nastavovanie vole ventilov za tepla
Autor |
Zpráva |
Vít
Hluchoň
Příspěvky: 11873
|
otáčky jsem nepočítal, ale je jich potřeba skutečně málo, nejsem blázen abych točil kolem jako klikou od flašinetu
|
1.8.08, 19:52 |
|
|
Reklama
|
Reklama
|
|
|
|
Šemik
Příspěvky: 15104 Bydliště: Praha
|
Jára Cimrmann by to jistě zkusil, třeba by se v karburátoru indukoval benzín
_________________ ŠKODA 742 FOREVER TEAM
|
1.8.08, 19:54 |
|
|
gokralik
Příspěvky: 11890 Bydliště: Český Těšín
|
No kdybys s tím točil jak s klikou u flašinetu, tak bys za minutu seřídil ventily 3×.
Jako myslím že ve dvou lidech a při dobré vůli by se to dalo stihnout. Tak aby jeden točil kolem a druhý číhal s klíčem a šroubovákem na ten správný okamžik.
_________________ Favorit 135GLX, 1992, LPG - Fanouš Forman 136GLX, 1993, LPG - Miloš_
|
1.8.08, 21:27 |
|
|
deekay
Voditelj brodice
Příspěvky: 9782 Bydliště: Bratislava / Nové Zámky
|
gokralik píše: No kdybys s tím točil jak s klikou u flašinetu, tak bys za minutu seřídil ventily 3×. Jako myslím že ve dvou lidech a při dobré vůli by se to dalo stihnout. Tak aby jeden točil kolem a druhý číhal s klíčem a šroubovákem na ten správný okamžik.
sam to asi budem robit na 2 krat, je to piplacka, ale zatial som malokoho videl nastavit ventily ze by to slo vyborne, len geminiho a za tepla. ale tiez sme to robili dvaja, ja som tocil motor
_________________ - Favorit 137GRx r.v. 1990, biely, posledné analógové auto - Volvo V40 2.0T, r.v. 2002 http://www.danokrnac.sk/
|
1.8.08, 21:43 |
|
|
Kristensen
Příspěvky: 6765 Bydliště: Česká Třebová
|
Buď v klidu za tepla se rozumí kolem 80 stupňů což je rozsah 70-90 stupňů, pokud nejsi kuřák tak se u toho trošku nadýcháš výparů z motoru (oleje) a trošku budeš mít popálený prsty při sundávání ventilovýho víka. Co máš za vačku? Nemáš Sprintovku? tam bylo dokonce 45 za tepla a 5 stupňů základní předstih a 52 stupňů při 4000rpm, jak to nedalo alespoň 48 stupňů tak ta mrcha nejela, dělal se k tomu extra rozdělovač. A jinak pro "mechanika" Péťu: Máš se co učit kluku (ber to s humorem, každej nějak začíná a začínal)
_________________ JM AUTO-MOTO
Tak jsem všechno prodal a koupil jsem si ojetou P306 a XJ 900 Div
|
1.8.08, 22:40 |
|
|
Kristensen
Příspěvky: 6765 Bydliště: Česká Třebová
|
Pokud tam máš hliníkový tyčky na sání tak za tepla klidně i o 0,1 víc než výfuk
_________________ JM AUTO-MOTO
Tak jsem všechno prodal a koupil jsem si ojetou P306 a XJ 900 Div
|
1.8.08, 22:43 |
|
|
deekay
Voditelj brodice
Příspěvky: 9782 Bydliště: Bratislava / Nové Zámky
|
Kristensen píše: Buď v klidu za tepla se rozumí kolem 80 stupňů což je rozsah 70-90 stupňů, pokud nejsi kuřák tak se u toho trošku nadýcháš výparů z motoru (oleje) a trošku budeš mít popálený prsty při sundávání ventilovýho víka. Co máš za vačku? Nemáš Sprintovku? tam bylo dokonce 45 za tepla a 5 stupňů základní předstih a 52 stupňů při 4000rpm, jak to nedalo alespoň 48 stupňů tak ta mrcha nejela, dělal se k tomu extra rozdělovač. A jinak pro "mechanika" Péťu: Máš se co učit kluku (ber to s humorem, každej nějak začíná a začínal)
no, nie je to prave zo sprintu ale kvazi sprintovka by sa to dalo nazvat
klasika 262/262 z engitecu, pisal som im a vraj 0,35 za tepla, vsade, ci hlinik ci ocel, co je logicke lebo vole za tepla by sa mali vyrovnat
pocuj o tom sprinte mi povedz vsetko co vies neda sa o tom nic zohnat
jak bol robeny ten rozdelovac?? vies o niekom konkretnom co tu upravu robil a bol by ochotny poskynut know how?
edit: mam tam hlinikove
to by potom znamenalo 0,45?
