Vyhledat témata bez odpovědí | Zobrazit aktivní témata Právě je 15.11.24, 18:46



Odpovědět na téma  [ Příspěvků: 99 ]  Přejít na stránku Předchozí  1, 2, 3, 4, 5, 6, 7  Další
 Plny plyn? 
Autor Zpráva
Hluchoň

Příspěvky: 11873
Příspěvek 
Šemik píše:
Jako základ úsporné jízdy považuji dodržování viděl pár pravidel..

1) žádné prudké sešlapování plynového pedálu, a nestlačovat ho na podlahu ani plynule. Prostě akcelerovat pozvolna, hlavně ve městě nemá prudká akcerace důvodu, za chvíle stejně budou další světla s červenou

2) na rovince potom co auto dostaneme na požadovanou rychlost zkoušet uvolňovat plynový pedál až do okamžiku něž auto začne zpomalovat - lze tak ušetřit značné množství paliva při zachování rychlosti

3) z dlouhých táhlých kopců vypnout motor - ale pozor, v tomto okamžiku posilovač brzd funguje tak nanejvýš na dvě brzdění, potom musí člověk tlačit sám. Nejdřív někde natrénovat kde není provoz, aby nedošlo k nějaké kritické situace za běžného provozu :)

4) technický stav auta - jak seřízení motoru, tak geometrie podvozku, dobře nafoukané pneu a nezadírající se brzy, dobré vůle na ložiscích kol.

5) využívat setrvačnost auta - třeba při dojezdu na křizovatku kde svítí červená je jedno zda-li se tam "doplachtí" rychlostí třeba 30kmph a zvolna se zabrzdní než tam doletět na plný plyn a zahamstnout to :D


to je jak když hrách na stěnu házíš, taky jsem to psal, už opakovaně.... navíc dodám, že jízda tímto způsobem je plynulá a podstatně příjemnějí pro cestující než zátah do sedaček střídaný líbáním palubky, nehledě na to, že plynulá jízda se ostaním řidičům lépe čte a mají více času na adekvátní reakci


11.6.08, 10:58
Profil ICQ
Pspvek Reklama

   

Příspěvky: 9049
Příspěvek 
Plně se šemíkem souhlasím jen upravím bod 3 teda jen ho dopním: Z Kopce kdo má stříkačku udržet otáčky okolo 2000 tam je spotřeba 0l. Nedavkuje palivo. Myslím že až k 1500ot/min, pak už aby to nesciplo tak tlačí.


11.6.08, 10:59
Profil
Hluchoň

Příspěvky: 11873
Příspěvek 
Jo moment, vypnout motor jsem přehlídl, to ne, s tím nesouhlasím právě kvůli posilovači.


11.6.08, 11:02
Profil ICQ

Příspěvky: 15104
Bydliště: Praha
Příspěvek 
Ještě jsem zapoměl na jednu důležitou věc, během jízdy udržovat motor v oblasti nejvyššího točivého momentu - samozřejmě jak kdy, třeba při jízdě do kopce je toto výhodné, avšak po rovině lze klidně jet v nižších otáčkách (pokud se nechce akcelerovat, ale jen tak udržovat rychlost).

_________________
ŠKODA 742 FOREVER TEAM


11.6.08, 11:02
Profil

Příspěvky: 15104
Bydliště: Praha
Příspěvek 
Vít píše:
Jo moment, vypnout motor jsem přehlídl, to ne, s tím nesouhlasím právě kvůli posilovači.


Staré užovky či ještě starší škodovky posilovač taky neměly a jezdily. Proč by tak nemohlo jet i jiná Škodovka? Jen to chce trochu víc síly

_________________
ŠKODA 742 FOREVER TEAM


11.6.08, 11:03
Profil
Uživatelský avatar

Příspěvky: 108
Příspěvek 
Vít píše:
Šemik píše:
Jako základ úsporné jízdy považuji dodržování viděl pár pravidel..

