Autor |
Zpráva |
MATTESS
Příspěvky: 5638 Bydliště: Plzeň
|
moje zkušenost - 4 roky jsem jezdil s Citroenem ZX, r.v. 1996, motor 1,6 (8V), 65 kW, hmotnost 980 kg (?), najel jsem asi 60t. km, jízda v porovnání s favoritem nebe a dudy, kam se hrabal felina (natož favorit), dalo se s ním jet poměrně svižně. Proti zmíněným škodovkám byl i prostornější. Spotřeba byla 7l, pak až 8l
Osud tomu chtěl a přesedlal jsem do Fabie Combi, r.v.2003 (model 04) 1,4 16V (55 kW), hmotnost 1100kg, ten rozdíl 7 let proti ZX je hodně znát, jízní vlastnosti, ovladatelnost. Kupodivu je i živější než byl ZX. Jezdí se mi s ní velmi pěkně. I kamarád, co už má asi 12. auto si pochvalu chování. Poprvně když jsem s ní jel, jsem myslel, že mi sama chcípla, ale podle otáčkoměru ne. Na vonoběh není slyšet. Ve vyších otáčkách je mi ten zvuk docela lahodný. Spotřebu mam 6,3 až 6,5l
ČILI pokrok, dle mě, je hodně znát, každý rok.
_________________ člen Coupé clubu TW fotky https://mattess00.rajce.idnes.cz/
|
11.5.08, 19:34 |
|
|
Reklama
|
Reklama
|
|
|
|
gokralik
Příspěvky: 11890 Bydliště: Český Těšín
|
Neex píše: Viky: Ještě řekni že ve 120 nebo Fáčku cítíš lepší komfort jízdy než ve Fábii. Já teda určitě ne...
Já v anatomických sedačkách z GLX ano Já pořád nevím...sice jasně že bezpečností je Fábie mílový krok před Fáčkem....s těma emisema...takže za
1) Myslím že emise nikoho moc nezajímají....leda že by měl tričko "zelený mír" a myl si ruce v recyklované vody z hajzlíku.
2) Je jedno že srovnávám emise z mého LPG a z benzínové Fabky, protože na to jezdím a příroda se neptá jaké emise má auto z výroby.
A ten motor....na dálnici mi v té Fabce na tachometru vyskočilo 150 ani jsem se nestačil divit, ale já tady nikam po dálnici nejezdím, no a jinak co jsem se díval se otáčky motaly pořád okolo 2000-3500 aby to trochu jelo, čemuž taky odpovídala spotřeba. Jo a ještě k té bezpečnosti....pro mě je bezpečnější Fáčko, protože tam se při 100km/h začne všechno třást a už nepřidávám než v Citroënu C5 kde to při 170 km/h vypadá, jak kdybych seděl doma v obýváku. Taková falešná bezpečnost je podle mě špatná, člvoěk si pak neuvědomuje, jak smrtelnou rychlostí jede.
Já vím, jsem prostě zaujatý Favo-řiť a čím více tím autem jezdím, tím více můj mozek blbne.
_________________ Favorit 135GLX, 1992, LPG - Fanouš Forman 136GLX, 1993, LPG - Miloš_
|
11.5.08, 19:47 |
|
|
Vít
Hluchoň
Příspěvky: 11873
|
Neex píše: Viky: Ještě řekni že ve 120 nebo Fáčku cítíš lepší komfort jízdy než ve Fábii. Já teda určitě ne...
no trochu má pravdu, zatímco do favorita se pohodlně vejdu a sednu si, aby se mi dobře jelo, tak do fabie prostě ne... pak je otázka komfortu jistě na místě, nicméně klimatizaci, tempomat a další... to mě favorit nenabízí
|
11.5.08, 19:48 |
|
|
Vít
Hluchoň
Příspěvky: 11873
|
gokralik píše: tím více můj mozek blbne. aha... tím to bude
|
11.5.08, 19:49 |
|
|
gokralik
Příspěvky: 11890 Bydliště: Český Těšín
|
Vít píše: gokralik píše: tím více můj mozek blbne. aha... tím to bude
Snad nepadne na úroveň nagelovaných řidičů Golfů II či Fiatů Brava.
_________________ Favorit 135GLX, 1992, LPG - Fanouš Forman 136GLX, 1993, LPG - Miloš_
|
11.5.08, 19:51 |
|
|
Martin 007
Dezertér
Příspěvky: 12399 Bydliště: Pardubice - jihozápadní okolí
|
_________________ Škoda 130 RAPID 1987 - 743.136 "Kdo nemá Rapida jistě život proklíná." UNDER RECONSTRUCTION BMW E46 330xi Touring 2001 - Objem ničím nenahradíš. Zakládající člen Coupé clubu TW Škoda 743 Forever Team Člen klubu ostrých motorů TW
|
11.5.08, 19:51 |
|
|
gokralik
Příspěvky: 11890 Bydliště: Český Těšín
|
To byl prostě můj dojem po dnešní jízdě. Už to ve mě delší dobu bublalo.
_________________ Favorit 135GLX, 1992, LPG - Fanouš Forman 136GLX, 1993, LPG - Miloš_
|
11.5.08, 19:53 |
|
|
fatal
rejpal
Příspěvky: 18265
|
Viky píše: Fabie ma lepsi komfort? Kde jako? Podvozek je sqelej, sedi jak pribitej.. ale komfortni? To moc nee..
