Jak je to s výměnou motoru a LPG ?
Autor |
Zpráva |
enot
Příspěvky: 35 Bydliště: Blansko
|
Jak je to s výměnou motoru a LPG ?
Dobrý den všem, budu asi potřebovat nový motor a karburátor. Mám Š130 Rapid. Mám tu zabudované LPG. Chtěl bych tam dat 136 nebo překuchanou z Favorita, když už se to bude kuchat, ale nevím jestli nebude problém s LPG ? To by mně měli zase upravit v servise, né ? A také mně to zajimá po legální stránce, jestli je to možné.
V TP nemám zapsané číslo motoru, tak si myslím, že by to nemuselo vadit, nebo se mýlím?
Auto mi bohužel neprošlo emisema, mám špatnej karburátor a motor nespaluje jak má - mně řekli..
_________________ Škoda Rapid 130 LPG
|
20.6.08, 08:31 |
|
|
Reklama
|
Reklama
|
|
|
|
Kristensen
Příspěvky: 6765 Bydliště: Česká Třebová
|
Já bych v první řadě změřil tlaky ve válcích, zkusil ten karburátor a nové svíčky + pořádné seřízení. Bere to hodně oleje? Dolejváš často? Kolik litrů za 1000km? S tím motorem z fáva to není tak jednoduché legálně ti ho nejspíš nikdo nezapíše, musel by jsi sehnat pravýho Rapida nebo Šáde 136 a vzít motor z něho, jde o typ motoru který ve fávu je jiný ač jsou na pohled i konstrukčně motory stejné a záměnné. Škodovka má 742.136 a fávo má 781.136 což je ten problem
_________________ JM AUTO-MOTO
Tak jsem všechno prodal a koupil jsem si ojetou P306 a XJ 900 Div
|
20.6.08, 08:37 |
|
|
enot
Příspěvky: 35 Bydliště: Blansko
|
Já tomu bohužel moc nerozumím, vše řeším přes kamarády nebo servis. Svíčky jsem ale kupoval nové minulý rok. Oleje to bere hodně, dolýval jsem asi každých 300Km. Karburátor je asi ale v čudu, nejde vůbec seštelovat, nedrží volnoběh a může si každej točit s volonoběhem a s bohatostí jak chce ale nereaguje to.
dá se říct, že za těch 1000km to vzalo 1L oleje...to je moc
_________________ Škoda Rapid 130 LPG
|
20.6.08, 08:43 |
|
|
Kristensen
Příspěvky: 6765 Bydliště: Česká Třebová
|
hm tak to pokud do toho nechceš cpát prachy za opravu motoru tak asi sehnat jinej ale pro tebe nejjednodušší opět 130 motor. Jenže najít kloudnej motor asi nebude zase tak jednoduchý
_________________ JM AUTO-MOTO
Tak jsem všechno prodal a koupil jsem si ojetou P306 a XJ 900 Div
|
20.6.08, 08:47 |
|
|
Kristensen
Příspěvky: 6765 Bydliště: Česká Třebová
|
Leda že by tady měl někdo na foru, nebo někdo z tvého okolí komu můžeš věřit, protože kupovat to někde z vrakoviště nemá cenu by jsi mohl být tam kde jsi teď
_________________ JM AUTO-MOTO
Tak jsem všechno prodal a koupil jsem si ojetou P306 a XJ 900 Div
|
20.6.08, 08:49 |
|
|
enot
Příspěvky: 35 Bydliště: Blansko
|
Raději bych tam dal už novej/jinej
Tak jestli nebude problém v origo 136Rapid, tak bych tam dal ten, nebo jaký by měla pro mě výhody zase 130 ?
_________________ Škoda Rapid 130 LPG
|
20.6.08, 08:50 |
|
|
Kristensen
Příspěvky: 6765 Bydliště: Česká Třebová
|
v podstatě žádné běhání po úřadech a dohadování se s úředníkama.
