Autor |
Zpráva |
Carlos
Mistr mechanik
Příspěvky: 8621 Bydliště: Praha 13
|
Šemik píše: Natural že se nedá sehnat?
No ale natural 91
_________________ Liga za čisté silnice: pumpičkářům pumpičkou přes koule Škoda 105S -> 135S Konec již brzy Škoda 105L Začátek snad již brzy
|
5.6.08, 16:27 |
|
|
Reklama
|
Reklama
|
|
|
|
Martin Sedláček
Příspěvky: 141 Bydliště: Praha
|
.
|
5.6.08, 17:30 |
|
|
Matthes
Hliník navždy.
Příspěvky: 17651 Bydliště: Praha západ
|
Martin Sedláček píše: utia píše: Me by docela zajimalo, proc tam lejete misto Specialu Natural 95? Nebylo by lepsi (levnejsi) tankovat Natural 91? Ma stejny pocet oktanu jako Special, nic nemusite prenastavovat jen pridat aditivum. Hlavne je to o nejakou tu kacku levnejsi kdyz date plnou nadrz... No jo no.. _Nejlepší by bylo, kdyby se stále prodával special 91.
To je sracka, spis super 96
_________________ Zbrane zabijeji!
Liga za čisté silnice: pumpičkářům pumpičkou přes koule.
|
5.6.08, 19:11 |
|
|
Bukaj
Příspěvky: 4747 Bydliště: Černíky
|
No, nevim, jak kde, ale v okolí Prahy maj Special na většině benzínek. Leju ho do Plynovky
_________________ Å 130 L 86 - cestovní limuzína Levandulka 1000 MBG De Luxe 67 - v renovaci Felda Combi GLXi - 1,3 MPi 97 - k užitku tátovi 130LPG 130L 86 - denní vůz 1000MB MB 69, 1.8.68 Ať mi nikdo neříká, že něco nejde... Škoda 742 Forever Team
|
5.6.08, 19:30 |
|
|
utia
Příspěvky: 108
|
fatal píše: Je třeba si uvědomit, že po těch kilometrech, které mají naše žihadla nalítáno, už jsou pružinky rozdělovače tak uvolněné, že dávají vyšší předstih. Takže nalít tam o pár oktanů více nevadí.
Seridit rozdelovac ne tam lejt silnejsi palivo.
Ja zvlastni kolik lidi si mysli ze kdyz naleji do nadrze palivo o vyssim oktanovem cisle ze jim auto lip pojede nebo bude to mit nejaky pozitivni vliv. Nema zadny, nebo spis zaporny, pokud je motor bez uprav. A to ani nemluvim o tom ze to stoji vic penez. Prece je lepsi nez je vyhodit vyfukem investovat do serizeni motoru, dobreho oleje atd... Pro me osobne je dulezitejsi aby byl na auto spoleh a ne ze tam naleju kdovico pojedu jak blazen a casem se mi to nekde vyse.e.
_________________ VAZ 2109
|
5.6.08, 23:22 |
|
|
fatal
rejpal
Příspěvky: 18265
|
utia píše: Seridit rozdelovac ne tam lejt silnejsi palivo.
To je docela pracná záležitost a opravdu bych se divil, kdyby to někdo dělal. Nebo se mýlím a máš rozdělovač seřízený?
|
6.6.08, 08:18 |
|
|
utia
Příspěvky: 108
|
fatal píše: utia píše: Seridit rozdelovac ne tam lejt silnejsi palivo. To je docela pracná záležitost a opravdu bych se divil, kdyby to někdo dělal. Nebo se mýlím a máš rozdělovač seřízený?
Samozrejme a take stroboskopem serizeny predstih a ne od ucha. No, jsem jeden z tech kteri vyuzivaji luxusu bezkontaktnich rozdelovacu..
Znam dokonce typa kterymu to tam "mechanik" zavaril natvrdo - neumim si predstavit jak dlouho by ten motor vydrzel chodit.
Je mozne ze stare skodovky nejsou tak citlive na dobre serizeni predstihu ale moc se mi to nezda, u sveho auta bych si to vubec nedovolil. Vzdyt mi jde (krome ochrany motoru) i o co nejlepsi vyuziti paliva a tim o penezenku
Ale samozrejme je to kazdyho vec jak si to udela
_________________ VAZ 2109
|
6.6.08, 11:26 |
|
|
ventYl
Příspěvky: 6585 Bydliště: Kosice
|
utia píše: Je mozne ze neni vsude, ale ted jsem se dival na ceny u nas v Globusu N91 28.90, N95 31.50 to je rozdil 1.60 * 40 = uspora 64 Kc na plnou nadrz coz se mi zda slusne. A je zbytecny davat sesriovemu motoru benzin ktery stejne nevyuzije, naopak pokud se nezmeni kompresni pomer nebo alespon predstih tak hrozi podpaleni ventilu.
doprdele jake ceny... ja som bral vcera S98 za 46 SK, N95 za 41.
kym este u nas S91 bol, tak obvykle stal rovnako, ako N91. N91 som nevidel nikde uz dobrych niekolko rokov, ak nie dobre desatrocie.
