Autor |
Zpráva |
jonlew
Příspěvky: 9 Bydliště: Opava
|
Snížení otáček na sytič
Ahojte,
dvě hodiny bezúspěšně brouzdám diskuzí a nenacházím, proto bych se chtěl zeptat na váš názor... Mám Favorita r.92, Jikov, automatický sytič. Srovnám tu dvě auta, jedno v ideálním stavu podle Andrta a druhé moje:
ANDRT - MOJE
má studený motor - mám studený motor
sešlápne naprázdno 1x - sešlápnu naprázdno 1x
úplně se uzavře vzd.přívěra - uzavře se taky, ale ne úplně, mám už tam mezeru "M" (Andrt, str. 139)
nastartuje, vytvoří se mezera "M" - nastartuju, mezeru "M" už tam mám
otáčky má cca. 2200-2300 otáček - otáčky mám cca. 2300-2500 otáček
až tady je to v pohodě, pak ale:
po pár sek/sešlápnutí plynu. se vytvoří mezera "V" - po pár sek./sešlápnutí plynu se mi vytvoří mezera "V"
spadnou mu otáčky na nějakých 1500-1600 - otáčky drží na těch cca 2400 i s mezerou "V" až do vypnutí sytiče
po nahřátí na prov.teplotu se úplně otevře přívěra - po nahřátí na provozní teplotu se úplně otevře přívěra
má cca 800-900 otáček - mám cca 700 otáček.
Jůů to jsem se rozepsal. Co může být na mém vozítku špatně? Prostě akorát nespadnou otáčky na těch 1600 ot/min..
Díky za každý tip,
autům zdar,
Jonlew[/b]
|
4.4.08, 19:08 |
|
|
Reklama
|
Reklama
|
|
|
|
fert.j
Příspěvky: 544 Bydliště: Praha
|
ted si nejsem jistej ale je tam takovej podtlakovej vohyment co pro pridani plynu "odpojuje"sytic a kdyz zas zmizi podtlak tak zas sitic zas pripoji a tohle ti asi nemaka je to kdyz se koukas zepredu na motor tak na karburatoru zezadu nalevo takovej cernej valecek aspon doufam ze to muze byt tim.ale pockej si na nazor nekoho dalsiho
|
4.4.08, 19:48 |
|
|
Neex
Příspěvky: 1036 Bydliště: Šumperk
|
Ten podpis co máš ale nemyslíš vážně viď? A teď k problému... Mezera M se tvoří objemovým ovladačem přívěry tzn. že po spuštění se do něj přivadí podtlak redukovaný termoventilem který tlačí do páčky nuceného otevírání... po pár sekundách se termoventil nahřeje a uzavře a podtlak se přivádí v plné míře a vytvoří se mezera V. Co to znamená? Že pokud máš mezeru už po prošlápnutí plynu něco je špatně... pořádně si projdi nastavení v Andrtovi krok po kroku a podívej se jak to funguje a na chybu musíš přijít... nevrací se ti stupňovitá vačka ale prívěra se otevírá tzn. že bimetal je nejspíš v pořádku... že by vratné pružinky? Těžko říct musíš se podívat... jestli chceš pošlu ti fotku jak vypadá mechanismus sytiče zespod víka karburátoru a můžeš srovnat co je špatně.
_________________ Favorit 135 LX r.v.93
|
4.4.08, 20:54 |
|
|
Neex
Příspěvky: 1036 Bydliště: Šumperk
|
Taky se podívej jestli máš mezeru mezi páčkou nuceného otevírání a táhlem přívěry před spuštěním motoru... Musí být 1 mm třeba tam zkus strčit párátko to je tak akorát jestli tam vleze ale nemá tam moc vůli je to dobrý. V Andrtovi str. 147 odstavec 1g a obrázek 123 na další straně.
_________________ Favorit 135 LX r.v.93
|
4.4.08, 21:24 |
|
|
jonlew
Příspěvky: 9 Bydliště: Opava
|
Neex: Podpis - no, já tam chtěl napsat karburátor, teda aspoň osobně jsem nic složitějšího v mém mladém věku neviděl:) Už jsem to zrušil, no.
Já předtím právě objevil, že podtlaková hadička objemového ovladače vzduchové přívěry vedoucí pod škrtící klapku 1. stupně byla utrhnutá, tak jsem ji nahradil a těšil se, že je problém vyřešen a houby...
Jestli bimetal zajisti vypnutí sytiče tak je v pořádku, protož sytič se vypne.
Vratné pružinky vypadají dobře, pruží a není na nich vidět žádná závada..
