Re: Odlehčení BBM setrváku
Zdravim vás pánové.. Musím říct, že jste mě docela pobavili rozvinutou diskuzí o setrvačníku a to jsem četl pouze polovinu příspěvků.
Nejvíce mě baví názor, že setrvačník po odlehčení "sníží schopnost automobilu vyjet kopec".
Setrvačník je k motoru nutně přišroubován proto, aby opravdu od slova setrvávat došlo k zachování točivého pohybu klikové hřídele a tím k opakovanému sání, stlačování a vyfukování. Pokud nedojde k přehnanému odlehčení (motor by nebyl schopen volnoběžných otáček) tak se vnízkých otáčkách bude motor chovat nestabylně ( ano setrvačník nedodává optimální energii k přetočení), ale to se vše napraví vytočením motoru do vyšších otáček (jak jste se všichni zhodli).
Setrvačník je potřeba - při volnaběžném chodu motoru a při přeřazování.
Při trvalé jízdě na zvolený převodový stupeň např. 5tý je setrvačník jen další zátěží, která nám pouze zvyšuje spotřebu (hmotnost kterou sesebou táhnem). Proto nedojde a ani nemůže dojít knějaké nouzi nedostatku sešlápnutého plynu v kopci ba naopak. Tím, že náš milovaný motor dodá svou silou kinetiku vozu tak na oplátku otáčení kol ( somozdřejmě se zařazeným převodovým stupněm a s nevymáčklou spojkou) dodá potřebnou energiji k dotočení motoru pro opakování cyklu.