_________________ JM AUTO-MOTO
Tak jsem všechno prodal a koupil jsem si ojetou P306 a XJ 900 Div
|
20.6.08, 08:51 |
|
|
slovacek.milos
Mistr mechanik
Příspěvky: 16256 Bydliště: Strážnice
|
mě by zajímalo jestli má 130 gufera ventilů? jestli ten olej ti tam neteče hlavou, poznávací znamení je na zadním čele kapky nebo fleky od oleje, jsetli kroutíš s volnoběhem a nic se neděje tak může být i ucpaná tryska volnoběhu ne necvaká cívka těžko říct, a taky bych si nechal změřit tlaky kopresiometrem, motor jde taky překroužkovat, záleží kolik chceš v budoucnu jezdit a celkový stav, znám osobně případy kdy vadné VN kabely a svíčky borci řešili výměnou motoru a pak přišli se stjným problémem,
|
20.6.08, 08:52 |
|
|
Viky
Pan Kapitán
Příspěvky: 12127 Bydliště: Tynec n.L.
|
Litr na 1000 neni tak hrozny, sice je to na GO.... Slusnej karbec by ty emise mozna resil, aspon na chvili, nez se zase zasere olejem.
Podle myho bys mel lepsi koupit emise nez motor.
Karburator muzes dat i treba ze 120ky, s tim takovej problem neni.
Co se tyka LPG, ja to delam tak ze to premontuju sam (koneckoncu na tom nic neni, staci prendat difuzory na LPG) a pak jdu na revizi, pro sichr.
_________________ Forman 1994 Million Edition "Frankie" Rapid 120/1985 "Eda" - BAZ 120R Škoda 742 Forever Team -
Cvokárium: Youtube Instagram
Naposledy upravil Viky dne 20.6.08, 08:57, celkově upraveno 2
|
20.6.08, 08:53 |
|
|
Kristensen
Příspěvky: 6765 Bydliště: Česká Třebová
|
slovacek.milos píše: mě by zajímalo jestli má 130 gufera ventilů? jestli ten olej ti tam neteče hlavou, poznávací znamení je na zadním čele kapky nebo fleky od oleje, jsetli kroutíš s volnoběhem a nic se neděje tak může být i ucpaná tryska volnoběhu ne necvaká cívka těžko říct, a taky bych si nechal změřit tlaky kopresiometrem, motor jde taky překroužkovat, záleží kolik chceš v budoucnu jezdit a celkový stav, znám osobně případy kdy vadné VN kabely a svíčky borci řešili výměnou motoru a pak přišli se stjným problémem,
Nemá Miloši ale není to problem na to předělat ale kdo ty hlavy takto upravuje (opravuje) tak na LPG to u těhle hlav nedoporučuje protože LPG je suché
_________________ JM AUTO-MOTO
Tak jsem všechno prodal a koupil jsem si ojetou P306 a XJ 900 Div
|
20.6.08, 08:55 |
|
|
enot
Příspěvky: 35 Bydliště: Blansko
|
Kristensen píše: v podstatě žádné běhání po úřadech a dohadování se s úředníkama.
A když bych tam dal tu 136, musel bych někde běhat ? Já si řekl, že když nemám číslo motoru ve velkým techničáku, že bych to nikde nemusel hlásit, nebo jsem naivní ?
_________________ Škoda Rapid 130 LPG
|
20.6.08, 08:57 |
|
|
Kristensen
Příspěvky: 6765 Bydliště: Česká Třebová
|
Viky píše: Litr na 1000 neni tak hrozny, sice je to na GO.... Slusnej karbec by ty emise mozna resil, aspon na chvili, nez se zase zasere olejem. Podle myho bys mel lepsi koupit emise nez motor.
Karburator muzes dat i treba ze 120ky, s tim takovej problem neni.
Co se tyka LPG, ja to delam tak ze to premontuju sam (koneckoncu na tom nic neni, staci prendat zplynovac) a pak jdu na revizi, pro sichr.
No jak jsem psal no, vypucovat svíčky, přetěsnit karbec, a zkusit to by to mohlo projít ale jinak asi pak sehnat jinej motor, pokud by tam chtěl prostě jinej.
