Autor |
Zpráva |
Martin
Příspěvky: 3694 Bydliště: Vysočina
|
Samotný MKO je v pohodě, myslím, že 555 zvládá až 15V, takže není nutná ani stabilizace, ale byla by vhodná, protože jinak bude kolísat délka impulzu s napětním. Takže buď dáš ještě před 555 nějakou 78L09, nebo lépe na vstup ref třeba TL431 nastavenou na nějakých 6V. Pokud ti stačí menší přesnost, tak by stačilo k ref připojit obyč zenerku, zase asi tak 6V. S tímhle bys neměl mít problém, horší bude ten spínač, tam už to chce něco vědět o tranzistorech. Napiš něco víc o vstřikovačích, jak se spínají (k +/-), jaký proud jimi teče, jak vůbec přesně fungují a jakou představují zátěž (indukční, kapacitní). Pak by se dal vymyslet nějaký vhodný konec a zkusil bys ho postavit.
_________________ ŠKODA 125L LPG, r.v. 1988 béžová
ŠKODA 125L LPG, r.v. 198? červená
|
27.5.08, 07:24 |
|
|
Reklama
|
Reklama
|
|
|
|
Jiri
Příspěvky: 4146 Bydliště: okres svitavy,West Yorkshire
|
Martine diky moc...ted ti na to nedokazu odpovedet zatim shanim konkeretni vstriky az budu mit konkeretni kousek pak muzu neco vice napsat jinak jestli se to spina plusem nebo minusem to nevim...jen vim ze do nich jdou casove impulsy ...a zhruba asi jak dlouhe...podle diagnostiky..myslim ze podle konkeretniho vstriku by se daly najit nekde jeho parametry....jak budu neco vedet pridam info..diky
|
27.5.08, 21:23 |
|
|
Jiri
Příspěvky: 4146 Bydliště: okres svitavy,West Yorkshire
|
Tak se mi podarilo sehnat vstriky mam vsechny 4 a jsou z motoru citroen 2.2 HDi tak ted nevim co by te zajimalo....jak se to spina to nevim..to zkusim zjistit...jinak co na tom mam zmerit..napeti sem nikde vyrazene nenasel..ale elektrika je klasika 12V pochybuju ze na vstriku bude min..mohl bych jej zkusit pripojit a zmerit protekajici proud....nebo co dal..je potreba.....
|
5.6.08, 22:47 |
|
|
Martin
Příspěvky: 3694 Bydliště: Vysočina
|
Prvně mi prozraď, k čemu to chceš používat, jestli jenom jako nějaké testování?
Potom bych potřeboval vědět, jak ten vstřik přesně funguje, zkusím se podívat někde po netu.
_________________ ŠKODA 125L LPG, r.v. 1988 béžová
ŠKODA 125L LPG, r.v. 198? červená
|
6.6.08, 21:11 |
|
|
Jiri
Příspěvky: 4146 Bydliště: okres svitavy,West Yorkshire
|
chtel bych to zkusit konkeretne na motoru... je to naftovej vstrik tak dost zalezi na te delce trvani impulsu tim je dane mnozstvi paliva a tim otacky a vykon motoru na klice bude klasicke kladivko ale treba by si pouzil nejaky snimac polohy nebo tak neco..ale asi by to bylo na zacatek zbytecne slozite ja takhle nebudu muset nic upravovat aspon delka pulsu musi byt stejna...to jak si psal o tom kolisani napeti...to tam bude muset byt nejaky stabilizator aby to chodilo stejne..motor nebude nikde v aute bude se zkouset jen naprazdno v drzaku..takze nejaka extra spolehlivost taky az tak nehraje roli...jinak pokud bysi chtel udaje z toho vstriku muzu opsal ale je tam hodne cisel...tezko rict podle ceho co kde najit....chtelo by to s jakym to pracuje napetim...tohle nevim...
|
7.6.08, 18:58 |
|
|
Martin
Příspěvky: 3694 Bydliště: Vysočina
|
A máš představu, jak zhruba dlouhé ty impulzy jsou? Ona ta 555 nebude nic přesného, klidně to může být i nepoužitelné. Dále vůbec netuším, jakým způsobem jsou spínány vstřiky, na netu jsem také nic použitelného nenašel, takže by to chtělo osciloskop, funkční motor a měřit, jinak zatím nevím, jak se dále hnout.
