Vyhledat témata bez odpovědí | Zobrazit aktivní témata Právě je 24.11.24, 02:07



Odpovědět na téma  [ Příspěvků: 33 ]  Přejít na stránku 1, 2, 3  Další
 Š130-samovolne spusteni vetraku chladice - auto 2 dny garazi 
Autor Zpráva

Příspěvky: 139
Bydliště: severní Morava
Příspěvek Š130-samovolne spusteni vetraku chladice - auto 2 dny garazi
Dobrý den,

dnes ráno jsem šel do garáže pro kolo a co neslyším. Na Š130, která byla už 2 dny v garáži bez jakého koli pohybu jel větrák chladiče. Přitom večer, kdydž jsem tam byl se nedělo nic. Neměl jsem čas ráno zkoumat příčinu, tak jsem jen odpojil baterku. Stejně už měla jen 9,6V, podle multimetru.

Co toto může způsobit?
POkud skrat, což si jinak neumím vysvětlit, kde a co ledat?
Kudy vedou dráty?
POkud bych nic nenašel, jak a kde namontovat dodatečný spínač větráku chladiče?

Děkuji Martin.


5.10.06, 05:57
Profil ICQ
Pspvek Reklama

   
Uživatelský avatar

Příspěvky: 3694
Bydliště: Vysočina
Příspěvek 
Ventilátor je jednou svorkou uzemněn, takže to musí být na 99% spínač ventilátoru, ten je našroubován v chladiči. Drát vede od první pojistky svazkem dopředu k chladiči na spínač a odtud na ventilátor. Pokud chceš udělat ruční zapínání, tak musíš někde přidělat vypínač natáhnout k němu drát od první pojistky a dál svazkem dopředu k ventilátoru a přiděláš ho na drát, který vede od termospínače (v chladiči) k ventilátoru.

Pokud bys chtěl, aby to fungovalo jen při zapnutém zapalování, tak to připojíš místo na první na druhou pojistku.

Jestli nehodláš zachovat automatické spínání termospínačem (musel bys koupit nový), tak můžeš využít drát vedoucí k ventilátoru. Ten bys musel najít mezi dráty na první pojistce a zapojit ho přes vypínač a na druhé straně odpojit termospínač a ty dva dráty spojit na tvrdo.


Napsal jsem to možná trochu zmateně, tak jestli je něco nejasný, tak se ještě zeptej.

_________________
ŠKODA 125L LPG, r.v. 1988 béžová
ŠKODA 125L LPG, r.v. 198? červená


5.10.06, 07:15
Profil ICQ Zobrazit autorovy stránky
Uživatelský avatar

Příspěvky: 4747
Bydliště: Černíky
Příspěvek 
Takhle jsem jednou v zimě přišel k autu, otočím klíčkem, a ani nemrkly kontrolky :cry:
Když jsem dobil a zapojil aku, tak se rozeběhl ventilátor chladiče :o
Odešel termospínač v chladiči a ve 20tistupňovém mrazu v noci sepnul... :shock:
Po výměně spínače (90Kč) vše OK.

Jinak je možnost přepojit napájení ventilátoru z 1. pojistky na pojistku 2. - (aktivace klíčkem), některá auta to tak mají (Felicie?)...

_________________
Å 130 L 86 - cestovní limuzína
Levandulka 1000 MBG De Luxe 67 - v renovaci
Felda Combi GLXi - 1,3 MPi 97 - k užitku tátovi
130LPG 130L 86 - denní vůz
1000MB MB 69, 1.8.68
Ať mi nikdo neříká, že něco nejde... ;)
Škoda 742 Forever Team


5.10.06, 09:48
Profil ICQ
Uživatelský avatar

Příspěvky: 1471
Bydliště: Karviná / přes týden Zábřeh na Moravě
Příspěvek 
Bukaj píše:
Takhle jsem jednou v zimě přišel k autu, otočím klíčkem, a ani nemrkly kontrolky :cry:
Když jsem dobil a zapojil aku, tak se rozeběhl ventilátor chladiče :o
Odešel termospínač v chladiči a ve 20tistupňovém mrazu v noci sepnul... :shock:
Po výměně spínače (90Kč) vše OK.

