Autor |
Zpráva |
Matthes
Hliník navždy.
Příspěvky: 17651 Bydliště: Praha západ
|
Sadra17 píše: Carlos píše: Šemik píše: Raději to změř, vysoký předstih motoru škodí Já to měření nějako nechápu, mužu nějak návod i pro naprostýho antitalenta? nastav si první válec kousek před HÚ zapni zapalování sundej víčko a palec v rozdělovači a klíčem otáčej motorem a potoruj kladívko až přeskočí jiskra tak přečti hodnotu na řemenici
To je jak drbat se vlevo na hlave pravou rukou ...
Ja bych ho nastavil do zakladni polohy 5° a projel a cumel
_________________ Zbrane zabijeji!
Liga za čisté silnice: pumpičkářům pumpičkou přes koule.
|
12.6.08, 15:32 |
|
|
Reklama
|
Reklama
|
|
|
|
Carlos
Mistr mechanik
Příspěvky: 8621 Bydliště: Praha 13
|
Jak poznám že to pálí na první válec? asi podle toho kam ukazuje palec ne? jinak se to zjistit nedá ne?
_________________ Liga za čisté silnice: pumpičkářům pumpičkou přes koule Škoda 105S -> 135S Konec již brzy Škoda 105L Začátek snad již brzy
|
12.6.08, 15:33 |
|
|
CROWACK
Příspěvky: 10232 Bydliště: kósek vod Jevička
|
Vemeš si 12V žárovičku v patici, z patice vedou dráty s krokosvorkama. Pak si vemeš ořech (asi 36, nepamatuju) na řemenici kliky na otáčení motorem. Když seš slabej nebo línej, ještě vymontuješ svíčky. Krokosvorky od žárovičky pichneš jednu na 15 na indučce (přívod od zapalování prostě) a druhou na ten drát co vede ke kladívku (číslo nepamatuju ). Ten taky odpojíš od indučky, v podstatě ji přemostíš žárovkou. Pak už jenom zapneš zapalování a kroutíš klikou motoru (!jenom ve směru otáčení) a sledujěš kde je ryska na řemenici. jak se přiblíží k měřítku na prsách motoru, točíš velice pomalu a sleduješ kdy se rozsvítí žárovka (nebo by měla zhasnout, uvidíš. -co mám stroboskop sem to nedělal ) V tu chvíli by měla být ryska na řemenici v určitým místě té stupnice na prsou motoru. a to je předstih. V podstatě změna stavu žárovky je okamžik, kdy pálí první válec. Na 120 by měl být předstih 5-7˚ a na 105 3-5˚. Taky se můžeš na žárovičko vykašlat, sundat fajku z kabelu prvního válce a strčit ju někam ke kostře. pak sledovat kdy hodí jiskru. měla by jistkřit až na vzdálenost cca 1cm od bloku.
Tak snad je ten román k pochopení
_________________ "Now Kato, warm up the silver hornet!" | crowack@jabber.org
|
12.6.08, 15:38 |
|
|
CROWACK
Příspěvky: 10232 Bydliště: kósek vod Jevička
|
Carlos píše: Jak poznám že to pálí na první válec? asi podle toho kam ukazuje palec ne? jinak se to zjistit nedá ne?
první válec má pálit těsně potom, co ryska na řemenici vkročí do stupnice na prsou motoru jinak viz můj předchozí příspěvek
_________________ "Now Kato, warm up the silver hornet!" | crowack@jabber.org
|
12.6.08, 15:39 |
|
|
fatal
rejpal
Příspěvky: 18265
|
CROWACK píše: Pak si vemeš ořech (asi 36, nepamatuju) na řemenici kliky na otáčení motorem. Tuším že je to ořech 30. CROWACK píše: první válec má pálit těsně potom, co ryska na řemenici vkročí do stupnice na prsou motoru To může být i čtvrtý, ne? Carlos píše: Já to měření nějako nechápu, mužu nějak návod i pro naprostýho antitalenta?
Vytáhneš z rozdělovače kabel co jde od cívky, položíš ho na motor poblíž kovu (aby mohla přeskočit jiskra), dáš neutrál, zapneš zapalování, vezmeš ráčnu s ořechem (asi 30), budeš točit motorem a jak uslyšíš "prasknutí" jiskry, mrkneš na řemenici, kam ukazuje ryska (na bloku je stupnice tuším -40...+10). Pokud tam ryska není, nejsi na 1. ani 4. válci, toč dále. Tak to otoč několikrát, ta hodnota není pokaždé stejná. Měl bys tam mít něco kolem 5°...
Naposledy upravil fatal dne 12.6.08, 15:47, celkově upraveno 1
|
12.6.08, 15:40 |
|
|
Carlos
Mistr mechanik
Příspěvky: 8621 Bydliště: Praha 13
|
A CROWACKův návod je srozumitelný, dík.
