Vyhledat témata bez odpovědí | Zobrazit aktivní témata Právě je 23.11.24, 07:52



Odpovědět na téma  [ Příspěvků: 35 ]  Přejít na stránku 1, 2, 3  Další
 rozdiel starý typ spojky a nový (Š742) 
Autor Zpráva
Uživatelský avatar

Příspěvky: 9235
Bydliště: Partizánske
Příspěvek rozdiel starý typ spojky a nový (Š742)
Otázka: čo všetko je rozdielne pri použití spojky 190 mm (s centrálnou pužinou) namiesto 180 mm (s tromi pružinami? (resp. čo treba vymeniť)

Iste zotrvačník, prítlačák, lamela, ložisko...ešte niečo?

_________________
Kilecko Zmenilo majiteľa...
Embucha = moja 125ka znova žije
Hybridka = R.I.P. :-(
Megane 1,9D
AR 156 1,9 JTD; AR 159 SW 1,9 JTD; AR 146 1,6 Twin Spark 88kW, ´97


5.10.06, 20:30
Profil
Pspvek Reklama

   
Hliník navždy.
Uživatelský avatar

Příspěvky: 17651
Bydliště: Praha západ
Příspěvek 
Snad je to vsechno, napada me jestli se nemusi upravit delka ty tycky ktera stoucha do ty packy s loziskem (to sou vyjadrovaci schopnosti :roll: )
Ale nevim, mozna si to pletu s koksem, hlavne i kdyby se musela upravit tak by to bylo mozny i po vymene spojky takze to ted neni nutny resit :)

Pardon jesi kecam ptakoviny, mam zafixovano ze kdyz se "neco" meni, musi se menit i ta tycka ...

_________________
Zbrane zabijeji!

Liga za čisté silnice: pumpičkářům pumpičkou přes koule.


5.10.06, 21:00
Profil ICQ Zobrazit autorovy stránky
Uživatelský avatar

Příspěvky: 4747
Bydliště: Černíky
Příspěvek 
Matthes píše:
Snad je to vsechno, napada me jestli se nemusi upravit delka ty tycky ktera stoucha do ty packy s loziskem (to sou vyjadrovaci schopnosti :roll: )
Ale nevim, mozna si to pletu s koksem, hlavne i kdyby se musela upravit tak by to bylo mozny i po vymene spojky takze to ted neni nutny resit :)

Pardon jesi kecam ptakoviny, mam zafixovano ze kdyz se "neco" meni, musi se menit i ta tycka ...


Máš pravdu, ta vypínací tyčka byla delší, nebo kratší, teď nevim, ale to poznáš a kdyby ta původní byla moc krátká, dá se vyrobit uříznutím a zabroušením hlavy šroubu M8 správné délky :wink:
Jinak není už nic víc potřeba měnit...

_________________
Å 130 L 86 - cestovní limuzína
Levandulka 1000 MBG De Luxe 67 - v renovaci
Felda Combi GLXi - 1,3 MPi 97 - k užitku tátovi
130LPG 130L 86 - denní vůz
1000MB MB 69, 1.8.68
Ať mi nikdo neříká, že něco nejde... ;)
Škoda 742 Forever Team


6.10.06, 09:13
Profil ICQ
Uživatelský avatar

Příspěvky: 9235
Bydliště: Partizánske
Příspěvek 
Bohužiaľ, je treba ešte niečo meniť - som to zistil, až ke´d to mám kompletne zmontované - a síce tú vypínaciu páku, na ktorej je uchytené ložisko...škoda, že mi to nikto predtým nevedel poradiť (nemyslím tu na Techwebe - tu som sa pýtal už až neskoro).

Takže teraz motor von a vymeniť ...scheisse Arbeit! Ono totiž teraz mi to funguje tak, že ložisko už nemá takmer žiadnu vôľu, ale spojka zabré hneď pri spodku = cítim jemne aj zuby pri radení...ale inak sa to nedá nastaviť...ké´d našlapem na pedál, tak spojka zaberá vyššie...nie je to vzduch, na 100% nie...je to iná páka...