Jinak je možnost přepojit napájení ventilátoru z 1. pojistky na pojistku 2. - (aktivace klíčkem), některá auta to tak mají (Felicie?)...

felicie ne-e.
aspon znamy ma teda feldu a kdyz dojel na chatu (pekny kopec) tak mu vetrak bezl ikdyz vypnul motor

_________________
Škoda 110R r.v. 1972, rallye červená / - šlo do světa
Škoda RAPID 130 r.v. 1987 - rallye červená, Apolla /
Coupé club TW


5.10.06, 16:35
Profil
Uživatelský avatar

Příspěvky: 1954
Bydliště: Bratislava
Příspěvek 
To, že je ten ventilátor na prvej poistke má aj svoje hlbšie opodstatnenie. Dokým neni voda schladená a nevypne termospínač, tak ten ventilátor chladí vodu, čo je v chladiči. Ja viem, že tá voda necirkuluje, ale aj to občas pomôže. To, že ti šiel tie 2 dni ten vetrák, tak to ti odišiel termospínač (ostal zlepený a ostal zapnutý). Vymeň si to, neni to až taká veľká práca (tak cca 15-20 min.). Ja som si pri výmene termospínača dal paralérne vypínač aj s kontrolkou. Teraz aspoň viem, že kedy mi ide ventilátor a kedy nie (niektorý ľudia to počujú, ale ja si to nevšimnem).

_________________
R.I.P. Škoda 120L, r.v. 1979; eMko so srdcom užovky (motor a napravy) R.I.P.
BMW e39 530i r.v. 2000
Just because I'm paranoid doesn't mean they aren't out to get me!
viewtopic.php?t=18421


5.10.06, 16:51
Profil

Příspěvky: 819
Bydliště: jih vysočiny
Příspěvek 
Tak,tak.Fel.má zapojení přímo-bez klíčku.Elegant to popsal perfektně,jak udělat min.změny a supr výsledek.I ta kontrolka má své důvody.čus

_________________
A máš kostru? - ,,asi jo"


5.10.06, 18:01
Profil

Příspěvky: 212
Bydliště: Praha, Ostrava
Příspěvek 
elegant píše:
To, že je ten ventilátor na prvej poistke má aj svoje hlbšie opodstatnenie. Dokým neni voda schladená a nevypne termospínač, tak ten ventilátor chladí vodu, čo je v chladiči. Ja viem, že tá voda necirkuluje, ale aj to občas pomôže. To, že ti šiel tie 2 dni ten vetrák, tak to ti odišiel termospínač (ostal zlepený a ostal zapnutý). Vymeň si to, neni to až taká veľká práca (tak cca 15-20 min.). Ja som si pri výmene termospínača dal paralérne vypínač aj s kontrolkou. Teraz aspoň viem, že kedy mi ide ventilátor a kedy nie (niektorý ľudia to počujú, ale ja si to nevšimnem).


Ještě bych doplnil, že není na škodu to zapojit přes relátko, pak prochází termospínačem několikasetnásobně nižší proud, takže je předpoklad, že vydrží mnohem déle.


6.10.06, 20:23
Profil
Uživatelský avatar

Příspěvky: 7662
Bydliště: Praha východ
Příspěvek 
Bukaj píše:
Jinak je možnost přepojit napájení ventilátoru z 1. pojistky na pojistku 2. - (aktivace klíčkem), některá auta to tak mají (Felicie?)...

Jen tak pro informaci, fávo to má přes klíček...

_________________
"Šlápněte na to trochu, ať nemusím brzdit!"


6.10.06, 20:45
Profil ICQ
Uživatelský avatar

Příspěvky: 4747
Bydliště: Černíky
Příspěvek 
Nepér píše:
Bukaj píše:
Jinak je možnost přepojit napájení ventilátoru z 1. pojistky na pojistku 2. - (aktivace klíčkem), některá auta to tak mají (Felicie?)...

Jen tak pro informaci, fávo to má přes klíček...


Jo, díky, tušil jsem, že nějaká novější škodovka to tak má...

_________________
Å 130 L 86 - cestovní limuzína
Levandulka 1000 MBG De Luxe 67 - v renovaci
Felda Combi GLXi - 1,3 MPi 97 - k užitku tátovi
130LPG 130L 86 - denní vůz
1000MB MB 69, 1.8.68
Ať mi nikdo neříká, že něco nejde... ;)
Škoda 742 Forever Team


7.10.06, 06:29
Profil ICQ

Příspěvky: 15104
Bydliště: Praha
Příspěvek 
kdoasi píše:
elegant píše:
To, že je ten ventilátor na prvej poistke má aj svoje hlbšie opodstatnenie. Dokým neni voda schladená a nevypne termospínač, tak ten ventilátor chladí vodu, čo je v chladiči. Ja viem, že tá voda necirkuluje, ale aj to občas pomôže. To, že ti šiel tie 2 dni ten vetrák, tak to ti odišiel termospínač (ostal zlepený a ostal zapnutý). Vymeň si to, neni to až taká veľká práca (tak cca 15-20 min.). Ja som si pri výmene termospínača dal paralérne vypínač aj s kontrolkou. Teraz aspoň viem, že kedy mi ide ventilátor a kedy nie (niektorý ľudia to počujú, ale ja si to nevšimnem).


