Vyhledat témata bez odpovědí | Zobrazit aktivní témata Právě je 15.11.24, 17:47



Odpovědět na téma  [ Příspěvků: 128 ]  Přejít na stránku 1, 2, 3, 4, 5 ... 9  Další
 Pokrok? 
Autor Zpráva
Uživatelský avatar

Příspěvky: 11890
Bydliště: Český Těšín
Příspěvek Pokrok?
Jakožto motorista amatér, jezdím většinou ve svém Favoritu 42Kw + LPG, občas s Passatem '92 1.9 TD (Turbo nefunguje) občas s Felicií 1.3 BMM LPG a občas s Felicií Pičk-up 1.9 D. Krom Passata (motor bude mít už něco přes 300 000 zvukem připomíná hodně vyžvýkaný Zetor) všechny tyto škodovky jezdí celkem živě, ve městě paráda, za městem se hned vyšplhám na 100 km/h (víc nepotřebuju) přitom neprošlapuju pedál až na podlahu, bájo, pohodička :D Passat je sice taková dvoutunová želva, ale když se rozjede, nic jej nezastaví.

A teď k věci :) dnes jsem jel s Fabií 1.4 MPi, autoškola Fabie 1.4 MPi LPG u přítelkyně Ford Fiesta 1.4 (r.v. 2005) a tyhle auta prostě nejedou...pedál pořád na podlaze, musím je točit jako pako a na tachometru furt 70 km/h, spotřeba taky nic moc..dnes jsem sledoval počítač a po rovince 7, z kopečka 0, do kopečka 9 až nekonečno :D tohle že má být pokrok? 16 let od výroby mého Favorita a v autě jen o trochu menší kravál, podstatně mrtvější motor, podstatně větší bezpečnost (i když mám v plánu auty jezdit a ne bourat, takže tohle mě zas tak nezajímá) pochybná spotřeba a s tím spojená ekologie... Tohle že má být 16 let pokroku? Sice ještě nemám osahaná auta japonské výroby, a jistě se mezi nimi najdou špičková vozidla, ale zatím mi to spíš připadá jako bych přesedl z jízdního kola na trakař.

_________________
Favorit 135GLX, 1992, LPG - Fanouš Obrázek
Forman 136GLX, 1993, LPG - Miloš_Obrázek


11.5.08, 16:35
Profil
Pspvek Reklama

   
Uživatelský avatar

Příspěvky: 2939
Bydliště: Rokytnice u Přerova
Příspěvek 
To mas tak oni se sice vsichni snazi vyrobyt nizkoobemovy motor, aby lidi nemusely platity vysoky pojistky, ale na ukor ceho? Abys z toho litroveho motoru dostal stejny vykon jako ma treba favorit/ felda ... tak ten motor musis hodne vytacet. Kdyz s tm motorem jezdi duchodce stylem kadla kalda tak to vazne zere jak udavaji kolem 5 litru, ale kdyz s tim jede normalni clovek, kterey jezdi treba kolem 100 az 130 km/hod, tak ten motor uz ma pres 4 tisice otacek a taky nejake to palivo spolkne, aby mohl vubec fungovat. Nehlede na to kdyz do toho sedne mlady clovek, ktery jezdi stylem plyn brzda. Ne nadarmo se rika ze oběm motoru nicim nenahradis. Mozna ze kdyby zavedly povine pojistky aut od hmotnosti a ne od objemu, tak by lidi prestali kupovat vysokootackove motory se 3 valci alá HTP. Stejne se silnice nici vic tezkymi auty nez nejakyma nakupnima vozikama pro zensky.

