Autor |
Zpráva |
Matthes
Hliník navždy.
Příspěvky: 17651 Bydliště: Praha západ
|
HTP, jak funguje
S Vítkem tak promyslime jak vlastne funguje HTP a porad si nejsme jisti zda se ubirame spravnym smerem. Prikladam tabulku ke ktere jsme dosli ...
Na obrazku je v tabulce rozpis jednotlivych valcu. U 4 valce jsem si tou tabulkou jist, ovsem u HTP nevim jestli jsem dobre rozhodil pracovni cyklus. Ramena kliky jsou pootocena po 1/3 otacky takze i jednotlive kroky cyklu jsou takto rozhozeny ...
Jelikoz je HTP 4 taktni, potrebuje jeden valec na cely cyklus 2 otacky kliky. Podle tabulky mi tedy vychazi ze pri jedne otacce dojde k pouze jednomu vybuchu a pri dalsi otacce ke dvema vybuchum. Coz by samozrejme zapricinilo velke vibrace a proto ma HTP tzv vyvazovaci hridel.
Jak jsme na tom, je to tak?
_________________ Zbrane zabijeji!
Liga za čisté silnice: pumpičkářům pumpičkou přes koule.
|
12.4.08, 19:50 |
|
|
Reklama
|
Reklama
|
|
|
|
Vít
Hluchoň
Příspěvky: 11873
|
já jen dodám, že v tom stále vidím to, že 25% doby otáčení toho motoru ten motor má záporný výkon - žádný výbuch, žádné dodání energie... nemůžu si pomoct, ten motor si sám spotřebuje hromadu energie kterou pracně vyrobí jen na to, aby se sám otočil... jakoby si kráva chlastala mlíko
|
12.4.08, 19:59 |
|
|
fatal
rejpal
Příspěvky: 18265
|
Fígl je v tom, že písty nejsou 120° po sobě, ale 240°. Tabulku máš (po zběžné kontrole) dobře. Prostě v okamžiku, kdy u čtyřválce pálí další píst, u tříválce ten další ještě stlačuje. Vyvažovací hřídel (podle mě) slouží k vyvážení té klikovky 3x120°, k zamezení nepříznivých důsledků toho "opožděného pálení dalšího pístu" má setrvák, vyšší volnoběh a taky vyšší pracovní otáčky.
|
12.4.08, 20:21 |
|
|
fatal
rejpal
Příspěvky: 18265
|
Vít píše: já jen dodám, že v tom stále vidím to, že 25% doby otáčení toho motoru ten motor má záporný výkon - žádný výbuch, žádné dodání energie... nemůžu si pomoct, ten motor si sám spotřebuje hromadu energie kterou pracně vyrobí jen na to, aby se sám otočil... jakoby si kráva chlastala mlíko
No, ono není moc rozdíl mezi trojicí krav chlastajících vlastní mlíko a čtveřicí krav chlastajících vlastní mlíko. Klíčový rozdíl je v prodloužené době mezi pálením válců a tedy menší pravidelnost běhu a také v nevyvážené klikovce.
|
12.4.08, 20:32 |
|
|
Martin 007
Dezertér
Příspěvky: 12399 Bydliště: Pardubice - jihozápadní okolí
|
_________________ Škoda 130 RAPID 1987 - 743.136 "Kdo nemá Rapida jistě život proklíná." UNDER RECONSTRUCTION BMW E46 330xi Touring 2001 - Objem ničím nenahradíš. Zakládající člen Coupé clubu TW Škoda 743 Forever Team Člen klubu ostrých motorů TW
|
13.4.08, 10:00 |
|
|
Viky
Pan Kapitán
Příspěvky: 12127 Bydliště: Tynec n.L.
|
a) cim min valcu, tim lepsi mechanicka ucinnost na stejny zdvihovy objem
b) fakt, ze pisty prochazeji uvrati postupne a ne najednou je spis vyhoda. Koneckoncu, je to pulka sestivalce.
Co furt mate? Wartas je taky 3valec a je to pila!
