Vyhledat témata bez odpovědí | Zobrazit aktivní témata Právě je 15.11.24, 06:50



Odpovědět na téma  [ Příspěvků: 30 ]  Přejít na stránku Předchozí  1, 2
 Čadí 
Autor Zpráva
Hliník navždy.
Uživatelský avatar

Příspěvky: 17651
Bydliště: Praha západ
Příspěvek 
Sadra17 píše:
Carlos píše:
Šemik píše:
Raději to změř, vysoký předstih motoru škodí :wink:


Já to měření nějako nechápu, mužu nějak návod i pro naprostýho antitalenta?


nastav si první válec kousek před HÚ zapni zapalování sundej víčko a palec v rozdělovači a klíčem otáčej motorem a potoruj kladívko až přeskočí jiskra tak přečti hodnotu na řemenici 8)


To je jak drbat se vlevo na hlave pravou rukou ...
Ja bych ho nastavil do zakladni polohy 5° a projel a cumel :)

_________________
Zbrane zabijeji!

Liga za čisté silnice: pumpičkářům pumpičkou přes koule.


12.6.08, 15:32
Profil ICQ Zobrazit autorovy stránky
Pspvek Reklama

   
Mistr mechanik
Uživatelský avatar

Příspěvky: 8621
Bydliště: Praha 13
Příspěvek 
Jak poznám že to pálí na první válec? asi podle toho kam ukazuje palec ne? jinak se to zjistit nedá ne?

_________________
Liga za čisté silnice: pumpičkářům pumpičkou přes koule
Škoda 105S -> 135S Konec již brzy
Škoda 105L Začátek snad již brzy


12.6.08, 15:33
Profil ICQ Zobrazit autorovy stránky
Uživatelský avatar

Příspěvky: 10232
Bydliště: kósek vod Jevička
Příspěvek 
Vemeš si 12V žárovičku v patici, z patice vedou dráty s krokosvorkama. Pak si vemeš ořech (asi 36, nepamatuju) na řemenici kliky na otáčení motorem. Když seš slabej nebo línej, ještě vymontuješ svíčky. Krokosvorky od žárovičky pichneš jednu na 15 na indučce (přívod od zapalování prostě) a druhou na ten drát co vede ke kladívku (číslo nepamatuju :lol: ). Ten taky odpojíš od indučky, v podstatě ji přemostíš žárovkou. Pak už jenom zapneš zapalování a kroutíš klikou motoru (!jenom ve směru otáčení) a sledujěš kde je ryska na řemenici. jak se přiblíží k měřítku na prsách motoru, točíš velice pomalu a sleduješ kdy se rozsvítí žárovka (nebo by měla zhasnout, uvidíš. :D -co mám stroboskop sem to nedělal :lol: ) V tu chvíli by měla být ryska na řemenici v určitým místě té stupnice na prsou motoru. a to je předstih. V podstatě změna stavu žárovky je okamžik, kdy pálí první válec. Na 120 by měl být předstih 5-7˚ a na 105 3-5˚. Taky se můžeš na žárovičko vykašlat, sundat fajku z kabelu prvního válce a strčit ju někam ke kostře. pak sledovat kdy hodí jiskru. měla by jistkřit až na vzdálenost cca 1cm od bloku. :D
Tak snad je ten román k pochopení :wink:

_________________
"Now Kato, warm up the silver hornet!" | crowack@jabber.org


12.6.08, 15:38
Profil
Uživatelský avatar

Příspěvky: 10232
Bydliště: kósek vod Jevička
Příspěvek 
Carlos píše:
Jak poznám že to pálí na první válec? asi podle toho kam ukazuje palec ne? jinak se to zjistit nedá ne?

první válec má pálit těsně potom, co ryska na řemenici vkročí do stupnice na prsou motoru :wink: jinak viz můj předchozí příspěvek :wink:

_________________
"Now Kato, warm up the silver hornet!" | crowack@jabber.org


12.6.08, 15:39
Profil
rejpal

Příspěvky: 18265
Příspěvek 
CROWACK píše:
Pak si vemeš ořech (asi 36, nepamatuju) na řemenici kliky na otáčení motorem.