Nejde o tvrdost podvozku, ale o jiné věci. U fabky nemusíš ručně načerpat benzín, nestaráš se o sytič, motor drží volnoběh když se rozjíždíš bez plynu, náklad nemusíš zvedat tak vysoko, opěrky hlavy jsou samozřejmostí, hluk v kabině je menší, na pedály stačí šlapat lehce... Mám pokračovat?
|
11.5.08, 19:56 |
|
|
Neex
Příspěvky: 1036 Bydliště: Šumperk
|
Určitě na to má každý svůj názor... a je to tak dobře. Ten můj je že když porovnám jízdní komfort mezi fáčkem a fábii třeba na rozbité silnici kde se to projeví nejvíc tak je to prostě rozdíl ve prospěch fábie. Komfortem jsem nemyslel interiér, ovládácí prvky atd... ale jízdní komfort.. tj. odhlučnění vibrací motoru, přenos rázů z podvozku atd. Ty emise... beru to z té stránky že pokud by jsi chtěl porovnávat auta jako takové tzn. že sériové tak LPG by do toho určitě nepatřilo. Ale ani mě emise nijak zvlášť nepálí... takže v téhle rovině diskuze co se emisí týká to necháme být.
_________________ Favorit 135 LX r.v.93
|
11.5.08, 19:58 |
|
|
Matthes
Hliník navždy.
Příspěvky: 17651 Bydliště: Praha západ
|
fatal píše: Viky píše: Fabie ma lepsi komfort? Kde jako? Podvozek je sqelej, sedi jak pribitej.. ale komfortni? To moc nee.. Nejde o tvrdost podvozku, ale o jiné věci. U fabky nemusíš ručně načerpat benzín, nestaráš se o sytič, motor drží volnoběh když se rozjíždíš bez plynu, náklad nemusíš zvedat tak vysoko, opěrky hlavy jsou samozřejmostí, hluk v kabině je menší, na pedály stačí šlapat lehce... Mám pokračovat?
Ale ja treba mam radeji humpolacky auta kde vse delam sam, slysim kde se co deje atd ...
_________________ Zbrane zabijeji!
Liga za čisté silnice: pumpičkářům pumpičkou přes koule.
|
11.5.08, 19:58 |
|
|
fatal
rejpal
Příspěvky: 18265
|
Vytas vlečku!
|
11.5.08, 19:59 |
|
|
Vít
Hluchoň
Příspěvky: 11873
|
Neex píše: Určitě na to má každý svůj názor... a je to tak dobře. Ten můj je že když porovnám jízdní komfort mezi fáčkem a fábii třeba na rozbité silnici kde se to projeví nejvíc tak je to prostě rozdíl ve prospěch fábie. Komfortem jsem nemyslel interiér, ovládácí prvky atd... ale jízdní komfort.. tj. odhlučnění vibrací motoru, přenos rázů z podvozku atd. Ty emise... beru to z té stránky že pokud by jsi chtěl porovnávat auta jako takové tzn. že sériové tak LPG by do toho určitě nepatřilo. Ale ani mě emise nijak zvlášť nepálí... takže v téhle rovině diskuze co se emisí týká to necháme být.
souhlas.... až na poznámku, že čím nižší emise veškerých škodlivin, tím je to pro nás lépe, žereme to svinstvo všichni, proč ho nežrat méně, když to jde
|
11.5.08, 20:00 |
|
|
fatal
rejpal
Příspěvky: 18265
|
MATTESS píše: ...Spotřebu mam 6,3 až 6,5l...
S fávem jsem jezdil za 6,5l, se stodvácou jezdím za 7l... Za 30 let snížení spotřeby o půl litru? To není pokrok, to je k smíchu.
|
11.5.08, 20:01 |
|
|
Martin 007
Dezertér
Příspěvky: 12399 Bydliště: Pardubice - jihozápadní okolí
|
fatal píše: Vytas vlečku!
Jistě...upe nejvíc náprava...fatal ji plánuje do užofky, ale nechce to řikat nahlas...ale s úzkejma ramenama samozřejmě...zřejmě nakoupí od maci
Tak a máš to...
_________________ Škoda 130 RAPID 1987 - 743.136 "Kdo nemá Rapida jistě život proklíná." UNDER RECONSTRUCTION BMW E46 330xi Touring 2001 - Objem ničím nenahradíš. Zakládající člen Coupé clubu TW Škoda 743 Forever Team Člen klubu ostrých motorů TW
|
11.5.08, 20:01 |
|
|
MATTESS
Příspěvky: 5638 Bydliště: Plzeň
|
fatal píše: S fávem jsem jezdil za 6,5l, se stodvácou jezdím za 7l... Za 30 let snížení spotřeby o půl litru? To není pokrok, to je k smíchu.
si uvědom, kolik váží favorit, jaký má malý kola a úzký, já mam 195ky, fávo mělo kolik? 165? 175?
_________________ člen Coupé clubu TW fotky https://mattess00.rajce.idnes.cz/
|
11.5.08, 20:13 |
|
|
Reklama
|
Reklama
|
|
|
|
|
Kdo je online |
Uživatelé procházející toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 40 návštevníků |
|
Nemůžete zakládat nová témata v tomto fóru Nemůžete odpovídat v tomto fóru Nemůžete upravovat své příspěvky v tomto fóru Nemůžete mazat své příspěvky v tomto fóru
|
|