_________________ JM AUTO-MOTO
Tak jsem všechno prodal a koupil jsem si ojetou P306 a XJ 900 Div
|
20.6.08, 08:57 |
|
|
Viky
Pan Kapitán
Příspěvky: 12127 Bydliště: Tynec n.L.
|
enot píše: Kristensen píše: v podstatě žádné běhání po úřadech a dohadování se s úředníkama. A když bych tam dal tu 136, musel bych někde běhat ? Já si řekl, že když nemám číslo motoru ve velkým techničáku, že bych to nikde nemusel hlásit, nebo jsem naivní ?
Typ motoru je v technicaku. Vymena typu se hlasi, musej ti na to dat technickou.
Behani to je kazdopadne. 742.136 je malo behani, to je zamenny, je to prosta vymena motoru zamenneho typu, coz by pokud na to mas STK melo projit..
781.136 ti taky nemusej povolit (jako ze nepovolej), je to prestavba. Takze musis na prestavbovou technickou.... atd atd.
Cely nahovno.
_________________ Forman 1994 Million Edition "Frankie" Rapid 120/1985 "Eda" - BAZ 120R Škoda 742 Forever Team -
Cvokárium: Youtube Instagram
|
20.6.08, 09:00 |
|
|
Kristensen
Příspěvky: 6765 Bydliště: Česká Třebová
|
enot píše: Kristensen píše: v podstatě žádné běhání po úřadech a dohadování se s úředníkama. A když bych tam dal tu 136, musel bych někde běhat ? Já si řekl, že když nemám číslo motoru ve velkým techničáku, že bych to nikde nemusel hlásit, nebo jsem naivní ?
No je spousta lidí co s tím jezdí ale na TK můžeš mít problem a s Poldama na silnici taky, číslo motoru dnes podstatné není ale je podstatný typ motoru, jak jsem ti psal šáde má 742.xx a fávo je 781.136, pokud by jsi se chtěl pokusit o legálnost tak by jsi musel sehnat 742.136 je to na nich vyražené.
_________________ JM AUTO-MOTO
Tak jsem všechno prodal a koupil jsem si ojetou P306 a XJ 900 Div
|
20.6.08, 09:00 |
|
|
enot
Příspěvky: 35 Bydliště: Blansko
|
slovacek.milos píše: mě by zajímalo jestli má 130 gufera ventilů? jestli ten olej ti tam neteče hlavou, poznávací znamení je na zadním čele kapky nebo fleky od oleje, jsetli kroutíš s volnoběhem a nic se neděje tak může být i ucpaná tryska volnoběhu ne necvaká cívka těžko říct, a taky bych si nechal změřit tlaky kopresiometrem, motor jde taky překroužkovat, záleží kolik chceš v budoucnu jezdit a celkový stav, znám osobně případy kdy vadné VN kabely a svíčky borci řešili výměnou motoru a pak přišli se stjným problémem,
S karburátorem jsem měl v minulosti problémy, byly ucpané trysky, ale v servise mně to opravili (moji opravou auto přestalo jezdit uplně), ale to bylo dřív...
Teď auto jezdilo dobře, drželo si volnoběh atd... Auto jsem dal na týden kamarádavi ať mi opraví prahy, ale on se vrátil s tím, že se nedrží volnoběh...a u emisí se nedalo nic seřídit, což byla pravda.. Ještě když jsem s tím před 2 týdnama jel, tak na benzín to pocuckávalo při přidání více plynu....ale na LPG to jelo plynule..
Tak jestli se to zase ucpalo, klidně tomu věřím...
_________________ Škoda Rapid 130 LPG
|
20.6.08, 09:01 |
|
|
Reklama
|
Reklama
|
|
|
|
|
Kdo je online |
Uživatelé procházející toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 72 návštevníků |
|
Nemůžete zakládat nová témata v tomto fóru Nemůžete odpovídat v tomto fóru Nemůžete upravovat své příspěvky v tomto fóru Nemůžete mazat své příspěvky v tomto fóru
|
|