Tuším že je to ořech 30.

CROWACK píše:
první válec má pálit těsně potom, co ryska na řemenici vkročí do stupnice na prsou motoru


To může být i čtvrtý, ne? :roll:

Carlos píše:
Já to měření nějako nechápu, mužu nějak návod i pro naprostýho antitalenta?


Vytáhneš z rozdělovače kabel co jde od cívky, položíš ho na motor poblíž kovu (aby mohla přeskočit jiskra), dáš neutrál, zapneš zapalování, vezmeš ráčnu s ořechem (asi 30), budeš točit motorem a jak uslyšíš "prasknutí" jiskry, mrkneš na řemenici, kam ukazuje ryska (na bloku je stupnice tuším -40...+10). Pokud tam ryska není, nejsi na 1. ani 4. válci, toč dále. Tak to otoč několikrát, ta hodnota není pokaždé stejná. Měl bys tam mít něco kolem 5°...


Naposledy upravil fatal dne 12.6.08, 15:47, celkově upraveno 1



12.6.08, 15:40
Profil ICQ Zobrazit autorovy stránky
Mistr mechanik
Uživatelský avatar

Příspěvky: 8621
Bydliště: Praha 13
Příspěvek 
A CROWACKův návod je srozumitelný, dík.

_________________
Liga za čisté silnice: pumpičkářům pumpičkou přes koule
Škoda 105S -> 135S Konec již brzy
Škoda 105L Začátek snad již brzy


12.6.08, 15:44
Profil ICQ Zobrazit autorovy stránky
Uživatelský avatar

Příspěvky: 10232
Bydliště: kósek vod Jevička
Příspěvek 
>fatal: Jak sem psal, dlouho sem to nedělal, co se dá dělat, některý věci se časem vykouřej z hlavy :oops:...máš pravdu že to může být i jinej válec (teď si říkám že při zapalovací sekvenci 1-3-2-4 to může bejt klidně 2jka) ale pro denou věc je to myslím nepodstatný...taky když vezmeš VN kamel přímo z indukčky, hodí za jednu otočku dvě jiskry po 180, to jenom pro carlose, aby nehledal rysku marně :wink: ...
jinak zrovna tahle věc se blbě vysvětluje, stokrát radši předvedu v reálu, to člověk hned ví co a jak :lol: , doufám že to je aspoň k něčemu a carlos napíše jak dopadl :wink:

_________________
"Now Kato, warm up the silver hornet!" | crowack@jabber.org


12.6.08, 15:57
Profil
Mistr mechanik
Uživatelský avatar

Příspěvky: 8621
Bydliště: Praha 13
Příspěvek 
CROWACK píše:
>fatal: Jak sem psal, dlouho sem to nedělal, co se dá dělat, některý věci se časem vykouřej z hlavy :oops:...máš pravdu že to může být i jinej válec (teď si říkám že při zapalovací sekvenci 1-3-2-4 to může bejt klidně 2jka) ale pro denou věc je to myslím nepodstatný...taky když vezmeš VN kamel přímo z indukčky, hodí za jednu otočku dvě jiskry po 180, to jenom pro carlose, aby nehledal rysku marně :wink: ...
jinak zrovna tahle věc se blbě vysvětluje, stokrát radši předvedu v reálu, to člověk hned ví co a jak :lol: , doufám že to je aspoň k něčemu a carlos napíše jak dopadl :wink:


Jo, zejtra na to mrknu, dneska ne, jedem pro ten zelenej zázrak.

_________________
Liga za čisté silnice: pumpičkářům pumpičkou přes koule
Škoda 105S -> 135S Konec již brzy
Škoda 105L Začátek snad již brzy


12.6.08, 16:04
Profil ICQ Zobrazit autorovy stránky
rejpal

Příspěvky: 18265
Příspěvek 
CROWACK píše:
...to může bejt klidně 2jka...


Ne, když je ryska nahoře, dvojka je v DU, to by nenastartoval.


