Vyhledat témata bez odpovědí | Zobrazit aktivní témata Právě je 10.11.24, 04:13



Odpovědět na téma  [ Příspěvků: 18 ]  Přejít na stránku 1, 2  Další
 volnoběh 120 - karbec SEDR 
Autor Zpráva

Příspěvky: 9
Příspěvek volnoběh 120 - karbec SEDR
Zdar.
Na škoduli mi nějak moc dobře nejde volnoběh. Funguje to jenom, když mám šroub volnoběhu vytočenej o 5 půl otáček. Když ho trochu víc zašroubuju motor zdechne. Jak je to možný? Veškerý těsnění na karbecu jsou nový. Posilovačem to taky nepřisává. Trysky a kanály jsou čistý. Nevím v čem je chyba. Zvedne se hodně spotřeba, když to nechám povolený o těch 5 otáček. Taky je mi jasný, že bych asi neprošel emisema, ale to mě teď zase tak netrápí. Nemohlo by to být opotřebením (auto má najeto 116000km).
Omlouvám se za román a děkuji Vám za odpovědi
Hans


10.10.06, 11:57
Profil Zobrazit autorovy stránky
Pspvek Reklama

   

Příspěvky: 19
Příspěvek 
Zkontroluj předstih při volnoběhu, nejlíp stroboskopem, potom taky hladinu v karbecu. Jak moc to fouká, když sundáš víčko oleje ? Co ventilové vůle ? Jde motor pravidelně ? Když si dáš ruku za výfuk, měl bys ve volnoběhu cítit co nejmíň takových těch blafnutí, když to vynechá, u škodovky asi vždycky sem tam vynechání bude, na mojí 120 to bývalo tak 1 x za 3-5 sekund. Vše samozřejmě při zahřátém motoru.
Zaky


10.10.06, 13:11
Profil
Uživatelský avatar

Příspěvky: 1467
Bydliště: Košice
Příspěvek 
otazka kedy to tak zacalo. co si robil, ci postupne alebo nahle. Ak to zacalo nahle, doporucujem pozriet este raz trysky, hlavne tie male zboku karbeca. spinu v nich volnym okom ani nemusis vidiet. 116000 este nieje az tak vela aby si musel mat problemy


10.10.06, 16:58
Profil
Uživatelský avatar

Příspěvky: 1095
Bydliště: volyně
Příspěvek 
pravděpodobně myslíš ten větší šroub, tedy šroub přídavnýho vzduchu (vdzušník). zkontoroluj, jestli nemáš prohlý víko karburátoru, protože pokud je, a stačí trošku, tak to nikdy uspokojivě neseřídíš, zkontorluj nastavení šroubu směsi, popř. nastav na výchozí nastavení podle knížky, při kterým by měl motor normálně rfungovat, potom už jen doladíš na požadovaný otáčky vzdušníkem na 900 (já mám 1000-1100, osvědčilo se mi to díky lepší reakci motoru na plyn), podle knížky a zajedeš si někam do servajzu aby ti to doladili na emise, pokud to budeš chtít mít dokonalý.

_________________
R.I.P. 1978s užovka 105l s centrálem, apollama, pětikvaltem a "chrompaketem" :-)
Fako LX 93 LPG - Zvaný sysel.


10.10.06, 18:08
Profil ICQ Zobrazit autorovy stránky
Uživatelský avatar

Příspěvky: 9235
Bydliště: Partizánske
Příspěvek 
No, čo sa týka vyčistenia karburátora, odmontuj veko karbeca a vyčisti hl. trysku (nachádza sa v plavákovej komore pod plavákom). Potom odstkrutkuj túto krytku

Obrázek

pod ňou sa nachádza voľnobžná tryska - tú vyskrutkuj tiež a poriadne ju prefúkaj vzduchom. Potom vyskrutkuj takú istú záslepku na opačnej strane karburátora a pod ňou je ďalšia tryska - tiež ju vyskrutkuj a prefúkaj.

