Mirmar píše:
Tak jsem sehnal jinou cívku, nový kondík a kladívko, tak až budu mít trochu víc času tak se do toho pustím. A jenom abych neudělal nějakou blbost můžete mi někdo přesnějc poradit jak jednoduše seřídit kontakty na přerušovači a jak udělat předstih? Slyšel jsem , že předstih se udělá přesněji když použiju zkoušečku.
Tedy:
vyměnit kontakty přerušovače znamená sundat hlavici rozdělovače a tam uvidíš dole na té desce kontakty. Ty
vyndej a dej nové. Nyní se musí seřídit, pohyblivý kontakt má na sobě pertinaxovou destičku kterou se dotýká čtyrtvarého kusu hřídele rozdělovače. Toč
pomalu motorem tak, aby ta pertinaxová destička byla na nejvyšším bodu jednoho z těch 4 úhlů (kontakty maximálně otevřeny) a mezi vlastními kontakty
by teď mělo být 0.40mm. Seřizuje se to tím šroubkem který také drží kontakty k desce.
Nyní vlastní předstih: Řemenici klikového hřídele natočíš značkou (výřez na její vnitřní straně /blíže bloku/) podle stupnici která je na prsou motoru na
hodnotu 5-7°. Ta stupnice začíná 0 na své PRAVÉ straně, a každý výstupek směrem doleva značí dalších 5°. Dbej přitom na to, aby palec rozdělovače
ukazoval na 1 válec (a ne na čtvrtý). Teď vyndej střední VN kabel z hlavice rozdělovače, zapni zapalování, uvolni držák rozdělovače a te VN kabel přidrž tak
5mm od karoserie. Rozdělovač vem, kousek s ním otoč a pomalu ho vracej zpět. V okamžiku kdy mezi VN kabelem a kostrou přeskočí jiskra je předstih
nastaven. Rozdělovač utáhni a slož to všecko zpět POZOR! Neotáčej tí rozdělovačem jako s vařečkou v kaši, stačí jen kousek a nakonec musí být cca ve
stejné poloze jako je nyní (jde o to aby sice nebyl předstih dobrý, ale blesk by šel do špatného válce kvůli přílišnému otočení rozdělovače).