Motor Favo ve škoda 100-problem s chladičem vzadu
Autor |
Zpráva |
racetrack
Příspěvky: 6
|
Jiří Čech píše: racetrack píše: Matthes píše: Ty mas taky limuzinu jako Jirka? Nebo kde mas 7 metru? Jde o moji stovku. takže proč sedm metru? Jak milan psal, mam tam dva bowdeny ze škody 120, jeden ma tři metry, takže se strunou cca sedm metru. V původní stovce je ovládání plynu vedeno mezi chladičem a karburatorem a na karburatoru se napojuje na pakovy mechanizmus, ktery u karburatoru kterej tam ted´je neni. Když sem toto usazeni bowdenu nechal, a nahradil kratky bowden delsim ze skody120 tak se tento prilis ohybal a kvuly vyfuku, ktery je nyni masivnejsi, se roztekl a proste prestal fungovat. Takze jsem bovden natahl druhou stranou motoru, kolem svicek a na viko ventilu pridelal drzak bowdenu a cele to nadstavil lankem se zminovanym kladkovym systemem. To se moc neosvedcilo protoze lanko se v podstate muselo otocit o 180stupnu kolem kladky a navic, bowden byl stale moc kratky a lamal se pot krkolomnym uhlem. Vyresili sme to dvema bowdenama s dlouhym dratem. Takze ovla Jiří Čech píše: racetrack píše: Matthes píše: Ty mas taky limuzinu jako Jirka? Nebo kde mas 7 metru? Struna nesmí být nikde ohnutá a musí být dobře namazaná motorovým olejem. Pak není problém sešlápnout plyn. Místo pákového mechanismu udělej kladku a máš to.
Ok, a jaky by byl idealni prurez struny? mam nerez drat 1mm, testoval sem 1,4mm vazaci dratek pozink, ale vcera mi praskl a dojeli sme s milanem z hospody na sytic.
|
9.8.08, 13:44 |
|
|
Reklama
|
Reklama
|
|
|
|
racetrack
Příspěvky: 6
|
ventYl píše: racetrack píše: K tomu chlazení. Pod náporem vodní pumpy ze škody 120 (asi vinou vetsich otacek motoru z favorita) me postupne odeslo topeni a chladic uz taky tece. Silne uvazuju o navratu k puvodnimu motoru, protoze ten rozdil se mi nezda zas tak markantni v pomeru k problemum jaky musim neustale resit. motor z favorita ma len take otacky, ake mu das a to vodne cerpadlo zas nie je take, ze by sa s nim dala vypumpovat starina do PET flasiek. tecie ti to, lebo tam mas 100rocne pryzove dielce, alebo ti to zarastlo kotlovym kamenom. pripadne si ten chladiaci okruh o fridexe moze nechat len zdat.
S hadicama nic neni. Kdyz ti tece chladic ze zeber, tak to neni zadnou gumou. Topeni, jakoz i hadice bylo 100% bez usazenin.
Ja sem jenom vytahl motor ze stovky co ma nalitany 80000 a je v perfektnim stavu, udrzovanej, a dal motor z favo.
no a ztraci se voda. Topeni sem opravil a zacal chcat chladic.
|
9.8.08, 13:52 |
|
|
ventYl
Příspěvky: 6585 Bydliště: Kosice
|
osobne si myslim, ze je v tom to cerpadlo nevinne. nemrznucu zmes pouzivas?
_________________ This is Linux land, on silent nights you can hear Windows machines rebooting. (--)))o-») Skoda Rapid 136 r.v.1989 biely OOOO Audi 80 2.3E r.v. 1993 - Vopruz durch Technik [H] Honda HR-V 4x4 r.v. 2000 - mula Skoda 742 Forever Team
|
9.8.08, 13:55 |
|
|
Jiří Čech
Moderátor
Příspěvky: 933
|
ventYl píše: racetrack píše: K tomu chlazení. Pod náporem vodní pumpy ze škody 120 (asi vinou vetsich otacek motoru z favorita) me postupne odeslo topeni a chladic uz taky tece. Silne uvazuju o navratu k puvodnimu motoru, protoze ten rozdil se mi nezda zas tak markantni v pomeru k problemum jaky musim neustale resit. motor z favorita ma len take otacky, ake mu das a to vodne cerpadlo zas nie je take, ze by sa s nim dala vypumpovat starina do PET flasiek. tecie ti to, lebo tam mas 100rocne pryzove dielce, alebo ti to zarastlo kotlovym kamenom. pripadne si ten chladiaci okruh o fridexe moze nechat len zdat.
Souhlas, teče to stářím, tedy vnitřní korozí z neměněného fridexu, tlak je tam totiž stále stejný bez ohledu na typ motoru.
_________________ J.
|
9.8.08, 14:04 |
|
|
racetrack
Příspěvky: 6
|
ventYl píše: osobne si myslim, ze je v tom to cerpadlo nevinne. nemrznucu zmes pouzivas?