1) žádné prudké sešlapování plynového pedálu, a nestlačovat ho na podlahu ani plynule. Prostě akcelerovat pozvolna, hlavně ve městě nemá prudká akcerace důvodu, za chvíle stejně budou další světla s červenou

2) na rovince potom co auto dostaneme na požadovanou rychlost zkoušet uvolňovat plynový pedál až do okamžiku něž auto začne zpomalovat - lze tak ušetřit značné množství paliva při zachování rychlosti

3) z dlouhých táhlých kopců vypnout motor - ale pozor, v tomto okamžiku posilovač brzd funguje tak nanejvýš na dvě brzdění, potom musí člověk tlačit sám. Nejdřív někde natrénovat kde není provoz, aby nedošlo k nějaké kritické situace za běžného provozu :)

4) technický stav auta - jak seřízení motoru, tak geometrie podvozku, dobře nafoukané pneu a nezadírající se brzy, dobré vůle na ložiscích kol.

5) využívat setrvačnost auta - třeba při dojezdu na křizovatku kde svítí červená je jedno zda-li se tam "doplachtí" rychlostí třeba 30kmph a zvolna se zabrzdní než tam doletět na plný plyn a zahamstnout to :D


to je jak když hrách na stěnu házíš, taky jsem to psal, už opakovaně.... navíc dodám, že jízda tímto způsobem je plynulá a podstatně příjemnějí pro cestující než zátah do sedaček střídaný líbáním palubky, nehledě na to, že plynulá jízda se ostaním řidičům lépe čte a mají více času na adekvátní reakci




Tak s bodem 3 nesouhlasim ani nahodou! Jednak nefunguje posilovac, auto neni tolik pod kontrolou a muze se stat ze si nekdo zamkne volant to za par kapek benzinu nestoji! Nejlepsi je brzdit motorem, tato situace ma blizko k motorove brzde na ktere jsou zajizdeny motory (dobre tlaky mazani, chlazeni). Nehlede k tomu ze vetsinou pred jizdou z kopce se musi clovek do toho kopce nejdriv dostat a motor dostava zabrat pokud ho honite pak si takovy "odpocinek" zaslouzi.

ad2/ neni to jen o tom dostat motor do nizkych otacek! to automaticky neznamena mensi spotrebu paliva. Musi se brat v potaz takove veci jako je dynamika motoru - jeho "setrvacnost" atd. Nejmensi spotreba je jeste nad maximem tociveho momentu (vsak se podivejte na graf vykonu motoru). A pak - je to jako kdyz jedete na kole s velkym prevodem, sice malo slapete ale desne se namahate. Motor je pretizeny, bez vykonu, rychle se opotrebovava. Nehlede k tomu ze muzete potrebovat zrychlit coz motor tezko utahne, pak musite podrazovat...

_________________
VAZ 2109


11.6.08, 11:48
Profil

Příspěvky: 15104
Bydliště: Praha
Příspěvek 
Volant se nezamkne bez vytažení klíčku.

Ty otáčky jsem samozřejmě nemyslel aby se lámala klika :lol: ale po rovině je třeba zbytečné jet na 4ku okolo 3000rpm když se dá na pětku kolem 2000rpm :wink:

Samozřejmě že takhle na tu 5ku nelze chtít žádnou akcelaraci nebo něco jiného. Když je třeba akcelerovat, tak podřadit, což snad není tak namáhavé :)

_________________
ŠKODA 742 FOREVER TEAM


11.6.08, 11:53
Profil
Uživatelský avatar

Příspěvky: 658
Příspěvek 
Vít píše:
ono si stačí vzít auto s palubním počítačem co umí ukázat okamžitou spotřebu a je jasno... jinak úsporná (kolem 4litrů uplně v pohodě) fabie 1.4TDI si na rozjezdu na plnej kotel vezme co trubkou proteče a na počítači až 99.9 na sto, o hromádce sazí za autem není potřeba vyprávět.