_________________ - Favorit 137GRx r.v. 1990, biely, posledné analógové auto - Volvo V40 2.0T, r.v. 2002 http://www.danokrnac.sk/
|
1.8.08, 22:48 |
|
|
Kristensen
Příspěvky: 6765 Bydliště: Česká Třebová
|
deekay píše: Kristensen píše: Buď v klidu za tepla se rozumí kolem 80 stupňů což je rozsah 70-90 stupňů, pokud nejsi kuřák tak se u toho trošku nadýcháš výparů z motoru (oleje) a trošku budeš mít popálený prsty při sundávání ventilovýho víka. Co máš za vačku? Nemáš Sprintovku? tam bylo dokonce 45 za tepla a 5 stupňů základní předstih a 52 stupňů při 4000rpm, jak to nedalo alespoň 48 stupňů tak ta mrcha nejela, dělal se k tomu extra rozdělovač. A jinak pro "mechanika" Péťu: Máš se co učit kluku (ber to s humorem, každej nějak začíná a začínal) no, nie je to prave zo sprintu ale kvazi sprintovka by sa to dalo nazvat klasika 262/262 z engitecu, pisal som im a vraj 0,35 za tepla, vsade, ci hlinik ci ocel, co je logicke lebo vole za tepla by sa mali vyrovnat pocuj o tom sprinte mi povedz vsetko co vies neda sa o tom nic zohnat jak bol robeny ten rozdelovac?? vies o niekom konkretnom co tu upravu robil a bol by ochotny poskynut know how? edit: mam tam hlinikove to by potom znamenalo 0,45?
Tak co se mě podařilo ještě zjistit od včerejška jak jsme spolu diskutovali tak tomu človíčkoj by mělo být snad už 75 let (pokud žije) a co se týče té úpravy tak tam byla změněna vačka a hlavu a sání s výfukem chtěl údajně jen kvůli slícování a leštění do zrcadlového lesku včetně ventilů, mělo z toho pak vzniknout 55kW a bylo potřeba si nechat nastavit rozdělovač a jeho regulacitak aby dával oněch 52 stupňů při 4000rpm, myslím že se toho dalo dosáhnout i seriovkou pokud se základní předstih nastavil na nějakejch 10-12 stupňů. Jinak vizitku se mě nepodařilo najít ale měl by to být ten telefon co jsem ti posílal.
_________________ JM AUTO-MOTO
Tak jsem všechno prodal a koupil jsem si ojetou P306 a XJ 900 Div
|
2.8.08, 08:18 |
|
|
elegant
Příspěvky: 1954 Bydliště: Bratislava
|
Ak môžem poradiť, tak ja som nastavoval vôle štýlom na rovine zaradená rýchlosť (tuším 3., ale niesom si istý) a potom som pri nastavovani podľa potreby sa len oprel o auto kolenami a posúval. Mám 90 kilo, tak ak niesi menšia váha, tak to zvládneš aj ty. To je asi najpohodlnejšie. A tú gumu na veku je dobre vymeniť. Ja som nevymenil a po pár týždňoch mi vo veľkom začal únik oleja.
