Vyhledat témata bez odpovědí | Zobrazit aktivní témata Právě je 15.11.24, 12:40



Odpovědět na téma  [ Příspěvků: 24 ]  Přejít na stránku Předchozí  1, 2
 Krátkodobá ztráta výkonu-Felicia 
Autor Zpráva

Příspěvky: 53
Bydliště: cz
Příspěvek Re: Krátkodobá ztráta výkonu-Felicia
jarin píše:
Jízda bez problémů při startu se studeným motorem 1,3MPI, 40kW. Po vypnutí motoru a pokračování v jízdě asi za 30min. až 2 hodiny ztratí částečně výkon po ujetí 1 až 2km a reakce na přidání plynu žádná ani při snížení rychlostního stupně. Při vyšlápnutí spojky však do otáček jde. Tato situace trvá od několika vteřin do max. asi 20. Než byla zjištěna souvislost s částečně teplým motorem, vyměněn palivový filtr, nově též čidlo teploty vody na skříni termostatu, protože teploměr nešel nad 70 a termostat fungoval dobře. Teplota nyní O.K., závadu to neovlivnilo. Je to nepříjemné zejména když se to stane při vjezdu do křižovatky. Známý říkal, že tuto vadu moje řídící jednotka neurčí. Výroba 02/1999, jednotka Siemens. Má někdo obdobný problém?


Docela zajímavá závada. Její doba vzniku, projev a hlavně doba trvání bez dalších následků odpovídá tvorbě ledové bariéry. Ta se ale objevovala pouze na vozech s karburátorem a systému Ecotronic. I když na každém z jiné příčiny a na jiném místě. Vyskytla se i na jednobodech BMM ale měla souvislost s jedním, v té době nově nasazovaným druhem paliva. Potíž je v tom, že na motorech s MPI nejsou použity prvky na kterých by mohla bariéra vznikat. Jediné místo co mě teoreticky napadá, je pulsace tlakového ventilu paliva na konci palivové lišty. Zkus ho celý vyměnit, celý včetně víčka.
Podotýkám. Pro MPI je to pouze teorie, vychází z doby trvání závady a podobného projevu jako u ledové bariéry a informací, které jsi uvedl.
Myslím, že bude docela zajímavé až odhalíš co to opravdu na MPI způsobuje.
:D

_________________
Xxenon


9.2.08, 22:23
Profil
Pspvek Reklama

   
Uživatelský avatar

Příspěvky: 6765
Bydliště: Česká Třebová
Příspěvek 
Teoreticky by se dala určit přes VAG ale musel by jsi to zkusit za jízdy, třeba by v tom krátkém časovém úseku mohlo být něco vidět na aktuálních hodnotách za jízdy. A nebo aby pak náhodou nebyla poškozená cyklovačem.

_________________
JM AUTO-MOTO

Tak jsem všechno prodal a koupil jsem si ojetou P306 a XJ 900 Div :-D


10.2.08, 15:13
Profil
Mistr mechanik
Uživatelský avatar

Příspěvky: 16256
Bydliště: Strážnice
Příspěvek 
Kristensen píše:
Teoreticky by se dala určit přes VAG ale musel by jsi to zkusit za jízdy, třeba by v tom krátkém časovém úseku mohlo být něco vidět na aktuálních hodnotách za jízdy. A nebo aby pak náhodou nebyla poškozená cyklovačem.


to určitě při přidání se musí prodlužovat doba vstřiku a ještě napíchnout tlakoměr a vyvést ho ke stěrači tak se na to musí přijít, jednou si pamatuji podobné problémy siera čerpadlo intank, mělo rúzné výpadky tlaku, kámoš ho za jízdy měřil i osciloskopem napětí do čerpadla OK pořád stejné ,ale sonda tlaku měla výpadky, první se měnil regulátor nebo se možná vyměnit nedal že byl štelovatelný to už si nepamatuji ale pořešilo to nové čerpadlo miloš


10.2.08, 15:40
Profil

Příspěvky: 5
Příspěvek Re: Krátkodobá ztráta výkonu-Felicia
jarin píše:
Jízda bez problémů při startu se studeným motorem 1,3MPI, 40kW. Po vypnutí motoru a pokračování v jízdě asi za 30min. až 2 hodiny ztratí částečně výkon po ujetí 1 až 2km a reakce na přidání plynu žádná ani při snížení rychlostního stupně. Při vyšlápnutí spojky však do otáček jde. Tato situace trvá od několika vteřin do max. asi 20. Než byla zjištěna souvislost s částečně teplým motorem, vyměněn palivový filtr, nově též čidlo teploty vody na skříni termostatu, protože teploměr nešel nad 70 a termostat fungoval dobře. Teplota nyní O.K., závadu to neovlivnilo. Je to nepříjemné zejména když se to stane při vjezdu do křižovatky. Známý říkal, že tuto vadu moje řídící jednotka neurčí. Výroba 02/1999, jednotka Siemens. Má někdo obdobný problém?