_________________
silver line combi 1,3 - 46 kw
O II kombi Look RS


11.5.08, 17:15
Profil
Hluchoň

Příspěvky: 11873
Příspěvek 
pokrok tam je... emise jsou jinde, auto je o pár metráků bezpečnostních prvků těžší... někomu to stačí, pro toho se tohle vyrábí, někomu ne, ten si koupí třeba přeplňovanou osmnáctistovku


11.5.08, 17:23
Profil ICQ
Uživatelský avatar

Příspěvky: 11890
Bydliště: Český Těšín
Příspěvek 
Vít píše:
pokrok tam je... emise jsou jinde, auto je o pár metráků bezpečnostních prvků těžší... někomu to stačí, pro toho se tohle vyrábí, někomu ne, ten si koupí třeba přeplňovanou osmnáctistovku


Ale jaký pokrok? Když srovnám Favorita a auto o 16 let starší, tak tam pokrok opravdu vidím...ale mezi Favoritem a novým autem už tolik ne. A s těma emisema nevím nevím, čím větší spotřeba, tím větší emise - moje přesvědčení...sice mi fáčko žere 10l/100 ale plynu...což je podle spritmonitor.de 174g/km a to není zas tak moc. Takže ty dnešní auta jsou pro mě zatím krok vzad. Možná že je Favirit nadčasovým vozem, jinak fakt nevím :D

A to pojištění na které poukazoval DRYVER...spíš bych bral pojištění podle počtu koníků než podle objemu. (nepíše se oběm!)

_________________
Favorit 135GLX, 1992, LPG - Fanouš Obrázek
Forman 136GLX, 1993, LPG - Miloš_Obrázek


11.5.08, 17:34
Profil
Uživatelský avatar

Příspěvky: 2939
Bydliště: Rokytnice u Přerova
Příspěvek 
Vít píše:
pokrok tam je... emise jsou jinde, auto je o pár metráků bezpečnostních prvků těžší... někomu to stačí, pro toho se tohle vyrábí, někomu ne, ten si koupí třeba přeplňovanou osmnáctistovku


Mas pravdu, ale zaroven i nemas. Jsou lidi, kteri by si treba koupily 1,6 L, ale uz to spada do vyssi pojistky, tak si koupi ten motor, na ktery budou platit minimalni pojistku. Samozrejme sou lidi, co neresi spotrebu ani pojistku a ti si uz koupi to co jim bude vyhovovat. A verim tomu ze vetsina lidi emise neresi a je jim uplne jedno jaky to ma emisni paramatery a ktery normy to plni, hlavne kdyz budou mit co nejnizzsi spotrebu a co nejnizzsi pojistku. Nebo co nejvyssi vykon a zaroven nizkou pojistku (dohromaty to moc ale nejde)

_________________
silver line combi 1,3 - 46 kw
O II kombi Look RS


11.5.08, 17:35
Profil
Hliník navždy.
Uživatelský avatar

Příspěvky: 17651
Bydliště: Praha západ
Příspěvek 
Taky bych bral poistku podle hmotnosti ... podle objemu je to pekna kktina. Proc ma treba felda ropak o tolik vetsi ruceni kdyz jede hur (pomaleji) nez 1,3MPI? Mozna kdyzby se ten moderni motor odskrtil (emise) tak by to taky jelo jinak - nemyslim u nejakych sekacek 1.0litru ale treba 1,6 obyc 100 koni by mohla mit vic s par upravama :)

_________________
Zbrane zabijeji!

Liga za čisté silnice: pumpičkářům pumpičkou přes koule.


11.5.08, 17:42
Profil ICQ Zobrazit autorovy stránky
Uživatelský avatar

Příspěvky: 11890
Bydliště: Český Těšín
Příspěvek 
Pojistku podle hmotnosti řidiče....tak hoši a šup na dietu :D

_________________
Favorit 135GLX, 1992, LPG - Fanouš Obrázek
Forman 136GLX, 1993, LPG - Miloš_Obrázek


11.5.08, 17:47
Profil
Hliník navždy.
Uživatelský avatar

Příspěvky: 17651
Bydliště: Praha západ
Příspěvek 
gokralik píše:
Pojistku podle hmotnosti řidiče....tak hoši a šup na dietu :D


Klidne ... s moji postavou neni problem :) ale cyz by musel prehlasit auto na nekoho ...

