Autor |
Zpráva |
fpoho
Příspěvky: 9
|
Snímač otáček Favorit
Dobrý den, mám Škodu Favorit 135L a rád bych se zeptal na 2 věci..
1. Kde se v motoru nachází snímač otáček motoru?? Mám takovej diodovej otáčkoměr, kterej měří aji dobíjení..for je v tom, že mi funguje akorát měření dobíjení, ale otáčkoměr nikoliv, jakmile se rozprší, tak začne fungovat aji on..myslím si, že je to v tom snímači, třeba jen zanesený kontakty, ale nevím, kde ten snímač mám hledat..případně foto jestli máte..díky (myslím foto umístění ne foto snímače)
2. To je trošku zapeklitější..při rozjezdu mi začně klepat v motoru jako kdyby (zvuk jak kdyby něco drhlo o něco co se točí nebo alespon se zachytávalo)..klepání s přibývajícíma otáčkama mizí (nebo je alespoň míň slyšitelné), dělá to u všech rychlostních stupňů, jakmile mám jakýkoliv rychlostní stupeň ve vysokých otáčkách mizí i zvuk. Při jízdě na neutrál klepání není, takže s kolama to nic společného nemá, při stání na místě a točení motoru taky nic, takže motor by měl být taky OK. Přítelkyně tam při jízdě tak před cca měsícem nechtěne strčila zpátečku (její auto má 6 rychlostí), ale ne úplně..jen troška zuby bylo slyšet, hned to dala na neutrál a za stálého sešlápnutí spojky..řazení je ale v porádku, absolutně bez problémů..myslíte že je něco s převodovkou?? Případně co asi se mohlo stát??
Díky všem za případný odpovědi..
|
15.9.08, 16:22 |
|
|
Reklama
|
Reklama
|
|
|
|
Jarda S.
Dřevák na focení, neumí ostřit
Příspěvky: 27227 Bydliště: Netolice největší prdel v republice
|
máš karburátor nebo vstřikování ? respektiveze kterýho roku je ten favorit ?
_________________ Nissan Navara D40 Passat 96kw Felda 1.3BMM combi LPG ve stavu klinické smrti čeká na konec
|
15.9.08, 16:27 |
|
|
fpoho
Příspěvky: 9
|
karburátor r.v. 1990
|
15.9.08, 16:29 |
|
|
michalkatka
Příspěvky: 19159 Bydliště: SR Bratislavský kraj - Senec
|
takže 135L je Favo pred 93, takže karburátor
"snímač otáčok" ja cievka v rozdeľovači, ak ti motor beží je 100% dobrá, potom ide signál do ETZ (to je taká plechová krabička pri indučke) potom to ide do indučky a väčšina otáčkomerov berie signál práve s indučky, teda berie signál ktorý dáva ETZ indučke ( aj origo otáčkomer je tak zapojený ). ak máš nejaký prídavný tak zrejme stav napätia (dobíjania) si berie s napájania a otáčky je privedený najskôr s tej indučky, ak ti to za vlhka funguje bude to nejaká kontaktná chyba, niekde je zlý spoj, ktorý keď zvlhne tak sa prechodový odpor zlepší... takže odporúčam prebehnuť elektriku, kontakty rozobrať a prečistiť...
k tomu klepaniu by som typoval spojku, alebo spojkové ložisko, ale mohlo by to byť aj zavsenie motora príp. náprav (silentbloky)... to by si mal viac rozpísať....
spiaočka je s 5ky blokovaná takže by sa nemala dať zaradiť, jedine ak vyradíš do neutrálu (páka do volnej polohy) a potom spočítať zuby, ale to je na roztrhnutie prevodovky...
_________________ Škoda Favorit 135(136)(G)Lx 93 LPG klima červeň
Nie je všetko tak ako vyzerá - rozdiel je v technike...
http://skoda.panda.cz/forum/viewtopic.php?t=3336
|
15.9.08, 16:40 |
|
|
fpoho
Příspěvky: 9
|
no..silentbloky to 100 pro nejsou to sem kontroloval..musí to bejt něco ve spojce nebo v převodovce..ale co to netuším..jinak ta indučka nemáš fotku jak to vypadá?? Mám soukromej tip ale nejsem si jist..jestli je to ono..
|
15.9.08, 16:48 |
|
|
fpoho
Příspěvky: 9
|
respektive máš na mysli cívku, z které vede kabel do rozdělovače??
|
15.9.08, 16:50 |
|
|
michalkatka
Příspěvky: 19159 Bydliště: SR Bratislavský kraj - Senec
|
fpoho píše: no..silentbloky to 100 pro nejsou to sem kontroloval..musí to bejt něco ve spojce nebo v převodovce..ale co to netuším..jinak ta indučka nemáš fotku jak to vypadá?? Mám soukromej tip ale nejsem si jist..jestli je to ono..
indučka je taký valec z čoho ide jeden taký hrubší kábel na rozdeľovač zhora do stredu a z neho idú 4 káble na jednotlivé sviečky.... ale toto sú samotné základy....
