Autor |
Zpráva |
fatal
rejpal
Příspěvky: 18265
|
Nou.
Je to s tebou těžké, na první stránce jsem se tě ptal na dorazy klapek, odpověděls, že jsou OK. Teď do toho dlubeš.
Pokud jsou dorazové šrouby opotřebované a klapky úplně zavřené, tak holt někdo zapoměl občas seřídit dorazy. Dorazy se nenastavují jen tak, aby to zrovna teď nějak jelo, ale dle měřících přístrojů a pokud nejsou, tak doporučuju mou metodu, někomu jsem postup psal a zatím si nestěžoval, tak snad mu to pomohlo. Nový karbec kvůli opotřebovaným šroubům není nutný, stejně tak dorazy či šrouby, to by fakt musely být opotřebované na šrot.
Seřízení dorazů má velký vliv na chování motoru a nastavení volnoběhu. Sám jsem je nastavoval mnohokrát, když jsem přidal více, nešel rozumně nastavit volnoběh a po přidání plynu to taky nebylo to pravé ořechové. Je třeba si uvědomit, že tím otvíráš klapku, a jelikož se nebavíme o LEKRu, hýbeš s poměrem vzduchu (směsi) jenž proudí kolem klapky versus vzduch (směs) jenž proudí přes volnoběžný systém. Navíc když hýbeš s dorazem 1. stupně, měníš poměry v přechodovém režimu, u klapky 2. stupně už to tolik nevadí, tam jsou přechodové kanály jinak a hlavní část směsi v okamžiku otvírání připravuje 1. komora, ale i tak nastavení karbu rozhasíš.
Takže abych to nějak shrnul, pokud otočíš šroubem dorazu jen z toho důvodu, že ti to neběží jak má a přečetl sis jednu větu v knize, tak se na mě nezlob, ale opravdu nemám pocit, že bys věděl co děláš.
|
25.6.08, 11:29 |
|
|
Reklama
|
Reklama
|
|
|
|
Martin 007
Dezertér
Příspěvky: 12399 Bydliště: Pardubice - jihozápadní okolí
|
fatal píše: Nou. Je to s tebou těžké, na první stránce jsem se tě ptal na dorazy klapek, odpověděls, že jsou OK. Teď do toho dlubeš. Pokud jsou dorazové šrouby opotřebované a klapky úplně zavřené, tak holt někdo zapoměl občas seřídit dorazy. Dorazy se nenastavují jen tak, aby to zrovna teď nějak jelo, ale dle měřících přístrojů a pokud nejsou, tak doporučuju mou metodu, někomu jsem postup psal a zatím si nestěžoval, tak snad mu to pomohlo. Nový karbec kvůli opotřebovaným šroubům není nutný, stejně tak dorazy či šrouby, to by fakt musely být opotřebované na šrot. Seřízení dorazů má velký vliv na chování motoru a nastavení volnoběhu. Sám jsem je nastavoval mnohokrát, když jsem přidal více, nešel rozumně nastavit volnoběh a po přidání plynu to taky nebylo to pravé ořechové. Je třeba si uvědomit, že tím otvíráš klapku, a jelikož se nebavíme o LEKRu, hýbeš s poměrem vzduchu (směsi) jenž proudí kolem klapky versus vzduch (směs) jenž proudí přes volnoběžný systém. Navíc když hýbeš s dorazem 1. stupně, měníš poměry v přechodovém režimu, u klapky 2. stupně už to tolik nevadí, tam jsou přechodové kanály jinak a hlavní část směsi v okamžiku otvírání připravuje 1. komora, ale i tak nastavení karbu rozhasíš. Takže abych to nějak shrnul, pokud otočíš šroubem dorazu jen z toho důvodu, že ti to neběží jak má a přečetl sis jednu větu v knize, tak se na mě nezlob, ale opravdu nemám pocit, že bys věděl co děláš.
Psal že sou OK páč se s nima nehýbalo a jelo to...hodinky na nastavení nemám...a motor jinak běží parádně...
Ale tvůj systém nastavení si rád poslechnu... Třeba to pak bude ještě lepší...