_________________ R.I.P. Škoda 120L, r.v. 1979; eMko so srdcom užovky (motor a napravy) R.I.P. BMW e39 530i r.v. 2000 Just because I'm paranoid doesn't mean they aren't out to get me! viewtopic.php?t=18421
|
2.8.08, 09:15 |
|
|
deekay
Voditelj brodice
Příspěvky: 9782 Bydliště: Bratislava / Nové Zámky
|
elegant píše: Ak môžem poradiť, tak ja som nastavoval vôle štýlom na rovine zaradená rýchlosť (tuším 3., ale niesom si istý) a potom som pri nastavovani podľa potreby sa len oprel o auto kolenami a posúval. Mám 90 kilo, tak ak niesi menšia váha, tak to zvládneš aj ty. To je asi najpohodlnejšie. A tú gumu na veku je dobre vymeniť. Ja som nevymenil a po pár týždňoch mi vo veľkom začal únik oleja.
ako som pisal na uplnom uplnom zaciatku u mna na dvore sa v jednom cloveku auto tlacit neda, precitaj znova...
_________________ - Favorit 137GRx r.v. 1990, biely, posledné analógové auto - Volvo V40 2.0T, r.v. 2002 http://www.danokrnac.sk/
|
2.8.08, 09:22 |
|
|
fatal
rejpal
Příspěvky: 18265
|
A proč se to má seřizovat za tepla? Vždyť vůle je závislá na teplotní roztažnosti materiálů. Takže pokud je předepsaná vůle za tepla, musí existovat ekvivalentní údaj pro studené nastavování. Takže je otázkou, zda je absence údajů pro studené nastavování důsledkem lenosti výrobce nebo snahy o "závodní image" vačky. Nebo se mýlím a v závislosti na teplotě se mění tvar vačky náhodným způsobem?
Navíc mě napadá, co znamená "za tepla"? Znamená to motor na pracovní teplotě, nebo motor rozžhavený po hodině ždímání plného výkonu? Nejsem expert, ale není 80°C jako 80°C...
|
2.8.08, 10:01 |
|
|
deekay
Voditelj brodice
Příspěvky: 9782 Bydliště: Bratislava / Nové Zámky
|
fatal píše: A proč se to má seřizovat za tepla? Vždyť vůle je závislá na teplotní roztažnosti materiálů. Takže pokud je předepsaná vůle za tepla, musí existovat ekvivalentní údaj pro studené nastavování. Takže je otázkou, zda je absence údajů pro studené nastavování důsledkem lenosti výrobce nebo snahy o "závodní image" vačky. Nebo se mýlím a v závislosti na teplotě se mění tvar vačky náhodným způsobem? Navíc mě napadá, co znamená "za tepla"? Znamená to motor na pracovní teplotě, nebo motor rozžhavený po hodině ždímání plného výkonu? Nejsem expert, ale není 80°C jako 80°C...
-pre tuto nie je za studena predpisana, pre ziadnu sportovu nie je...
jasne ze musi existovat ale neudavaju ho, seriova vacka za tepla ma 0,45 myslim
ked sme merali za studena vole nastavene za tepla tak tam boli velmi velke rozdiely sposobene roznou roztaznostou jednotlivych tyciek a ventilov, prave preto je to lepsie nastavit za tepla, eliminujes vplyv roznych vol v zavislosti na konkretnom ventile, a nastavist presnie tie vole co budu pri prevadzkovej teplote
teda ak by sa to dalo, malo by sa kazde auto nastavovat za tepla, je to lepsie
toto vsetko tu uz padlo, citaj pozorne alebo nepis bananoviny
-inac ten postreh s teplotnou roztarnostou vacky,vidis, to by ma nenapadlo s tym sa zrejme rata alebo neviem, urcite to maju nejak vymyslene
-s tou teplotou tiez pravda, nad tym som sa zamyslal tiez, kazda cast motora je inac tepla, pise sa nastavovat po kratkej jazde, ale podla mna idelane po par km
_________________ - Favorit 137GRx r.v. 1990, biely, posledné analógové auto - Volvo V40 2.0T, r.v. 2002 http://www.danokrnac.sk/
|
2.8.08, 10:15 |
|
|
fatal
rejpal
Příspěvky: 18265
|
