|
Stránka 1 z 1
|
[ Příspěvků: 11 ] |
|
Škoda 130 – mlácení v motoru
Autor |
Zpráva |
bosator
Příspěvky: 317 Bydliště: Čáslav
|
Škoda 130 – mlácení v motoru
Zdravím vás. U mojí Š130 začalo něco mlátit v motoru. Když se rozjíždím, nebo v nižší otáčkách je slyšet (i z kabiny) klepaní, jako kdyby např. někdo mlátil do bloku kladivem. Ventily, nebo špatným předstihem to 100% není. Tipuji to buď na vymlácený pístní čep, nebo problém na klice. Záhadou je mi jen to, že to začalo klepat z ničeho nic, bez předchozích příznaků. Motor má najeto cca 34000 po kvalitní GO, olej pravidelně měněn a až do té doby byl motor ve výborné kondici. S tímto mlácením jsem najel cca 600 km a dá se říct, že auto jede furt dobře, ale mlátí to postupně víc a víc. Potřeboval bych motor určitě zase dát do cajku, aby mi alespoň cca 20000 vydržel, mám novou STK a repasované LPG. Tlaky na všech válcích 13,5. Podřaďte, co udělat proto, aby motor vydržel alespoň těch 20000 a co si o tom mlácení myslíte. Předem díky za rady a nápady.
|
13.7.08, 22:33 |
|
|
Reklama
|
Reklama
|
|
|
|
Matthes
Hliník navždy.
Příspěvky: 17651 Bydliště: Praha západ
|
Jestli je to pistni cep, tak s tim jezdim uz dlouho, otazka je, jak moc to mlati a jak moc se to zhorsoje ... Rekl bych, ze pokud by to bylo na klice, tak by poblikavalo mazani na volnobeh. Tezko rict bez demontaze.
_________________ Zbrane zabijeji!
Liga za čisté silnice: pumpičkářům pumpičkou přes koule.
|
13.7.08, 22:39 |
|
|
fatal
rejpal
Příspěvky: 18265
|
Mi to na stodvacítce mlátí furt stejně (na volnoběhu jak diesel), je divné že se to rychle zhoršuje. Ale jak čtu tvé příznaky, vypadá to na něco jiného, u mě to v tahu (při rozjíždění) ztichne a naopak nejsilněji to mlátí při brzdění motorem. Pro jistotu bych shodil vanu a zkontroloval klikovku atd.
|
14.7.08, 04:55 |
|
|
ondra120
Metal (urg)
Příspěvky: 3730 Bydliště: Vsetín
|
tak jestli je ten motor po GO, tak bych to moc rychle rozdělal...je škoda kvůli tomu poškodit píst s vložkou...Protože totok bude asi opravdu pístní čep.
Jo a máš dobře utažený a zajištěný setrvák...už sem tu taky něco takového četl co bylo příčinou klepání a mlácení.
O tom zhoršování je to pravda. Jde to velmi rychle,zažil jsem to na bratrancově 105...motor tak 120 tisíc,bylo s ním dost krutě zacházeno,bez nějaké valné údržby...od chvíle co to začlo být zjevně volné na klice se ujely ty 2000 km,to už mlácení bylo šílené,nemazalo to ani tak odhedem na 2000 otáček... Prostě šlo to dost rychle do pr***
_________________ Škoda Fabia 1.9 SDI - přesunovadlo Jawa 350 OHC ´19 - pro jizdy s čistýma rukama ČZ 175/477 ´72 - veterán
Škoda 742 Forever Team
|
14.7.08, 10:14 |
|
|
bosator
Příspěvky: 317 Bydliště: Čáslav
|
Během tohohle týdne to zkusím rozdělat na autě. Zkouknu kliku, je možné jestli se neucpal některý olejový kanál. Ikdyž při GO byl blok včetně kanálů dost dobře vyčištěn. Pokud bude přicpaný olejový kanál, máte někdo nějaký fígl, jak ho nejsnáz vyčistit, kompresor nemám. Ale kontrolka mazání se zdá dobře funkční a maže to i při cca. velmi nízkých otáčkách.
Pokud to bude čepem, nevíte někdo s jistotou, zda by šel píst i s ojnicí na 130 vyndat spodem a pak zpětně nasadit s kroužky?? Nechci rozebírat i celý vršek. Kdyby to bylo volným setrvákem, tak myslím, že by na to mlácení měla nějaký vliv zmáčknutá spojka a to nemá.
|
14.7.08, 11:28 |
|
|
Matthes
Hliník navždy.
Příspěvky: 17651 Bydliště: Praha západ
|
Spodem pist nevyndas. Olejovy kanal kompresorem nebo dratkem
_________________ Zbrane zabijeji!
Liga za čisté silnice: pumpičkářům pumpičkou přes koule.
|
14.7.08, 11:35 |
|
|
Jarda S.