Mám stejnou závadu na 1.3MPI/50kw r.v.98. Můj postup byl následující:
1/výměna teplotního snímače-beze změny
2/vyčištění klapky+ zákl.nastavení-beze změny
3/výměna "váhy" vzduchu-beze změny
4/výměna volného rozvodového rětězu(možné ovlivnění snímače klepání vibracemi a tím zásahem do regulace předstihu)-zlepšení dynamiky motoru v nižších otáčkách ale jinak beze změny
5/výměna svíček-beze změny
6/výměna lambda sondy-beze změny
Už od počátku jsem průběžně vyčítal paměť závad a občas se ukázala sporadická závada-horní hranice signálu lambda sondy.
Moje vize je taková,že při dané "problémové" teplotě je škrtící klapka otevřená více,než by měla být a proto je chudá směs a auto nejede.Pravděpodobně ani lambda regulace není schopna v daný okamžik zabezpečit dostatečné obohacení směsi.
Nebo řídící jednotka dostává falešnou informaci o bohaté směsi a směs ochudí.
Měl jsem podezření na nenávratně adaptované hodnoty v řídící jednotce motoru a proto jsem si stáhnul program na opravu této chyby z http://www.motordiag.cz/msm ,bohužel mám OBD kabel s optočleny,který nefunguje s tímto prográmkem.
Zatím mi došly nápady, prosím poraďte. :(


5.3.08, 12:02
Profil

Příspěvky: 5
Příspěvek Re: Krátkodobá ztráta výkonu-Felicia
Od posledního příspěvku jsem přidal další poznatek:
7/ výměna těsnění pod sáním a pro jistotu i pod klapkou(materiál 85Kč),inspirace- http://felinka.blog.cz/0602/nepravideln ... ie-1-3-mpi -těsnění bylo u jednoho válce viditelně poškozené,výsledek- mírný nárůst výkonu,vyváženější volnoběh, přesto "naše závada" stále přetrvává.


Podle časopisu Konstrukční elektronika jsem si sestavil tester lambda sondy, který mi na sloupci led diod za jízdy ukazuje složení směsi. Napájení mám z okruhu vyhřívání lambda sondy, takže je přehled o funkci.
Problém jsem vysledoval k okamžiku, kdy začíná být sonda ohřátá a začíná nabíhat její signál.V tomto okamžiku začíná motor přecházet z náhradního programu na regulovaný lambda sondou a právě teď vykazuje tester při akceleraci extrémě chudou směs!!!
Podle programu Vagscope však řídící jednotka při akceleraci dobu vstřiku prodlužuje.
Mám namontován sekvenční systém vstřikování LPG a když jsem nastavil nižší teplotu přepnutí na LPG, zjistil jsem, že na LPG se závada neprojevuje!!! Jelikož vstřiky využívají řízení ŘJ motoru, tak chybu ŘJ motoru a škrtící klapky vylučuji.
Jediná možnost, která zbyla je nízký tlak ve vstřikovací liště. Bohužel to zatím nemám čím změřit.


17.4.08, 18:51
Profil
Mistr mechanik
Uživatelský avatar

Příspěvky: 16256
Bydliště: Strážnice
Příspěvek Re: Krátkodobá ztráta výkonu-Felicia
petr603 píše:
Od posledního příspěvku jsem přidal další poznatek:
7/ výměna těsnění pod sáním a pro jistotu i pod klapkou(materiál 85Kč),inspirace- http://felinka.blog.cz/0602/nepravideln ... ie-1-3-mpi -těsnění bylo u jednoho válce viditelně poškozené,výsledek- mírný nárůst výkonu,vyváženější volnoběh, přesto "naše závada" stále přetrvává.


Podle časopisu Konstrukční elektronika jsem si sestavil tester lambda sondy, který mi na sloupci led diod za jízdy ukazuje složení směsi. Napájení mám z okruhu vyhřívání lambda sondy, takže je přehled o funkci.
Problém jsem vysledoval k okamžiku, kdy začíná být sonda ohřátá a začíná nabíhat její signál.V tomto okamžiku začíná motor přecházet z náhradního programu na regulovaný lambda sondou a právě teď vykazuje tester při akceleraci extrémě chudou směs!!!
Podle programu Vagscope však řídící jednotka při akceleraci dobu vstřiku prodlužuje.
Mám namontován sekvenční systém vstřikování LPG a když jsem nastavil nižší teplotu přepnutí na LPG, zjistil jsem, že na LPG se závada neprojevuje!!! Jelikož vstřiky využívají řízení ŘJ motoru, tak chybu ŘJ motoru a škrtící klapky vylučuji.
Jediná možnost, která zbyla je nízký tlak ve vstřikovací liště. Bohužel to zatím nemám čím změřit.



tím těsněním si moc nepomůžeš, jediný problém co znám tak zvýšené otáčky motoru, vesměs konstantí, že by to nějak zvedlo i nepatrně výkon to chce čas, a ten tlak si udělej měřák ze starého budíku na pneumatiky a téčko koupíš gumex, hydraulika, akvaristika, já si měřák protáhnu skrz kapotu a připlácnu stěračem a vidím, problém asi znáš čerpadlo, sítko dole v nádrži,filtr,přetlakový ventil, i problém s proudem byl li instalován alarm s odpojením čerpadla miloš