deekay píše: -pre tuto nie je za studena predpisana, pre ziadnu sportovu nie je... jasne ze musi existovat ale neudavaju ho, seriova vacka za tepla ma 0,45 myslim Tak snad stačí odečíst 0,45-0,20 (základ u fáva, nepletu-li se), takže teplotní roztažnost udělá 0,25. Takže od předepsané "teplé" vůle odečteš těch 0,25, nastavíš a jsi vysmátý, ne? V čem je zádrhel? deekay píše: ked sme merali za studena vole nastavene za tepla tak tam boli velmi velke rozdiely sposobene roznou roztaznostou jednotlivych tyciek a ventilov, prave preto je to lepsie nastavit za tepla, eliminujes vplyv roznych vol v zavislosti na konkretnom ventile, a nastavist presnie tie vole co budu pri prevadzkovej teplote teda ak by sa to dalo, malo by sa kazde auto nastavovat za tepla, je to lepsie toto vsetko tu uz padlo, citaj pozorne alebo nepis bananoviny Nechápu, jak může být rozdíl v roztažnosti na jednotlivých válcích tak velký, přece je to všechno ze stejného materiálu a rozdíl teplotních roztažností by tedy měl být nulový, nebyl tam problém v něčem jiném? Padlo tu ledacos, ale klidně napíšu banánovinu znova, když mi není něco jasné. deekay píše: -inac ten postreh s teplotnou roztarnostou vacky,vidis, to by ma nenapadlo s tym sa zrejme rata alebo neviem, urcite to maju nejak vymyslene Podle mě je teplotní roztažnost vačky zanedbatelná nebo řádově srovnatelná se sériovou, ale co já vím, možná by se mělo nastavovat vůle za běhu motoru aby se eliminovala i deformace tvaru vačky vlivem odstředivých sil a vibrací motoru, při pracovních otáčkách samozřejmě. deekay píše: -s tou teplotou tiez pravda, nad tym som sa zamyslal tiez, kazda cast motora je inac tepla, pise sa nastavovat po kratkej jazde, ale podla mna idelane po par km
Po pár km to máš leda zahřáté na provozní teplotu, ale když tomu dáš plný kotel půl hodiny, určitě budou teploty některých částí (výfukové ventily apod.) nejméně dvakrát vyšší.
Napadá mě, že teplé vůle jsou udávané z toho důvodu, že výrobce vačky nezná komponenty, které máš v motoru, ani pracovní teplotu (třeba jezdíš bez termostatu), takže řekne teplé vůle. Jenže v tom případě je to zase pitomost, protože můžeš mít třeba jiná vahadla, pro která jsou tyto vůle úplně špatné...
|
2.8.08, 10:33 |
|
|
Kristensen
Příspěvky: 6765 Bydliště: Česká Třebová
|
tak jak píše Deekay, pokud nastavíš vůli na studeném tak na teplém jsou velké rozdíly, u sportovních vaček je to z toho důvodu aby byl motor co nejlépe naladěn na provozní teplotě, studená tě v podstatě nezajmá protože necháš ohřát a na prdel tomu dáváš až za tepla a aby jsi opravdu využil potenciál motoru a tohože máš sportovní vačku tak je třeba mít nejlépe naladěno za tepla.
_________________ JM AUTO-MOTO
Tak jsem všechno prodal a koupil jsem si ojetou P306 a XJ 900 Div
|
2.8.08, 10:35 |
|
|
deekay
Voditelj brodice
Příspěvky: 9782 Bydliště: Bratislava / Nové Zámky
|
Kristensen píše: tak jak píše Deekay, pokud nastavíš vůli na studeném tak na teplém jsou velké rozdíly, u sportovních vaček je to z toho důvodu aby byl motor co nejlépe naladěn na provozní teplotě, studená tě v podstatě nezajmá protože necháš ohřát a na pr**l tomu dáváš až za tepla a aby jsi opravdu využil potenciál motoru a tohože máš sportovní vačku tak je třeba mít nejlépe naladěno za tepla.
tie rozdiely medzi valcami za tepla boli aj 0,2 a to je dost
_________________ - Favorit 137GRx r.v. 1990, biely, posledné analógové auto - Volvo V40 2.0T, r.v. 2002 http://www.danokrnac.sk/
|
2.8.08, 10:39 |
|
|
Reklama
|
Reklama
|
|
|
|
|
Kdo je online |
Uživatelé procházející toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 69 návštevníků |
|
Nemůžete zakládat nová témata v tomto fóru Nemůžete odpovídat v tomto fóru Nemůžete upravovat své příspěvky v tomto fóru Nemůžete mazat své příspěvky v tomto fóru
|
|