Nastav každopádne predstih - podľa mojich skúseností úplne stačí nastaviť základný predstih 5 st (ale nezabudni nastaviť vzdialenosť medzi kontaktmi prerušovača - 0,4 mm)

_________________
Kilecko Zmenilo majiteľa...
Embucha = moja 125ka znova žije
Hybridka = R.I.P. :-(
Megane 1,9D
AR 156 1,9 JTD; AR 159 SW 1,9 JTD; AR 146 1,6 Twin Spark 88kW, ´97


10.10.06, 20:31
Profil
Uživatelský avatar

Příspěvky: 1095
Bydliště: volyně
Příspěvek 
ještě dodám, že tryska na obrázku je ještě jedna symetricky na druhej straně pro druhou komoru a další trysky jsou pod víčkem karburátoru na emulzních trubicích, bacha aby emulzní trubice nepoškodil, jsou chatrný a velice důležitý

_________________
R.I.P. 1978s užovka 105l s centrálem, apollama, pětikvaltem a "chrompaketem" :-)
Fako LX 93 LPG - Zvaný sysel.


11.10.06, 06:03
Profil ICQ Zobrazit autorovy stránky

Příspěvky: 126
Bydliště: Jaromer
Příspěvek Re: volnoběh 120 - karbec SEDR
Hans22 píše:
Zdar.
Na škoduli mi nějak moc dobře nejde volnoběh. Funguje to jenom, když mám šroub volnoběhu vytočenej o 5 půl otáček. Když ho trochu víc zašroubuju motor zdechne. Jak je to možný? Veškerý těsnění na karbecu jsou nový. Posilovačem to taky nepřisává. Trysky a kanály jsou čistý. Nevím v čem je chyba. Zvedne se hodně spotřeba, když to nechám povolený o těch 5 otáček. Taky je mi jasný, že bych asi neprošel emisema, ale to mě teď zase tak netrápí. Nemohlo by to být opotřebením (auto má najeto 116000km).
Omlouvám se za román a děkuji Vám za odpovědi
Hans


takový blbost, nemáš zaklepaný klapky? resp. ty dorazový šroubky???

_________________
brouk pytlík-všechno znám, všechno vím, všude jsem byl


11.10.06, 09:14
Profil ICQ Zobrazit autorovy stránky

Příspěvky: 9
Příspěvek 
Zkusím ten předstih. protože teď se mi stalo, že to střílelo do výfuku, takže ten předstih bude asi špatnej.


11.10.06, 12:30
Profil Zobrazit autorovy stránky

Příspěvky: 15104
Bydliště: Praha
Příspěvek 
Hans22 píše:
Zkusím ten předstih. protože teď se mi stalo, že to střílelo do výfuku, takže ten předstih bude asi špatnej.


Střílení do výfuku může způsobovat i chudá směs

_________________
ŠKODA 742 FOREVER TEAM


11.10.06, 12:44
Profil

Příspěvky: 9
Příspěvek 
Takže jsem zjistil následující: Předstih je v pořádku podle rysek, takže to střílení je asi chudou směsí. Jak ale může bejt ta směs chudá, když šroub volnoběhu (ten malej) je vytočenej o 5 půl otáček. Andrt píše, že na udržení motoru v chodu stačí 4. Jak dám míň jak těch pět motor zdechne. Předpokládám, že chyba asi bude teda v nečistotě v trysce, nebo kanálech. Je to tak? Začlo to dělat náhle. Po vyčištění to jelo dobře, ale asi po 20 km už to nejelo. Tak sem nastavil těch 5 co mám teď. Domnívám se teda, že je to smetím v trysce, Takž karbec půjde zase dolů na čištění.


12.10.06, 12:37
Profil Zobrazit autorovy stránky

Příspěvky: 15104
Bydliště: Praha
Příspěvek 
Hans22 píše:
Takže jsem zjistil následující: Předstih je v pořádku podle rysek, takže to střílení je asi chudou směsí. Jak ale může bejt ta směs chudá, když šroub volnoběhu (ten malej) je vytočenej o 5 půl otáček. Andrt píše, že na udržení motoru v chodu stačí 4. Jak dám míň jak těch pět motor zdechne. Předpokládám, že chyba asi bude teda v nečistotě v trysce, nebo kanálech. Je to tak? Začlo to dělat náhle. Po vyčištění to jelo dobře, ale asi po 20 km už to nejelo. Tak sem nastavil těch 5 co mám teď. Domnívám se teda, že je to smetím v trysce, Takž karbec půjde zase dolů na čištění.


Vyměnil jsi při čištění karburátoru taky ty gumový okroužky na těhletěch nastavovacích šroubech volnoběhu?

_________________
ŠKODA 742 FOREVER TEAM


12.10.06, 13:04
Profil
Uživatelský avatar

Příspěvky: 4747
Bydliště: Černíky
Příspěvek 
Buďto to někde přisává vzduch, nebo jak píšeš, je někde nečistota, anebo 2,5 otáček nestačí na dost bohatou směs...