_________________
Zbrane zabijeji!

Liga za čisté silnice: pumpičkářům pumpičkou přes koule.


11.5.08, 17:49
Profil ICQ Zobrazit autorovy stránky
Hluchoň

Příspěvky: 11873
Příspěvek 
gokralik píše:
Vít píše:
pokrok tam je... emise jsou jinde, auto je o pár metráků bezpečnostních prvků těžší... někomu to stačí, pro toho se tohle vyrábí, někomu ne, ten si koupí třeba přeplňovanou osmnáctistovku


Ale jaký pokrok? Když srovnám Favorita a auto o 16 let starší, tak tam pokrok opravdu vidím...ale mezi Favoritem a novým autem už tolik ne. A s těma emisema nevím nevím, čím větší spotřeba, tím větší emise - moje přesvědčení...sice mi fáčko žere 10l/100 ale plynu...což je podle spritmonitor.de 174g/km a to není zas tak moc. Takže ty dnešní auta jsou pro mě zatím krok vzad. Možná že je Favirit nadčasovým vozem, jinak fakt nevím :D

A to pojištění na které poukazoval DRYVER...spíš bych bral pojištění podle počtu koníků než podle objemu. (nepíše se oběm!)


emise nejsou jen CO2, které ti nejspíš počítá To je jen moderní zelená vlna, další sajratjy co z aut lítají ekology asi nezajímají, ale máme taky kvanta dalšího svinstva, nějaké oxidy dusíku či co. Speciálně ropáci toho hnusu pouštějí mnohokrát víc, než benzín, ale mají krásné CO2, tak jsou greenline, bluemotion a podobně. Takže ekologické auto posílá do světa hromádky sazí... geniální. Mimochodem CO2 pokud vím letí z katu, bez katu letí z auta CO, který je horší pro životní prostředí, nebo tak nějak. To je jeden pokrok, durhým je bezpečnost. Švihni stejným způsobem s favoritem a s tou 1,4 Fabií.

pojištění podle obsahu je samozřejmě jen umělá míra která vychází z logiky, že čím větší motor, tak tím to jede rychleji a tím to je nebezpečnější, Ukázalo se ale, že ta úvaha je špatná. Ve sbírce našich zákonů a nařízení mě to vůbec nepřekvapuje. Buďme rádi, že neplatíme podle zasklené plochy nebo barvy karoserie


11.5.08, 18:25
Profil ICQ
Hluchoň

Příspěvky: 11873
Příspěvek 
DRYVER píše:
Vít píše:
pokrok tam je... emise jsou jinde, auto je o pár metráků bezpečnostních prvků těžší... někomu to stačí, pro toho se tohle vyrábí, někomu ne, ten si koupí třeba přeplňovanou osmnáctistovku


Mas pravdu, ale zaroven i nemas. Jsou lidi, kteri by si treba koupily 1,6 L, ale uz to spada do vyssi pojistky, tak si koupi ten motor, na ktery budou platit minimalni pojistku. Samozrejme sou lidi, co neresi spotrebu ani pojistku a ti si uz koupi to co jim bude vyhovovat. A verim tomu ze vetsina lidi emise neresi a je jim uplne jedno jaky to ma emisni paramatery a ktery normy to plni, hlavne kdyz budou mit co nejnizzsi spotrebu a co nejnizzsi pojistku. Nebo co nejvyssi vykon a zaroven nizkou pojistku (dohromaty to moc ale nejde)


no tak ale to je o tom, kdo na co má a kdo na co nemá, to není o pokroku, ale o schopnosti si vybrat a také schopnosti si vydělat. Je dobře, že máme levnější alternativu, kdybychom si museli všichni vybírat z desetiválcových pětilitrů, tak nás 80% chodí pěšky.