Za to foto bych byl rád, ať vím, co a jak tam je... Ale Andrta nastuduju taky. Než ho ale pochopím, to taky bude nějaký ten pátek:)
Jonlew
|
4.4.08, 21:55 |
|
|
Neex
Příspěvky: 1036 Bydliště: Šumperk
|
Funguje to tak že jakmile se uzavře termoventil (nahřeje se působením el. vyhřívání) a přestane přepouštět vzduch zvětší se pusobení podtlaku na objemový ovladač a táhlo začne víc tlačit na páčku nuceného otevírání... ale proto aby se ti snížili otáčky potřebuješ sešlápnout mírně plyn aby se uvolnila stupňovitá vačka a táhlo přes páčku nuceného otevírání která je pružinkami spojená se stupňovitou vačkou pohlo celým mechanismem tak aby se vačka natočila a šroub zvýšených otáček po uvolnění plynu dosednul na druhý nejvyšší stupeň. Pak už je to čistě na bimetalu který s rostoucí teplotou otevírá přívěru a natáčí stupňovitou vačku. Tobě se přívěra otevírá ale otáčky ti to drží pořád až do ohřátí na těch 2200-2400 což znamená že ti vačka vázne a nechodí volně až když se bimtetal rozvine maximálně tak vačku natočí. Objemový ovladač a termoventil pracují jen těsně po spuštení motoru dál už nemají význam takže musíš jít po mechanickém převodu.
_________________ Favorit 135 LX r.v.93
|
4.4.08, 22:32 |
|
|
Neex
Příspěvky: 1036 Bydliště: Šumperk
|
Jinak jednoduše projdi si všechny kroky nastavení sytiče kromě zkoušky objemovýho ovladače protože hádám že podtlakovou zkoušečku nebo vývěvu nemáš... Něco ti tam nechodí jak má ale nejsem vědma takže ti to pře net řeknu jen těžko. Vypadá to složitě ale jen když nad tím nechceš přemýšlet.. jak nad tím budeš v klidu uvažovat přijdeš na to jak to celé funguje a pak ti to přijde triviální... jde jen o to chtít to pochopit. Fotky ti poslat můžu když tak mi pošli přes PM tvůj mail.
_________________ Favorit 135 LX r.v.93
|
4.4.08, 22:50 |
|
|
jonlew
Příspěvky: 9 Bydliště: Opava
|
Fávoška mám jen pár měsíců a za tu dobu jsem toho pochopil ohledně karbecu spoustu, ne všecko, ale dost.. Dokaď to nerozluštím, nebudu spokojený:) Na tu závadu prostě přijdu, ikdybych se měl pos...!!
|
5.4.08, 08:59 |
|
|
Neex
Příspěvky: 1036 Bydliště: Šumperk
|
Koukám že základy funkce sytiče už znáš... teď ještě zbytek. Kdyby ses chtěl na něco zeptat klidně můžeš. Jinak budeš muset sundat víko a podívat se na mechanismus. Fotky pošlu jak budu doma buď ještě dnes nebo zítra.
_________________ Favorit 135 LX r.v.93
|
5.4.08, 09:59 |
|
|
varok
Příspěvky: 14799 Bydliště: Havířov
|
Nejlepší je sundat kryt vzduchového filtru. Při studeném motoru a sešlápnutí plyn. pedálu se musí přívěra úplně zavřít. Pokud je tam mezera M je něco špatně. Po tom sešlápnutí plyn pedálu se uvolní šroub který se opírá o stupňovitou vačku a vačka se natočí na druhý nejvyšší stupeň. Po naskočení motoru vznikne podtlak a ten se přiškrtí tím termoventilem a jde do objemového ovladače. Menší podtlak otevře objemovým ovladačem přívěru na mezeru M. Po asi 3 sekundách se zavře ternoventil a pustí podtlak do objemového ovladače v plné výši. Tím se pootevře přívěra na mezeru V. Normálně po naskočení motoru by měly být otáčky asi těch 2200, po sešlápnutí plyn. pedálu spadnou na asi 1500, protože se pootočila vačka o stupínek níž. Pokud vám zůstávají otáčky pořád velké, podívejte se jestli po šlápnutí na plyn pedál se pootočí vačka. Jestli ne je nejspíše přidřená na hřídelce nebo je něco s těmi pružinkami. Vačka musí jít točit lehounce bez jakéhokoli náznaku chytání. Teď mám favorita r.v. 94 a to je už stříkačka. Ale předtím jsem měl starší fávo s karbošem a tam jsem to zkoumal skoro rok, než jsem to dal pořádně dohromady. V servisech pořád jen tápali a braly prachy, tak jsem se do toho pustil sám. Nakonec se mi to povedlo dát dohromady.
|
5.4.08, 12:14 |
|
|
jonlew
Příspěvky: 9 Bydliště: Opava
|
Dík dík za rady,
už jsem si to pomalu jakžtakž ujasnil, cože a kdeže by ten trabl mohl být... chce to zkoumat a zkoumat ale hlavně ne bezhlavě utahovat a povolovat šroubky:) To už bych dokupy nedal pak. Do servisu nepřipadá v úvahu, tam tomu houby rozumí a všichni tu jste v tomhle ohledu úplně znalostně jinde než ti borci v servisech... Zlaté fórum toto...