_________________
Kilecko Zmenilo majiteľa...
Embucha = moja 125ka znova žije
Hybridka = R.I.P. :-(
Megane 1,9D
AR 156 1,9 JTD; AR 159 SW 1,9 JTD; AR 146 1,6 Twin Spark 88kW, ´97


7.10.06, 13:13
Profil
Hliník navždy.
Uživatelský avatar

Příspěvky: 17651
Bydliště: Praha západ
Příspěvek 
:( hmmmmmmmm, to sem necekal ze je ta packa jina

_________________
Zbrane zabijeji!

Liga za čisté silnice: pumpičkářům pumpičkou přes koule.


7.10.06, 13:17
Profil ICQ Zobrazit autorovy stránky
Uživatelský avatar

Příspěvky: 51
Bydliště: Praha
Příspěvek 
ferrari píše:
Bohužiaľ, je treba ešte niečo meniť - som to zistil, až ke´d to mám kompletne zmontované - a síce tú vypínaciu páku, na ktorej je uchytené ložisko...škoda, že mi to nikto predtým nevedel poradiť (nemyslím tu na Techwebe - tu som sa pýtal už až neskoro).

Takže teraz motor von a vymeniť ...scheisse Arbeit! Ono totiž teraz mi to funguje tak, že ložisko už nemá takmer žiadnu vôľu, ale spojka zabré hneď pri spodku = cítim jemne aj zuby pri radení...ale inak sa to nedá nastaviť...ké´d našlapem na pedál, tak spojka zaberá vyššie...nie je to vzduch, na 100% nie...je to iná páka...
To je divný, já jsem dával před měsícem do vozu Škoda 100L motor 130 a byla tam origo převodovka s difem 4.44 a spojka 180 se třemi páčkami. Na motoru byla 190 s talířovou pružinou. Tak jsem koupil jenom ložisko na talířovku a vyměnil a všechno to maká v pohodě. Už jsem na tom najel 500 km a je to v pohodě.


8.10.06, 12:30
Profil

Příspěvky: 1331
Bydliště: královehradecký kraj
Příspěvek 
páka a tyčka se mění pouze na jiné ložisko, v plastovém obalu, valeo , plc 04-24,
jináč stačí vyměnit ložisko PLC 04-23 myslím :roll:

_________________
š 105 s, 50kw, LPG r.v. 5 - 85


8.10.06, 15:19
Profil
Uživatelský avatar

Příspěvky: 9235
Bydliště: Partizánske
Příspěvek 
Pšenda píše:
ferrari píše:
Bohužiaľ, je treba ešte niečo meniť - som to zistil, až ke´d to mám kompletne zmontované - a síce tú vypínaciu páku, na ktorej je uchytené ložisko...škoda, že mi to nikto predtým nevedel poradiť (nemyslím tu na Techwebe - tu som sa pýtal už až neskoro).

Takže teraz motor von a vymeniť ...scheisse Arbeit! Ono totiž teraz mi to funguje tak, že ložisko už nemá takmer žiadnu vôľu, ale spojka zabré hneď pri spodku = cítim jemne aj zuby pri radení...ale inak sa to nedá nastaviť...ké´d našlapem na pedál, tak spojka zaberá vyššie...nie je to vzduch, na 100% nie...je to iná páka...
To je divný, já jsem dával před měsícem do vozu Škoda 100L motor 130 a byla tam origo převodovka s difem 4.44 a spojka 180 se třemi páčkami. Na motoru byla 190 s talířovou pružinou. Tak jsem koupil jenom ložisko na talířovku a vyměnil a všechno to maká v pohodě. Už jsem na tom najel 500 km a je to v pohodě.