11.5.08, 18:28
Profil ICQ
Uživatelský avatar

Příspěvky: 1467
Bydliště: Košice
Příspěvek 
Poistka podla objemu je kravina. No ale nejak ti musia vysvetlit, preco mas platit sialene sumy. Nastastie, uz to nieje take brutalne ako ked s tym zacali.


11.5.08, 18:35
Profil

Příspěvky: 1036
Bydliště: Šumperk
Příspěvek 
Myslím že říct že fábie je na stejné úrovni nebo i horší jak fáčko je nesmysl... Nemůžeš tady porovnávat emise na LPG u favoritu u kterého to není standartní pohon z výroby oproti sériové benzínové Fábii. Porovnej si to benzín x benzínu u obou aut a budeš úplně jinde. Výkon hold to je otázka... někomu to stačí někomu ne. Bezpečností, jízdními vlastnostmi, komfortem je fábie sakra dál než favorit a myslet si opak je trochu na hlavu. Nechci fáčko hanit sám ho mám ale nechci ho hloupě přeceňovat když jeho nedostatky oproti dnešním autům jsou naprosto jasný.

_________________
Favorit 135 LX r.v.93


11.5.08, 18:35
Profil
Online
rejpal

Příspěvky: 18265
Příspěvek 
No... Jak se to vezme.

Když srovnám fabku se stovkou, je to vlastně to samé. Čtyři kola, čtyřdobý spalovací motor, kotoučové brzdy, pět míst, kufr, stejná spotřeba, dokonce i zhoršení přední nápravy, horší servisování... Když vezmu v úvahu složitost auta, pohodlí, bezpečnost, fabka je úplně jinde než stovka.

Takže pokrok v maličkostech je velký, ale zásadní pokrok je opravdu nulový.


11.5.08, 19:23
Profil ICQ Zobrazit autorovy stránky
Pan Kapitán
Uživatelský avatar

Příspěvky: 12127
Bydliště: Tynec n.L.
Příspěvek 
Fabie ma lepsi komfort? Kde jako? Podvozek je sqelej, sedi jak pribitej.. ale komfortni? To moc nee..

Jinak k motorum... nevim proc nekdo litinovy prestarly potvore od VW rika motor. :-) Ale ty emise jsou jasny, kdyz se motor musi prizpusobovat emisim, nemuze se zaroven prizpusobovat ridici, to jde proti sobe. Proto hybridy, kde elektromotor dohani co spalovaci nemuze dat, protoze by nebyl v optimalnim rezimu.

Emise, to je veda. Neda se pausalne rict ze motor co zere min ma mensi emise. Kdyz budes provozovat motor na chudou smes, tak bude zrat min, ale bude mit vysoky NOx, nepojede, bude se prehrivat... atd atd....

_________________
Forman 1994 Million Edition "Frankie"
Rapid 120/1985 "Eda" - BAZ 120R
Škoda 742 Forever TeamObrázek

Cvokárium: Youtube Instagram


11.5.08, 19:29
Profil ICQ YIM

Příspěvky: 1036
Bydliště: Šumperk
Příspěvek 
Viky: Ještě řekni že ve 120 nebo Fáčku cítíš lepší komfort jízdy než ve Fábii. Já teda určitě ne...

_________________
Favorit 135 LX r.v.93


11.5.08, 19:34
Profil
Pspvek Reklama

   
Zobrazit příspěvky za předchozí:  Seřadit podle  
Odpovědět na téma   [ Příspěvků: 128 ]  Přejít na stránku 1, 2, 3, 4, 5 ... 9  Další

Kdo je online

Uživatelé procházející toto fórum: Google [Bot] a 26 návštevníků


Nemůžete zakládat nová témata v tomto fóru
Nemůžete odpovídat v tomto fóru
Nemůžete upravovat své příspěvky v tomto fóru
Nemůžete mazat své příspěvky v tomto fóru

Hledat:
Přejít na:  
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group.
Designed by STSoftware for PTF.
Český překlad – phpBB.cz