_________________ This is Linux land, on silent nights you can hear Windows machines rebooting. (--)))o-») Skoda Rapid 136 r.v.1989 biely OOOO Audi 80 2.3E r.v. 1993 - Vopruz durch Technik [H] Honda HR-V 4x4 r.v. 2000 - mula Skoda 742 Forever Team
|
6.6.08, 12:11 |
|
|
fatal
rejpal
Příspěvky: 18265
|
utia píše: Samozrejme a take stroboskopem serizeny predstih a ne od ucha...
No právě, musíš zkontrolovat podle stroboskopu průběh křivky, vytáhnout rozmontovat, změnit tvrdost pružin, smontovat, zkontrolovat. To několikrát. Opravdu nevěřím, že to má někdo takto pečlivě seřízené. Navíc vlivem provozu motoru se ideální oktanové číslo i ideální předstih mění. To bys musel každých dvacet tisíc na motorovou brzdu a ladit, a ladit. A aby to nebylo tak jednoduché, existuje spousta názorů (víceméně ověřených), jak by se měl předstih změnit oproti oficiálnímu, aby to bylo ideální. Tudy cesta nevede, prostě tam naleješ o pár oktanů více, předstih nastavíš jak má být v základu a ve vyšších otáčkách bude větší, no a doufáš, že se nic nerozsype.
|
6.6.08, 12:28 |
|
|
utia
Příspěvky: 108
|
ventYl píše: utia píše: Je mozne ze neni vsude, ale ted jsem se dival na ceny u nas v Globusu N91 28.90, N95 31.50 to je rozdil 1.60 * 40 = uspora 64 Kc na plnou nadrz coz se mi zda slusne. A je zbytecny davat sesriovemu motoru benzin ktery stejne nevyuzije, naopak pokud se nezmeni kompresni pomer nebo alespon predstih tak hrozi podpaleni ventilu. doprdele jake ceny... ja som bral vcera S98 za 46 SK, N95 za 41. kym este u nas S91 bol, tak obvykle stal rovnako, ako N91. N91 som nevidel nikde uz dobrych niekolko rokov, ak nie dobre desatrocie.
No to je docela sila... To ja vcera tankoval za 14.90 (LPG) Plna nadrz bratru za 530
_________________ VAZ 2109
|
6.6.08, 14:18 |
|
|
utia
Příspěvky: 108
|
fatal píše: utia píše: Samozrejme a take stroboskopem serizeny predstih a ne od ucha... No právě, musíš zkontrolovat podle stroboskopu průběh křivky, vytáhnout rozmontovat, změnit tvrdost pružin, smontovat, zkontrolovat. To několikrát. Opravdu nevěřím, že to má někdo takto pečlivě seřízené. Navíc vlivem provozu motoru se ideální oktanové číslo i ideální předstih mění. To bys musel každých dvacet tisíc na motorovou brzdu a ladit, a ladit. A aby to nebylo tak jednoduché, existuje spousta názorů (víceméně ověřených), jak by se měl předstih změnit oproti oficiálnímu, aby to bylo ideální. Tudy cesta nevede, prostě tam naleješ o pár oktanů více, předstih nastavíš jak má být v základu a ve vyšších otáčkách bude větší, no a doufáš, že se nic nerozsype.
Ja vim ze nic neni dokonaly jen si myslim ze jednou za cas to za to stoji. Seridit predstih, vule ventilu, zkontrolovat provozni tlaky atd. Ja to delam kazdych 50 t km. Kazdych 10 t km menim olej, svicky, filtry. Beru to jako normalni provozni udrzbu.
_________________ VAZ 2109
|
6.6.08, 14:22 |
|
|
Martin Sedláček
Příspěvky: 141 Bydliště: Praha
|
Mě v servise nastavili předstih hodně vysoký. Když tam naleju natural 95 s aditivem, tak motor vůbec neklepe. Dneska sem tam dal special a motor klepe a taky klape. Ale zase s tím naturalem 95 s aditivem se bojím, že si podpálím ventily.
|
6.6.08, 21:27 |
|
|
CROWACK
Příspěvky: 10232 Bydliště: kósek vod Jevička
|
v servise už dneska škodovku ani seřídit neumí...a o seřizování ventilů snad ani neslyšeli, snad to má hydroštely ne? nejlíp od někoho půjčit stroboskop a seřídit si sám...
_________________ "Now Kato, warm up the silver hornet!" | crowack@jabber.org
|
6.6.08, 21:29 |
|
|
Šemik
Příspěvky: 15104 Bydliště: Praha
|
Ano, to je. Ale hlavní chyba je v tom servisu - škodovka do servisu nepatří, v drtivé většině servisů ji akorát odbyjí
_________________ ŠKODA 742 FOREVER TEAM
|
6.6.08, 21:29 |
|
|
Šemik
Příspěvky: 15104 Bydliště: Praha
|
To je právě v tom oktanovém čísle - natural snese vyšší předstih než special
_________________ ŠKODA 742 FOREVER TEAM
|
6.6.08, 21:36 |
|
|
Reklama
|
Reklama
|
|
|
|
|
Kdo je online |
Uživatelé procházející toto fórum: Google [Bot] a 39 návštevníků |
|
Nemůžete zakládat nová témata v tomto fóru Nemůžete odpovídat v tomto fóru Nemůžete upravovat své příspěvky v tomto fóru Nemůžete mazat své příspěvky v tomto fóru
|
|