_________________ Škoda 130 RAPID 1987 - 743.136 "Kdo nemá Rapida jistě život proklíná." UNDER RECONSTRUCTION BMW E46 330xi Touring 2001 - Objem ničím nenahradíš. Zakládající člen Coupé clubu TW Škoda 743 Forever Team Člen klubu ostrých motorů TW
|
25.6.08, 11:56 |
|
|
Martin 007
Dezertér
Příspěvky: 12399 Bydliště: Pardubice - jihozápadní okolí
|
_________________ Škoda 130 RAPID 1987 - 743.136 "Kdo nemá Rapida jistě život proklíná." UNDER RECONSTRUCTION BMW E46 330xi Touring 2001 - Objem ničím nenahradíš. Zakládající člen Coupé clubu TW Škoda 743 Forever Team Člen klubu ostrých motorů TW
|
25.6.08, 12:14 |
|
|
fatal
rejpal
Příspěvky: 18265
|
Někde jsem to tu už psal, zkus to najít...
|
25.6.08, 12:29 |
|
|
Martin 007
Dezertér
Příspěvky: 12399 Bydliště: Pardubice - jihozápadní okolí
|
fatal píše: Někde jsem to tu už psal, zkus to najít...
Ale to já neumím...já nevim co dělám...
_________________ Škoda 130 RAPID 1987 - 743.136 "Kdo nemá Rapida jistě život proklíná." UNDER RECONSTRUCTION BMW E46 330xi Touring 2001 - Objem ničím nenahradíš. Zakládající člen Coupé clubu TW Škoda 743 Forever Team Člen klubu ostrých motorů TW
|
25.6.08, 12:48 |
|
|
fatal
rejpal
Příspěvky: 18265
|
To je sice pravda, ale zkus to. Do gůglu zadej "site:skoda.panda.cz hledaná slova", třeba to najdeš... No a pokud ne, tak to teda napíšu znova.
|
25.6.08, 12:57 |
|
|
Martin 007
Dezertér
Příspěvky: 12399 Bydliště: Pardubice - jihozápadní okolí
|
_________________ Škoda 130 RAPID 1987 - 743.136 "Kdo nemá Rapida jistě život proklíná." UNDER RECONSTRUCTION BMW E46 330xi Touring 2001 - Objem ničím nenahradíš. Zakládající člen Coupé clubu TW Škoda 743 Forever Team Člen klubu ostrých motorů TW
|
25.6.08, 13:05 |
|
|
fatal
rejpal
Příspěvky: 18265
|
Já taky ne. Docela mě to štve, jsem líný psát to znova... Takže stručně, cílem nastavení je dostat dorazy do takové polohy, aby byly klapky karbu co nejvíce uzavřené, ale aby se zároveň neopíraly o stěny karbu. Dělám to tak, že sundám karb z motoru, strčím šroubovák do šroubku dorazu, pomalu s ním otáčím a zároveň prstem otevírám a rychle zavírám klapku (ne vnitřkem, ale tak jak to dělá lanko resp. mechanismus u druhé komory). Při zavření klapky je slyšet zvuk, buď takový dutý když se opře klapka o karb nebo ostré cvaknutí o šroub dorazu. Nastavím to co nejblíže k tomu tupému zvuku, ale aby byl slyšet jen ten ostrý zvuk dorazu. Tak to provedu pro obě klapky a zkontroluji opticky (vrch karbu proti světlu a koukám na spodek klapky, mělo by to kolem klapky prosvítat, ale jen minimálně).
Pokud ten postup použiješ, určitě se pak ozvi jak to šlape.
|
25.6.08, 17:01 |
|
|
Martin 007
Dezertér
Příspěvky: 12399 Bydliště: Pardubice - jihozápadní okolí
|
Si myslim že to šlapat nebude...ted sou asi dost zvedlé ( nebo taky ne ) a dokud se nepřijde na to co s tim je tak potřebuju jezdit...
_________________ Škoda 130 RAPID 1987 - 743.136 "Kdo nemá Rapida jistě život proklíná." UNDER RECONSTRUCTION BMW E46 330xi Touring 2001 - Objem ničím nenahradíš. Zakládající člen Coupé clubu TW Škoda 743 Forever Team Člen klubu ostrých motorů TW
|
25.6.08, 17:12 |
|
|
Reklama
|
Reklama
|
|
|
|
|
Kdo je online |
Uživatelé procházející toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 39 návštevníků |
|
Nemůžete zakládat nová témata v tomto fóru Nemůžete odpovídat v tomto fóru Nemůžete upravovat své příspěvky v tomto fóru Nemůžete mazat své příspěvky v tomto fóru
|
|