_________________ Liga za čisté silnice: pumpičkářům pumpičkou přes koule Škoda 105S -> 135S Konec již brzy Škoda 105L Začátek snad již brzy
|
12.6.08, 15:44 |
|
|
CROWACK
Příspěvky: 10232 Bydliště: kósek vod Jevička
|
>fatal: Jak sem psal, dlouho sem to nedělal, co se dá dělat, některý věci se časem vykouřej z hlavy ...máš pravdu že to může být i jinej válec (teď si říkám že při zapalovací sekvenci 1-3-2-4 to může bejt klidně 2jka) ale pro denou věc je to myslím nepodstatný...taky když vezmeš VN kamel přímo z indukčky, hodí za jednu otočku dvě jiskry po 180, to jenom pro carlose, aby nehledal rysku marně ...
jinak zrovna tahle věc se blbě vysvětluje, stokrát radši předvedu v reálu, to člověk hned ví co a jak , doufám že to je aspoň k něčemu a carlos napíše jak dopadl
_________________ "Now Kato, warm up the silver hornet!" | crowack@jabber.org
|
12.6.08, 15:57 |
|
|
Carlos
Mistr mechanik
Příspěvky: 8621 Bydliště: Praha 13
|
CROWACK píše: >fatal: Jak sem psal, dlouho sem to nedělal, co se dá dělat, některý věci se časem vykouřej z hlavy ...máš pravdu že to může být i jinej válec (teď si říkám že při zapalovací sekvenci 1-3-2-4 to může bejt klidně 2jka) ale pro denou věc je to myslím nepodstatný...taky když vezmeš VN kamel přímo z indukčky, hodí za jednu otočku dvě jiskry po 180, to jenom pro carlose, aby nehledal rysku marně ... jinak zrovna tahle věc se blbě vysvětluje, stokrát radši předvedu v reálu, to člověk hned ví co a jak , doufám že to je aspoň k něčemu a carlos napíše jak dopadl
Jo, zejtra na to mrknu, dneska ne, jedem pro ten zelenej zázrak.
_________________ Liga za čisté silnice: pumpičkářům pumpičkou přes koule Škoda 105S -> 135S Konec již brzy Škoda 105L Začátek snad již brzy
|
12.6.08, 16:04 |
|
|
fatal
rejpal
Příspěvky: 18265
|
CROWACK píše: ...to může bejt klidně 2jka...
Ne, když je ryska nahoře, dvojka je v DU, to by nenastartoval.
|
12.6.08, 16:06 |
|
|
Jarda S.
Dřevák na focení, neumí ostřit
Příspěvky: 27227 Bydliště: Netolice největší prdel v republice
|
CROWACK píše: zapalovací sekvenci 1-3-2-4 to může bejt klidně 2jka)
zapalování je 1-3-4-2
_________________ Nissan Navara D40 Passat 96kw Felda 1.3BMM combi LPG ve stavu klinické smrti čeká na konec
|
12.6.08, 16:11 |
|
|
Radic
Příspěvky: 3198 Bydliště: Bánov (okr. Uh. Hradiště)
|
nebo jestli chceš mít jistotu tak strč prst do fajky...to zaručeně poznáš kdy pálil první a dlouho nezapomeneš
_________________ Škoda 135 Rapid Ford S-max TDCi Volvo S60 AWDoff 2.4T Škoda 742 Forever Team Škoda TW Coupe Club
|
12.6.08, 16:13 |
|
|
CROWACK
Příspěvky: 10232 Bydliště: kósek vod Jevička
|
Radic píše: nebo jestli chceš mít jistotu tak strč prst do fajky...to zaručeně poznáš kdy pálil první a dlouho nezapomeneš
No nevím jaký s tím máš zkušenosti ale třeba na fichtlu to byla základní diagnostická metoda
jinak sry za moje mystifikace s pořadím zapalování, jsem asi dneska nějak mimo
_________________ "Now Kato, warm up the silver hornet!" | crowack@jabber.org
|
12.6.08, 16:28 |
|
|
Šemik
Příspěvky: 15104 Bydliště: Praha
|
Já jen doplním, ořech na řemenici je 30 jak píše Fatal a ta stupnice na prsou motoru je (zleva doprava) +30° - 0°, každá ryska je 5°.
_________________ ŠKODA 742 FOREVER TEAM
|
12.6.08, 18:15 |
|
|
Carlos
Mistr mechanik
Příspěvky: 8621 Bydliště: Praha 13
|
Šemik píše: Já jen doplním, ořech na řemenici je 30 jak píše Fatal a ta stupnice na prsou motoru je (zleva doprava) +30° - 0°, každá ryska je 5°.
jo jo rysky chápu, jen nevím jak na to
_________________ Liga za čisté silnice: pumpičkářům pumpičkou přes koule Škoda 105S -> 135S Konec již brzy Škoda 105L Začátek snad již brzy
|
12.6.08, 21:49 |
|
|
paradio
Příspěvky: 258 Bydliště: Bohdaneč u Zbraslavic
|
nejlepší je to zkoušet "na ucho", stejně to nejde seřídit přesně, i stroboskopem při 2000 ot. se nastavuije 10 st. a je povolená tolerance plus mínus 4 stupně. a tyhle motory to ani moc nevyžadují.
a pokud ti to povídání o stupních připadá jako cizí řeč, nejlepší bude, když si k tomu někoho pozveš a podruhé to už budeš dělat sám. a nebo študuj knihu.
_________________ ___________________
|^^^^^^^^^^^^^^| ,, _\_
|**** PARADIO***** '|""";.||.___.
|_..._...______==== ___|__|..., ] |
"(@ )'(@ )""""*|(@ )(@ )*****(@)
Škoda 120GL 1987 - VW PASSAT 1.8T/110kW
|
13.6.08, 14:24 |
|
|
Reklama
|
Reklama
|
|
|
|
|
Kdo je online |
Uživatelé procházející toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 63 návštevníků |
|
Nemůžete zakládat nová témata v tomto fóru Nemůžete odpovídat v tomto fóru Nemůžete upravovat své příspěvky v tomto fóru Nemůžete mazat své příspěvky v tomto fóru
|
|