No, neviem ako to máš ty, ale ja tam mám iste problém. ono som mal tento istý problém, keď som kedysi do tejto otcovej šáde dal motor 120 s 190kou spojkou (prestým tam bola 180 tka s 3 pružinami). Spojka mi stále zaberala dole(tá 180 fungovala OK) - a to som mal vypínaciu tyčku nastavenú tak, že medzi ložiskom a tanierovou pružinou bola prakticky 0 ová vôľa. Keď som našlapal, zaberala úplne hore - stále to vyzeralo na vzduch v systéme. Tak som vymenil predný valček, zadný valček a nakoniec aj potrubie - stále to isté. Bol som už zúfalý, trpela tým prevodovka. Pýtal som sa všetkých odborníkov, kt. som poznal - odpoveď - nemožné...tak auto trpelo. potom som menil lamelu, a keďže som mal unavený prítlačák, prehodil som celú spojku za 180 tku...a čuduj sa svete, problém zrazu zmizol. Spojka sa dala nastaviť, zaberala v pohode. Teraz som dával Favo motor, spojku som dal novú (prítlačák+lamela+ložisko), vymenil som aj vypínaciu tyčku (tá čo ide zo zadného valčeka) a...zasa berie pri spodku aj pri nulovej vôli ložiska...

Tak som veľmi podrobne začal študovať literatúru (ale už neskoro...len som si predtým nechcel pripustiť, žeby mohla byť tá páka iná...pár ludí som sa spýtal, podľa nich by mala byť rovnaká) a ajhľa:

Obrázek

Tak neviem, ozaj ti tá spojka v tom kilečku funguje bez problémov (inak 4,44 s motorom 130...to musí ísť na 4 ke ako automat...kopec-nekope...super by tam bola ostrá vačka...lebo sa aj tak väčšinou hýbeš vo vysokých otáčkach...)? Potom čo to tam ja mám za divočinu? Ale ja som si teraz už 100pro istý, že to musí robiť tá páka...jednoducho asi stará spojka potrebuje inú dráhu na vypnutie ako nový typ...

_________________
Kilecko Zmenilo majiteľa...
Embucha = moja 125ka znova žije
Hybridka = R.I.P. :-(
Megane 1,9D
AR 156 1,9 JTD; AR 159 SW 1,9 JTD; AR 146 1,6 Twin Spark 88kW, ´97


8.10.06, 16:19
Profil

Příspěvky: 1331
Bydliště: královehradecký kraj
Příspěvek 
ale šak ty tam tu páku nutně nepotřebuješ, pouze jak jsem psal výše, a tato se velmi špatně na 130 shání
jináč na 190 spojku, ti stačí ložiko viz výše, páka je stejná, tyčka též

_________________
š 105 s, 50kw, LPG r.v. 5 - 85


9.10.06, 07:09
Profil
Uživatelský avatar

Příspěvky: 4747
Bydliště: Černíky
Příspěvek 
Páku měnit nemusíš, ale jsou tři typy ložisek - a dva typy pák.
Provedení s vinutými pružinami má jiné ložisko, než spojka s talířovou pružinou (liší se dosedací plochou na přítlačák), ale páka je stejná.
Pak je ještě jeden typ ložiska (v plastu), které má i jinou páku (jiné uchycení). Toto se montovalo jen do Rapidů a stotřicítek...

Jinak jsem měnil mezi sebou všechny tři typy a jediný problém byl s délkou té tyčky... :?

_________________
Å 130 L 86 - cestovní limuzína
Levandulka 1000 MBG De Luxe 67 - v renovaci
Felda Combi GLXi - 1,3 MPi 97 - k užitku tátovi
130LPG 130L 86 - denní vůz
1000MB MB 69, 1.8.68
Ať mi nikdo neříká, že něco nejde... ;)
Škoda 742 Forever Team


9.10.06, 09:09
Profil ICQ

Příspěvky: 45
Bydliště: Jablonec n.N.
Příspěvek 
já mám zkušenost s montáží motoru s talířovou pruřinou na starou převodovku bez jakýkoliv výměny ložiska a páky a všecko fungovalo naprosto báječně

