Vyhledat témata bez odpovědí | Zobrazit aktivní témata Právě je 15.11.24, 09:56



Odpovědět na téma  [ Příspěvků: 60 ]  Přejít na stránku 1, 2, 3, 4  Další
 HTP, jak funguje 
Autor Zpráva
Hliník navždy.
Uživatelský avatar

Příspěvky: 17651
Bydliště: Praha západ
Příspěvek HTP, jak funguje
S Vítkem tak promyslime jak vlastne funguje HTP a porad si nejsme jisti zda se ubirame spravnym smerem. Prikladam tabulku ke ktere jsme dosli ...

Obrázek

Na obrazku je v tabulce rozpis jednotlivych valcu. U 4 valce jsem si tou tabulkou jist, ovsem u HTP nevim jestli jsem dobre rozhodil pracovni cyklus. Ramena kliky jsou pootocena po 1/3 otacky takze i jednotlive kroky cyklu jsou takto rozhozeny ...
Jelikoz je HTP 4 taktni, potrebuje jeden valec na cely cyklus 2 otacky kliky. Podle tabulky mi tedy vychazi ze pri jedne otacce dojde k pouze jednomu vybuchu a pri dalsi otacce ke dvema vybuchum. Coz by samozrejme zapricinilo velke vibrace a proto ma HTP tzv vyvazovaci hridel.
Jak jsme na tom, je to tak?

_________________
Zbrane zabijeji!

Liga za čisté silnice: pumpičkářům pumpičkou přes koule.


12.4.08, 19:50
Profil ICQ Zobrazit autorovy stránky
Pspvek Reklama

   
Hluchoň

Příspěvky: 11873
Příspěvek 
já jen dodám, že v tom stále vidím to, že 25% doby otáčení toho motoru ten motor má záporný výkon - žádný výbuch, žádné dodání energie... nemůžu si pomoct, ten motor si sám spotřebuje hromadu energie kterou pracně vyrobí jen na to, aby se sám otočil... jakoby si kráva chlastala mlíko


12.4.08, 19:59
Profil ICQ
rejpal

Příspěvky: 18265
Příspěvek 
:lol: Fígl je v tom, že písty nejsou 120° po sobě, ale 240°. :wink: Tabulku máš (po zběžné kontrole) dobře. Prostě v okamžiku, kdy u čtyřválce pálí další píst, u tříválce ten další ještě stlačuje. Vyvažovací hřídel (podle mě) slouží k vyvážení té klikovky 3x120°, k zamezení nepříznivých důsledků toho "opožděného pálení dalšího pístu" má setrvák, vyšší volnoběh a taky vyšší pracovní otáčky.


12.4.08, 20:21
Profil ICQ Zobrazit autorovy stránky
rejpal

Příspěvky: 18265
Příspěvek 
Vít píše:
já jen dodám, že v tom stále vidím to, že 25% doby otáčení toho motoru ten motor má záporný výkon - žádný výbuch, žádné dodání energie... nemůžu si pomoct, ten motor si sám spotřebuje hromadu energie kterou pracně vyrobí jen na to, aby se sám otočil... jakoby si kráva chlastala mlíko


No, ono není moc rozdíl mezi trojicí krav chlastajících vlastní mlíko a čtveřicí krav chlastajících vlastní mlíko. Klíčový rozdíl je v prodloužené době mezi pálením válců a tedy menší pravidelnost běhu a také v nevyvážené klikovce.


12.4.08, 20:32
Profil ICQ Zobrazit autorovy stránky
Dezertér
Uživatelský avatar

Příspěvky: 12399
Bydliště: Pardubice - jihozápadní okolí
Příspěvek 
A podle toho to má projev jak zvukový tak pohybový... 8) 8) 8)

_________________
Škoda 130 RAPID 1987 - 743.136 "Kdo nemá Rapida jistě život proklíná." UNDER RECONSTRUCTION
BMW E46 330xi Touring 2001 - Objem ničím nenahradíš.
Zakládající člen Coupé clubu TW
Škoda 743 Forever Team
Člen klubu ostrých motorů TW


13.4.08, 10:00
Profil ICQ Zobrazit autorovy stránky
Pan Kapitán
Uživatelský avatar

Příspěvky: 12127
Bydliště: Tynec n.L.
Příspěvek 
a) cim min valcu, tim lepsi mechanicka ucinnost na stejny zdvihovy objem
b) fakt, ze pisty prochazeji uvrati postupne a ne najednou je spis vyhoda. Koneckoncu, je to pulka sestivalce. :-)

Co furt mate? Wartas je taky 3valec a je to pila!

