|
Stránka 1 z 1
|
[ Příspěvků: 10 ] |
|
Autor |
Zpráva |
thunder.m
Příspěvky: 4 Bydliště: Čelákovice
|
Cuká při studeném startu
Tak už si s tím trochu nevím rady, koupil jsem v lednu Favorita rv. 1990 v super stavu, najeto cca 128 000 km, celou dobu garážovaný a každoročně servisovaný. Problém je v tom, že mi při studeném startu hrozně cuká a blbě startuje, rozjedu se a jakmile nejedu aspoň na 2000 otáček, tak to začne poskakovat dopředu a dozadu a je to skoro neříditelné, po cca 5-10 minutách to přestane dělat, čím větší je teplo, tím to dělá méně. Nechal jsem to v jednom servise diagnostikovat, opravili mi předstih a začalo to na cca 14 dní chodit, teď do dělá už zase (možná je to jen tím dnešním dešťěm). Rozjel jsem se, po cestě to pocukávalo a při zastavení do kopečka jsem přidal plyn, pouštěl spojku a chcíp, zkoušel jsem to ještě jednou, zase chcíp a pak už mi to nešlo vůbec nastartovat.
Olej byl měněný, rozvodový řemen vypadá v pořádku, jen motor divně hučí při otáčkách nad cca 3300/min, ale to je asi normální, když motor točím, tak to tak moc nedělá. Kontroloval jsem cca 2 svíčky, vypadaly podle obrázků na netu jen jako lehce opotřebené, zkusím dnes ověřit všechny.
Od bývalého majitele tam mám 3 ochrany proti krádeži, 3 spínače, napadá mě jestli to nemůže dělat jeden z nich, ale nevypadají špatně, jeden vypíná startér, druhý kompletně elektriku a ten třetí vypíná nevím co, ale bez něj sice auto startuje, ale nenastartuje (ten třetí se spíná magnetem).
Ještě mě napadá z diskuzí co jsem tu prošel, asi tam ještě nebyl měněný palivový filtr, většinou plná nádrž pomáhá, ale teď když se mi to stalo jsem měl půlku nádrže, což by mělo snad i stačit.
Co bych měl zkontrolovat, nebo co bývá nejčastější příčina špatných studených startů u Favoritů?
_________________ Favorit 136L, 46kW, bílý, rv. 1990
Naposledy upravil thunder.m dne 4.6.08, 17:12, celkově upraveno 1
|
4.6.08, 16:56 |
|
|
Reklama
|
Reklama
|
|
|
|
CROWACK
Příspěvky: 10232 Bydliště: kósek vod Jevička
|
Odkdy má favorit rozvod řemenem? Jinak doporučuju vyčistit a seřídit karburátor, včetně sytiče a proměřit odpory VN kabelů.
_________________ "Now Kato, warm up the silver hornet!" | crowack@jabber.org
|
4.6.08, 16:59 |
|
|
Šemik
Příspěvky: 15104 Bydliště: Praha
|
Prověř ty vypínače, vetšina elektriky co jsem kdy dělal byla jen tak zbastlená, dráty do sebe kroucené a pod...
A co kostry, ty jsou dobré? ETZ, motor...
_________________ ŠKODA 742 FOREVER TEAM
|
4.6.08, 17:08 |
|
|
thunder.m
Příspěvky: 4 Bydliště: Čelákovice
|
CROWACK píše: Odkdy má favorit rozvod řemenem? Jinak doporučuju vyčistit a seřídit karburátor, včetně sytiče a proměřit odpory VN kabelů.
Rozvodový řemen na první pohled vypadá velmi zachovale, nevím při kolika byl měněný, můžu ho vyfotit, mám tam i náhradní. Nevíš kdo tyhle věci dělá?
_________________ Favorit 136L, 46kW, bílý, rv. 1990
|
4.6.08, 17:36 |
|
|
deekay
Voditelj brodice
Příspěvky: 9782 Bydliště: Bratislava / Nové Zámky
|
thunder.m píše: CROWACK píše: Odkdy má favorit rozvod řemenem? Jinak doporučuju vyčistit a seřídit karburátor, včetně sytiče a proměřit odpory VN kabelů. Rozvodový řemen na první pohled vypadá velmi zachovale, nevím při kolika byl měněný, můžu ho vyfotit, mám tam i náhradní. Nevíš kdo tyhle věci dělá?