_________________
Škoda 130L 1987, Wartburg 311 1963, Favorit 136L 1990, VAZ Žiguli 2103 1975


9.10.06, 14:26
Profil
Uživatelský avatar

Příspěvky: 4747
Bydliště: Černíky
Příspěvek 
ladis.jawa píše:
já mám zkušenost s montáží motoru s talířovou pruřinou na starou převodovku bez jakýkoliv výměny ložiska a páky a všecko fungovalo naprosto báječně


Ložisko se musí měnit kvůli dosedací ploše talíře přítlačáku - staré ložisko (pro přítlačák s vinutými pružinami) mělo dosedací plochu rovnou a nové ložisko (pro talířovou pružinu) má takový vystouplý prstenec, kterým se opírá o přítlačák... (ale taky jsem asi rok jezdil s plochým ložiskem na talířovém přítlačáku a přežil to) :lol:

_________________
Å 130 L 86 - cestovní limuzína
Levandulka 1000 MBG De Luxe 67 - v renovaci
Felda Combi GLXi - 1,3 MPi 97 - k užitku tátovi
130LPG 130L 86 - denní vůz
1000MB MB 69, 1.8.68
Ať mi nikdo neříká, že něco nejde... ;)
Škoda 742 Forever Team


9.10.06, 14:41
Profil ICQ

Příspěvky: 1331
Bydliště: královehradecký kraj
Příspěvek 
ložisko plc 23 - 4, ploché, je na třípackovou spojku, vinuté pružiny180
ložisko plc 23 - 5, vypouklé na membránovou pružinu 180, 190
u těchto se nemusí měnit, vypínací páka, ani tyčka
ložisko plc 04 - 24 valeo v plastovém obale, se montovlo od roku 88, myslím,
u něj je nutné měnit vypínací paku a tyčku, páka je širší zhruba o 1 cm, tyčka zhruba též
akorát se velmi těžko shání :roll:

_________________
š 105 s, 50kw, LPG r.v. 5 - 85


10.10.06, 10:27
Profil
Uživatelský avatar

Příspěvky: 9235
Bydliště: Partizánske
Příspěvek 
Ako som písal vyššie, vymenil som ložisko (samozrejme príslušný typ), lamelu, prítlačák. Ale spojka funguje ako opisujem hore. Tak mi aspoň poraďte, čím to môže byť. Všetci ste tu napísali, že tú páku nemusím meniť, tak čo mám preboha urobiť, aby som si neodrovnal prevodovku. Ozaj to bez problémov fungovalo s 180 tkou spojkou...

_________________
Kilecko Zmenilo majiteľa...
Embucha = moja 125ka znova žije
Hybridka = R.I.P. :-(
Megane 1,9D
AR 156 1,9 JTD; AR 159 SW 1,9 JTD; AR 146 1,6 Twin Spark 88kW, ´97


11.10.06, 17:07
Profil
Uživatelský avatar

Příspěvky: 4747
Bydliště: Černíky
Příspěvek 
To jsou ta Tvá AKTA X, popřípadě originalita vozů typu 742.*** :lol:
Ale fakt nevim :oops:

_________________
Å 130 L 86 - cestovní limuzína
Levandulka 1000 MBG De Luxe 67 - v renovaci
Felda Combi GLXi - 1,3 MPi 97 - k užitku tátovi
130LPG 130L 86 - denní vůz
1000MB MB 69, 1.8.68
Ať mi nikdo neříká, že něco nejde... ;)
Škoda 742 Forever Team


11.10.06, 17:18
Profil ICQ
Pspvek Reklama

   
Zobrazit příspěvky za předchozí:  Seřadit podle  
Odpovědět na téma   [ Příspěvků: 35 ]  Přejít na stránku 1, 2, 3  Další

Kdo je online

Uživatelé procházející toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 35 návštevníků


Nemůžete zakládat nová témata v tomto fóru
Nemůžete odpovídat v tomto fóru
Nemůžete upravovat své příspěvky v tomto fóru
Nemůžete mazat své příspěvky v tomto fóru

Hledat:
Přejít na:  
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group.
Designed by STSoftware for PTF.
Český překlad – phpBB.cz