rozdiel starý typ spojky a nový (Š742)
Autor |
Zpráva |
ferrari
Příspěvky: 9235 Bydliště: Partizánske
|
rozdiel starý typ spojky a nový (Š742)
Otázka: čo všetko je rozdielne pri použití spojky 190 mm (s centrálnou pužinou) namiesto 180 mm (s tromi pružinami? (resp. čo treba vymeniť)
Iste zotrvačník, prítlačák, lamela, ložisko...ešte niečo?
_________________ Kilecko Zmenilo majiteľa... Embucha = moja 125ka znova žije Hybridka = R.I.P. Megane 1,9D AR 156 1,9 JTD; AR 159 SW 1,9 JTD; AR 146 1,6 Twin Spark 88kW, ´97
|
5.10.06, 20:30 |
|
|
Reklama
|
Reklama
|
|
|
|
Matthes
Hliník navždy.
Příspěvky: 17651 Bydliště: Praha západ
|
Snad je to vsechno, napada me jestli se nemusi upravit delka ty tycky ktera stoucha do ty packy s loziskem (to sou vyjadrovaci schopnosti )
Ale nevim, mozna si to pletu s koksem, hlavne i kdyby se musela upravit tak by to bylo mozny i po vymene spojky takze to ted neni nutny resit
Pardon jesi kecam ptakoviny, mam zafixovano ze kdyz se "neco" meni, musi se menit i ta tycka ...
_________________ Zbrane zabijeji!
Liga za čisté silnice: pumpičkářům pumpičkou přes koule.
|
5.10.06, 21:00 |
|
|
Bukaj
Příspěvky: 4747 Bydliště: Černíky
|
Matthes píše: Snad je to vsechno, napada me jestli se nemusi upravit delka ty tycky ktera stoucha do ty packy s loziskem (to sou vyjadrovaci schopnosti ) Ale nevim, mozna si to pletu s koksem, hlavne i kdyby se musela upravit tak by to bylo mozny i po vymene spojky takze to ted neni nutny resit Pardon jesi kecam ptakoviny, mam zafixovano ze kdyz se "neco" meni, musi se menit i ta tycka ...
Máš pravdu, ta vypínací tyčka byla delší, nebo kratší, teď nevim, ale to poznáš a kdyby ta původní byla moc krátká, dá se vyrobit uříznutím a zabroušením hlavy šroubu M8 správné délky
Jinak není už nic víc potřeba měnit...
_________________ Å 130 L 86 - cestovní limuzína Levandulka 1000 MBG De Luxe 67 - v renovaci Felda Combi GLXi - 1,3 MPi 97 - k užitku tátovi 130LPG 130L 86 - denní vůz 1000MB MB 69, 1.8.68 Ať mi nikdo neříká, že něco nejde... Škoda 742 Forever Team
|
6.10.06, 09:13 |
|
|
ferrari
Příspěvky: 9235 Bydliště: Partizánske
|
Bohužiaľ, je treba ešte niečo meniť - som to zistil, až ke´d to mám kompletne zmontované - a síce tú vypínaciu páku, na ktorej je uchytené ložisko...škoda, že mi to nikto predtým nevedel poradiť (nemyslím tu na Techwebe - tu som sa pýtal už až neskoro).
Takže teraz motor von a vymeniť ...scheisse Arbeit! Ono totiž teraz mi to funguje tak, že ložisko už nemá takmer žiadnu vôľu, ale spojka zabré hneď pri spodku = cítim jemne aj zuby pri radení...ale inak sa to nedá nastaviť...ké´d našlapem na pedál, tak spojka zaberá vyššie...nie je to vzduch, na 100% nie...je to iná páka...
_________________ Kilecko Zmenilo majiteľa... Embucha = moja 125ka znova žije Hybridka = R.I.P. Megane 1,9D AR 156 1,9 JTD; AR 159 SW 1,9 JTD; AR 146 1,6 Twin Spark 88kW, ´97
|
7.10.06, 13:13 |
|
|
Matthes
Hliník navždy.
Příspěvky: 17651 Bydliště: Praha západ
|
hmmmmmmmm, to sem necekal ze je ta packa jina
_________________ Zbrane zabijeji!
Liga za čisté silnice: pumpičkářům pumpičkou přes koule.
|
7.10.06, 13:17 |
|
|
Pšenda
Příspěvky: 51 Bydliště: Praha
|
ferrari píše: Bohužiaľ, je treba ešte niečo meniť - som to zistil, až ke´d to mám kompletne zmontované - a síce tú vypínaciu páku, na ktorej je uchytené ložisko...škoda, že mi to nikto predtým nevedel poradiť (nemyslím tu na Techwebe - tu som sa pýtal už až neskoro).