_________________ Škoda Favorit 135(136)(G)Lx 93 LPG klima červeň
Nie je všetko tak ako vyzerá - rozdiel je v technike...
http://skoda.panda.cz/forum/viewtopic.php?t=3336
|
15.9.08, 16:52 |
|
|
michalkatka
Příspěvky: 19159 Bydliště: SR Bratislavský kraj - Senec
|
fpoho píše: respektive máš na mysli cívku, z které vede kabel do rozdělovače??
jo a na tej cievke sú ešte dva kontakty a tie rozober, napruž fastrony prečisti a možno sa otáčkomer rozbehne...
_________________ Škoda Favorit 135(136)(G)Lx 93 LPG klima červeň
Nie je všetko tak ako vyzerá - rozdiel je v technike...
http://skoda.panda.cz/forum/viewtopic.php?t=3336
|
15.9.08, 16:55 |
|
|
fpoho
Příspěvky: 9
|
máš napsat cívka a je to jasné..nic..díky..takže myslíš že mám projít kabely co sou napojený na tu cívku..tuším sou tam dva, jeden vede do rozdělvače a jeden do přístrojovky..to bude von..díky..
|
15.9.08, 16:56 |
|
|
michalkatka
Příspěvky: 19159 Bydliště: SR Bratislavský kraj - Senec
|
fpoho píše: máš napsat cívka a je to jasné..nic..díky..takže myslíš že mám projít kabely co sou napojený na tu cívku..tuším sou tam dva, jeden vede do rozdělvače a jeden do přístrojovky..to bude von..díky..
oni by tam mali byť 4 dva s jedného kontaktu a dva s druhého...
však "indučka" - indukčná cievka....
_________________ Škoda Favorit 135(136)(G)Lx 93 LPG klima červeň
Nie je všetko tak ako vyzerá - rozdiel je v technike...
http://skoda.panda.cz/forum/viewtopic.php?t=3336
|
15.9.08, 16:58 |
|
|
18michal
Příspěvky: 15
|
ahoj, chtěl bych se zeptat, jak se u favorita zvyšují otáčky na volnoběh. Díky
|
26.9.08, 16:26 |
|
|
Jonny
Junior TW team
Příspěvky: 2246 Bydliště: Turčianske Teplice ( SR )
|
18michal píše: ahoj, chtěl bych se zeptat, jak se u favorita zvyšují otáčky na volnoběh. Díky a u akeho ? ak u karbu na to je zpredu ( ak mas favo v 742 tak zboku ) taky srobik tym nastavijes polohu klapky na volnobehu .
_________________ 1) Škoda Rapid 136 . motor XT bude vo vyvoji -> ELEANOR nova kasna jej pristane 2) Škoda 120 GL - Pomrdanč - spotrebak s vyhodami 3) Škoda Fabia 1,2 HTP 47 kW -> ŽLŤAS ňáko ide furt na tri válce 4) Škoda 100 - 71" Model 72" Killec
|
26.9.08, 16:41 |
|
|
18michal
Příspěvky: 15
|
Mám karburátor, ale je to na lpg, bude se to nastavovat stejně, nebo je to jiné?
|
26.9.08, 16:47 |
|
|
Jonny
Junior TW team
Příspěvky: 2246 Bydliště: Turčianske Teplice ( SR )
|
18michal píše: Mám karburátor, ale je to na lpg, bude se to nastavovat stejně, nebo je to jiné? no tak to neviem ale myslim ze na LPG sa to bude nastavovat niekde inde ( asi niekde na tej krabici co ide do nej vela hadic co sa vola ? reduktor ? ) ale to ti povedia presnejsie LPGisti ( michalkatka , septim , florisimo , gokralik ... )
_________________ 1) Škoda Rapid 136 . motor XT bude vo vyvoji -> ELEANOR nova kasna jej pristane 2) Škoda 120 GL - Pomrdanč - spotrebak s vyhodami 3) Škoda Fabia 1,2 HTP 47 kW -> ŽLŤAS ňáko ide furt na tri válce 4) Škoda 100 - 71" Model 72" Killec
|
26.9.08, 17:03 |
|
|
gokralik
Příspěvky: 11890 Bydliště: Český Těšín
|
Tak já to řeknu úplně jistě. Nebo se aspoň pokusím přiblížit. Na levém podběhu je ten nesmysl pro LPG (reduktor) na něm je takový velký šroub na plochý šroubovák a po obvodou je to tisícihran aby se s ním dalo otáčet rukou. Tak jej povoluj nebo utahuj. Záleží kterým směrem se začnou otáčky zvyšovat.
Na benzín se otáčky zvyšujou zezadu na karburátoru jakoby od topení. Je tam takový plíšek s dírou a když přes ní prostrčíš plochý šroubovák, trefíš se na hlavičku šroubu volnoběhu. Ale LPG tudy nenastavíš stejnětak, jako bys chtěl nastavovat benzín na tom reduktoru.
_________________ Favorit 135GLX, 1992, LPG - Fanouš Forman 136GLX, 1993, LPG - Miloš_
|
26.9.08, 17:14 |
|
|
Reklama
|
Reklama
|
|
|
|
|
Kdo je online |
Uživatelé procházející toto fórum: Google Adsense [Bot] a 44 návštevníků |
|
Nemůžete zakládat nová témata v tomto fóru Nemůžete odpovídat v tomto fóru Nemůžete upravovat své příspěvky v tomto fóru Nemůžete mazat své příspěvky v tomto fóru
|
|