Autor |
Zpráva |
Kachnis
Moderátor
Příspěvky: 10557 Bydliště: Strupčice-Chomutovsko
|
13,5V
mam takovej nahlej potiz na svorkach altiku (55A) mam 13,5V pri vypnutejch svetlech a pri zapnutejch svetlech uz jen 12,9 V kde muze bejt najednou potiz???donedavna sem mel pri 2500ot. a zaplejch svetlech 13,9V a nekleslo to pod 13,5V
_________________ 742 8ti modelů,2 Rapidy, Feliciaq, TAZ 1500, škoda ForMan,Felicia Š 742 Forever Team, htp never team,Zakladajici clen Klubu ostrych motoru Kdyz do sveta,tak s litinou.. http://kachnis.techsajt.cz
|
23.9.06, 16:56 |
|
|
Reklama
|
Reklama
|
|
|
|
jk
Příspěvky: 34
|
Re: 13,5V
Mohou být špatné diody na hlavním usměrňovači, špatný kontakt na výstupní svorce z něj (to by se zahříval), vadné buzení (kroužky, uhlíky), nebo špatný regulátor napětí. Jaký je rozdíl napětí mezi pomocným a hlavním usměrňovačem? Altík se dá vyzkoušet zhruba, když spojíš výstup z pomocného usměrňovače s buzením a po nastartování to necháš chvíli nabudit z +12v. Mělo by začít stoupat napětí na výstupu podle otáček. Moc to netoč, ať nezničíš diody. Svorka + zůstává samozřejmě připojená na baterku. Regulátor je odpojen a altík valí naplno. Nezapomeň při tomto testu, že napětí je normálně regulováno zhruba na max. 14V. Jarda
|
23.9.06, 17:56 |
|
|
Kachnis
Moderátor
Příspěvky: 10557 Bydliště: Strupčice-Chomutovsko
|
Re: 13,5V
dik ale uz sem na to kapnul..byl zlomenej dratek kostrici regulator..., navic sem tam nacpal tuningovou dioduna svorku DF a mam 13,8-14,5 i se svetlama
_________________ 742 8ti modelů,2 Rapidy, Feliciaq, TAZ 1500, škoda ForMan,Felicia Š 742 Forever Team, htp never team,Zakladajici clen Klubu ostrych motoru Kdyz do sveta,tak s litinou.. http://kachnis.techsajt.cz
|
24.9.06, 18:39 |
|
|
Peter50kw
Příspěvky: 1467 Bydliště: Košice
|
Re: 13,5V
kachnis píše: dik ale uz sem na to kapnul..byl zlomenej dratek kostrici regulator..., navic sem tam nacpal tuningovou dioduna svorku DF a mam 13,8-14,5 i se svetlama
V ziadnom pripade by to nemalo ist nad 14,2. 13,5 pri zapnutych svetlach uplne staci. Prebijanim znicis akumulator a ani ziarovkam to nerobi velmi dobre.
|
24.9.06, 21:22 |
|
|
slovacek.milos
Mistr mechanik
Příspěvky: 16256 Bydliště: Strážnice
|
peter pokud dělám paltest na vaz 2105 tak je tam hodnota pro dobíjení 14.9 V baterku má stejnou jak škodovky jen s větší kapacitou a že by baterky nějak odcházely a ničily se to asi ne tak to bude do 15 V ještě v pohodě
|
26.9.06, 07:28 |
|
|
Peter50kw
Příspěvky: 1467 Bydliště: Košice
|
Pri 15V (nad 14,4) akumulator vrie, tak to nieje velmi dobry rezim. Pri modernejsich autach s elektronickym regulatorom ta to cez 14 jednoducho nepusti. Na druhej strane ani pod 13,5.
|
26.9.06, 07:40 |
|
|
Kachnis
Moderátor
Příspěvky: 10557 Bydliště: Strupčice-Chomutovsko
|
vim o hafo zapadnich autech ktery normalne drzej 14,5-15,0 V pokud by to bylo spatne, museli by stahnout Astry,Safiry,Nisany...... nebojim se ze bych si napetim 14,5 V zrusil baterku...fakt ne... navic ber, ze jezdim i po meste a altik 55A na volnobeh nedobiji, takze rozsviceny svetla,radio, vetrak topeni.... to vse pak cuca z baterky... a kdyz jedu v noci mam odver cca 350 W (2tlumeny+4x dalkovy+radio) takze nevidim duvod proc se bat o baterku ze bych ji krmil moc..
