Vyhledat témata bez odpovědí | Zobrazit aktivní témata Právě je 15.11.24, 08:44



Odpovědět na téma  [ Příspěvků: 27 ]  Přejít na stránku Předchozí  1, 2
 motor 136 
Autor Zpráva
rejpal

Příspěvky: 18265
Příspěvek 
Jiří Čech píše:
Pořád nechceš uvěřit tomu, že je ten motor na generálku? Že je skutečně zadřený? To je mi Tě tedy líto...


No jo, tonoucí se stébla chytá... :roll:


9.8.08, 08:43
Profil ICQ Zobrazit autorovy stránky
Pspvek Reklama

   

Příspěvky: 177
Příspěvek 
Kolko vazi taky motor zo skodovky?


9.8.08, 10:38
Profil
Hliník navždy.
Uživatelský avatar

Příspěvky: 17651
Bydliště: Praha západ
Příspěvek 
Metrák cca.

_________________
Zbrane zabijeji!

Liga za čisté silnice: pumpičkářům pumpičkou přes koule.


9.8.08, 10:45
Profil ICQ Zobrazit autorovy stránky

Příspěvky: 177
Příspěvek 
Nemate niekto navod ako zhodit motor , tak aby som na nic nezabudol, popripade aj to ako rozobrat cely motor a aby som na nic nezabudol. dik


10.8.08, 13:45
Profil
Uživatelský avatar

Příspěvky: 6585
Bydliště: Kosice
Příspěvek 
psimi píše:
Nemate niekto navod ako zhodit motor , tak aby som na nic nezabudol, popripade aj to ako rozobrat cely motor a aby som na nic nezabudol. dik


Ak hovorime o sedane Skoda 136 (nie favorit), tak:

odpojis kabliky (odpojovac volnobehu na karburatore, kondenzator a kable od rozdelovaca v okoli rozdelovaca, cidlo teploty na termostate a cidlo tlaku oleja, kable na alternator - 2 kabliky k regulatoru na pravom pozdlzniku karoserie, plus silovy kabel), vsetky hadice (zozadu na vodnom cerpadle hruba, na banke termostatu vpredu hruba a niekolko tenkych, na druhej strane kovova trubka poza rozdelovac k vodnej pumpe).

potom motor podlozis niecim poddajnym (makke drevo) a zaistis voci preklopeniu (na toto je najlepsi pojazd, alebo vhodne stuningovany furik). tento krok netreba odflaknut, inac si mozes ulomit nejaku tu srubku, co drzi motor na prevodovke.

potom mas na priecke motora vzadu pod zadnym celom na krajoch 4 sruby (2 a 2 na kazdej strane), tym uvolnis zadnu cast motora. vpredu motor drzi tusim 10timi srubami o prevodovku, plus zrejme treba uvolnit drziak vyfuku z miesta, kde je ukotveny.

prerekvizitou je demontaz zadneho cela, aby slo motor lahko vytiahnut (4 - 6 srubiek po bokoch, plus vytiahnutie kablov ku koncovym svetlam).

Takto odsrubovany motor by potom malo ist vytiahnut na pojazde smerom dozadu (treba davat pozor, motor ma tendenciu sklopit sa doprava).

Samozrejme, v pripade, ze nemas dobre mechanicke zrucnosti, prenechaj rozborku niekomu, kto sa v tom vyzna. da sa to lahko pokazit.

Rozborka celeho motora je uz trocha obsiahlejsia zalezitost...

_________________
This is Linux land, on silent nights you can hear Windows machines rebooting.
(--)))o-») Skoda Rapid 136 r.v.1989 biely
OOOO Audi 80 2.3E r.v. 1993 - Vopruz durch Technik
[H] Honda HR-V 4x4 r.v. 2000 - mula
Skoda 742 Forever Team


10.8.08, 14:26
Profil Zobrazit autorovy stránky
Moderátor

Příspěvky: 933
Příspěvek 
psimi píše:
Nemate niekto navod ako zhodit motor , tak aby som na nic nezabudol, popripade aj to ako rozobrat cely motor a aby som na nic nezabudol. dik


Motor sice dokážeš rozebrat, ale zase ho správně složit s dodržením všech vůlí a předepsaných tolerancí asi nebude na Tvé úrovni momentálních znalostí a šikovnosti...

_________________
J.


10.8.08, 14:42
Profil

Příspěvky: 177
Příspěvek 
jj Mate pravdu, dik za rady, nejakeho majstra uz zozeniem, len aby som nevyzeral celkom ako tarbak :D


10.8.08, 18:38
Profil

Příspěvky: 177
Příspěvek 
A este jeden dotaz, musim pred demontazou, vypustit vodu to mi je jasne ale ci aj olej?? , asi ano ze


10.8.08, 18:44
Profil
Junior TW team

Příspěvky: 2246
Bydliště: Turčianske Teplice ( SR )
Příspěvek 
psimi píše:
A este jeden dotaz, musim pred demontazou, vypustit vodu to mi je jasne ale ci aj olej?? , asi ano ze
olej nie , ale ak ho vypustis mas to o cca 3 kg lahsie a ak to budes rozoberat tak ho radsej vypusti ( pri sundavani hlavy sa ti don moze dostat voda ).