crowack chcel len povedat ze favorit nema rozvodovy remen
bud si myslel rozvodovu retaz ktora je zakrytovana a sluzi na prepojenie vacky s klukovkou alebo klinovy-drazkovy remen ktory pohana alternator a vodnu pumpu
_________________ - Favorit 137GRx r.v. 1990, biely, posledné analógové auto - Volvo V40 2.0T, r.v. 2002 http://www.danokrnac.sk/
|
4.6.08, 17:41 |
|
|
varok
Příspěvky: 14799 Bydliště: Havířov
|
Já bych to viděl na špatný sytič, ten bývá nefunkční velmi často. Nebo může být KO elektronické zapalování. Ale podle toho že motor zlobí jen při studeném motoru a při vyšších otáčkách je to lepší, tak bych to viděl spíše na ten sytič.
|
4.6.08, 18:12 |
|
|
thunder.m
Příspěvky: 4 Bydliště: Čelákovice
|
deekay píše: thunder.m píše: CROWACK píše: Odkdy má favorit rozvod řemenem? Jinak doporučuju vyčistit a seřídit karburátor, včetně sytiče a proměřit odpory VN kabelů. Rozvodový řemen na první pohled vypadá velmi zachovale, nevím při kolika byl měněný, můžu ho vyfotit, mám tam i náhradní. Nevíš kdo tyhle věci dělá? crowack chcel len povedat ze favorit nema rozvodovy remen bud si myslel rozvodovu retaz ktora je zakrytovana a sluzi na prepojenie vacky s klukovkou alebo klinovy-drazkovy remen ktory pohana alternator a vodnu pumpu
Aha, tak omluv mou neznalost Asi to je řemen pohánějící alternator.
_________________ Favorit 136L, 46kW, bílý, rv. 1990
|
4.6.08, 19:08 |
|
|
thunder.m
Příspěvky: 4 Bydliště: Čelákovice
|
varok píše: Já bych to viděl na špatný sytič, ten bývá nefunkční velmi často. Nebo může být KO elektronické zapalování. Ale podle toho že motor zlobí jen při studeném motoru a při vyšších otáčkách je to lepší, tak bych to viděl spíše na ten sytič.
Tak to skoro jistě bude sytičem, nevěděl jsem a nikdo mi nikdy neukázal, že se musí při startu favoritu jen lehce pošlapávat na plynový pedál, většinou jsem ho prošlapával víc a tak se sytič automaticky vypnul, což vedlo k tomu škubání a chcípání, nevíte jestli se na favorita dělají nějaké sytiče, které jsou vypínané na základě teploty motoru? Nechci to tak nechat a ani tam nechci manuální sytič. Sytič je tam ještě originální tj. cca 20 let starý.
_________________ Favorit 136L, 46kW, bílý, rv. 1990
|
4.6.08, 19:50 |
|
|
PJDefort
Příspěvky: 1357 Bydliště: Teplice
|
Když je motor studenej, třeba když jedeš ráno do práce, tak před startem jednou sešlápneš plyn až na zem, pustíš a startuješ bez plynu...žádný pošlapávání nebo jak řikáš...a když je motor teplej, tak zase po dobu startování držíš mírně sešláplej plyn...mrkni sem http://new.skoda-auto.com/CZE/service/documentation/Pages/Favorit.aspx a najdi si stranu 32...máš tam popsaný startování s karburátorem
_________________ Škoda Felicia Magic 1.3 MPI 50kW, najeto 59 000 km
|
4.6.08, 20:30 |
|
|
utia
Příspěvky: 108
|
Ja bych sel nedrive po elektrice - svicky, kabely, rozdelovac. Zkontrolovat. Dalsi faze palivo, dej tam klidne novy palivovy filtr i kdyz tim to nebude to by vadilo spis pri plne zatezi kdy by nestacil dodavat palivo motoru. Nicmene to mas za par korun. Dal pumpa paliva (to bude OK kdyz za tepla jezdi) takze serizeni karburatoru.
S tim syticem - klidne si tam dej manualni nevim co vsichni proti tomu maji ja mam rad veci pod SVOU kontrolou
_________________ VAZ 2109
|
5.6.08, 11:24 |
|
|
Reklama
|
Reklama
|
|
|
|
|
|
Stránka 1 z 1
|
[ Příspěvků: 10 ] |
|
Kdo je online |
Uživatelé procházející toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 57 návštevníků |
|
Nemůžete zakládat nová témata v tomto fóru Nemůžete odpovídat v tomto fóru Nemůžete upravovat své příspěvky v tomto fóru Nemůžete mazat své příspěvky v tomto fóru
|
|