Octavia 1,9TDI(66kw), najeto 153000, PROBLÉM, PROSÍM O RADU
Autor |
Zpráva |
fatal
rejpal
Příspěvky: 18265
|
|
2.5.08, 05:44 |
|
|
Reklama
|
Reklama
|
|
|
|
daseinn
Příspěvky: 8 Bydliště: Opava
|
děkuju,
kde se vlastně váha vzduchu přesně nachází,
a nevíš jak složitá je oprava, jestli se musí dělat něco s elektronikou, nastavením, apod.?
_________________ škoda octavia combi 1,9TDI(66kw), r.v.2003
|
2.5.08, 06:22 |
|
|
fatal
rejpal
Příspěvky: 18265
|
Oprava je prý jednoduchá a spočívá jen ve výměně čidla váhy vzduchu - odpojení kabelu, demontáže, montáže nové, zapojení kabelu. Sám jsem to ještě nedělal, takže prakticky ti neporadím. Zkus počkat na komentáře zkušenějších. Možná bys měl ještě zvážit diagnostiku, nebo zkusit půjčenou váhu vzduchu, abys neinvestoval do nové a pak třeba nezjistil, že byla dobrá...
|
2.5.08, 06:33 |
|
|
daseinn
Příspěvky: 8 Bydliště: Opava
|
díky,
každopádně na diagnostiku půjdu, ať je to potvrzené(ještě jsem na ní nebyl, to napíše nějakou závadu, ve formě špatného přívodu vzduchu??).
Na rozdíl mezi váhou vzduchu za 1100kč a originál za cca 8000kč je ptát se asi zbytečné co?
_________________ škoda octavia combi 1,9TDI(66kw), r.v.2003
|
2.5.08, 07:11 |
|
|
slovacek.milos
Mistr mechanik
Příspěvky: 16256 Bydliště: Strážnice
|
daseinn píše: díky, každopádně na diagnostiku půjdu, ať je to potvrzené(ještě jsem na ní nebyl, to napíše nějakou závadu, ve formě špatného přívodu vzduchu??). Na rozdíl mezi váhou vzduchu za 1100kč a originál za cca 8000kč je ptát se asi zbytečné co?
rozdíl mezi 1.100 a 8000 je někdy i žádný, závadu váhy ti to nenapíše. ona musí navážit při určitém zatížení určité množství a to musí odborník za jízdy s vag změřit, a podle toho se posuzuje že naváží třeba o 1.3 méně miloš
|
2.5.08, 15:25 |
|
|
Ondras83
Příspěvky: 17411 Bydliště: Stračov (u HK)
|
váhu určo novou, nemusí bejt origo, hlavně si zajdi na diagnostiku, tam ti to projedou a uvidíš....
_________________ "clovek musi mit odvahu to zkurvit"
|
2.5.08, 21:59 |
|
|
Drak
Příspěvky: 3060 Bydliště: Olomouc
|
daseinn píše: váha je vyměněná, takže o váze pochybuji .... daseinn píše: ....tak jak koukám mohla by to být asi váha, i když je před cca 20000 km vyměněná....
Máš v tom trochu zmatek, po 20000 může být váha KO, je dost poruchová.
_________________ Už tu nejsem, s fórem mi vlezte na hrb. Co jsem měl rozřešeno dořeště prosím přes drak@drakk.eu
|
3.5.08, 06:35 |
|
|
slovacek.milos
Mistr mechanik
Příspěvky: 16256 Bydliště: Strážnice
|
Drak píše: daseinn píše: váha je vyměněná, takže o váze pochybuji .... daseinn píše: ....tak jak koukám mohla by to být asi váha, i když je před cca 20000 km vyměněná.... Máš v tom trochu zmatek, po 20000 může být váha KO, je dost poruchová.
draku já co jsem s těma váhama přišel do styku tak byl líný motor netáhl jak měl, nebo mu nešlo přidat, ale hulení na černo , to spíš počátek vstřiku, čidla teploty, nebo teplota paliva miloš
|
3.5.08, 07:28 |
|
|
daseinn
Příspěvky: 8 Bydliště: Opava
|
Problém vyřešen
Díky kluci,
vyčistil jsem váhu vzduchu(lihem), vyčistil okolí, okolí filtru, dal nový vzduch. filtr a jede to jak má, "pěkně odspodu až navrch" :--)
Tak snad to vydrží nějakou dobu.
Ještě jednou děkuju za rady!
Radek
_________________ škoda octavia combi 1,9TDI(66kw), r.v.2003
|
3.5.08, 10:58 |
|
|
Drak
Příspěvky: 3060 Bydliště: Olomouc
|
slovacek.milos píše: draku já co jsem s těma váhama přišel do styku tak byl líný motor netáhl jak měl, nebo mu nešlo přidat, ale hulení na černo , to spíš počátek vstřiku, čidla teploty, nebo teplota paliva miloš
Může být, ale když váha hlásí falešně velký množství vzduchu, čerpadlo chrstá velký množství nafty, tzn. málo vzduchu + hodně ropy = kouř jak z kamen.
