Autor |
Zpráva |
fatal
rejpal
Příspěvky: 18265
|
komar.la píše: Tak dnes jsem na to ráno kouknul,..ručka se ani nehne a ja normálně topím, ale třeba oproti kamarádově škodovce topím o 100% míň...
Zkoušels ten kabel? Zkoušels vyměnit čidlo teploměru? Zkoušels vyměnit termostat? Zkoušels měřit teplotu kapaliny nějakým jiným teploměrem?
Čidlo jen mění svůj odpor podle teploty, teploměr tento odpor měří.
Prasklé nebo podfukující těsnění způsobuje občasné vaření z "neznámé příčiny" prostě jedeš a najednou začne stoupat teplota. Většinou stačí vypnout motor, chvilku počkat a po nastartování se motor chová jako by se nic nestalo. V pokročilé fázi pak při nastartovaném motoru unikají bublinky do expanzky a hladina v expanzce stoupá. Chladící kapalina se časem zašpiní a je mastná, je možné, že ta tvá hnědá pěna pochází ze spalovacího prostoru.
|
15.5.08, 07:17 |
|
|
Reklama
|
Reklama
|
|
|
|
komar.la
Příspěvky: 354 Bydliště: Lanškroun
|
fatal píše: komar.la píše: Tak dnes jsem na to ráno kouknul,..ručka se ani nehne a ja normálně topím, ale třeba oproti kamarádově škodovce topím o 100% míň... Zkoušels ten kabel? Zkoušels vyměnit čidlo teploměru? Zkoušels vyměnit termostat? Zkoušels měřit teplotu kapaliny nějakým jiným teploměrem? Čidlo jen mění svůj odpor podle teploty, teploměr tento odpor měří. Prasklé nebo podfukující těsnění způsobuje občasné vaření z "neznámé příčiny" prostě jedeš a najednou začne stoupat teplota. Většinou stačí vypnout motor, chvilku počkat a po nastartování se motor chová jako by se nic nestalo. V pokročilé fázi pak při nastartovaném motoru unikají bublinky do expanzky a hladina v expanzce stoupá. Chladící kapalina se časem zašpiní a je mastná, je možné, že ta tvá hnědá pěna pochází ze spalovacího prostoru.
Čidlo jsem měnil. Vyzkouším ten kabel, odpor a kostru.
Jinak jezdím přes půl roku každý den a nevařím. Jen ty ukazatele.
_________________ Škoda 120L r.v. 1987 zelená - Agáta
http://skoda.panda.cz/forum/viewtopic.php?t=11630
Ford Fiesta 1.4 TDci, r.v.2006
|
15.5.08, 07:29 |
|
|
fatal
rejpal
Příspěvky: 18265
|
Pokud nezjistíš závadu, vyzkoušej termostat. Pokud jsi to ještě nedělal. Vytáhneš termostat, strčíš do hrnce s vodou, hodíš na vařič nebo sporák, strčíš tam teploměr a budeš koukat kdy se otvírá. Při teplotě nad 75°C by se měl začít otvírat, plně otevřený by měl být asi u 85°C (přesně si to nepamatuju, ale na tom až tak moc nezáleží, prostě kolem 80°C musí být částečně otevřený).
|
15.5.08, 07:34 |
|
|
fatal
rejpal
Příspěvky: 18265
|
Šemik píše: ... i bez termostatu drží škodovka okolo 60°C
Jedině v létě do kopce na plný plyn...
|
15.5.08, 07:41 |
|
|
komar.la
Příspěvky: 354 Bydliště: Lanškroun
|
Takže jsem mluvil s kámošem a on mi sežene poťák a kabel, takže odzkouším budík, kabel od čidla. No a pak ještě změřím teplotu teploměrem v nádobce.
Večer dám info z měření
Honza
_________________ Škoda 120L r.v. 1987 zelená - Agáta
http://skoda.panda.cz/forum/viewtopic.php?t=11630
Ford Fiesta 1.4 TDci, r.v.2006
|
15.5.08, 08:54 |
|
|
Šemik
Příspěvky: 15104 Bydliště: Praha
|
fatal píše: Šemik píše: ... i bez termostatu drží škodovka okolo 60°C Jedině v létě do kopce na plný plyn...
I v zimě Vyzkoušeno, je tedy fakt že při jízdě mimo město se to k 50°C dostat může.
No a budík teploměru - 3 vývody : +, -, V. + a - je snad jasný a V je čidlo, vývody jsou popsány
_________________ ŠKODA 742 FOREVER TEAM
|
15.5.08, 15:13 |
|
|
komar.la
Příspěvky: 354 Bydliště: Lanškroun
|
tak nepříjemnost, jel sem odpoledne s tím kamarádem na chalupu,... oba máme škodovky 120, dávali jsme si tam sraz.