Takže teraz motor von a vymeniť ...scheisse Arbeit! Ono totiž teraz mi to funguje tak, že ložisko už nemá takmer žiadnu vôľu, ale spojka zabré hneď pri spodku = cítim jemne aj zuby pri radení...ale inak sa to nedá nastaviť...ké´d našlapem na pedál, tak spojka zaberá vyššie...nie je to vzduch, na 100% nie...je to iná páka... To je divný, já jsem dával před měsícem do vozu Škoda 100L motor 130 a byla tam origo převodovka s difem 4.44 a spojka 180 se třemi páčkami. Na motoru byla 190 s talířovou pružinou. Tak jsem koupil jenom ložisko na talířovku a vyměnil a všechno to maká v pohodě. Už jsem na tom najel 500 km a je to v pohodě.
|
8.10.06, 12:30 |
|
|
spartra
Příspěvky: 1331 Bydliště: královehradecký kraj
|
páka a tyčka se mění pouze na jiné ložisko, v plastovém obalu, valeo , plc 04-24,
jináč stačí vyměnit ložisko PLC 04-23 myslím
_________________ š 105 s, 50kw, LPG r.v. 5 - 85
|
8.10.06, 15:19 |
|
|
ferrari
Příspěvky: 9235 Bydliště: Partizánske
|
Pšenda píše: ferrari píše: Bohužiaľ, je treba ešte niečo meniť - som to zistil, až ke´d to mám kompletne zmontované - a síce tú vypínaciu páku, na ktorej je uchytené ložisko...škoda, že mi to nikto predtým nevedel poradiť (nemyslím tu na Techwebe - tu som sa pýtal už až neskoro).
Takže teraz motor von a vymeniť ...scheisse Arbeit! Ono totiž teraz mi to funguje tak, že ložisko už nemá takmer žiadnu vôľu, ale spojka zabré hneď pri spodku = cítim jemne aj zuby pri radení...ale inak sa to nedá nastaviť...ké´d našlapem na pedál, tak spojka zaberá vyššie...nie je to vzduch, na 100% nie...je to iná páka... To je divný, já jsem dával před měsícem do vozu Škoda 100L motor 130 a byla tam origo převodovka s difem 4.44 a spojka 180 se třemi páčkami. Na motoru byla 190 s talířovou pružinou. Tak jsem koupil jenom ložisko na talířovku a vyměnil a všechno to maká v pohodě. Už jsem na tom najel 500 km a je to v pohodě.
No, neviem ako to máš ty, ale ja tam mám iste problém. ono som mal tento istý problém, keď som kedysi do tejto otcovej šáde dal motor 120 s 190kou spojkou (prestým tam bola 180 tka s 3 pružinami). Spojka mi stále zaberala dole(tá 180 fungovala OK) - a to som mal vypínaciu tyčku nastavenú tak, že medzi ložiskom a tanierovou pružinou bola prakticky 0 ová vôľa. Keď som našlapal, zaberala úplne hore - stále to vyzeralo na vzduch v systéme. Tak som vymenil predný valček, zadný valček a nakoniec aj potrubie - stále to isté. Bol som už zúfalý, trpela tým prevodovka. Pýtal som sa všetkých odborníkov, kt. som poznal - odpoveď - nemožné...tak auto trpelo. potom som menil lamelu, a keďže som mal unavený prítlačák, prehodil som celú spojku za 180 tku...a čuduj sa svete, problém zrazu zmizol. Spojka sa dala nastaviť, zaberala v pohode. Teraz som dával Favo motor, spojku som dal novú (prítlačák+lamela+ložisko), vymenil som aj vypínaciu tyčku (tá čo ide zo zadného valčeka) a...zasa berie pri spodku aj pri nulovej vôli ložiska...
Tak som veľmi podrobne začal študovať literatúru (ale už neskoro...len som si predtým nechcel pripustiť, žeby mohla byť tá páka iná...pár ludí som sa spýtal, podľa nich by mala byť rovnaká) a ajhľa:
Tak neviem, ozaj ti tá spojka v tom kilečku funguje bez problémov (inak 4,44 s motorom 130...to musí ísť na 4 ke ako automat...kopec-nekope...super by tam bola ostrá vačka...lebo sa aj tak väčšinou hýbeš vo vysokých otáčkach...)? Potom čo to tam ja mám za divočinu? Ale ja som si teraz už 100pro istý, že to musí robiť tá páka...jednoducho asi stará spojka potrebuje inú dráhu na vypnutie ako nový typ...
_________________ Kilecko Zmenilo majiteľa... Embucha = moja 125ka znova žije Hybridka = R.I.P. Megane 1,9D AR 156 1,9 JTD; AR 159 SW 1,9 JTD; AR 146 1,6 Twin Spark 88kW, ´97
|
8.10.06, 16:19 |
|
|
spartra
Příspěvky: 1331 Bydliště: královehradecký kraj
|
ale šak ty tam tu páku nutně nepotřebuješ, pouze jak jsem psal výše, a tato se velmi špatně na 130 shání
jináč na 190 spojku, ti stačí ložiko viz výše, páka je stejná, tyčka též
_________________ š 105 s, 50kw, LPG r.v. 5 - 85
|
9.10.06, 07:09 |
|
|
Bukaj
Příspěvky: 4747 Bydliště: Černíky
|
Páku měnit nemusíš, ale jsou tři typy ložisek - a dva typy pák.
