Autor |
Zpráva |
jacobsz1
Příspěvky: 367 Bydliště: kousek od Třebíče
|
Sadra17 píše: já jezdim na plnej plyn za tři litry tak sme se zasmáli
_________________ Škoda felicia 1.9D kombi,rv 1996
|
8.6.08, 22:06 |
|
|
Reklama
|
Reklama
|
|
|
|
Vít
Hluchoň
Příspěvky: 11873
|
jacobsz1 píše: Sadra17 píše: já jezdim na plnej plyn za tři litry tak sme se zasmáli
no on má nějakej prskolet, nemá auto
|
8.6.08, 22:09 |
|
|
Jarda S.
Dřevák na focení, neumí ostřit
Příspěvky: 27227 Bydliště: Netolice největší prdel v republice
|
Vít píše: jacobsz1 píše: Sadra17 píše: já jezdim na plnej plyn za tři litry tak sme se zasmáli no on má nějakej prskolet, nemá auto
s desetkrát menším motorem
_________________ Nissan Navara D40 Passat 96kw Felda 1.3BMM combi LPG ve stavu klinické smrti čeká na konec
|
8.6.08, 22:12 |
|
|
Vít
Hluchoň
Příspěvky: 11873
|
ještě k tomu... to bys měl mít desetkrát menší spotřebu, koukej si to opravit, stodváca 30 na sto nebere
|
8.6.08, 22:22 |
|
|
Jarda S.
Dřevák na focení, neumí ostřit
Příspěvky: 27227 Bydliště: Netolice největší prdel v republice
|
Vít píše: ještě k tomu... to bys měl mít desetkrát menší spotřebu, koukej si to opravit, stodváca 30 na sto nebere
taky netočí 12 000
_________________ Nissan Navara D40 Passat 96kw Felda 1.3BMM combi LPG ve stavu klinické smrti čeká na konec
|
8.6.08, 22:46 |
|
|
pepa_u
Příspěvky: 30
|
Kristensen píše: Nevim jestli to je optimum, ale jednotka dávkuje to co zrovna motor chce (člověk občas i ne ) zkrátka a jednoduše, když u elektroniky naložíš plyn na podlahu tak do toho jde "možné maximum" tak aby ten motor šel. Takže když se budu rozjíždět na plný plyn tak auto bude mít vetší spotřebu i když budu dosahovat stejné rychlosti. Prostě když jedeš normálně tak je určitá poloha plynu určitá teplota motoru určitý tlak (podtlak) v sacím potrubí, když dáš plyn na podlahu zvedne se podtlak v sacím potrubí, což znamená že proudí víc vzduchu, jednotka vyhodnotí podtlak s polohou pedálu a začne cpát do motru nějaké množství paliva, pokud by ho nezvýšila tak by motor zdechnul. A stou spotřebou u karbce a otáčkama v nejvyšším momentu to v určité chvíli neplatí, tohle se dá uplatnit při delší jízdě ať už mimo město nebo na dálnici, ale po městě tohle nefunguje ani trochu, to je hned spotřeba o 1 - 2 litry nahoře, na spotřebu po městě je ideální jezdit pod kroutící moment, takže na nějaký 2-2400 a přeřazovat nejdýl ve 3000-3300 a jen tak lechtat plyn. To už mám vyzkoušené jak s karbcem tak i s elektronikou. Si to vyzkoušejte, natočte plnou a ujeďte třeba 50km po městě v největším krouťáku což je u Fáva někde 3000-4000???? A druhou jízdu s lehkou nohou v nízkých točkách.
No, ale ta elektronika tam davkuje tolik paliva, aby se napr. porad dodrzovaly emisni limity, tj. vyrobi stechiometrickou smes, ne? Nezacne tam "ladovat" vice benzinu, nez kolik odpovida mnozstvi vzduchu, ktere jde pres klapku. Benzin by se spalil az nekde v katalizatoru nebo vyletel vyfukem, protoze by nemel dost molekul kysliku, se kteryma by reagoval. Takze z toho mi porad pripada, ze plny plyn --> nizke ztraty v sani pri obtekani klapky by melo byt nejjefektivnejsi. Smes by mela byt porad "idealni".
S otackama je to fakt. Nesmi se to tocit. To nase auto ma max kroutak na 4400 rpm. To nepouzivam skoro nikdy. Radim nahoru obvykle tak pri 2800-3200 rpm.
|
9.6.08, 00:03 |
|
|
pepa_u
Příspěvky: 30
|
Vít píše: mě i tátovi se osvědčilo nespěchat, žádné divoké akcelerace. To je k ničemu. Lze tak jezdit s karburátorovým favoritem pod 6 litrů bez potíží, když se zadaří, tak i za 5. To samé fabie 1,4 MPI 50kW (ale to už je stříkačka), octavie 1,6 MPi 75kW za 6 na sto, teď octavie 1,9 TDI jezdí bez problémů pod pět (motor je syrový, najeto 735 km - dlouhodobá 4,7, na cestu kvasiny-pardubice a zpět 3,8 ve třech lidech)... když do toho začnu tlapat, jede taky za deset.