_________________
1) Škoda Rapid 136 . motor XT bude vo vyvoji -> ELEANOR nova kasna jej pristane
2) Škoda 120 GL - Pomrdanč - spotrebak s vyhodami
3) Škoda Fabia 1,2 HTP 47 kW -> ŽLŤAS ňáko ide furt na tri válce
4) Škoda 100 - 71" Model 72" Killec


10.8.08, 18:49
Profil ICQ
Uživatelský avatar

Příspěvky: 6585
Bydliště: Kosice
Příspěvek 
psimi píše:
A este jeden dotaz, musim pred demontazou, vypustit vodu to mi je jasne ale ci aj olej?? , asi ano ze


olej nemusis vypustat, kym nejdes davat dole hlavu, presne, ako pisal jonny. pri rozoberani je najvhodnejsie dat dole vanu ako prvu. podla obsahu vane sa da vcelku slusne urcit, v akom stave motor je. Teoreticky, ak by si mal hlavne loziska na kluke v poriadku (co ale asi nebude tvoj pripad, pri zadrenom motore to obvykle schytaju vsetky loziska), tak motor vyberat nemusis. Da sa rozobrat aj na aute.

_________________
This is Linux land, on silent nights you can hear Windows machines rebooting.
(--)))o-») Skoda Rapid 136 r.v.1989 biely
OOOO Audi 80 2.3E r.v. 1993 - Vopruz durch Technik
[H] Honda HR-V 4x4 r.v. 2000 - mula
Skoda 742 Forever Team


10.8.08, 18:53
Profil Zobrazit autorovy stránky

Příspěvky: 177
Příspěvek 
tak motor je uspesne dole , zatial som zistil iba tieto veci, spojkove lozisko je vybite, oleja mi vytieklo iba nieco menej ako litra. Do motora som sa este nepozeral , taktze stav klukovych lozisk neviem popisast, ale tam bude asi ten zdroj opisovaneho hrkotania, a este som zistil jednu zaujmavu vec,.:
Ked som daval sanie dole tak v poslednej diere bola voda, pritom som ju vypustal este pred demontazou motora, ako sa mohla do toho sania dostat voda?


11.8.08, 21:17
Profil
Uživatelský avatar

Příspěvky: 6585
Bydliště: Kosice
Příspěvek 
psimi píše:
tak motor je uspesne dole , zatial som zistil iba tieto veci, spojkove lozisko je vybite, oleja mi vytieklo iba nieco menej ako litra. Do motora som sa este nepozeral , taktze stav klukovych lozisk neviem popisast, ale tam bude asi ten zdroj opisovaneho hrkotania, a este som zistil jednu zaujmavu vec,.:
Ked som daval sanie dole tak v poslednej diere bola voda, pritom som ju vypustal este pred demontazou motora, ako sa mohla do toho sania dostat voda?


motor 136 ma vyhrievane sanie. to si si mohol vsimnut, kedze tam ide hadica z vodnej pumpy. je to normalne. to sanie je cca horizontalne, takze sa v nom moze udrzat voda aj po vypusteni motora vcelku bezne.

mat v motore LEN 1 LITER oleja je zle. tu mozes hladat najpravdepodobnejsiu pricinu. pri beznej prevadzke je v motore cca 3,5 litra oleja. ryska maxima je priblizne na 4 litroch, riska minima priblizne na 2,8 litra.

spojkove lozisko si urcite vymen a ak chces robit opravu toho motora sam, tak si zozen momentovy kluc (do 100 Nm by mal stacit bohate) a knihu, kde su popisane jednotlive utahovacie momenty!

_________________
This is Linux land, on silent nights you can hear Windows machines rebooting.
(--)))o-») Skoda Rapid 136 r.v.1989 biely
OOOO Audi 80 2.3E r.v. 1993 - Vopruz durch Technik
[H] Honda HR-V 4x4 r.v. 2000 - mula
Skoda 742 Forever Team


11.8.08, 21:25
Profil Zobrazit autorovy stránky
Pspvek Reklama

   
Zobrazit příspěvky za předchozí:  Seřadit podle  
Odpovědět na téma   [ Příspěvků: 27 ]  Přejít na stránku Předchozí  1, 2

Kdo je online

Uživatelé procházející toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 40 návštevníků


Nemůžete zakládat nová témata v tomto fóru
Nemůžete odpovídat v tomto fóru
Nemůžete upravovat své příspěvky v tomto fóru
Nemůžete mazat své příspěvky v tomto fóru

Hledat:
Přejít na:  
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group.
Designed by STSoftware for PTF.
Český překlad – phpBB.cz