U naftaku je ale trochu jina situace, tam plati za jakychkoli podminek, ze min plynu = nizsi spotreba, zatimco u benzinaku to tak vzdy byt nemusi, viz to co jsem psal na minule strance.


11.6.08, 11:56
Profil
Uživatelský avatar

Příspěvky: 108
Příspěvek 
Šemik píše:
Volant se nezamkne bez vytažení klíčku.

Ty otáčky jsem samozřejmě nemyslel aby se lámala klika :lol: ale po rovině je třeba zbytečné jet na 4ku okolo 3000rpm když se dá na pětku kolem 2000rpm :wink:

Samozřejmě že takhle na tu 5ku nelze chtít žádnou akcelaraci nebo něco jiného. Když je třeba akcelerovat, tak podřadit, což snad není tak namáhavé :)



Tak to jsem mel zvlastni auto tam se dal klicek na 0 a zamklo se :shock: v tom pripade odvolavam (tento argument) :D

Ja nesnizuju otacky pod 2500 - pak uz podrazuju. Nic ve zlym myslel jsem to tak ze je zbytecne (a motoru skodlive) jet na maximalni rychlostni stupen s minimalnima otackama. :roll:

_________________
VAZ 2109


11.6.08, 12:04
Profil
Hluchoň

Příspěvky: 11873
Příspěvek 
bitmap píše:
Vít píše:
ono si stačí vzít auto s palubním počítačem co umí ukázat okamžitou spotřebu a je jasno... jinak úsporná (kolem 4litrů uplně v pohodě) fabie 1.4TDI si na rozjezdu na plnej kotel vezme co trubkou proteče a na počítači až 99.9 na sto, o hromádce sazí za autem není potřeba vyprávět.

U naftaku je ale trochu jina situace, tam plati za jakychkoli podminek, ze min plynu = nizsi spotreba, zatimco u benzinaku to tak vzdy byt nemusi, viz to co jsem psal na minule strance.
no když šlápnu na krk benzínový 1,4 nebo 1,6 tak to platí 100%


