Autor |
Zpráva |
Melly
Příspěvky: 33
|
slabý volnoběh
Zdravím, potřeboval bych radu. Mám škodu 125L a na volnoběh mi točí podle otáčkoměru cca 600 otáček, což se mi zdá docela málo. Vlastně je ten motor témeř před zhasnutím, což se i dost stává zvlášť když je studený start, tak se ani třeba po minutě sám neudrží. No takže bych tomu chtěl trochu přidat třeba na těch 1000 aby to točilo, takže jestli někdo prosím poradíte jak na to. Nebo jestli je 600 u škodovek normální (většina aut co jsem viděl na volnoběh točí 1000-1200)a je to třeba něčím jiným tak sem s tím. Díky za všechny rady
|
5.6.08, 23:45 |
|
|
Reklama
|
Reklama
|
|
|
|
MATTESS
Příspěvky: 5638 Bydliště: Plzeň
|
seřídit karbec. Jinak všechny auto, co jsem měl, měli ohřáté volnoběh cca 800
_________________ člen Coupé clubu TW fotky https://mattess00.rajce.idnes.cz/
|
6.6.08, 06:10 |
|
|
slovacek.milos
Mistr mechanik
Příspěvky: 16256 Bydliště: Strážnice
|
Re: slabý volnoběh
Melly píše: Zdravím, potřeboval bych radu. Mám škodu 125L a na volnoběh mi točí podle otáčkoměru cca 600 otáček, což se mi zdá docela málo. Vlastně je ten motor témeř před zhasnutím, což se i dost stává zvlášť když je studený start, tak se ani třeba po minutě sám neudrží. No takže bych tomu chtěl trochu přidat třeba na těch 1000 aby to točilo, takže jestli někdo prosím poradíte jak na to. Nebo jestli je 600 u škodovek normální (většina aut co jsem viděl na volnoběh točí 1000-1200)a je to třeba něčím jiným tak sem s tím. Díky za všechny rady
policie to řeší tak že když je motor již před chcípnutím mají v garáži velké pohřební jámy pro případ že by fakt chcípl motor musíš vzít šroubovák a otevřít motor na karbecu najdeš šroubek o velikosti hlavy tak 8mm a povolíš o půl až jednu otáčku určitě se ti volnoběh zvedene jinak najdeš mnoho příspěvků jak volnoběh seřídit miloš
|
6.6.08, 06:17 |
|
|
MATTESS
Příspěvky: 5638 Bydliště: Plzeň
|
neseřizuje se s volnoběhem i bohatost? Každopádně bych to vzal na pal test, seřizovat na "ucho" je takové divné
_________________ člen Coupé clubu TW fotky https://mattess00.rajce.idnes.cz/
|
6.6.08, 06:59 |
|
|
fatal
rejpal
Příspěvky: 18265
|
MATTESS píše: neseřizuje se s volnoběhem i bohatost?
Když přidáš vzduch, trochu s tím hneš, ale při doladění otáček to není kritické. Své motory seřizuju podle ucha a zatím pohoda.
|
6.6.08, 08:23 |
|
|
slovacek.milos
Mistr mechanik
Příspěvky: 16256 Bydliště: Strážnice
|
MATTESS píše: neseřizuje se s volnoběhem i bohatost? Každopádně bych to vzal na pal test, seřizovat na "ucho" je takové divné
samozřejmě že jo přijedeš na paltest a tam to začne rozdělovač, vadný karburátor, VN vedení svíčky a hafl peněz, nebo tak zajet na STK tam to dělají taky, pokut ti to nevyjde uloupnou ti známku miloš
|
6.6.08, 08:28 |
|
|
Melly
Příspěvky: 33
|
diky za vsechny rady, na zadnej test s tim nepojedu, potrebuju jen pridat 200-300 otacek na volnobehu... jen se chci zeptat, jestli se to neprojevi nejak moc na spotrebe?
|
6.6.08, 10:31 |
|
|
fatal
rejpal
Příspěvky: 18265
|
Na spotřebě to nepoznáš.
|
6.6.08, 12:33 |
|
|
Melly
Příspěvky: 33
|
Hele jeste jedna vec... ja jsem si cetl nejakou tu publikaci od Andrta co tu nekdo daval, ale nemuzu najit ten srob bohatosti smesi. Ja jsem fakt uplnej zacatecnik, tak mi nekdo prosim popiste, kde to najdu kdyz si proti sobe otevri ten motor, na jaky strane, jestli musim neco predtim odmontovat, jestli bude videt nebo bude zapadlej a tak, diky moc..
