Vyhledat témata bez odpovědí | Zobrazit aktivní témata Právě je 15.11.24, 06:29



Odpovědět na téma  [ Příspěvků: 30 ]  Přejít na stránku 1, 2  Další
 Jak je to s výměnou motoru a LPG ? 
Autor Zpráva
Uživatelský avatar

Příspěvky: 35
Bydliště: Blansko
Příspěvek Jak je to s výměnou motoru a LPG ?
Dobrý den všem, budu asi potřebovat nový motor a karburátor. Mám Š130 Rapid. Mám tu zabudované LPG. Chtěl bych tam dat 136 nebo překuchanou z Favorita, když už se to bude kuchat, ale nevím jestli nebude problém s LPG ? To by mně měli zase upravit v servise, né ? A také mně to zajimá po legální stránce, jestli je to možné.

V TP nemám zapsané číslo motoru, tak si myslím, že by to nemuselo vadit, nebo se mýlím?

Auto mi bohužel neprošlo emisema, mám špatnej karburátor a motor nespaluje jak má - mně řekli..

_________________
Škoda Rapid 130 LPG


20.6.08, 08:31
Profil
Pspvek Reklama

   
Uživatelský avatar

Příspěvky: 6765
Bydliště: Česká Třebová
Příspěvek 
Já bych v první řadě změřil tlaky ve válcích, zkusil ten karburátor a nové svíčky + pořádné seřízení. Bere to hodně oleje? Dolejváš často? Kolik litrů za 1000km? S tím motorem z fáva to není tak jednoduché legálně ti ho nejspíš nikdo nezapíše, musel by jsi sehnat pravýho Rapida nebo Šáde 136 a vzít motor z něho, jde o typ motoru který ve fávu je jiný ač jsou na pohled i konstrukčně motory stejné a záměnné. Škodovka má 742.136 a fávo má 781.136 což je ten problem

_________________
JM AUTO-MOTO

Tak jsem všechno prodal a koupil jsem si ojetou P306 a XJ 900 Div :-D


20.6.08, 08:37
Profil
Uživatelský avatar

Příspěvky: 35
Bydliště: Blansko
Příspěvek 
Já tomu bohužel moc nerozumím, vše řeším přes kamarády nebo servis. Svíčky jsem ale kupoval nové minulý rok. Oleje to bere hodně, dolýval jsem asi každých 300Km. Karburátor je asi ale v čudu, nejde vůbec seštelovat, nedrží volnoběh a může si každej točit s volonoběhem a s bohatostí jak chce ale nereaguje to.

dá se říct, že za těch 1000km to vzalo 1L oleje...to je moc

_________________
Škoda Rapid 130 LPG


20.6.08, 08:43
Profil
Uživatelský avatar

Příspěvky: 6765
Bydliště: Česká Třebová
Příspěvek 
hm tak to pokud do toho nechceš cpát prachy za opravu motoru tak asi sehnat jinej ale pro tebe nejjednodušší opět 130 motor. Jenže najít kloudnej motor asi nebude zase tak jednoduchý

_________________
JM AUTO-MOTO

Tak jsem všechno prodal a koupil jsem si ojetou P306 a XJ 900 Div :-D


20.6.08, 08:47
Profil
Uživatelský avatar

Příspěvky: 6765
Bydliště: Česká Třebová
Příspěvek 
Leda že by tady měl někdo na foru, nebo někdo z tvého okolí komu můžeš věřit, protože kupovat to někde z vrakoviště nemá cenu by jsi mohl být tam kde jsi teď

_________________
JM AUTO-MOTO

Tak jsem všechno prodal a koupil jsem si ojetou P306 a XJ 900 Div :-D


20.6.08, 08:49
Profil
Uživatelský avatar

Příspěvky: 35
Bydliště: Blansko
Příspěvek 
Raději bych tam dal už novej/jinej

Tak jestli nebude problém v origo 136Rapid, tak bych tam dal ten, nebo jaký by měla pro mě výhody zase 130 ?

_________________
Škoda Rapid 130 LPG


20.6.08, 08:50
Profil
Uživatelský avatar

Příspěvky: 6765
Bydliště: Česká Třebová
Příspěvek 
v podstatě žádné běhání po úřadech a dohadování se s úředníkama.

