1) začnem předstihem
Asi by bylo dobré vyměnit i kontakty přerušovače, budou už asi taky dost jeté. Tedy sundej hlavici rozdělovače a tam uvidíš dole na té desce kontakty. Ty
vyndej a dej nové. Nyní se musí seřídit, pohyblivý kontakt má na sobě pertinaxovou destičku kterou se dotýká čtyrtvarého kusu hřídele rozdělovače. Toč
pomalu motorem tak, aby ta pertinaxová destička byla na nejvyšším bodu jednoho z těch 4 úhlů (kontakty maximálně otevřeny) a mezi vlastními kontakty
by teď mělo být 0.40mm. Seřizuje se to tím šroubkem který také drží kontakty k desce.
Nyní vlastní předstih: Řemenici klikového hřídele natočíš značkou (výřez na její vnitřní straně /blíže bloku/) podle stupnici která je na prsou motoru na
hodnotu 5-7°. Ta stupnice začíná 0 na své PRAVÉ straně, a každý výstupek směrem doleva značí dalších 5°. Dbej přitom na to, aby palec rozdělovače
ukazoval na 1 válec (a ne na čtvrtý). Teď vyndej střední VN kabel z hlavice rozdělovače, zapni zapalování, uvolni držák rozdělovače a te VN kabel přidrž tak
5mm od karoserie. Rozdělovač vem, kousek s ním otoč a pomalu ho vracej zpět. V okamžiku kdy mezi VN kabelem a kostrou přeskočí jiskra je předstih
nastaven. Rozdělovač utáhni a slož to všecko zpět
POZOR! Neotáčej tí rozdělovačem jako s vařečkou v kaši, stačí jen kousek a nakonec musí být cca ve
stejné poloze jako je nyní (jde o to aby sice nebyl předstih dobrý, ale blesk by šel do špatného válce kvůli přílišnému otočení rozdělovače).
2) ventily
motor musí být chladný (tak 20°C je tabulková hodnota). Zezhora ho odstroj /filtrbox, ventil víko, popř. sytič) a nyní uvidíš ty ventily
Vezmi tu ráčnu s 30
ořechem a toč klikou až bude nějaký pár ventilů stříhat (třeba sací se vrátil a začíná otevírat výfukový či naopak). Nyní nech točení a seřiď ventily válce na
druhé straně motoru, tedy: Stříhá 1, seřizuje se 4. Stříhá 2, seřizuje se 3. Stříhá 3, seřizuje se 2. Stříhá 4, seřizuje se 1. Sací ventily mají mít vůli 0.15mm a
výfukové 0.20mm. Měří se to mezi koncem ventilu a vahadlem. Seřizuje se povolením kontramatice na druhé straně vahadla a otáčením tím šroubem. Po
seřízení je nutné tu kontra matici opět dobře utáhnout a překontrolovat vůli (často se to hne).
Tak to je asi všechno
Ještě při zpětné montáži víka ventilů vyměn těsnění a hlavně ho moc nedotahuj, jen tak lehce, jinak se prohne a bude to téct