Vyhledat témata bez odpovědí | Zobrazit aktivní témata Právě je 15.11.24, 11:15



Odpovědět na téma  [ Příspěvků: 48 ]  Přejít na stránku Předchozí  1, 2, 3, 4  Další
 vložky 
Autor Zpráva
rejpal

Příspěvky: 18265
Příspěvek 
Kristensen píše:
tak to pak jo to je i potřeba je rozhodit sice myslím že po 120 stupních a zámek by ani na jednom kroužku neměl být nad dírou pro čep ale ty stupně je jedno hlavně že nejsou přímo nad sebou


Jasně, napsal jsem pitomost, po 120° jsem to rozmístil, 360/3... Už neumím ani počítat... :oops: Pravidlo s čepem neznám, ale mám pocit, že jsem dával spodní nejblíž k vačce a pak postupně ve směru hodinových ručiček...


14.8.08, 09:40
Profil ICQ Zobrazit autorovy stránky
Pspvek Reklama

   
Uživatelský avatar

Příspěvky: 4747
Bydliště: Černíky
Příspěvek 
Co se vyndavání vložek bez demontáže kliky týče, tak samozřejmě to jde...
...jen u dvacet let starého motoru se nedá předpokládat bůhvíjaká čistota chladicích prostor a všechen ten bordel a rez se vysype do klikové skříně... :?

_________________
Å 130 L 86 - cestovní limuzína
Levandulka 1000 MBG De Luxe 67 - v renovaci
Felda Combi GLXi - 1,3 MPi 97 - k užitku tátovi
130LPG 130L 86 - denní vůz
1000MB MB 69, 1.8.68
Ať mi nikdo neříká, že něco nejde... ;)
Škoda 742 Forever Team


14.8.08, 11:25
Profil ICQ
rejpal

Příspěvky: 18265
Příspěvek 
Bukaj píše:
všechen ten bordel a rez se vysype do klikové skříně... :?


Ano, pak nezbývá než si pod to lehnout a čistit a čistit... :)


14.8.08, 11:28
Profil ICQ Zobrazit autorovy stránky

Příspěvky: 199
Bydliště: ZA
Příspěvek 
zdravim
chcem sa spytat ake maju byt presahy vloziek valcov
dakujem

_________________
Škoda Favorit 136L 46 kW r.v. 1989, Green


13.9.08, 15:26
Profil

Příspěvky: 3257
Bydliště: Brandýs nad Labem
Příspěvek 
Pokud někdo vyndává vložky aby je podložil,vyndává je i s pístem a ojnicí dohromady...Nic se tedy nepohne až na malé vyjímky...Kruhy sedí na vložce a v pístu jsou volné,pokud jsou připečené,je to v řiti,ale stále drží ten samý směr...I když s pístem otočíte...Tak že se kruhy při podkládání vložek,nebo výměně ojničních ložisek měnit nemusí. Mění se jedině s pístem a vložkou po výbrusu nebo tehdy,pokud na 120cítce stíráky vcelku...Ten totiž odchází nejdřív a je to přežitek kterej nefunguje...Dělené kroužky už problém nemají...Ale pokud je vyměníte na motoru kterej má 100000km najeto,za 10000km jste na tom stejně...Kruhy mění jen ten,kdo se na ně spléhá :P a dává jim největší váhu,ale co rozměr v pístu a samotné vložce???! :wink: P.S.Je malý problém,když píst vytáhnete z vložky,třeba kvůli výměně ojničního pouzdra nebo čepu,pak už se netrefíte správně,ale i z toho se nestřílí pokud to není motor před GO nebo hlavně 120cítka s tim třetim jednokruhem.Tam je riziko,že motor už začne hulit a nepojede tak,jak dřív.

-Přesah na Fávu a Feldě hliník je 0,07 až 0,13
-na litině Š100 až 130 je 0,12 až 0,16

Rozdíl mezi vložkami cca max.přípustný je 0,02 až 0,04 mm

Podložka stojí cca 15-20korun jedna a je ve velikostech 0,10-0,12-0,14 mm


13.9.08, 17:33
Profil

Příspěvky: 199
Bydliště: ZA
Příspěvek 
a este otazka co sa stane ked presah bude mensi ako 0,07?
je lepsie dat vacsi presah ako mensi?

_________________
Škoda Favorit 136L 46 kW r.v. 1989, Green


13.9.08, 17:39
Profil

Příspěvky: 3257
Bydliště: Brandýs nad Labem
Příspěvek 
Víš co se říká? ZLATÁ STŘEDNÍ CESTA :wink: ..Tak že 0,07 už je skoro strop pod kterej bys neměl jít...Ale funguje i 0,05 lépe je ale už podkládat :wink:Zase jde o to co je to za motor, kolik má najeto atd..


13.9.08, 17:49
Profil
Uživatelský avatar

Příspěvky: 397
Bydliště: Slovensko, BA - okolie - Lučenec
Příspěvek 
Najlepsie sú vložky s krídelkami, napr olvejs, to vam potom motor lieta ako kolibrííík :lol:

_________________
742.120L Opäť klasika, uloženka, 87´, 58.000km, po 1. majitelovi
791.136B LPG, r.v. 96, Cimbu, KD air filter, 13 BAR kompresia, spotreba priemer 6L LPG uz ex
781.136* LPG, 2. majiteľ predané, dodnes jazdí (žili sme spolu 3 roky)
742.120L 4x bejvalky


13.9.08, 18:01
Profil

Příspěvky: 199
Bydliště: ZA
Příspěvek 
tak motor ma asi 130 000,- km, a menel som vlozky valcov + piesty, lebo mi bolo povedane ze mam opalenu vlozku valca a preto sa mi nicilo tesnenie pod hlavu a a tlacilo do vody, po vymene co mi spavil znami to robi to iste na tom istom mieste a meral som to a nevopchal som tam 0,10
moze byt chyba aj inde?