_________________ Už tu nejsem, s fórem mi vlezte na hrb. Co jsem měl rozřešeno dořeště prosím přes drak@drakk.eu
|
3.5.08, 11:29 |
|
|
fatal
rejpal
Příspěvky: 18265
|
Nechtěl jsem zakládat nové téma, takže píšu sem. Octavia 1.9TDi 81kW (provozovaná převážně v klidném tempu do 2000rpm na půl plynu) při akceleraci na plný plyn na trojku měnila tah (jako by se u karbu po kouskách otvírala 2. komora, prostě se krouťák neměnil plynule), navíc se za autem objevila tmavě šedá "mlha". Po pár kilometrech klidnějším tempem opět plný plyn na trojku, tentokrát byl tah plynulý, ale malý (akcelerace připomínala stodvacítku). Jsou to příznaky špatné váhy vzduchu, nebo může být problém v turbu či někde jinde?
|
18.6.08, 07:56 |
|
|
slovacek.milos
Mistr mechanik
Příspěvky: 16256 Bydliště: Strážnice
|
daseinn píše: druhý den to přestalo,tah to má do cca 90km/hod. tak nějak normální(i na půl plynu), bez kouře, ale přes 110km/hod. to má malý tah, na 150-ku se dostanu hodně pomalu.......tak jak koukám mohla by to být asi váha, i když je před cca 20000 km vyměněná.... chjooo, nevíte někdo kolik stojí, kde ji sehnat, nechci novou, v autorizovaném servise. Děkuju za tipy.
mohla by to být váha, taky sekle turbo, NG75 hadičky, čerpadlo přívod paliva, vadný sací koš, si první zajed do servisu tam ti otestujou plnící tlaky a váhu říct jen tak je špatná, to se dá zjistit mimo VAG jen z věštecké koule,
to tu mám zrovna borce s 1.9 mu to sem tam netáhlo, nebo nešlo nastartovat, tak taky koukal co by to mohlu být, tak jezdil, měnili mu rozvody, čerpadlo GO, hadičky, sací koš, starter baterku , opravy kolem 20.000 kč a kdyby mu aspon jeden borec udělal tlakovou zkušku palivové soustavy tak zjistí že má v háji gumičku za čtyři koruny na palivovém filtru a je po problému, to je gumička za 20.000 kč miloš
|
18.6.08, 15:30 |
|
|
fatal
rejpal
Příspěvky: 18265
|
Nedávno to bylo v servisu na prohlídce a na žádnou chybu asi nepřišli (byli na to chování předem upozorněni), na kompu to připojené měli určitě. Plnící tlaky asi neměřili, předpokládám, že to není standardní postup při roční prohlídce. Je možné něco z těch vyjmenovaných možných příčin ověřit v amatérských podmínkách, například to seklé turbo (máš na mysli asi proměnnou geometrii lopatek)? Samozřejmě mě napadlo zkusit přehodit váhu vzduchu z jiného stroje, ale nevím, zda se najde vhodný pokusný "králíček"...
|
18.6.08, 20:33 |
|
|
slovacek.milos
Mistr mechanik
Příspěvky: 16256 Bydliště: Strážnice
|
fatal píše: Nedávno to bylo v servisu na prohlídce a na žádnou chybu asi nepřišli (byli na to chování předem upozorněni), na kompu to připojené měli určitě. Plnící tlaky asi neměřili, předpokládám, že to není standardní postup při roční prohlídce. Je možné něco z těch vyjmenovaných možných příčin ověřit v amatérských podmínkách, například to seklé turbo (máš na mysli asi proměnnou geometrii lopatek)? Samozřejmě mě napadlo zkusit přehodit váhu vzduchu z jiného stroje, ale nevím, zda se najde vhodný pokusný "králíček"...
plnící tlak a váhu asi jedině na vag i když drak nás naučil zkoušet plnící tlak rukou a funguje to taky, co se týče lopatek to zkusíš táhlem z plechovky do turba jestli chodí rukou a pak se díváš jestli chodí i při různých točkách pokud se nehýbe tak je prodřená nebo vypadlá hadička to mi tu kdysi kdosi řekl že místo radění jen sýčkuju a taky spostu jiných závad čidla, NG75 řj díra ve vedení, intercooler, pin , na prášky miloš
|
18.6.08, 20:52 |
|
|
fatal
rejpal
Příspěvky: 18265
|
Díky, to táhlo k turbu vyzkouším, pokud ho najdu. Hadičky zkontroluju. Možná i tu výměnu váhy vyzkouším.
Zlatá stodvacítka. Benzín, jiskra, běží to...
|
18.6.08, 21:12 |
|
|
Reklama
|
Reklama
|
|
|
|
|
Kdo je online |
Uživatelé procházející toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 54 návštevníků |
|
Nemůžete zakládat nová témata v tomto fóru Nemůžete odpovídat v tomto fóru Nemůžete upravovat své příspěvky v tomto fóru Nemůžete mazat své příspěvky v tomto fóru
|
|