a nebyo si myslel budik na palubce...


Neměřil jsem to, dal jsem ruku na hadici vedoucí k chladiči, během chvilky v ní vzrostla teplota natolik, že jsem tam ruku neudržel.

ne ja se taky nechci hadat nezkousel sem to ale jedna z podminek by urcite musela byt vyhodit termostat a ten vyskovy rozdil tam fakt je...je to jako ustredni topeni...kdo ma samoobeh tak kotel musi mit pod urovni radiatoru...


21.3.08, 12:22
Profil ICQ
rejpal

Příspěvky: 18265
Příspěvek 
Jiri píše:
... jedna z podminek by urcite musela byt vyhodit termostat a ten vyskovy rozdil tam fakt je...je to jako ustredni topeni...kdo ma samoobeh tak kotel musi mit pod urovni radiatoru...


Termostat je otevřený, to bych neřešil. O samooběhu a pozici kotle vím, ale i tak si myslím, že by to mělo fungovat i ve stejné výšce, jen s menší účinností...


21.3.08, 12:25
Profil ICQ Zobrazit autorovy stránky
Uživatelský avatar

Příspěvky: 4146
Bydliště: okres svitavy,West Yorkshire
Příspěvek 
fatal píše:
Jiri píše:
... jedna z podminek by urcite musela byt vyhodit termostat a ten vyskovy rozdil tam fakt je...je to jako ustredni topeni...kdo ma samoobeh tak kotel musi mit pod urovni radiatoru...


Termostat je otevřený, to bych neřešil. O samooběhu a pozici kotle vím, ale i tak si myslím, že by to mělo fungovat i ve stejné výšce, jen s menší účinností...

jak si rikal nebudem se hadat...ale fyzika ja fyzika...ja si o tom myslim svoje pane doktore


21.3.08, 12:32
Profil ICQ
rejpal

Příspěvky: 18265
Příspěvek 
Jiri píše:
jak si rikal nebudem se hadat...ale fyzika ja fyzika...


Uděláme pokus. :)


21.3.08, 12:37
Profil ICQ Zobrazit autorovy stránky
Uživatelský avatar

Příspěvky: 19159
Bydliště: SR Bratislavský kraj - Senec
Příspěvek 
pri samocirkuláciach ide o to že teplejšia voda v systéme stúpa hore, to zamená že trubky čo idú do radiátorov kde sa voda ochladzuje sú hrubšie a tie čo idú dole kde je voda studenšia sú tenšie... ako to urobiť v aute netuším...

_________________
Škoda Favorit 135(136)(G)Lx 93 LPG klima červeň
Nie je všetko tak ako vyzerá - rozdiel je v technike...
http://skoda.panda.cz/forum/viewtopic.php?t=3336


21.3.08, 13:48
Profil
Uživatelský avatar

Příspěvky: 4146
Bydliště: okres svitavy,West Yorkshire
Příspěvek 
Obrázek
Tak v aute asi takhle...tady je chlazeni bez vodniho cerpadla....pomer velikosti motor a chladic....a prumery a umisteni hadic...


21.3.08, 19:39
Profil ICQ
Voditelj brodice
Uživatelský avatar

Příspěvky: 9782
Bydliště: Bratislava / Nové Zámky
Příspěvek 
ty jo, 3 valec?

_________________
- Favorit 137GRx r.v. 1990, biely, posledné analógové auto
- Volvo V40 2.0T, r.v. 2002
http://www.danokrnac.sk/


21.3.08, 19:40
Profil ICQ Zobrazit autorovy stránky
Uživatelský avatar

Příspěvky: 6765
Bydliště: Česká Třebová
Příspěvek 
Jiri píše:
Obrázek
Tak v aute asi takhle...tady je chlazeni bez vodniho cerpadla....pomer velikosti motor a chladic....a prumery a umisteni hadic...


Jééééé to je starej varťas kde jsi to ukrad? Já to koupím. No ale ten hranatej už měl čerpadlo

_________________
JM AUTO-MOTO

Tak jsem všechno prodal a koupil jsem si ojetou P306 a XJ 900 Div :-D


21.3.08, 19:48
Profil
Uživatelský avatar

Příspěvky: 4146
Bydliště: okres svitavy,West Yorkshire
Příspěvek 
ja uz jej nema...vymenil sem jej za tu starou octavku co mam v garazi....ale tenhle byl peknej...mel vsecdhny doklady stk...ted je kousek od Litomysle...to nemas daleko.....ale ten kluk co jej ma tak ten uz jej urcite neda....


21.3.08, 19:54
Profil ICQ
Pspvek Reklama

   
Zobrazit příspěvky za předchozí:  Seřadit podle  
Odpovědět na téma   [ Příspěvků: 32 ]  Přejít na stránku Předchozí  1, 2, 3  Další

Kdo je online

Uživatelé procházející toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 50 návštevníků


Nemůžete zakládat nová témata v tomto fóru
Nemůžete odpovídat v tomto fóru
Nemůžete upravovat své příspěvky v tomto fóru
Nemůžete mazat své příspěvky v tomto fóru

Hledat:
Přejít na:  
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group.
Designed by STSoftware for PTF.
Český překlad – phpBB.cz