_________________
Škoda Favorit 136L 46 kW r.v. 1989, Green


13.9.08, 18:42
Profil

Příspěvky: 3060
Bydliště: Olomouc
Příspěvek 
Taky de o rozdíl, jak máš rozdíl mezi vložkama větší jak 0,05 mm, tak to taky nesedne dobře. Větší přesah taky není dobrej, protože hrozí prasknutí válce při dotahování hlavy. Taky může být křivá hlava.

_________________
Už tu nejsem, s fórem mi vlezte na hrb. Co jsem měl rozřešeno dořeště prosím přes drak@drakk.eu


13.9.08, 20:38
Profil ICQ Zobrazit autorovy stránky
rejpal

Příspěvky: 18265
Příspěvek 
patrik-hp píše:
Pokud někdo vyndává vložky...


U starého motoru bývají válce tak "zalepené", že se musí z bloku rvát, poklepávat, vyrážet zespod a podobně. V takovém případě pochybuju, že se opravdu nic nehne.

Co se týče těch podložek, nejsou náhodou v jiných rozměrech? Nějak se mi ta čísla zdají být divná, chybí mi tam 0,07. Přesahy pro 105/120 jsou v Andrtovi uvedeny 0,125-0,155 (to jen pro upřesnění).

Pokud se mění kroužky pod jedním válcem, je potřeba počítat s poklesem válce (podložky jsou měděné) po dotažení hlavy. Takže by se měla nastavit předepsaná hodnota, i když ostatní mají méně. Ze stejného důvodu nemusí být problémem přesah menší než předepsaný (pokud není moc malý).


14.9.08, 01:44
Profil ICQ Zobrazit autorovy stránky

Příspěvky: 3060
Bydliště: Olomouc
Příspěvek 
fatal píše:
Pokud se mění kroužky pod jedním válcem, je potřeba počítat s poklesem válce (podložky jsou měděné) po dotažení hlavy....


Přesahy se musí měřit se staženou vložkou, na to sou přípravky. Když vložku nestáhneš, můžeš ju mít sice dobře vypodloženou, ale naměříš klidně i 1 mm přesah a pak si budeš lámat hlavu s tím, kde udělali soudruzi z NDR chybu.

_________________
Už tu nejsem, s fórem mi vlezte na hrb. Co jsem měl rozřešeno dořeště prosím přes drak@drakk.eu


14.9.08, 07:15
Profil ICQ Zobrazit autorovy stránky
rejpal

Příspěvky: 18265
Příspěvek 
Drak píše:
Přesahy se musí měřit se staženou vložkou, na to sou přípravky...


Tu vložku stahuješ stejnou silou, jako hlava přes těsnění? :shock: O existanci takového přípravku jsem neměl ani páru, udělal jsem to jak jsem napsal a zatím to drží...

Pokud máš dobře podloženo a naměříš milimetr, vložka na něčem visí, takže vytáhnout, vyčistit a znova. :wink:


14.9.08, 08:56
Profil ICQ Zobrazit autorovy stránky

Příspěvky: 3060
Bydliště: Olomouc
Příspěvek 
Stejnou silou ne, to by ti mohla prasknout, prostě s citem tak, aby už nemohla sedat, nebo být volná. Nemusíš mít zrovna přípravek, stačí hlavovej šroub třeba s pístním čepem doprotivky. To by ses kolikrát divil, kolik ti dělá rozdíl u nestažené a stažené vložky.

_________________
Už tu nejsem, s fórem mi vlezte na hrb. Co jsem měl rozřešeno dořeště prosím přes drak@drakk.eu


14.9.08, 09:27
Profil ICQ Zobrazit autorovy stránky
rejpal

Příspěvky: 18265
Příspěvek 
Drak píše:
Stejnou silou ne, to by ti mohla prasknout...


Ono si to stejně i tak ještě sedne, rozdíl zmáčknutého a nového kroužku je dost velký. Vložku jsem nestahoval, pouze jsem ji zamáčknul a naklepnul, rozdíl byl asi odpovídající poklesu po dotažení hlavy. Uvidím při dalším rozebírání. :)


14.9.08, 09:59
Profil ICQ Zobrazit autorovy stránky
Pspvek Reklama

   
Zobrazit příspěvky za předchozí:  Seřadit podle  
Odpovědět na téma   [ Příspěvků: 48 ]  Přejít na stránku Předchozí  1, 2, 3, 4  Další

Kdo je online

Uživatelé procházející toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 19 návštevníků


Nemůžete zakládat nová témata v tomto fóru
Nemůžete odpovídat v tomto fóru
Nemůžete upravovat své příspěvky v tomto fóru
Nemůžete mazat své příspěvky v tomto fóru

Hledat:
Přejít na:  
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group.
Designed by STSoftware for PTF.
Český překlad – phpBB.cz