_________________
Å 130 L 86 - cestovní limuzína
Levandulka 1000 MBG De Luxe 67 - v renovaci
Felda Combi GLXi - 1,3 MPi 97 - k užitku tátovi
130LPG 130L 86 - denní vůz
1000MB MB 69, 1.8.68
Ať mi nikdo neříká, že něco nejde... ;)
Škoda 742 Forever Team


12.10.06, 16:08
Profil ICQ
Uživatelský avatar

Příspěvky: 9235
Bydliště: Partizánske
Příspěvek 
Vyčistiť karbec...ale skôr bude asi zanesená hlavná tryska 1. stupňa - na to musíš dať dolu víčko karbeca a táto tryska sa nachádza na dne plavákovej komory...ako som písal vyššie. Potom vyčistiť (vyfúkať) voľnobežnú tryku (tá je pod tou záslepkou - foto vyššie. Keď budeš mať trysky vybraté, prefúkaj aj kanáliky do ktorých ide zmes z týchto trysiek (vopchaj do otvoru po tryske črievko pumpy na bicykel a fúkaj o dušu...

Možno ti pomôže aj toto:
http://www.skoda.panda.cz/clanek.php3?id=68

A ešte jedna finta sa mi osvedčila na prefúknutie voľnobežného systému " choď dolu tiahlym kopcom tak 110 km/h na trojke a pusti plyn (= nechaj auto ísť dolu kopcom so zaradenou trojkou bez plynu) - vtedy je veľký podtlak vo voľnobežnom systéme a menšia nečistota sa môže uvoľniť.

Ak sa ti potvrdí znečistenie trysky, daj si na hadicu palivový filter (pozor, papierový) - stojí cca 30 korún...

_________________
Kilecko Zmenilo majiteľa...
Embucha = moja 125ka znova žije
Hybridka = R.I.P. :-(
Megane 1,9D
AR 156 1,9 JTD; AR 159 SW 1,9 JTD; AR 146 1,6 Twin Spark 88kW, ´97


12.10.06, 19:06
Profil
Dřevák na focení, neumí ostřit
Uživatelský avatar

Příspěvky: 27226
Bydliště: Netolice největší prdel v republice
Příspěvek 
ferrari píše:

Ak sa ti potvrdí znečistenie trysky, daj si na hadicu palivový filter (pozor, papierový) - stojí cca 30 korún...


a životnost je asi tak rok ale záleží jak rychle se ucpe

_________________
Nissan Navara D40
Passat 96kw
Felda 1.3BMM combi LPG ve stavu klinické smrti čeká na konec :(


12.10.06, 19:10
Profil ICQ
Uživatelský avatar

Příspěvky: 9235
Bydliště: Partizánske
Příspěvek 
Sadra17 píše:
ferrari píše:

Ak sa ti potvrdí znečistenie trysky, daj si na hadicu palivový filter (pozor, papierový) - stojí cca 30 korún...


a životnost je asi tak rok ale záleží jak rychle se ucpe


No, neviem, či je to iba rok, záleží aké sračky sa tankujú...každopádne ja vozím so sebou náhradný...v globále máš pravdu, nie je to naveky, ale keď sa filter zanesie, znamená to, že keby si ho tam nemal, tak to všetko ide do karburátora (a ja keď sa pozrem do toho filtra, tak tam vidím dosť veľké nečistoty...)

_________________
Kilecko Zmenilo majiteľa...
Embucha = moja 125ka znova žije
Hybridka = R.I.P. :-(
Megane 1,9D
AR 156 1,9 JTD; AR 159 SW 1,9 JTD; AR 146 1,6 Twin Spark 88kW, ´97


12.10.06, 19:52
Profil
Pspvek Reklama

   
Zobrazit příspěvky za předchozí:  Seřadit podle  
Odpovědět na téma   [ Příspěvků: 18 ]  Přejít na stránku 1, 2  Další

Kdo je online

Uživatelé procházející toto fórum: Google [Bot] a 48 návštevníků


Nemůžete zakládat nová témata v tomto fóru
Nemůžete odpovídat v tomto fóru
Nemůžete upravovat své příspěvky v tomto fóru
Nemůžete mazat své příspěvky v tomto fóru

Hledat:
Přejít na:  
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group.
Designed by STSoftware for PTF.
Český překlad – phpBB.cz