Jonlew
|
5.4.08, 20:23 |
|
|
Neex
Příspěvky: 1036 Bydliště: Šumperk
|
varok: Napsal jsi to vcelku dobře ikdyž si jen vlastně zopakoval to co jsem už napsal, ale několik věcí si napsal nepřesně... U studeného motoru pokud se neprošlápne plyn se šroub zvýšených otáček na sytič neopírá o stupňovitou vačku. Teprve po sešlápnutí plynu u studeného motoru se vačka díky svinutí bimetalu natočí do pozice kdy při povolení pedálu plynu dosedne šroub zvýšených otáček na sytič na její NEJVYŠŠÍ stupeň... to je těch 2200-2400 otáček... po spuštění motoru a práci objemového ovladače a termoventilu šroub zvýšených otáček dosedne na její DRUHÝ stupeň... to je těch 1500 otáček. A termoventil podtlak neškrtí ale redukuje... to znamená že se přes přizvdušňovací čepičku (bíla čepička na termoventilu) přivadí vzduch který do nahřátí a uzavření termoventilu podtlak do objemového ovladače zhruba z poloviny redukuje. Tyhle věci se nesmí plést.
_________________ Favorit 135 LX r.v.93
|
6.4.08, 04:46 |
|
|
jonlew
Příspěvky: 9 Bydliště: Opava
|
Vrtal jsem, vrtal, až jsem to prozkoušel.. Situace je taková: Pružinky, bimetal, stupňovitá vačka, termoventil je v pořádku a fungují. Přesto otáčky ne a ne klesnout z těch cca 2300ot/min. Teď to je takhle:
sešlápnu naprázdno před nastartováním - přívěra se zavře - nastartuju - mám 2300 ot. - za malinkou chvilku se přívěra pootevře (asi termoventilem) - mám 2300 ot. - pak se skokově otevírá přívěra, jak se natáčí vačka - furt mám 2300 ot. - pak pracuje bimetal, přívěra se pomalu otvírá - mám 2300 ot. - po nahřátí motoru se otevře přívěra úplně - pak to spadne na 800 ot.... Už jsem z toho magor.
Nemůže to být třeba obohacovačem? Termoventil funguje. Nebo nastavením směsi? Prostě otáčky jsou vysoké nezávisle na otvírání přívěry... Máte nějaký nápad?
Dík moc,
jonlew
|
8.5.08, 18:51 |
|
|
michalkatka
Příspěvky: 19159 Bydliště: SR Bratislavský kraj - Senec
|
jonlew píše: Vrtal jsem, vrtal, až jsem to prozkoušel.. Situace je taková: Pružinky, bimetal, stupňovitá vačka, termoventil je v pořádku a fungují. Přesto otáčky ne a ne klesnout z těch cca 2300ot/min. Teď to je takhle: sešlápnu naprázdno před nastartováním - přívěra se zavře - nastartuju - mám 2300 ot. - za malinkou chvilku se přívěra pootevře (asi termoventilem) - mám 2300 ot. - pak se skokově otevírá přívěra, jak se natáčí vačka - furt mám 2300 ot. - pak pracuje bimetal, přívěra se pomalu otvírá - mám 2300 ot. - po nahřátí motoru se otevře přívěra úplně - pak to spadne na 800 ot.... Už jsem z toho magor. Nemůže to být třeba obohacovačem? Termoventil funguje. Nebo nastavením směsi? Prostě otáčky jsou vysoké nezávisle na otvírání přívěry... Máte nějaký nápad?
Dík moc, jonlew
tak o kúsok uber na tej nastavovacej skrutke čo dosaná na tú stupňovitú vačku, ja som si to tiež dolaďoval...
_________________ Škoda Favorit 135(136)(G)Lx 93 LPG klima červeň
Nie je všetko tak ako vyzerá - rozdiel je v technike...
http://skoda.panda.cz/forum/viewtopic.php?t=3336
|
8.5.08, 19:38 |
|
|
Kristensen
Příspěvky: 6765 Bydliště: Česká Třebová
|
Hele, normálně auto ohřej na 80 stupňů, sundej celej filtr box ať se tam dobře dostaneš auto nastartuj, ručně přenastav klapku sitiče do plné polohy "Sitič zapnut" a tím dorazem sitiče nastav nějaký 2000-2400 otáček, pak sitič vycvakni, vše vrať zpět, ráno uvidíš, mělo by to makat v poho, asi tak že nastartuješ, bude tam cca 2200, brnkneš do plynu spadne na 1500-1800, po cca dvou třech minutách brnkneš znova a mělo by být nějakejch 1000-1200 no a pak už ujedeš já nevim asi cca 2km a mělo by to být dole.
_________________ JM AUTO-MOTO
Tak jsem všechno prodal a koupil jsem si ojetou P306 a XJ 900 Div
|
8.5.08, 20:50 |
|
|
Reklama
|
Reklama
|
|
|
|
|