_________________
JM AUTO-MOTO

Tak jsem všechno prodal a koupil jsem si ojetou P306 a XJ 900 Div :-D


20.6.08, 08:51
Profil
Mistr mechanik
Uživatelský avatar

Příspěvky: 16256
Bydliště: Strážnice
Příspěvek 
mě by zajímalo jestli má 130 gufera ventilů? jestli ten olej ti tam neteče hlavou, poznávací znamení je na zadním čele kapky nebo fleky od oleje, jsetli kroutíš s volnoběhem a nic se neděje tak může být i ucpaná tryska volnoběhu ne necvaká cívka těžko říct, a taky bych si nechal změřit tlaky kopresiometrem, motor jde taky překroužkovat, záleží kolik chceš v budoucnu jezdit a celkový stav, znám osobně případy kdy vadné VN kabely a svíčky borci řešili výměnou motoru a pak přišli se stjným problémem,


20.6.08, 08:52
Profil
Pan Kapitán
Uživatelský avatar

Příspěvky: 12127
Bydliště: Tynec n.L.
Příspěvek 
Litr na 1000 neni tak hrozny, sice je to na GO.... Slusnej karbec by ty emise mozna resil, aspon na chvili, nez se zase zasere olejem.
Podle myho bys mel lepsi koupit emise nez motor.

Karburator muzes dat i treba ze 120ky, s tim takovej problem neni.

Co se tyka LPG, ja to delam tak ze to premontuju sam (koneckoncu na tom nic neni, staci prendat difuzory na LPG) a pak jdu na revizi, pro sichr.

_________________
Forman 1994 Million Edition "Frankie"
Rapid 120/1985 "Eda" - BAZ 120R
Škoda 742 Forever TeamObrázek

Cvokárium: Youtube Instagram


Naposledy upravil Viky dne 20.6.08, 08:57, celkově upraveno 2



20.6.08, 08:53
Profil ICQ YIM
Uživatelský avatar

Příspěvky: 6765
Bydliště: Česká Třebová
Příspěvek 
slovacek.milos píše:
mě by zajímalo jestli má 130 gufera ventilů? jestli ten olej ti tam neteče hlavou, poznávací znamení je na zadním čele kapky nebo fleky od oleje, jsetli kroutíš s volnoběhem a nic se neděje tak může být i ucpaná tryska volnoběhu ne necvaká cívka těžko říct, a taky bych si nechal změřit tlaky kopresiometrem, motor jde taky překroužkovat, záleží kolik chceš v budoucnu jezdit a celkový stav, znám osobně případy kdy vadné VN kabely a svíčky borci řešili výměnou motoru a pak přišli se stjným problémem,


Nemá Miloši ale není to problem na to předělat ale kdo ty hlavy takto upravuje (opravuje) tak na LPG to u těhle hlav nedoporučuje protože LPG je suché

_________________
JM AUTO-MOTO

Tak jsem všechno prodal a koupil jsem si ojetou P306 a XJ 900 Div :-D


20.6.08, 08:55
Profil
Uživatelský avatar

Příspěvky: 35
Bydliště: Blansko
Příspěvek 
Kristensen píše:
v podstatě žádné běhání po úřadech a dohadování se s úředníkama.

A když bych tam dal tu 136, musel bych někde běhat ? Já si řekl, že když nemám číslo motoru ve velkým techničáku, že bych to nikde nemusel hlásit, nebo jsem naivní ?

_________________
Škoda Rapid 130 LPG


20.6.08, 08:57
Profil
Uživatelský avatar

Příspěvky: 6765
Bydliště: Česká Třebová
Příspěvek 
Viky píše:
Litr na 1000 neni tak hrozny, sice je to na GO.... Slusnej karbec by ty emise mozna resil, aspon na chvili, nez se zase zasere olejem.
Podle myho bys mel lepsi koupit emise nez motor.

Karburator muzes dat i treba ze 120ky, s tim takovej problem neni.

Co se tyka LPG, ja to delam tak ze to premontuju sam (koneckoncu na tom nic neni, staci prendat zplynovac) a pak jdu na revizi, pro sichr.


No jak jsem psal no, vypucovat svíčky, přetěsnit karbec, a zkusit to by to mohlo projít ale jinak asi pak sehnat jinej motor, pokud by tam chtěl prostě jinej.

