|
Stránka 1 z 1
|
[ Příspěvků: 14 ] |
|
Autor |
Zpráva |
gokralik
Příspěvky: 11890 Bydliště: Český Těšín
|
Olejová vana
Tak měním olej a zajímalo by mě, jak to vypadá ve vaně.
Ale mám dilema. Nikde nic neprosakuje ani neteče. A použitý olej je akorát černý ale nijak moc znehodnocený mi nepříjde, problém je v tom, že když jsem jej před rokem plnil, trochu jsem ho přelil a když jsem asi po týdnu trochu upustil, byl černý jako použitý. Je to normální nebo mám nehorázně zaneřáděnou vanu?
Pokud jste pro, abych ji sundal a vyčistil, prosil bych zkušenosti s demontáží a montáží a na co si dát bacha.
_________________ Favorit 135GLX, 1992, LPG - Fanouš Forman 136GLX, 1993, LPG - Miloš_
|
8.8.08, 16:37 |
|
|
Reklama
|
Reklama
|
|
|
|
Matthes
Hliník navždy.
Příspěvky: 17651 Bydliště: Praha západ
|
Cerna normalne skoro hned.
No jak sundat vanu? ranec malych sroubku
_________________ Zbrane zabijeji!
Liga za čisté silnice: pumpičkářům pumpičkou přes koule.
|
8.8.08, 16:41 |
|
|
Tuner#2
Příspěvky: 2753 Bydliště: Rokycansko
|
Jak Matthes. Černý je po pár km a pokud vana netee, tak bych na to kašlal. Max. až budeš zas měnit olej, tak to vzít z gruntu.
_________________ https://www.facebook.com/Tuner2carphotos https://www.instagram.com/tuner2carphotos/
|
8.8.08, 16:44 |
|
|
fatal
rejpal
Příspěvky: 18265
|
Tuner#2 píše: Jak Matthes. Černý je po pár km
Pokud máš čistý motor, tak ne... Když jsem posledně vyčistil hlavu, karter, vanu, vydrželo to průzračné dost dlouho...
|
8.8.08, 16:47 |
|
|
Tuner#2
Příspěvky: 2753 Bydliště: Rokycansko
|
fatal: Je fakt, že ve Žlutce je čistější delší dobu, ale to je motor s 20tkm a vevnitř úplně čistý, ale běžné auto s namotanýma 100 a více tkm prostě zašpiní olej během chvíle a vyčištění samotné vany moc nepomůže.
_________________ https://www.facebook.com/Tuner2carphotos https://www.instagram.com/tuner2carphotos/
|
8.8.08, 16:51 |
|
|
fatal
rejpal
Příspěvky: 18265
|
Re: Olejová vana
gokralik píše: Tak měním olej a zajímalo by mě, jak to vypadá ve vaně.
Možná bys mohl zkusit hmátnout přes vypouštěcí otvor dovnitř (pokud se to vůbec dá, nepamatuju si přesně průměr otvoru) a zkusit nahmatat dno, pokud je tam bordel tak vyčistit, pokud je tam jen olej, tak nechat...
Jednou za čas je dobré vanu vyčistit, ale nevím jak kritické je to u fáva. Co se týče sundávání, záleží jak dobře je vana "přilepená", já to ze stodvácy posledně páčil (výstupek na vaně proti výstupku na bloku), jenže u fáva asi není za co..
|
8.8.08, 16:51 |
|
|
gokralik
Příspěvky: 11890 Bydliště: Český Těšín
|
Ok, tak zkusím to tím prstem (pokud se nevlezu, tak si na to udělám dítě) a pokud nahmatám nějaké piliny, tak sundávám, jinak na to nesahám, právě že nikde nic neteče. A u Fáva je asi 10 šroubků krásně viditelných a zbytek zakrývá poloosa a kdoví co ještě.
Taky jsem si všiml, že jsem někde docela dobře ohobloval převodovku
Jinak motor vypadá asi takto:
_________________ Favorit 135GLX, 1992, LPG - Fanouš Forman 136GLX, 1993, LPG - Miloš_
Naposledy upravil gokralik dne 8.8.08, 16:58, celkově upraveno 1
|
8.8.08, 16:54 |
|
|
fatal
rejpal
Příspěvky: 18265
|
Tuner#2 píše: vyčištění samotné vany moc nepomůže. Jasně, spousta starého oleje totiž zůstane v motoru - v různých důlcích hlavy, v kanálech, ve zdvíhátkách... Po prvním nastartování se to samozřejmě smíchá... gokralik píše: Jinak motor vypadá asi takto
To vypadá pěkně čistě, jestli to tak vypadá i ve vaně, tak ji není třeba sundávat.
|
8.8.08, 16:55 |
|
|
Jiří Čech
Moderátor
Příspěvky: 933
|
Re: Olejová vana
gokralik píše: Tak měním olej a zajímalo by mě, jak to vypadá ve vaně.