Dřevák na focení, neumí ostřit
Příspěvky: 27227 Bydliště: Netolice největší prdel v republice
|
mezi motorem a převodovkou máš plech ři šestky šroubky a si u setrváku
_________________ Nissan Navara D40 Passat 96kw Felda 1.3BMM combi LPG ve stavu klinické smrti čeká na konec
|
14.7.08, 11:44 |
|
|
Peter50kw
Příspěvky: 1467 Bydliště: Košice
|
Nez to zacnes rozoberat, skus ce nemas problem uplne niekde inde - napriklad alternator. rozsypana spojka, problem v prevodovke, uvolneny uchyt motora? 600 km a este bezi, to vyzera zavlastne. Ak by to bolo v motore, uz davno by bol zadrety. Klukovka je prilis citliva na take veci, tipujem skor piestny cap, piest alebo nejaky problem s rozvodmi.
Piest spodom nevyberies nijak kym je tam klukovka. Ak si chces pozriet piesty a ojnicne oka, musi ist hlava dole.
|
14.7.08, 12:39 |
|
|
patrik-hp
Příspěvky: 3257 Bydliště: Brandýs nad Labem
|
Re: Škoda 130 – mlácení v motoru
bosator píše: Zdravím vás. U mojí Š130 začalo něco mlátit v motoru. Když se rozjíždím, nebo v nižší otáčkách je slyšet (i z kabiny) klepaní, jako kdyby např. někdo mlátil do bloku kladivem. Ventily, nebo špatným předstihem to 100% není. Tipuji to buď na vymlácený pístní čep, nebo problém na klice. Záhadou je mi jen to, že to začalo klepat z ničeho nic, bez předchozích příznaků. Motor má najeto cca 34000 po kvalitní GO, olej pravidelně měněn a až do té doby byl motor ve výborné kondici. S tímto mlácením jsem najel cca 600 km a dá se říct, že auto jede furt dobře, ale mlátí to postupně víc a víc. Potřeboval bych motor určitě zase dát do cajku, aby mi alespoň cca 20000 vydržel, mám novou STK a repasované LPG. Tlaky na všech válcích 13,5. Podřaďte, co udělat proto, aby motor vydržel alespoň těch 20000 a co si o tom mlácení myslíte. Předem díky za rady a nápady.
Pokud něco mlátí v motoru po kvalitní GO,bude to nejspíš únavou materiálu Pokud to byla ale jen GO,je na místě se do kouknout....Protože po GO by nic jako kladivo do bloku klepat nemělo ani po 50.000.Buď se vykutálelo pouzdro oka ojnice,nebo něco ruplo a teďka tě to zbytečně znervózňuje
..Ale né...vážně...Pokud to nenajdeš dole,musíš hledat nahoře...Pokud rozebereš pouze spodek a necháš vršek,není to zbytečná práce???To se musíš už rozhodnout...za další jestli to podtáčíš,poškozuješ si to sám a u čepů to trpí maximálně...Někdy rupla i ojnice těsně pod čepem,v lepším případě je to pouze pouzdro...Ale dokud to nezjistíš,těžko to opravovat
|
14.7.08, 14:42 |
|
|
bosator
Příspěvky: 317 Bydliště: Čáslav
|
Re: Škoda 130 – mlácení v motoru
Tak už jsem na to přišel. Rozdělal jsem motor na klice, byl ucpaný kanál ke střednímu uložení kliky. Poškodily se ojniční šály na 2 a 3 válci, klika byla OK. Nejhůře dopadlo střední uložení, šály byly dost vydřené, klika mírně projetá od mazacího žlábku. Dal jsem nové šály na ojnice i na uložení, profoukal kanál, snad už to maže dobře. Tak už to nemlátí, motor se zdá, že běží taky dobře. Jen doufám, že ještě pár tisíc km vydrží. A to jsem si myslel, že po takové GO mám motor min. na 100 000 km
|
26.7.08, 13:13 |
|
|
Matthes
Hliník navždy.
Příspěvky: 17651 Bydliště: Praha západ
|
Tak asi nekde po GO zustan spinavy mazaci kanal a ucpalo se to
_________________ Zbrane zabijeji!
Liga za čisté silnice: pumpičkářům pumpičkou přes koule.
|
26.7.08, 15:21 |
|
|
Reklama
|
Reklama
|
|
|
|
|
|
Stránka 1 z 1
|
[ Příspěvků: 11 ] |
|
Kdo je online |
Uživatelé procházející toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 49 návštevníků |
|
Nemůžete zakládat nová témata v tomto fóru Nemůžete odpovídat v tomto fóru Nemůžete upravovat své příspěvky v tomto fóru Nemůžete mazat své příspěvky v tomto fóru
|
|