12.6.08, 16:06
Profil ICQ Zobrazit autorovy stránky
Dřevák na focení, neumí ostřit
Uživatelský avatar

Příspěvky: 27227
Bydliště: Netolice největší prdel v republice
Příspěvek 
CROWACK píše:
zapalovací sekvenci 1-3-2-4 to může bejt klidně 2jka)


zapalování je 1-3-4-2 8)

_________________
Nissan Navara D40
Passat 96kw
Felda 1.3BMM combi LPG ve stavu klinické smrti čeká na konec :(


12.6.08, 16:11
Profil ICQ
Uživatelský avatar

Příspěvky: 3198
Bydliště: Bánov (okr. Uh. Hradiště)
Příspěvek 
nebo jestli chceš mít jistotu tak strč prst do fajky...to zaručeně poznáš kdy pálil první :lol: a dlouho nezapomeneš :D

_________________
Škoda 135 Rapid
Ford S-max TDCi
Volvo S60 AWDoff 2.4T
Škoda 742 Forever Team
Škoda TW Coupe Club


12.6.08, 16:13
Profil ICQ
Uživatelský avatar

Příspěvky: 10232
Bydliště: kósek vod Jevička
Příspěvek 
Radic píše:
nebo jestli chceš mít jistotu tak strč prst do fajky...to zaručeně poznáš kdy pálil první :lol: a dlouho nezapomeneš :D

No nevím jaký s tím máš zkušenosti ale třeba na fichtlu to byla základní diagnostická metoda :lol:
jinak sry za moje mystifikace s pořadím zapalování, jsem asi dneska nějak mimo :oops:

_________________
"Now Kato, warm up the silver hornet!" | crowack@jabber.org


12.6.08, 16:28
Profil

Příspěvky: 15104
Bydliště: Praha
Příspěvek 
Já jen doplním, ořech na řemenici je 30 jak píše Fatal a ta stupnice na prsou motoru je (zleva doprava) +30° - 0°, každá ryska je 5°.

_________________
ŠKODA 742 FOREVER TEAM


12.6.08, 18:15
Profil
Mistr mechanik
Uživatelský avatar

Příspěvky: 8621
Bydliště: Praha 13
Příspěvek 
Šemik píše:
Já jen doplním, ořech na řemenici je 30 jak píše Fatal a ta stupnice na prsou motoru je (zleva doprava) +30° - 0°, každá ryska je 5°.


jo jo rysky chápu, jen nevím jak na to

_________________
Liga za čisté silnice: pumpičkářům pumpičkou přes koule
Škoda 105S -> 135S Konec již brzy
Škoda 105L Začátek snad již brzy


12.6.08, 21:49
Profil ICQ Zobrazit autorovy stránky

Příspěvky: 258
Bydliště: Bohdaneč u Zbraslavic
Příspěvek 
nejlepší je to zkoušet "na ucho", stejně to nejde seřídit přesně, i stroboskopem při 2000 ot. se nastavuije 10 st. a je povolená tolerance plus mínus 4 stupně. a tyhle motory to ani moc nevyžadují.
a pokud ti to povídání o stupních připadá jako cizí řeč, nejlepší bude, když si k tomu někoho pozveš a podruhé to už budeš dělat sám. a nebo študuj knihu.

_________________
___________________
|^^^^^^^^^^^^^^| ,, _\_
|**** PARADIO***** '|""";.||.___.
|_..._...______==== ___|__|..., ] |
"(@ )'(@ )""""*|(@ )(@ )*****(@)
Škoda 120GL 1987 - VW PASSAT 1.8T/110kW


13.6.08, 14:24
Profil
Pspvek Reklama

   
Zobrazit příspěvky za předchozí:  Seřadit podle  
Odpovědět na téma   [ Příspěvků: 30 ]  Přejít na stránku Předchozí  1, 2

Kdo je online

Uživatelé procházející toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 54 návštevníků


Nemůžete zakládat nová témata v tomto fóru
Nemůžete odpovídat v tomto fóru
Nemůžete upravovat své příspěvky v tomto fóru
Nemůžete mazat své příspěvky v tomto fóru

Hledat:
Přejít na:  
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group.
Designed by STSoftware for PTF.
Český překlad – phpBB.cz