11.6.08, 13:50
Profil ICQ

Příspěvky: 3257
Bydliště: Brandýs nad Labem
Příspěvek 
Kucí a chlapí TW...Hlavně že vy víte jak to doopravdy je... :wink: Pepo...Pokud jsou natvrdlý a hodně čtou,pak nejspíš čtou a chápu blbě nebo blbý věci což v dnešní době není vzácné ale naopak...to je taky selský poznatek....Ale jedno je jistý...Pepo U. Ty si buď zaslepenej do svý nedostatečný informovanosti nebo prostě logiku postrádáš...Co si měl z Fyziky nevím ale jestli jedničku tak tomu i věřím,protože šprtů je haffo ale lidí kteří se nad tím zamyslí pomálu :!: ... a pokud vim,tak když otevřeš plyn tak tam jde jak vzduch tak benzín a to přibližně úměrně cca tedy 15:1...kdyby tomu tak nebylo,nebyla by tam ta tvoje zapálitelná směs :lol: ...né?A tedy proč utíkat od tématu...Já sem ti řekl že kupuješ palivo a vzduch máš zadarmo...vysvětlil jsem ti to na elektromotoru kde benzín není,abys pochopil proč je ke všemu potřeba jakákoliv spotřeba a větší spotřeba energie při jakymkoliv pohybu za určitou dobu....Pokud chceš uvézt něco kupředu,hraje tu úlohu čas...Vše je v čase...pokud budeš mít lehkou nohu,stačí ti delší čas a spálíš méně energie,když budeš čas honit a šlapat na pedál plynu....To samý je u kamen v baráku...pokud chceš včas vytopit cimru,budeš otevírat okysličovací okýnka u kamen všude jen aby to fajrovalo...Ale na úkor dřeva které je v tomto případě palivo a pro který poběžíš mnohem dříve,než-li jen při pootevřeném okénku vzdušníku ve dvířkách...A to vše se bude dít za neekonomických podmínek kvalitního spalování dřeva,uhlí,atd....tak jako u spalovacího motoru s benzínem,naftou a všim co do toho lidi lejou...Chudá směs s přebytkem vzduchu dává více tepla kamnům,než -li otevřený vzdušníky naplno...A to je podobné jako v automobilu...A kdo bude to dřevo platit...ty.A co vzduch ???Ten platíš taky???Tak že řeš to,co tě trápí a necpi mě tu vzduch...Za další,když je něco konstruováno,tak dostatečně s rezervou,proto i kamna mají jen tolik děr,aby se ti nevracel oheň do kvartýtu ale letěl komínem ven...To že jsou dmychadla v kotlích pro ještě kvalitnější spalování je zase využítí paliva do poslední kapky...Ták a nemá to souvislost docela dost podobnou motoru????Co????Blbý kamna????!Teda dobrý,nebejt jich tak by byla kláda.A ještě jsem ti zapoměl uvézt jeden příklad....Dobře nechce se ti šlapat na kole tak budeš chodit....Jednou zaspi a uvidíme jestli se unavíš tím jak za krátký čas budeš chtít stihnout školu nebo práci a nebo se na to vyflákneš a na hodinky se nepodíváš....Aby ses náhodou cestou do práce nezapotil....Pak si řekneš že každý zrychlení je více vydané energie,než pohodový vykračování....(Chybí mě tu smajlík s vypláznutym jazykem)....Ale Pepo...každej ....Čím jsme starší,tím by jsme měli býti moudřejší...není tomu tak vždy ale,ve většině případů a selskym rozumem k tomu dojdeš....Čím více si stár,tím více času si strávil nad každodeními strastmi a slastmi života,který tě každou chvíli poučují...a z toho si bereme všichni ponaučení,naprosto všichni bez rozdílu,i zvířata i hmyz,které nezapomínáme,ale nosíme v sobě a pokud možno předáváme dál ostatním....Proto ti to nemám za zlé a ani nikdo tady na TW....Ale selský rozum je nádherná věc a každej ho v sobě nemá tahle doba ho postrádá,ale převážně češi ho mají na úkor jiných států...Žádný dlouhý přemýšlení ale logické uvažování...Člověk musí mít lehkou hlavu a mít nadhled a přehled nad problematikou...Pokud ale člověk pochybuje nad vědomostmi onoho tématu,nemůže ho použít a ani to nejde,pokud má špetku soudnosti a pokory :wink:


11.6.08, 22:31
Profil

Příspěvky: 30
Příspěvek 
patrik-hp píše:
Kucí a chlapí TW...Hlavně že vy víte jak to doopravdy je... :wink: Pepo...Pokud jsou natvrdlý a hodně čtou,pak nejspíš čtou a chápu blbě nebo blbý věci což v dnešní době není vzácné ale naopak...to je taky selský poznatek....Ale jedno je jistý...Pepo U. Ty si buď zaslepenej do svý nedostatečný informovanosti nebo prostě logiku postrádáš...Co si měl z Fyziky nevím ale jestli jedničku tak tomu i věřím,protože šprtů je haffo ale lidí kteří se nad tím zamyslí pomálu :!: ... a pokud vim,tak když otevřeš plyn tak tam jde jak vzduch tak benzín a to přibližně úměrně cca tedy 15:1...kdyby tomu tak nebylo,nebyla by tam ta tvoje zapálitelná směs :lol: ...né?A tedy proč utíkat od tématu...Já sem ti řekl že kupuješ palivo a vzduch máš zadarmo...vysvětlil jsem ti to na elektromotoru kde benzín není,abys pochopil proč je ke všemu potřeba jakákoliv spotřeba a větší spotřeba energie při jakymkoliv pohybu za určitou dobu....Pokud chceš uvézt něco kupředu,hraje tu úlohu čas...Vše je v čase...pokud budeš mít lehkou nohu,stačí ti delší čas a spálíš méně energie,když budeš čas honit a šlapat na pedál plynu....To samý je u kamen v baráku...pokud chceš včas vytopit cimru,budeš otevírat okysličovací okýnka u kamen všude jen aby to fajrovalo...Ale na úkor dřeva které je v tomto případě palivo a pro který poběžíš mnohem dříve,než-li jen při pootevřeném okénku vzdušníku ve dvířkách...A to vše se bude dít za neekonomických podmínek kvalitního spalování dřeva,uhlí,atd....tak jako u spalovacího motoru s benzínem,naftou a všim co do toho lidi lejou...Chudá směs s přebytkem vzduchu dává více tepla kamnům,než -li otevřený vzdušníky naplno...A to je podobné jako v automobilu...A kdo bude to dřevo platit...ty.A co vzduch ???Ten platíš taky???Tak že řeš to,co tě trápí a necpi mě tu vzduch...Za další,když je něco konstruováno,tak dostatečně s rezervou,proto i kamna mají jen tolik děr,aby se ti nevracel oheň do kvartýtu ale letěl komínem ven...To že jsou dmychadla v kotlích pro ještě kvalitnější spalování je zase využítí paliva do poslední kapky...Ták a nemá to souvislost docela dost podobnou motoru????Co????Blbý kamna????!Teda dobrý,nebejt jich tak by byla kláda.A ještě jsem ti zapoměl uvézt jeden příklad....Dobře nechce se ti šlapat na kole tak budeš chodit....Jednou zaspi a uvidíme jestli se unavíš tím jak za krátký čas budeš chtít stihnout školu nebo práci a nebo se na to vyflákneš a na hodinky se nepodíváš....Aby ses náhodou cestou do práce nezapotil....Pak si řekneš že každý zrychlení je více vydané energie,než pohodový vykračování....(Chybí mě tu smajlík s vypláznutym jazykem)....Ale Pepo...každej ....Čím jsme starší,tím by jsme měli býti moudřejší...není tomu tak vždy ale,ve většině případů a selskym rozumem k tomu dojdeš....Čím více si stár,tím více času si strávil nad každodeními strastmi a slastmi života,který tě každou chvíli poučují...a z toho si bereme všichni ponaučení,naprosto všichni bez rozdílu,i zvířata i hmyz,které nezapomínáme,ale nosíme v sobě a pokud možno předáváme dál ostatním....Proto ti to nemám za zlé a ani nikdo tady na TW....Ale selský rozum je nádherná věc a každej ho v sobě nemá tahle doba ho postrádá,ale převážně češi ho mají na úkor jiných států...Žádný dlouhý přemýšlení ale logické uvažování...Člověk musí mít lehkou hlavu a mít nadhled a přehled nad problematikou...Pokud ale člověk pochybuje nad vědomostmi onoho tématu,nemůže ho použít a ani to nejde,pokud má špetku soudnosti a pokory :wink:


Ty jsi hotovy spisovatel. Ale mas pravdu, uplnou a naprostou!


12.6.08, 07:47
Profil

Příspěvky: 30
Příspěvek 
Dawid130 píše:
no nevim co říká ten článek ale když si to tady tak pročítá tak jsem z toho pochopil že jízda pod plným plynem má být uspornější???? Pokud ne tak mě opraavte. Pokud ano tak je to pěkná blbost.


Rozjezd, ne jizda za ustalene rychlosti.