_________________ 742 8ti modelů,2 Rapidy, Feliciaq, TAZ 1500, škoda ForMan,Felicia Š 742 Forever Team, htp never team,Zakladajici clen Klubu ostrych motoru Kdyz do sveta,tak s litinou.. http://kachnis.techsajt.cz
|
27.9.06, 11:37 |
|
|
Kikan
Příspěvky: 524 Bydliště: Orlová
|
Mě dává altík na baterku +/- 14,5 V při vypnutých světlech atd.
_________________ Škoda Forman 135GLX - 43kW BMM, r.v. 1993
|
27.9.06, 14:21 |
|
|
jk
Příspěvky: 34
|
Ono taky záleží, jak kdo jezdí. Čím vyšší napětí, tím rychleji se baterka nabije a začne přebíjet. Při těch 14V by se teoreticky neměla nikdy přebít a vyvřít. Mám známého, co si na zimu přidává na relátku napětí. Vysoký odběr, proudu, krátké trasy, baterka se při jeho způsobu jízdy nestíhá ani pořádně nabíjet. Proto to vyšší napětí. Při nabíjení nabíječkou je na baterce taky vyšší napětí než 14V, ale rozdíl je v tom, že jen po omezenou dobu nabíjení a potom se vypne, takže nevyvře.
|
27.9.06, 19:42 |
|
|
Nepér
Příspěvky: 7662 Bydliště: Praha východ
|
Kam se zapojuje ta tuningová dioda?
_________________ "Šlápněte na to trochu, ať nemusím brzdit!"
|
27.9.06, 21:35 |
|
|
jk
Příspěvky: 34
|
Nepér píše: Kam se zapojuje ta tuningová dioda?
Do serie s pomocným vinutím alternátoru. Regulátor dostává zhruba o 0,5-0,7V nižší napětí než baterka a reguluje tak na baterce o toto napětí víc.
|
28.9.06, 14:12 |
|
|
Martin
Příspěvky: 3694 Bydliště: Vysočina
|
Ale co vím, tak regulátor porovnává napětí na výstupu alternátoru (na baterce) s referencí, takže by dioda v pomocném napětí neměla mít na napětí žádný vliv?
_________________ ŠKODA 125L LPG, r.v. 1988 béžová
ŠKODA 125L LPG, r.v. 198? červená
|
28.9.06, 16:39 |
|
|
jk
Příspěvky: 34
|
Martin píše: Ale co vím, tak regulátor porovnává napětí na výstupu alternátoru (na baterce) s referencí, takže by dioda v pomocném napětí neměla mít na napětí žádný vliv?
Regulátor vychází z předpokladu, že se napětí na výstupu pomocného usměrňovače jen minimálně liší od hlavního vinutí (Rozdíl menší než 1V, spíš, do 0,5V), větší rozdíl napětí znamená že je někde chyba. Kdyby reguloval podle napětí baterky, tak z ní musí pořád (tedy i při vypnutém motoru) odebírat proud a to by se asi nikomu moc nelíbilo. Prostě to tak páni konstruktéři vymysleli. Kontrolka dobíjení je zapojena právě mezi napětí baterky (po zapnutí zapalování) a výstup tohoto pomocného usměrňovače. To že zhasne znamená, že je tam jen malej rozdíl napětí blízký 0V.
|
28.9.06, 18:03 |
|
|
Nepér
Příspěvky: 7662 Bydliště: Praha východ
|
Takže někam na ten modrej drátek (rozdvojuje se a vede ke kontrolce), co vede z alternátoru do regulátoru jo?
_________________ "Šlápněte na to trochu, ať nemusím brzdit!"
|
28.9.06, 18:57 |
|
|
jk
Příspěvky: 34
|
Nepér píše: Takže někam na ten modrej drátek (rozdvojuje se a vede ke kontrolce), co vede z alternátoru do regulátoru jo?
Nemám sice favorita, ale měl by to být drát co vede z pomocného usměrňovače na kontrolku a regulátor (to podle tvého popisu sedí) a rozpojil bych ten drát co vede přímo do regulátoru, aby neměla žárovka tendenci ke žhnutí (napětí na diodě navíc). Kontrolka tedy zůstává mezi baterkou a pomocným usměrňovačem. A mezi pomocný usměrňovač a regulátor přijde dioda. Pozor na přepólování diody. Pomůcka: pokud je dioda přepólovaná, nesvítí kontrolka po zapnutí klíče. Diodu bych dal alespoň 3A. Jarda
|
28.9.06, 20:24 |
|
|
Reklama
|
Reklama
|
|
|
|
|
Kdo je online |
Uživatelé procházející toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 6 návštevníků |
|
Nemůžete zakládat nová témata v tomto fóru Nemůžete odpovídat v tomto fóru Nemůžete upravovat své příspěvky v tomto fóru Nemůžete mazat své příspěvky v tomto fóru
|
|