_________________ ŠKODA 125L LPG, r.v. 1988 béžová
ŠKODA 125L LPG, r.v. 198? červená
|
8.6.08, 20:03 |
|
|
Jiri
Příspěvky: 4146 Bydliště: okres svitavy,West Yorkshire
|
impulsy pro vstriky asi 0.2...0.3 milisekund..pri volnobehu podle scaneru pokud ten vstrik pripojim na baterii tak spina..je to klasicky elektroventil ale pri 12 voltech se mi to dost hralo tak nevim....asi to bude slozitejsi nez to vypada
|
8.6.08, 22:19 |
|
|
no_-_name
Příspěvky: 533 Bydliště: Mladá Boleslav
|
bych spíš řekl, že se to hřálo jak jsi to připojoval ručně na "dýl jak milisekundu" a navíc se to nechladilo palivem...
edit: p.s. už nám řekni, co vymejšlíš
|
9.6.08, 05:33 |
|
|
Jiri
Příspěvky: 4146 Bydliště: okres svitavy,West Yorkshire
|
asi jo no...chlazeni palivem tam chybelo a ty impulsy jsou daleko presnejsi...asi origo z jednotky no no mysliteda nekdo ze by se neco takoveho dalo vymyslet ja bych to spinal klasicky plusem..jinak me nenapada kde by se to dalo zmerit
|
9.6.08, 22:04 |
|
|
Martin
Příspěvky: 3694 Bydliště: Vysočina
|
No tak budu předpokládat, že tomu stačí jen připojení na napětí po tu určitou dobu a nepotřebuje to třeba určitou frekvenci. Tak ještě změř, jaký to odebírá proud.
_________________ ŠKODA 125L LPG, r.v. 1988 béžová
ŠKODA 125L LPG, r.v. 198? červená
|
11.6.08, 06:53 |
|
|
Jiri
Příspěvky: 4146 Bydliště: okres svitavy,West Yorkshire
|
jak to myslis s tou frekvenci frekvence je pak podle otacek motoru..podle polohy pistu to pusti impuls do vstriku po urcitou dobu
|
11.6.08, 18:27 |
|
|
Martin
Příspěvky: 3694 Bydliště: Vysočina
|
Jasný, ale myslel jsem, že po dobu impulzu by mohl vstřik vyžadovat nějaký specielní průběh napětí, třeba nějakou frekvenci, nebo něco podobnýho, ale snad ne. Nejspíš mu stačí jen připojení po tuto dobu na 12V.
_________________ ŠKODA 125L LPG, r.v. 1988 béžová
ŠKODA 125L LPG, r.v. 198? červená
|
11.6.08, 18:56 |
|
|
Jiri
Příspěvky: 4146 Bydliště: okres svitavy,West Yorkshire
|
jo takhle si to myslel..no ja myslim ze snad ne..to by se muselo zmerit osciloskopem na konkeretim aute...teda v mem pripade nejakej citroen peugeot HDi ale ja nemam tu moznost to zmerit co tam jde na diagnostice vidim jen delku vstriku...ten proud sem meril ale nevim jak moc dlouho muzu ten vstrik nechat pod napetim ono se to hreje hodne skakaly tam hodnoty az 15A...ale to jsou spicky..pruzer dratu ke vstrikum je asi 1.5...2mm nebo mi porad jak by si to chtel promerit
|
11.6.08, 19:11 |
|
|
Martin
Příspěvky: 3694 Bydliště: Vysočina
|
Měřil bych to normálně po dobu než se ustálí hodnota na měřáku, jestli to ovšem lítá, tak je to nějaké divné.
_________________ ŠKODA 125L LPG, r.v. 1988 béžová
ŠKODA 125L LPG, r.v. 198? červená
|
11.6.08, 20:44 |
|
|
Jiri
Příspěvky: 4146 Bydliště: okres svitavy,West Yorkshire
|
ja si s tim jeste pohraju a napisu...jde o to ze bych ten vstrikovac nerad znicil...vim kolik stoji ..ja to meril jen kartkodobe...zkusim jeje proste pripojit treba na dve vteriny a uvidim
|
11.6.08, 20:48 |
|
|
Reklama
|
Reklama
|
|
|
|
|