Ale mám dilema. Nikde nic neprosakuje ani neteče. A použitý olej je akorát černý ale nijak moc znehodnocený mi nepříjde, problém je v tom, že když jsem jej před rokem plnil, trochu jsem ho přelil a když jsem asi po týdnu trochu upustil, byl černý jako použitý. Je to normální nebo mám nehorázně zaneřáděnou vanu?
Pokud jste pro, abych ji sundal a vyčistil, prosil bych zkušenosti s demontáží a montáží a na co si dát bacha.
Nic nesundávej, olej musíš vypouštět hned po jízdě, kdy je doslova horký, aby ho co nejvíce z motory vyteklo. Nechat ho třeba i hodinu odkapávat. Černání oleje znamená, že je v něm karbon, ale podle fotek se karbon na motoru moc neusazuje, takže se karbon drží ve vznosu. Černání oleje je v pořádku a značí, že olej dělá, co má. Pokud je olej dlouho světlý, tak to buď jezdíš na LPG nebo je špatně naaditivovaný a nerozpouští karbon... Takovému oleji se zdálky vyhni...
_________________ J.
|
8.8.08, 17:10 |
|
|
gokralik
Příspěvky: 11890 Bydliště: Český Těšín
|
Už vykapávám. Jinak olej tam byl Paramo 15W50 a teď přecházím na Cintol 15W40....snad se nic nestane. Na LPG jezdím a ani tak není olej světlý. Jdu do garáže, možná za chvilku příjdu s aktuálními informacemi.
_________________ Favorit 135GLX, 1992, LPG - Fanouš Forman 136GLX, 1993, LPG - Miloš_
|
8.8.08, 17:12 |
|
|
Jiří Čech
Moderátor
Příspěvky: 933
|
gokralik píše: Už vykapávám. Jinak olej tam byl Paramo 15W50 a teď přecházím na Cintol 15W40....snad se nic nestane. Na LPG jezdím a ani tak není olej světlý. Jdu do garáže, možná za chvilku příjdu s aktuálními informacemi.
Na LPG je nutné tyto oleje měnit po cca 7500 km. Olej černá pouze ve styku s benzínem a naftou, jinak na plyn se karbon netvoří. Ani jeden z těchto olejů není na LPG vhodný, není správně naaditvovaný proti nitrooxidaci. Podle všeho někdy jezdíš nebo startuješ na benzín.
_________________ J.
|
8.8.08, 17:17 |
|
|
gokralik
Příspěvky: 11890 Bydliště: Český Těšín
|
Startuju a dokud nedojde benzín v plovákové komoře a hadičkách, tak i 300m jedu. V zimě o poznání déle. Ale olej měním po 10 000km asi teda přejdu na těch 7 500km.
_________________ Favorit 135GLX, 1992, LPG - Fanouš Forman 136GLX, 1993, LPG - Miloš_
|
8.8.08, 17:21 |
|
|
gokralik
Příspěvky: 11890 Bydliště: Český Těšín
|
Tak jsem tam hrábl malíčkem kam až šlo (a že moc nešlo) ale prstem jsem nenahmatal žádné tvrdé piliny, jen olej. Takže na to kašlu a sundám až bude potřeba. Jinak mraky už odchází, tak za chvíli jdu hodit auto na nájezdy a spekulovat co dál.
_________________ Favorit 135GLX, 1992, LPG - Fanouš Forman 136GLX, 1993, LPG - Miloš_
|
8.8.08, 17:47 |
|
|
Ladin
Příspěvky: 322 Bydliště: Slavičín
|
Tak já mám i po nějakých 7000 Km olej krásně medově žlutý ( Valvoline 10W/40 maxlife ),ale benzin používám jen na startování.
_________________ Škoda favorit GLXI Solitaire 94, 250 000 Km,BMM 50 Kw LPG Alfa romeo 156 2,4 JTDm (129 Kw) škoda Felicia 1,3 MPi http://moje.auto.cz/Ladi/favalek.html http://moje.auto.cz/Ladi/ala.html
|
9.8.08, 12:05 |
|
|
Reklama
|
Reklama
|
|
|
|
|
|
Stránka 1 z 1
|
[ Příspěvků: 14 ] |
|
Kdo je online |
Uživatelé procházející toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 43 návštevníků |
|
Nemůžete zakládat nová témata v tomto fóru Nemůžete odpovídat v tomto fóru Nemůžete upravovat své příspěvky v tomto fóru Nemůžete mazat své příspěvky v tomto fóru
|
|