17.4.08, 19:19
Profil

Příspěvky: 5
Příspěvek Re: Krátkodobá ztráta výkonu-Felicia
tím těsněním si moc nepomůžeš, jediný problém co znám tak zvýšené otáčky motoru, vesměs konstantí, že by to nějak zvedlo i nepatrně výkon to chce čas, a ten tlak si udělej měřák ze starého budíku na pneumatiky a téčko koupíš gumex, hydraulika, akvaristika, já si měřák protáhnu skrz kapotu a připlácnu stěračem a vidím, problém asi znáš čerpadlo, sítko dole v nádrži,filtr,přetlakový ventil, i problém s proudem byl li instalován alarm s odpojením čerpadla miloš[/quote]

Měřák jsem si udělal z budíku z acetylenu. Bohužel jsem zjistil, že jsem asi někde udělal chybu, protože tlak paliva je ok.
Při akceleraci a projevení dané závady byl tlak 0.3MPa, tzn. v pohodě.


23.4.08, 21:37
Profil

Příspěvky: 5
Příspěvek Re: Krátkodobá ztráta výkonu-Felicia
:wink: :shock: Tak sláva, už jsem problém vyřešil. Reset řídící jednotky nepomohl, ale VÝMĚNA ŘÍDÍCÍ JEDNOTKY ANO!!!!
Už jsem najezdil asi 900km a závada se neobjevila :P :lol: :lol: :D

petr603 píše:
jarin píše:
Jízda bez problémů při startu se studeným motorem 1,3MPI, 40kW. Po vypnutí motoru a pokračování v jízdě asi za 30min. až 2 hodiny ztratí částečně výkon po ujetí 1 až 2km a reakce na přidání plynu žádná ani při snížení rychlostního stupně. Při vyšlápnutí spojky však do otáček jde. Tato situace trvá od několika vteřin do max. asi 20. Než byla zjištěna souvislost s částečně teplým motorem, vyměněn palivový filtr, nově též čidlo teploty vody na skříni termostatu, protože teploměr nešel nad 70 a termostat fungoval dobře. Teplota nyní O.K., závadu to neovlivnilo. Je to nepříjemné zejména když se to stane při vjezdu do křižovatky. Známý říkal, že tuto vadu moje řídící jednotka neurčí. Výroba 02/1999, jednotka Siemens. Má někdo obdobný problém?


Mám stejnou závadu na 1.3MPI/50kw r.v.98. Můj postup byl následující:
1/výměna teplotního snímače-beze změny
2/vyčištění klapky+ zákl.nastavení-beze změny
3/výměna "váhy" vzduchu-beze změny
4/výměna volného rozvodového rětězu(možné ovlivnění snímače klepání vibracemi a tím zásahem do regulace předstihu)-zlepšení dynamiky motoru v nižších otáčkách ale jinak beze změny
5/výměna svíček-beze změny
6/výměna lambda sondy-beze změny
Už od počátku jsem průběžně vyčítal paměť závad a občas se ukázala sporadická závada-horní hranice signálu lambda sondy.
Moje vize je taková,že při dané "problémové" teplotě je škrtící klapka otevřená více,než by měla být a proto je chudá směs a auto nejede.Pravděpodobně ani lambda regulace není schopna v daný okamžik zabezpečit dostatečné obohacení směsi.
Nebo řídící jednotka dostává falešnou informaci o bohaté směsi a směs ochudí.
Měl jsem podezření na nenávratně adaptované hodnoty v řídící jednotce motoru a proto jsem si stáhnul program na opravu této chyby z http://www.motordiag.cz/msm ,bohužel mám OBD kabel s optočleny,který nefunguje s tímto prográmkem.
Zatím mi došly nápady, prosím poraďte. :(


29.10.08, 18:09
Profil

Příspěvky: 5
Bydliště: jižní čechy
Příspěvek 
Tak ti gratuluji, já to zatím úspěšně řeším tak, že vyšlápnu spojku,vypnu zapalování a když se motor zastaví opět nastartuji. Ve většině případů není nutné potom ani přeřazovat. Ideální řešení to není, ale podnikat některé nákladnější nezaručené kroky mne to zatím nenutí.


31.10.08, 09:02
Profil
Pspvek Reklama

   
Zobrazit příspěvky za předchozí:  Seřadit podle  
Odpovědět na téma   [ Příspěvků: 24 ]  Přejít na stránku Předchozí  1, 2

Kdo je online

Uživatelé procházející toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 32 návštevníků


Nemůžete zakládat nová témata v tomto fóru
Nemůžete odpovídat v tomto fóru
Nemůžete upravovat své příspěvky v tomto fóru
Nemůžete mazat své příspěvky v tomto fóru

Hledat:
Přejít na:  
cron
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group.
Designed by STSoftware for PTF.
Český překlad – phpBB.cz