Provedení s vinutými pružinami má jiné ložisko, než spojka s talířovou pružinou (liší se dosedací plochou na přítlačák), ale páka je stejná.
Pak je ještě jeden typ ložiska (v plastu), které má i jinou páku (jiné uchycení). Toto se montovalo jen do Rapidů a stotřicítek...
Jinak jsem měnil mezi sebou všechny tři typy a jediný problém byl s délkou té tyčky...
_________________ Å 130 L 86 - cestovní limuzína Levandulka 1000 MBG De Luxe 67 - v renovaci Felda Combi GLXi - 1,3 MPi 97 - k užitku tátovi 130LPG 130L 86 - denní vůz 1000MB MB 69, 1.8.68 Ať mi nikdo neříká, že něco nejde... Škoda 742 Forever Team
|
9.10.06, 09:09 |
|
|
ladis.jawa
Příspěvky: 45 Bydliště: Jablonec n.N.
|
já mám zkušenost s montáží motoru s talířovou pruřinou na starou převodovku bez jakýkoliv výměny ložiska a páky a všecko fungovalo naprosto báječně
_________________ Škoda 130L 1987, Wartburg 311 1963, Favorit 136L 1990, VAZ Žiguli 2103 1975
|
9.10.06, 14:26 |
|
|
Bukaj
Příspěvky: 4747 Bydliště: Černíky
|
ladis.jawa píše: já mám zkušenost s montáží motoru s talířovou pruřinou na starou převodovku bez jakýkoliv výměny ložiska a páky a všecko fungovalo naprosto báječně
Ložisko se musí měnit kvůli dosedací ploše talíře přítlačáku - staré ložisko (pro přítlačák s vinutými pružinami) mělo dosedací plochu rovnou a nové ložisko (pro talířovou pružinu) má takový vystouplý prstenec, kterým se opírá o přítlačák... (ale taky jsem asi rok jezdil s plochým ložiskem na talířovém přítlačáku a přežil to)
_________________ Å 130 L 86 - cestovní limuzína Levandulka 1000 MBG De Luxe 67 - v renovaci Felda Combi GLXi - 1,3 MPi 97 - k užitku tátovi 130LPG 130L 86 - denní vůz 1000MB MB 69, 1.8.68 Ať mi nikdo neříká, že něco nejde... Škoda 742 Forever Team
|
9.10.06, 14:41 |
|
|
spartra
Příspěvky: 1331 Bydliště: královehradecký kraj
|
ložisko plc 23 - 4, ploché, je na třípackovou spojku, vinuté pružiny180
ložisko plc 23 - 5, vypouklé na membránovou pružinu 180, 190
u těchto se nemusí měnit, vypínací páka, ani tyčka
ložisko plc 04 - 24 valeo v plastovém obale, se montovlo od roku 88, myslím,
u něj je nutné měnit vypínací paku a tyčku, páka je širší zhruba o 1 cm, tyčka zhruba též
akorát se velmi těžko shání
_________________ š 105 s, 50kw, LPG r.v. 5 - 85
|
10.10.06, 10:27 |
|
|
ferrari
Příspěvky: 9235 Bydliště: Partizánske
|
Ako som písal vyššie, vymenil som ložisko (samozrejme príslušný typ), lamelu, prítlačák. Ale spojka funguje ako opisujem hore. Tak mi aspoň poraďte, čím to môže byť. Všetci ste tu napísali, že tú páku nemusím meniť, tak čo mám preboha urobiť, aby som si neodrovnal prevodovku. Ozaj to bez problémov fungovalo s 180 tkou spojkou...
_________________ Kilecko Zmenilo majiteľa... Embucha = moja 125ka znova žije Hybridka = R.I.P. Megane 1,9D AR 156 1,9 JTD; AR 159 SW 1,9 JTD; AR 146 1,6 Twin Spark 88kW, ´97
|
11.10.06, 17:07 |
|
|
Bukaj
Příspěvky: 4747 Bydliště: Černíky
|
To jsou ta Tvá AKTA X, popřípadě originalita vozů typu 742.***
Ale fakt nevim
_________________ Å 130 L 86 - cestovní limuzína Levandulka 1000 MBG De Luxe 67 - v renovaci Felda Combi GLXi - 1,3 MPi 97 - k užitku tátovi 130LPG 130L 86 - denní vůz 1000MB MB 69, 1.8.68 Ať mi nikdo neříká, že něco nejde... Škoda 742 Forever Team
|
11.10.06, 17:18 |
|
|
Reklama
|
Reklama
|
|
|
|
|
Kdo je online |
Uživatelé procházející toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 35 návštevníků |
|
Nemůžete zakládat nová témata v tomto fóru Nemůžete odpovídat v tomto fóru Nemůžete upravovat své příspěvky v tomto fóru Nemůžete mazat své příspěvky v tomto fóru
|
|