_________________ Forman 1994 Million Edition "Frankie" Rapid 120/1985 "Eda" - BAZ 120R Škoda 742 Forever Team -
Cvokárium: Youtube Instagram
|
13.4.08, 18:26 |
|
|
spartra
Příspěvky: 1331 Bydliště: královehradecký kraj
|
Viky píše: a) cim min valcu, tim lepsi mechanicka ucinnost na stejny zdvihovy objem b) fakt, ze pisty prochazeji uvrati postupne a ne najednou je spis vyhoda. Koneckoncu, je to pulka sestivalce. Co furt mate? Wartas je taky 3valec a je to pila!
jenom měl vratný vyplachování
_________________ š 105 s, 50kw, LPG r.v. 5 - 85
|
13.4.08, 19:35 |
|
|
Matthes
Hliník navždy.
Příspěvky: 17651 Bydliště: Praha západ
|
Tady to Jirka zpracoval graficky
_________________ Zbrane zabijeji!
Liga za čisté silnice: pumpičkářům pumpičkou přes koule.
|
13.4.08, 19:43 |
|
|
Jiri
Příspěvky: 4146 Bydliště: okres svitavy,West Yorkshire
|
nevim jestli je to dobre...nejak si to porad nedokazu predstavit...ten kdo to vymyslel musel mit fakt trpelivost...
|
13.4.08, 19:56 |
|
|
slovacek.milos
Mistr mechanik
Příspěvky: 16256 Bydliště: Strážnice
|
Jiri píše: nevim jestli je to dobre...nejak si to porad nedokazu predstavit...ten kdo to vymyslel musel mit fakt trpelivost...
to se říkalo za komunistů že pilný blbec je horší jak třídní nepřítel, v evropě to nemá obdoby kdyby ten tříválec vymyslel rákos se nedivím tam je to normální, nebo chtěl snad někdo nahradit díru po trabantech já osobně nechápu miloš
|
13.4.08, 20:04 |
|
|
fatal
rejpal
Příspěvky: 18265
|
Viky píše: Co furt mate? Wartas je taky 3valec a je to pila!
Jenže to je dvoutakt, takže ekvivalentní čtyřtaktnímu šestiválci...
|
13.4.08, 20:24 |
|
|
fatal
rejpal
Příspěvky: 18265
|
Myslím, že narážíte na jaksi zažité pravidlo dělení cyklu na otáčky a půlotáčky. To je názorné jen u čtyřválce. Takže když si běh haťapky nerozdělíte po půlotáčkách, ale po dvou třetinách otáčky, je to docela jasné.
|
13.4.08, 20:30 |
|
|
Jiri
Příspěvky: 4146 Bydliště: okres svitavy,West Yorkshire
|
jo jo..dvotakt to je neco jineho...
|
13.4.08, 20:34 |
|
|
Viky
Pan Kapitán
Příspěvky: 12127 Bydliště: Tynec n.L.
|
fatal píše: Myslím, že narážíte na jaksi zažité pravidlo dělení cyklu na otáčky a půlotáčky. To je názorné jen u čtyřválce. Takže když si běh haťapky nerozdělíte po půlotáčkách, ale po dvou třetinách otáčky, je to docela jasné.
100% recht.
_________________ Forman 1994 Million Edition "Frankie" Rapid 120/1985 "Eda" - BAZ 120R Škoda 742 Forever Team -
Cvokárium: Youtube Instagram
|
13.4.08, 20:53 |
|
|
Gemini
Příspěvky: 528 Bydliště: Trenčín , Slovakia
|
achjo.....nejedna sa ani tak o "vybuchy" ako o zotrvacne posuvne hmoty, pretoze dva piesty z troch idu akoby subezne a to za normalnych okolnosti sposoby znacnu nerovnomernost chodu motoru.....snazi sa poskakovat v smere pohybu piestu a 1/3 ojnice
najlepsie sa vyvazovaci hriadel vysvetluje na jednovalci 4 takte, tam je to vidno, pre co je to tak......
inac take lepsie 4valce ktore chcu mat rovnomernost chodu nad 1/600 maju tiez vyvazovaci hriadel , limuzinove motory niekedy aj dva
_________________ Škoda Rapid 146 - 93 HP , 140 Nm
Škoda 130 Maxi - 105 HP, 140 Nm
Škoda Rapid Turbo - 122 HP, 231 Nm
|
14.4.08, 08:50 |
|
|
Reklama
|
Reklama
|
|
|
|
|