_________________
JM AUTO-MOTO

Tak jsem všechno prodal a koupil jsem si ojetou P306 a XJ 900 Div :-D


20.6.08, 08:57
Profil
Pan Kapitán
Uživatelský avatar

Příspěvky: 12127
Bydliště: Tynec n.L.
Příspěvek 
enot píše:
Kristensen píše:
v podstatě žádné běhání po úřadech a dohadování se s úředníkama.

A když bych tam dal tu 136, musel bych někde běhat ? Já si řekl, že když nemám číslo motoru ve velkým techničáku, že bych to nikde nemusel hlásit, nebo jsem naivní ?

Typ motoru je v technicaku. Vymena typu se hlasi, musej ti na to dat technickou.
Behani to je kazdopadne. 742.136 je malo behani, to je zamenny, je to prosta vymena motoru zamenneho typu, coz by pokud na to mas STK melo projit..
781.136 ti taky nemusej povolit (jako ze nepovolej), je to prestavba. Takze musis na prestavbovou technickou.... atd atd.

Cely nahovno.

_________________
Forman 1994 Million Edition "Frankie"
Rapid 120/1985 "Eda" - BAZ 120R
Škoda 742 Forever TeamObrázek

Cvokárium: Youtube Instagram


20.6.08, 09:00
Profil ICQ YIM
Uživatelský avatar

Příspěvky: 6765
Bydliště: Česká Třebová
Příspěvek 
enot píše:
Kristensen píše:
v podstatě žádné běhání po úřadech a dohadování se s úředníkama.

A když bych tam dal tu 136, musel bych někde běhat ? Já si řekl, že když nemám číslo motoru ve velkým techničáku, že bych to nikde nemusel hlásit, nebo jsem naivní ?


No je spousta lidí co s tím jezdí ale na TK můžeš mít problem a s Poldama na silnici taky, číslo motoru dnes podstatné není ale je podstatný typ motoru, jak jsem ti psal šáde má 742.xx a fávo je 781.136, pokud by jsi se chtěl pokusit o legálnost tak by jsi musel sehnat 742.136 je to na nich vyražené.

_________________
JM AUTO-MOTO

Tak jsem všechno prodal a koupil jsem si ojetou P306 a XJ 900 Div :-D


20.6.08, 09:00
Profil
Uživatelský avatar

Příspěvky: 35
Bydliště: Blansko
Příspěvek 
slovacek.milos píše:
mě by zajímalo jestli má 130 gufera ventilů? jestli ten olej ti tam neteče hlavou, poznávací znamení je na zadním čele kapky nebo fleky od oleje, jsetli kroutíš s volnoběhem a nic se neděje tak může být i ucpaná tryska volnoběhu ne necvaká cívka těžko říct, a taky bych si nechal změřit tlaky kopresiometrem, motor jde taky překroužkovat, záleží kolik chceš v budoucnu jezdit a celkový stav, znám osobně případy kdy vadné VN kabely a svíčky borci řešili výměnou motoru a pak přišli se stjným problémem,


S karburátorem jsem měl v minulosti problémy, byly ucpané trysky, ale v servise mně to opravili (moji opravou auto přestalo jezdit uplně), ale to bylo dřív...
Teď auto jezdilo dobře, drželo si volnoběh atd... Auto jsem dal na týden kamarádavi ať mi opraví prahy, ale on se vrátil s tím, že se nedrží volnoběh...a u emisí se nedalo nic seřídit, což byla pravda.. Ještě když jsem s tím před 2 týdnama jel, tak na benzín to pocuckávalo při přidání více plynu....ale na LPG to jelo plynule..
Tak jestli se to zase ucpalo, klidně tomu věřím...

_________________
Škoda Rapid 130 LPG


20.6.08, 09:01
Profil
Pspvek Reklama

   
Zobrazit příspěvky za předchozí:  Seřadit podle  
Odpovědět na téma   [ Příspěvků: 30 ]  Přejít na stránku 1, 2  Další

Kdo je online

Uživatelé procházející toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 64 návštevníků


Nemůžete zakládat nová témata v tomto fóru
Nemůžete odpovídat v tomto fóru
Nemůžete upravovat své příspěvky v tomto fóru
Nemůžete mazat své příspěvky v tomto fóru

Hledat:
Přejít na:  
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group.
Designed by STSoftware for PTF.
Český překlad – phpBB.cz