Kdyz mi pres noc vytece voda, tak je to zbytecny.
Ale predtim tam fridex byl. A to je ty tri mesice zpet.
Dohromady sem najezdil s motorem favorit kolem 150km vic ne.
Mozna se mylim, ale myslim, ze zatakovou chvilku se to nemohlo podelat vinou usazenin.
|
9.8.08, 14:04 |
|
|
ventYl
Příspěvky: 6585 Bydliště: Kosice
|
racetrack píše: ventYl píše: osobne si myslim, ze je v tom to cerpadlo nevinne. nemrznucu zmes pouzivas? Kdyz mi pres noc vytece voda, tak je to zbytecny. Ale predtim tam fridex byl. A to je ty tri mesice zpet. Dohromady sem najezdil s motorem favorit kolem 150km vic ne. Mozna se mylim, ale myslim, ze zatakovou chvilku se to nemohlo podelat vinou usazenin.
ale kludne sa to mohlo pochcat tym, ze si mal chladiaci system pocas vymeny motora povedzme 24 hodin na suchu, potom si tam vrazil trebars vodu. kym je ten chladiaci okruh v kvapaline, trebars aj vode, je tam relativne stale prostredie a korozia prebieha postupne roznou rychlostou v zavislosti od toho, kolko inhibitorov chladiaca zmes obsahuje. jakonahle to ale vysusis, prostredie v chladiacom okruhu sa radikalne zmeni a vie to skorodovat fakt brutalne rychlo.
_________________ This is Linux land, on silent nights you can hear Windows machines rebooting. (--)))o-») Skoda Rapid 136 r.v.1989 biely OOOO Audi 80 2.3E r.v. 1993 - Vopruz durch Technik [H] Honda HR-V 4x4 r.v. 2000 - mula Skoda 742 Forever Team
|
9.8.08, 14:09 |
|
|
racetrack
Příspěvky: 6
|
Jiří Čech píše: ventYl píše: racetrack píše: K tomu chlazení. Pod náporem vodní pumpy ze škody 120 (asi vinou vetsich otacek motoru z favorita) me postupne odeslo topeni a chladic uz taky tece. Silne uvazuju o navratu k puvodnimu motoru, protoze ten rozdil se mi nezda zas tak markantni v pomeru k problemum jaky musim neustale resit. motor z favorita ma len take otacky, ake mu das a to vodne cerpadlo zas nie je take, ze by sa s nim dala vypumpovat starina do PET flasiek. tecie ti to, lebo tam mas 100rocne pryzove dielce, alebo ti to zarastlo kotlovym kamenom. pripadne si ten chladiaci okruh o fridexe moze nechat len zdat. Souhlas, teče to stářím, tedy vnitřní korozí z neměněného fridexu, tlak je tam totiž stále stejný bez ohledu na typ motoru.
Dobre, asi mate pravdu, jenom mam dojem, ze jakmile se s necim tak starym trosku pohne, zacne se kazit vsecko lavnovite.
Ale s tim se u tak starych veci musi pocitat.
diky za reakce.
|
9.8.08, 14:11 |
|
|
Jiri
Příspěvky: 4146 Bydliště: okres svitavy,West Yorkshire
|
to lanko koupis normalne v metrazi v kazde prodejne kol i s bowdenem..a natahnes primo od pedalu ke karbecu jak potrebujes funguje to i na me sestimetrove ludre...a to uz je nejaka delka...jen sem na soustruhu udelal konec pro uchyceni do vstrikovaci jednotky ty mas karbec..tak staci kdyz ze stareho origo bowdenu pouzijes ten konec se segerovkou kterej nacvaknes tam kde ma bejt... a nebo jej take vyrobis...na kazdou starnu das takovou tu svorkovnici na lanko...a je to
|
9.8.08, 22:25 |
|
|
slovacek.milos
Mistr mechanik
Příspěvky: 16256 Bydliště: Strážnice
|
tak jsem pokecal stím borcem co má fáčko v tisícovce, taky zkoušel ten ventilátor na chladič několik měsíců a neuchladilo to jak píše jirka,
že mně to chladilo na š 110 to jsme se dohodli že já měl z polistirenu přepážku a ty vzduchy zleva zprava se mi asi nehádaly a valil vzduch do chladiče,
nakonec to borec vyřešil tak že ta packa na ventilátor pasuje na ten litinový držák motoru, bloky jsou stejné, akorát jednu díru tam vrtal, po montáži čtyřpístu na přední kotouče se fak chystá brno břeclav 200 km v hodině to bude mazec, ve středu jede na chatu a přijede tak udělám fotky miloš
|
11.8.08, 20:48 |
|
|
killos
Příspěvky: 10
|
-
Taaakze.....tema je uplne jinde nez proc sem ho zakladal,ale to neva.....TEDY:pokrocil sem tak ze sem dal na radu milose i ted uz newim koho,ale diky a .......nechal sem napajet koleno zezadu (u od´bornika 400,sam bych to urcite nedal,to je videt) a dopasil zpet mechanicky vetrak....ovsem nastal problem s plynem a naklonem motoru(vetrak nesedi na chladic tak aby se na to dala dat guma).....vetrak sem vypodlozil dvema matkama na spodnich sroubech a nesedel jen tak o 2cm,ale guma sla nandat----CHYBA...pri testovaci jizde samozrejme guma spadla....dostala se do vrtule A.......guma i 2 listy vrtule vprdeli....ale neprehralo jse to ani nahodou....ani bez gumy a pak uz 3 listu vetraku nez sem dojel domu....Takze dneska nova vrtule a BEZ GUMY....a bude to ok....plyn mam zatim z druhe strany tak,ze se pritahuje bovden........