Ještě bych doplnil, že není na škodu to zapojit přes relátko, pak prochází termospínačem několikasetnásobně nižší proud, takže je předpoklad, že vydrží mnohem déle.


Budu vám možná všem připadat jako blázen, ale tvrdím že v tomoto případě je lepší čidlo z druhovýroby než origoš. Já ho měnil, dostal jsem nějakou druhovýrobu asi za 85 Kč, dokonce je noname. Ta myšlenka s relátkem mě taky napadla, ale ukázalo se že to to druhovýrobové čidlo nepotřebuje. Celé léto to spolehlivě spínalo i rozepínalo.Ty origo odcházely tak ve druhé, třetí zácpě...

_________________
ŠKODA 742 FOREVER TEAM


7.10.06, 09:03
Profil
Uživatelský avatar

Příspěvky: 1954
Bydliště: Bratislava
Příspěvek 
Ja mám tiež druhovýrobu a celé leto už funguje, ale tú druhovýrobu som už menil za druhovýrobu, takže odchádza aj tá. Možno to relátko neni zlý nápad.

_________________
R.I.P. Škoda 120L, r.v. 1979; eMko so srdcom užovky (motor a napravy) R.I.P.
BMW e39 530i r.v. 2000
Just because I'm paranoid doesn't mean they aren't out to get me!
viewtopic.php?t=18421


7.10.06, 12:16
Profil
Uživatelský avatar

Příspěvky: 7662
Bydliště: Praha východ
Příspěvek 
elegant píše:
Ja som si pri výmene termospínača dal paralérne vypínač aj s kontrolkou.

Taky mám kontrolku, takže kontroluju...

_________________
"Šlápněte na to trochu, ať nemusím brzdit!"


7.10.06, 18:33
Profil ICQ

Příspěvky: 524
Bydliště: Orlová
Příspěvek 
Před půl rokem jsem taky měnil čidlo (druhovýrobu) a zapojil jsem to na kontrolku. Zatím vše fachčí. A aspoň vím kdy chladí.

_________________
Škoda Forman 135GLX - 43kW BMM, r.v. 1993


7.10.06, 18:40
Profil
Uživatelský avatar

Příspěvky: 1471
Bydliště: Karviná / přes týden Zábřeh na Moravě
Příspěvek 
taky sem si na to posvitil - kontrolkou :D

_________________
Škoda 110R r.v. 1972, rallye červená / - šlo do světa
Škoda RAPID 130 r.v. 1987 - rallye červená, Apolla /
Coupé club TW


7.10.06, 19:39
Profil

Příspěvky: 68
Bydliště: Dřetovice 62
Příspěvek 
Nepér píše:
Bukaj píše:
Jinak je možnost přepojit napájení ventilátoru z 1. pojistky na pojistku 2. - (aktivace klíčkem), některá auta to tak mají (Felicie?)...

Jen tak pro informaci, fávo to má přes klíček...


Nejni to tak docela pravda nejsem si jistej s fávem do r.v. 92 ale 93 vejš (Ty s monovstřikem a kompem) běží i bez klíčku ... :D

_________________
Škoda Favorit 135 BMM 40kW LPG
Škoda Octavia I 1.6i 75kW LPG

S Pozdravem
Rasa


12.10.06, 14:49
Profil
Pspvek Reklama

   
Zobrazit příspěvky za předchozí:  Seřadit podle  
Odpovědět na téma   [ Příspěvků: 33 ]  Přejít na stránku 1, 2, 3  Další

Kdo je online

Uživatelé procházející toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 57 návštevníků


Nemůžete zakládat nová témata v tomto fóru
Nemůžete odpovídat v tomto fóru
Nemůžete upravovat své příspěvky v tomto fóru
Nemůžete mazat své příspěvky v tomto fóru

Hledat:
Přejít na:  
cron
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group.
Designed by STSoftware for PTF.
Český překlad – phpBB.cz