12.6.08, 07:50
Profil

Příspěvky: 30
Příspěvek 
patrik-hp píše:
Kucí a chlapí TW...Hlavně že vy víte jak to doopravdy je... :wink: Pepo...Pokud jsou natvrdlý a hodně čtou,pak nejspíš čtou a chápu blbě nebo blbý věci což v dnešní době není vzácné ale naopak...to je taky selský poznatek....Ale jedno je jistý...Pepo U. Ty si buď zaslepenej do svý nedostatečný informovanosti nebo prostě logiku postrádáš...Co si měl z Fyziky nevím ale jestli jedničku tak tomu i věřím,protože šprtů je haffo ale lidí kteří se nad tím zamyslí pomálu :!: ... a pokud vim,tak když otevřeš plyn tak tam jde jak vzduch tak benzín a to přibližně úměrně cca tedy 15:1...kdyby tomu tak nebylo,nebyla by tam ta tvoje zapálitelná směs :lol: ...né?A tedy proč utíkat od tématu...Já sem ti řekl že kupuješ palivo a vzduch máš zadarmo...vysvětlil jsem ti to na elektromotoru kde benzín není,abys pochopil proč je ke všemu potřeba jakákoliv spotřeba a větší spotřeba energie při jakymkoliv pohybu za určitou dobu....Pokud chceš uvézt něco kupředu,hraje tu úlohu čas...Vše je v čase...pokud budeš mít lehkou nohu,stačí ti delší čas a spálíš méně energie,když budeš čas honit a šlapat na pedál plynu....To samý je u kamen v baráku...pokud chceš včas vytopit cimru,budeš otevírat okysličovací okýnka u kamen všude jen aby to fajrovalo...Ale na úkor dřeva které je v tomto případě palivo a pro který poběžíš mnohem dříve,než-li jen při pootevřeném okénku vzdušníku ve dvířkách...A to vše se bude dít za neekonomických podmínek kvalitního spalování dřeva,uhlí,atd....tak jako u spalovacího motoru s benzínem,naftou a všim co do toho lidi lejou...Chudá směs s přebytkem vzduchu dává více tepla kamnům,než -li otevřený vzdušníky naplno...A to je podobné jako v automobilu...A kdo bude to dřevo platit...ty.A co vzduch ???Ten platíš taky???Tak že řeš to,co tě trápí a necpi mě tu vzduch...Za další,když je něco konstruováno,tak dostatečně s rezervou,proto i kamna mají jen tolik děr,aby se ti nevracel oheň do kvartýtu ale letěl komínem ven...To že jsou dmychadla v kotlích pro ještě kvalitnější spalování je zase využítí paliva do poslední kapky...Ták a nemá to souvislost docela dost podobnou motoru????Co????Blbý kamna????!Teda dobrý,nebejt jich tak by byla kláda.A ještě jsem ti zapoměl uvézt jeden příklad....Dobře nechce se ti šlapat na kole tak budeš chodit....Jednou zaspi a uvidíme jestli se unavíš tím jak za krátký čas budeš chtít stihnout školu nebo práci a nebo se na to vyflákneš a na hodinky se nepodíváš....Aby ses náhodou cestou do práce nezapotil....Pak si řekneš že každý zrychlení je více vydané energie,než pohodový vykračování....(Chybí mě tu smajlík s vypláznutym jazykem)....Ale Pepo...každej ....Čím jsme starší,tím by jsme měli býti moudřejší...není tomu tak vždy ale,ve většině případů a selskym rozumem k tomu dojdeš....Čím více si stár,tím více času si strávil nad každodeními strastmi a slastmi života,který tě každou chvíli poučují...a z toho si bereme všichni ponaučení,naprosto všichni bez rozdílu,i zvířata i hmyz,které nezapomínáme,ale nosíme v sobě a pokud možno předáváme dál ostatním....Proto ti to nemám za zlé a ani nikdo tady na TW....Ale selský rozum je nádherná věc a každej ho v sobě nemá tahle doba ho postrádá,ale převážně češi ho mají na úkor jiných států...Žádný dlouhý přemýšlení ale logické uvažování...Člověk musí mít lehkou hlavu a mít nadhled a přehled nad problematikou...Pokud ale člověk pochybuje nad vědomostmi onoho tématu,nemůže ho použít a ani to nejde,pokud má špetku soudnosti a pokory :wink:


Nejdriv k analogii s kolem a slapanim. Kdyz jedu do kopce a prehodim na lehci prevod. Jak rychle musim slapat, abych jel stejne rychle? Hm? Rychleji co? Takze silu, kterou dodavam do pedalu snisim, ale zase kmitam nohama rychlejc. Co z toho plyne? Energii musim dodavat porad tu samou...