MŮJ RECEPT:
ŽÁDNÉ PRUDKÉ AKCELERACE - ONO SE TO ROZJEDE, ČASOVÁ ÚSPORA JE MALÁ ŽÁDNÉ TOP-SPEED TESTY KDYŽ VIDÍM, ŽE BUDU ZPOMALOVAT (VESNICE, SEMAFOR), PUSTÍM PLYN, ONO TO TAM DOJEDE MOTOR (NORMÁLNÍ) NENÍ POTŘEBA TOČIT DO OMEZOVAČE KDYŽ SE ROZJEDU NA POŽADOVANOU RYCHLOST, TAK UBERU PLYN, SLEVÍM O CENTIMETR A HELE, ONO TO JEDE STEJNĚ - VYZKOUŠET NAFOUKAT KOLA, NEVOZIT SEBOU PÍČOVINY (TŘEBA RAKEV NA STŘEŠE KDYŽ JI NEPOTŘEBUJU)
ale když je auto v bordelu, nepomůže ani svěcená voda
Co pises je urcite pravda, nicmene, asi jsem ten svuj namet na zamysleni nevyjadril presne. Takze presneji:
Scenar 1:
1) rozsviti se zelena, rozjizdim se,
2) pri ~2000rpm radim 2, davam hodne plynu
3) nekolik vterin pozdeji pri ~2800 rpm radim 3,
4) atd. az po 5 stupen, ktery zaradim, kdyz uz jedu pozadovanou rychlosti, treba 70 a mam na budiku na petku asi 2000rpm
Scenar 2:
- razeni nahoru pri stejnych otackach, rozjizdeni do stejne rychlosti, ale na 1/4 plynu.
Brzdeni motorem, predvidani, zadne kramy v kufru/na strese, zadne vytaceni motru atd. vsecko aplikovano v obou pripadech.
|
9.6.08, 00:12 |
|
|
Vít
Hluchoň
Příspěvky: 11873
|
konkrétní otáčky jsou podle mě na budku, abych řekl pravdu, ani nevím v jakých otáčkách řadím, už to slyším, poznám když jde motor lehce, a to je jiné po rovine, z kopce i do kopce
|
9.6.08, 07:22 |
|
|
michalkatka
Příspěvky: 19159 Bydliště: SR Bratislavský kraj - Senec
|
_________________ Škoda Favorit 135(136)(G)Lx 93 LPG klima červeň
Nie je všetko tak ako vyzerá - rozdiel je v technike...
http://skoda.panda.cz/forum/viewtopic.php?t=3336
|
9.6.08, 08:04 |
|
|
utia
Příspěvky: 108
|
Jo jo, jezdit na spotrebu - slozity tema, ja jsem se nedostal pod 8l lpg ale snazim se...
_________________ VAZ 2109
|
9.6.08, 08:47 |
|
|
pepa_u
Příspěvky: 30
|
Vít píše: konkrétní otáčky jsou podle mě na budku, abych řekl pravdu, ani nevím v jakých otáčkách řadím, už to slyším, poznám když jde motor lehce, a to je jiné po rovine, z kopce i do kopce
To bylo orientacne, jasne ze neradis vzdycky na stejnych otackach
|
9.6.08, 08:47 |
|
|
utia
Příspěvky: 108
|
Vít píše: jacobsz1 píše: Sadra17 píše: já jezdim na plnej plyn za tři litry tak sme se zasmáli no on má nějakej prskolet, nemá auto
Ja mam plnej plyn do 550 Kc, dat tri litry za nadrz...
_________________ VAZ 2109
|
9.6.08, 08:53 |
|
|
pepa_u
Příspěvky: 30
|
utia píše: Jo jo, jezdit na spotrebu - slozity tema, ja jsem se nedostal pod 8l lpg ale snazim se...
Ja se nedostal pod 7 litru benzinu
|
9.6.08, 09:07 |
|
|
utia
Příspěvky: 108
|
Tak to jsme na tom stejne, plyn si bere tak o litrik navic oproti benzinu, ale co kdyz je za 15 kc tak mi to zas tak nevadi. Moc neverim ze bych to zkrouhnul na 7l/100km, tedy pri normalni jizde aniz bych ohrozoval ci otravoval okoli
_________________ VAZ 2109
|
9.6.08, 09:10 |
|
|
utia
Příspěvky: 108
|
_________________ VAZ 2109
|
9.6.08, 09:22 |
|
|
Reklama
|
Reklama
|
|
|
|
|
Kdo je online |
Uživatelé procházející toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 42 návštevníků |
|
Nemůžete zakládat nová témata v tomto fóru Nemůžete odpovídat v tomto fóru Nemůžete upravovat své příspěvky v tomto fóru Nemůžete mazat své příspěvky v tomto fóru
|
|