_________________
Forman 1994 Million Edition "Frankie"
Rapid 120/1985 "Eda" - BAZ 120R
Škoda 742 Forever TeamObrázek

Cvokárium: Youtube Instagram


13.4.08, 18:26
Profil ICQ YIM

Příspěvky: 1331
Bydliště: královehradecký kraj
Příspěvek 
Viky píše:
a) cim min valcu, tim lepsi mechanicka ucinnost na stejny zdvihovy objem
b) fakt, ze pisty prochazeji uvrati postupne a ne najednou je spis vyhoda. Koneckoncu, je to pulka sestivalce. :-)

Co furt mate? Wartas je taky 3valec a je to pila!


jenom měl vratný vyplachování

_________________
š 105 s, 50kw, LPG r.v. 5 - 85


13.4.08, 19:35
Profil
Hliník navždy.
Uživatelský avatar

Příspěvky: 17651
Bydliště: Praha západ
Příspěvek 
Obrázek

Tady to Jirka zpracoval graficky :)

_________________
Zbrane zabijeji!

Liga za čisté silnice: pumpičkářům pumpičkou přes koule.


13.4.08, 19:43
Profil ICQ Zobrazit autorovy stránky
Uživatelský avatar

Příspěvky: 4146
Bydliště: okres svitavy,West Yorkshire
Příspěvek 
nevim jestli je to dobre...nejak si to porad nedokazu predstavit...ten kdo to vymyslel musel mit fakt trpelivost...


13.4.08, 19:56
Profil ICQ
Mistr mechanik
Uživatelský avatar

Příspěvky: 16256
Bydliště: Strážnice
Příspěvek 
Jiri píše:
nevim jestli je to dobre...nejak si to porad nedokazu predstavit...ten kdo to vymyslel musel mit fakt trpelivost...


to se říkalo za komunistů že pilný blbec je horší jak třídní nepřítel, v evropě to nemá obdoby kdyby ten tříválec vymyslel rákos se nedivím tam je to normální, nebo chtěl snad někdo nahradit díru po trabantech já osobně nechápu miloš


13.4.08, 20:04
Profil
rejpal

Příspěvky: 18265
Příspěvek 
Viky píše:
Co furt mate? Wartas je taky 3valec a je to pila!


Jenže to je dvoutakt, takže ekvivalentní čtyřtaktnímu šestiválci...


13.4.08, 20:24
Profil ICQ Zobrazit autorovy stránky
rejpal

Příspěvky: 18265
Příspěvek 
Myslím, že narážíte na jaksi zažité pravidlo dělení cyklu na otáčky a půlotáčky. To je názorné jen u čtyřválce. Takže když si běh haťapky nerozdělíte po půlotáčkách, ale po dvou třetinách otáčky, je to docela jasné. :)


13.4.08, 20:30
Profil ICQ Zobrazit autorovy stránky
Uživatelský avatar

Příspěvky: 4146
Bydliště: okres svitavy,West Yorkshire
Příspěvek 
jo jo..dvotakt to je neco jineho...


13.4.08, 20:34
Profil ICQ
Pan Kapitán
Uživatelský avatar

Příspěvky: 12127
Bydliště: Tynec n.L.
Příspěvek 
fatal píše:
Myslím, že narážíte na jaksi zažité pravidlo dělení cyklu na otáčky a půlotáčky. To je názorné jen u čtyřválce. Takže když si běh haťapky nerozdělíte po půlotáčkách, ale po dvou třetinách otáčky, je to docela jasné. :)


100% recht.

_________________
Forman 1994 Million Edition "Frankie"
Rapid 120/1985 "Eda" - BAZ 120R
Škoda 742 Forever TeamObrázek

Cvokárium: Youtube Instagram


13.4.08, 20:53
Profil ICQ YIM
Uživatelský avatar

Příspěvky: 528
Bydliště: Trenčín , Slovakia
Příspěvek 
achjo.....nejedna sa ani tak o "vybuchy" ako o zotrvacne posuvne hmoty, pretoze dva piesty z troch idu akoby subezne a to za normalnych okolnosti sposoby znacnu nerovnomernost chodu motoru.....snazi sa poskakovat v smere pohybu piestu a 1/3 ojnice :)

najlepsie sa vyvazovaci hriadel vysvetluje na jednovalci 4 takte, tam je to vidno, pre co je to tak......

inac take lepsie 4valce ktore chcu mat rovnomernost chodu nad 1/600 maju tiez vyvazovaci hriadel , limuzinove motory niekedy aj dva

_________________
Škoda Rapid 146 - 93 HP , 140 Nm
Škoda 130 Maxi - 105 HP, 140 Nm
Škoda Rapid Turbo - 122 HP, 231 Nm


14.4.08, 08:50
Profil Zobrazit autorovy stránky
Pspvek Reklama

   
Zobrazit příspěvky za předchozí:  Seřadit podle  
Odpovědět na téma   [ Příspěvků: 60 ]  Přejít na stránku 1, 2, 3, 4  Další

Kdo je online

Uživatelé procházející toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 53 návštevníků


Nemůžete zakládat nová témata v tomto fóru
Nemůžete odpovídat v tomto fóru
Nemůžete upravovat své příspěvky v tomto fóru
Nemůžete mazat své příspěvky v tomto fóru

Hledat:
Přejít na:  
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group.
Designed by STSoftware for PTF.
Český překlad – phpBB.cz