|
14.8.08, 09:32 |
|
|
Jiří Čech
Moderátor
Příspěvky: 933
|
Re: -
killos píše: Taaakze.....tema je uplne jinde nez proc sem ho zakladal,ale to neva.....TEDY:pokrocil sem tak ze sem dal na radu milose i ted uz newim koho,ale diky a .......nechal sem napajet koleno zezadu (u od´bornika 400,sam bych to urcite nedal,to je videt) a dopasil zpet mechanicky vetrak....ovsem nastal problem s plynem a naklonem motoru(vetrak nesedi na chladic tak aby se na to dala dat guma).....vetrak sem vypodlozil dvema matkama na spodnich sroubech a nesedel jen tak o 2cm,ale guma sla nandat----CHYBA...pri testovaci jizde samozrejme guma spadla....dostala se do vrtule A.......guma i 2 listy vrtule vprdeli....ale neprehralo jse to ani nahodou....ani bez gumy a pak uz 3 listu vetraku nez sem dojel domu....Takze dneska nova vrtule a BEZ GUMY....a bude to ok....plyn mam zatim z druhe strany tak,ze se pritahuje bovden........
Spíš bych řekl, že máš někde něco špatně namontované nebo silně vytahané silentbloky motoru. Blok z FA má totiž naprosto stejný náklon, jako staré stovky.
_________________ J.
|
14.8.08, 10:01 |
|
|
ventYl
Příspěvky: 6585 Bydliště: Kosice
|
Re: -
killos píše: Taaakze.....tema je uplne jinde nez proc sem ho zakladal,ale to neva.....TEDY:pokrocil sem tak ze sem dal na radu milose i ted uz newim koho,ale diky a .......nechal sem napajet koleno zezadu (u od´bornika 400,sam bych to urcite nedal,to je videt) a dopasil zpet mechanicky vetrak....ovsem nastal problem s plynem a naklonem motoru(vetrak nesedi na chladic tak aby se na to dala dat guma).....vetrak sem vypodlozil dvema matkama na spodnich sroubech a nesedel jen tak o 2cm,ale guma sla nandat----CHYBA...pri testovaci jizde samozrejme guma spadla....dostala se do vrtule A.......guma i 2 listy vrtule vprdeli....ale neprehralo jse to ani nahodou....ani bez gumy a pak uz 3 listu vetraku nez sem dojel domu....Takze dneska nova vrtule a BEZ GUMY....a bude to ok....plyn mam zatim z druhe strany tak,ze se pritahuje bovden........
bez tej gumy sa ti to casom bude prehrievat a JC ma uplnu pravdu. nam raz kvoli vytahanym silentblokom tiez vrtula sezrala gumu a pri cca 30km ceste sa to pomaly zacalo prehrievat.
_________________ This is Linux land, on silent nights you can hear Windows machines rebooting. (--)))o-») Skoda Rapid 136 r.v.1989 biely OOOO Audi 80 2.3E r.v. 1993 - Vopruz durch Technik [H] Honda HR-V 4x4 r.v. 2000 - mula Skoda 742 Forever Team
|
14.8.08, 11:29 |
|
|
Jiri
Příspěvky: 4146 Bydliště: okres svitavy,West Yorkshire
|
to je divny to by tam melo sedet nekde to mas asi spatne...nejak jinak drzaky nebo neco ten blok je porad to same
|
14.8.08, 21:30 |
|
|
killos
Příspěvky: 10
|
k
no ale co s tim plynem???????tu vrtuli poresim
|
15.8.08, 09:06 |
|
|
killos
Příspěvky: 10
|
.
tak dnes sem nandal novou vrtuli a vyndal srouby co byly pod vetrakem......silenbloky jsou v pohode a ten vetrak proste nesedi
|
18.8.08, 15:59 |
|
|
Reklama
|
Reklama
|
|
|
|
|
Kdo je online |
Uživatelé procházející toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 40 návštevníků |
|
Nemůžete zakládat nová témata v tomto fóru Nemůžete odpovídat v tomto fóru Nemůžete upravovat své příspěvky v tomto fóru Nemůžete mazat své příspěvky v tomto fóru
|
|