Po cestě úplně v klidu (asi 12km), auto jelo výborně. Má tam takový kopec, dá se vyjet na dvojku, ale dá škodovce zabrat. Teploměr po celou cestu ukazoval max těch 50°C. Nahoře na kopci byl motor uvařený, chcípl (což mě naštvalo, chtěl jsem ho nechat běžet), otočím klíčkem a co se nestalo, najednou teploměr ukazuje teplotu 75°C. Nastratovali jsme ho s otevřenou expanzní nádobkou, voda začla vařit a šla z nádobky, vypli jsem ho a nechali auto vychladnout, pak jsem dolil vodu. Nastaroval jsem ji pak před odjezdem domů asi po dvou hodinách, po cestě domů žadný problém, jen zase ten teploměr ukazoval 50°C.Topil jsem, zatáhlo se, nebyl problém, jak kdyby se nic nestalo.
Jinak v nádobce ta voda vypadala na povrchu jako kdyby měla takovou strusku, nevím zda olejevou či jen bordel, ale trošku to také přikládám fridexu. Snad to nebude ta hlava.
prostě už nevím co to může být, o víkendu udělám ten termostat, tak i tak a dám novou směs. Pročistím trubky.
dobrou
P.S:
jinak kamarád vařil taky, říkal, že ji držel u 100°C. Nechcípl a uchladil to na místě, nechal to chvilku běžet.
_________________ Škoda 120L r.v. 1987 zelená - Agáta
http://skoda.panda.cz/forum/viewtopic.php?t=11630
Ford Fiesta 1.4 TDci, r.v.2006
|
15.5.08, 20:46 |
|
|
Šemik
Příspěvky: 15104 Bydliště: Praha
|
No, tak to bych se na termostat už vykašlal a rovnou sundal i hlavu.
_________________ ŠKODA 742 FOREVER TEAM
|
16.5.08, 12:23 |
|
|
komar.la
Příspěvky: 354 Bydliště: Lanškroun
|
Šemik píše: No, tak to bych se na termostat už vykašlal a rovnou sundal i hlavu.
Bohužel nevím jak se to dělá a až jako takový opravář se necítím
_________________ Škoda 120L r.v. 1987 zelená - Agáta
http://skoda.panda.cz/forum/viewtopic.php?t=11630
Ford Fiesta 1.4 TDci, r.v.2006
|
16.5.08, 12:39 |
|
|
Šemik
Příspěvky: 15104 Bydliště: Praha
|
Jenže po uvaření by to bylo dobré. Navíc ta hnědá složka chladící kapaliny je důležité vodítko, nepřehlížej to, nevyplatí se ti to.
_________________ ŠKODA 742 FOREVER TEAM
|
16.5.08, 14:55 |
|
|
komar.la
Příspěvky: 354 Bydliště: Lanškroun
|
Šemik píše: Jenže po uvaření by to bylo dobré. Navíc ta hnědá složka chladící kapaliny je důležité vodítko, nepřehlížej to, nevyplatí se ti to.
Nepřehlížím, jen vím, že toto neumím Ale rád bycvh se naučil nové věci, není tu někdo z okolí Lanškrouna co by pomohl?
_________________ Škoda 120L r.v. 1987 zelená - Agáta
http://skoda.panda.cz/forum/viewtopic.php?t=11630
Ford Fiesta 1.4 TDci, r.v.2006
|
16.5.08, 16:54 |
|
|
Jarda S.
Dřevák na focení, neumí ostřit
Příspěvky: 27227 Bydliště: Netolice největší prdel v republice
|
Šemik píše: No, tak to bych se na termostat už vykašlal a rovnou sundal i hlavu.
nj ty už bys dělal generálku
_________________ Nissan Navara D40 Passat 96kw Felda 1.3BMM combi LPG ve stavu klinické smrti čeká na konec
|
16.5.08, 17:19 |
|
|
komar.la
Příspěvky: 354 Bydliště: Lanškroun
|
takže samozřejmě se šrouby přetrhli a to jsem byl opravdu opatrny, jeden jsem ještě vytáhl ale druhý zůstal v domku
takže vrtačka a nové těsnění přijde vhod
_________________ Škoda 120L r.v. 1987 zelená - Agáta
http://skoda.panda.cz/forum/viewtopic.php?t=11630
Ford Fiesta 1.4 TDci, r.v.2006
|
17.5.08, 12:15 |
|
|
komar.la
Příspěvky: 354 Bydliště: Lanškroun
|
a nebo kdo by měl zachvalý ten domek termostatu bez těsnění odkoupím za nějakou rozumnou cenu
nemám náladu to vrtat a hlavně nevím kde
_________________ Škoda 120L r.v. 1987 zelená - Agáta
http://skoda.panda.cz/forum/viewtopic.php?t=11630
Ford Fiesta 1.4 TDci, r.v.2006
|
17.5.08, 12:25 |
|
|
Šemik
Příspěvky: 15104 Bydliště: Praha
|
Nj, to je klasika. Namatlej pak ty šrouby grafitkou aby šly příště dobře povolit
_________________ ŠKODA 742 FOREVER TEAM
|
17.5.08, 12:26 |
|
|
Reklama
|
Reklama
|
|
|
|
|
Kdo je online |
Uživatelé procházející toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 30 návštevníků |
|
Nemůžete zakládat nová témata v tomto fóru Nemůžete odpovídat v tomto fóru Nemůžete upravovat své příspěvky v tomto fóru Nemůžete mazat své příspěvky v tomto fóru
|
|