Kamna - kdyz probiha horeni rychle, kolik tepla prolitne kominem? Jak rychle prechazi teplo z kamen do mistnosti? Staci se kolem kamen michat vzdych dostatecne rychle, aby se privedlo dost studeneho k ohrati? atd, atd.

Kdyz jedu ustalenou rychlosti, musim prekonavat jizdni odpory. Ty jsou samozrejme vetsi, jedu-li rychleji.

Moje otazka byla jinde. Nedohaduju se, jestli je ekonomictejsi jet rychleji nebo pomaleji, pri vysokych nebo nizkych otackach. To je jasne.
Otazka znela: je lepsi se rozjizdet s plnym plynem nebo nebo zvolna. Neresim, co se stane, az se dosahne pozadovane rychlosti.

Abych auto uvedl na danou rychlost, musim dodat jistou energii. Ta je pro danou rychlost vzdycky stejna. Mam dve moznosti, bud ji dodam rychle najednou a nebo po "malych davkach" delsi dobu. Podstatne je, ze ji proste dodat musim! Otazka znela: doda motor onu potrebnou energii s lepsi ucinnosti, kdyz bude mit skrtici klapku otevrenou nebo bude-li zaskrcen?

Relevantni odpoved taky nekdo uvedl, kdyz rekl, ze pri plynu na podlaze se smes hodne obohati. Tudiz, z toho plyne uplne na podlahu ne! Vzhledem k tomu, ze ale do cca 2/3 plynu je smes porad "vice zredena". A prot bude mit vetsi vliv to, ze jsou mensi ztraty v sani.


12.6.08, 08:05
Profil

Příspěvky: 9049
Příspěvek 
pepa_u píše:
Moje otazka byla jinde. Nedohaduju se, jestli je ekonomictejsi jet rychleji nebo pomaleji, pri vysokych nebo nizkych otackach. To je jasne.
Otazka znela: je lepsi se rozjizdet s plnym plynem nebo nebo zvolna. Neresim, co se stane, az se dosahne pozadovane rychlosti.

Abych auto uvedl na danou rychlost, musim dodat jistou energii. Ta je pro danou rychlost vzdycky stejna. Mam dve moznosti, bud ji dodam rychle najednou a nebo po "malych davkach" delsi dobu. Podstatne je, ze ji proste dodat musim! Otazka znela: doda motor onu potrebnou energii s lepsi ucinnosti, kdyz bude mit skrtici klapku otevrenou nebo bude-li zaskrcen?

Relevantni odpoved taky nekdo uvedl, kdyz rekl, ze pri plynu na podlaze se smes hodne obohati. Tudiz, z toho plyne uplne na podlahu ne! Vzhledem k tomu, ze ale do cca 2/3 plynu je smes porad "vice zredena". A prot bude mit vetsi vliv to, ze jsou mensi ztraty v sani.


Odpověď na tvou otázku tady už byla několikrát. Je lepší se rozjíždět zvolna. Hele ty se buď urputně nudíš a nemáš co dělat, nebo já nevim.


12.6.08, 08:20
Profil
Pspvek Reklama

   
Zobrazit příspěvky za předchozí:  Seřadit podle  
Odpovědět na téma   [ Příspěvků: 99 ]  Přejít na stránku Předchozí  1, 2, 3, 4, 5, 6, 7  Další

Kdo je online

Uživatelé procházející toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 38 návštevníků


Nemůžete zakládat nová témata v tomto fóru
Nemůžete odpovídat v tomto fóru
Nemůžete upravovat své příspěvky v tomto fóru
Nemůžete mazat své příspěvky v tomto fóru

Hledat:
Přejít na:  
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group.
Designed by STSoftware for PTF.
Český překlad – phpBB.cz