|
6.6.08, 16:13 |
|
|
Melly
Příspěvky: 33
|
vlastně by se hodila fotka nebo schema karburatoru, protože ja mam asi na 125ce jinej, než je v ty publikaci od Andrta, diky...
|
6.6.08, 17:21 |
|
|
Martin Sedláček
Příspěvky: 141 Bydliště: Praha
|
|
6.6.08, 23:51 |
|
|
CROWACK
Příspěvky: 10232 Bydliště: kósek vod Jevička
|
Při vší úctě, Martine máš tam chybu. Zeleně zakroužkovaný šroub pouze drží pohromadě sytič, šroub bohatosti směsi je na této fotce ukryt za držákem bowdenu sytiče, pozná se tak, že jde jakoby o "červíka", je utopen ve válcovitém nálitku (do něj se dříve umisťovala plomba). Povolením by měla být směs bohatší. Červeně zakroužkovaný šroub je identifikován správně jako šroub přídavného vzduchu, povolením se zvýší volnoběžné otáčky. Doporučuju sežizovat na teplém motoře, alespoň 75˚C.
P.S.: Jde o karburátor typu SEDR na pozdějších škodovkách typu 742, na starších byl typ EDSR, který měl stejné seřizovací prvky, akorát umístěné z pravého(?) boku tělesa jestli se nemýlím...už je to dávno co jsem ho měl, tak mě kdyžtak opravte...
_________________ "Now Kato, warm up the silver hornet!" | crowack@jabber.org
|
7.6.08, 00:17 |
|
|
fatal
rejpal
Příspěvky: 18265
|
Dobrý fór.
Mimochodem, pro doladění otáček není potřeba hýbat se šroubem bohatosti směsi. Zvláště pokud nevím, co dělám...
Takže vem šroubovák, otoč šroubem přídavného vzduchu (na obrázku ten v červeném kruhu) doleva o půl otáčky a měl bys mít hotovo.
|
7.6.08, 05:12 |
|
|
Martin Sedláček
Příspěvky: 141 Bydliště: Praha
|
CROWACK píše: Při vší úctě, Martine máš tam chybu. Zeleně zakroužkovaný šroub pouze drží pohromadě sytič, šroub bohatosti směsi je na této fotce ukryt za držákem bowdenu sytiče, pozná se tak, že jde jakoby o "červíka", je utopen ve válcovitém nálitku (do něj se dříve umisťovala plomba). Povolením by měla být směs bohatší. Červeně zakroužkovaný šroub je identifikován správně jako šroub přídavného vzduchu, povolením se zvýší volnoběžné otáčky. Doporučuju sežizovat na teplém motoře, alespoň 75˚C. P.S.: Jde o karburátor typu SEDR na pozdějších škodovkách typu 742, na starších byl typ EDSR, který měl stejné seřizovací prvky, akorát umístěné z pravého(?) boku tělesa jestli se nemýlím...už je to dávno co jsem ho měl, tak mě kdyžtak opravte... Díky za opravu;)
|
7.6.08, 07:50 |
|
|
Martin Sedláček
Příspěvky: 141 Bydliště: Praha
|
Martin Sedláček píše: CROWACK píše: Při vší úctě, Martine máš tam chybu. Zeleně zakroužkovaný šroub pouze drží pohromadě sytič, šroub bohatosti směsi je na této fotce ukryt za držákem bowdenu sytiče, pozná se tak, že jde jakoby o "červíka", je utopen ve válcovitém nálitku (do něj se dříve umisťovala plomba). Povolením by měla být směs bohatší. Červeně zakroužkovaný šroub je identifikován správně jako šroub přídavného vzduchu, povolením se zvýší volnoběžné otáčky. Doporučuju sežizovat na teplém motoře, alespoň 75˚C. P.S.: Jde o karburátor typu SEDR na pozdějších škodovkách typu 742, na starších byl typ EDSR, který měl stejné seřizovací prvky, akorát umístěné z pravého(?) boku tělesa jestli se nemýlím...už je to dávno co jsem ho měl, tak mě kdyžtak opravte... Díky za opravu;)
|
7.6.08, 07:50 |
|
|
Reklama
|
Reklama
|
|
|
|
|
Kdo je online |
Uživatelé procházející toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 66 návštevníků |
|
Nemůžete zakládat nová témata v tomto fóru Nemůžete odpovídat v tomto fóru Nemůžete upravovat své příspěvky v tomto fóru Nemůžete mazat své příspěvky v tomto fóru
|
|