motor Favorit do Rapid 130
Autor |
Zpráva |
Lukas
Příspěvky: 1471 Bydliště: Karviná / přes týden Zábřeh na Moravě
|
Re: Favo motor
Dýka píše: Bohužel, podle posledních dokumentů ze Škoda Auto jde do Š130 už jen motor Š742.135/136, tedy poměrně vzácnej kousek ze 135/136/Rapid135/Rapid136. Motor Š781.135/136 není už jako náhradní díl na přestavbu povolenej. On je ten motor prakticky stejnej, jenom sání+výfuk, sklon bloku a nějaký další drobnosti jsou jiný. Ale na STK to obvykle poznají...
ale na STK se mi na motor vubec nadival (jen zespodu jestli neco netece, takze kdybych na ten motor dal olejovou vanu z rapida, tak by to nemusel poznat) a na ME by mi to proslo to by nebyl problem , ale riskni to... - a on se na ten motor za 2 roky 100% podiva. Jak to neni povolene tak to do auta nechcu.
_________________ Škoda 110R r.v. 1972, rallye červená / - šlo do světa
Škoda RAPID 130 r.v. 1987 - rallye červená, Apolla /
Coupé club TW
|
28.2.06, 19:39 |
|
|
Reklama
|
Reklama
|
|
|
|
curdin
|
Re: Favo motor
Lukas píše: Dýka píše: Bohužel, podle posledních dokumentů ze Škoda Auto jde do Š130 už jen motor Š742.135/136, tedy poměrně vzácnej kousek ze 135/136/Rapid135/Rapid136. Motor Š781.135/136 není už jako náhradní díl na přestavbu povolenej. On je ten motor prakticky stejnej, jenom sání+výfuk, sklon bloku a nějaký další drobnosti jsou jiný. Ale na STK to obvykle poznají... ale na STK se mi na motor vubec nadival (jen zespodu jestli neco netece, takze kdybych na ten motor dal olejovou vanu z rapida, tak by to nemusel poznat) a na ME by mi to proslo to by nebyl problem , ale riskni to... - a on se na ten motor za 2 roky 100% podiva. Jak to neni povolene tak to do auta nechcu.
no co já vím , tak když to kompletně přezbrojíš- sání a vejfuk rapid atd.... tak to nepoznaj, i ten sklon je stejnej jako rapidu 135/136 akorát to výrobní číslo motoru....
a i to se dá vyřešit prostě si ho na tu plošku vyrazíš, to favoriťácký je stejně schovaný za hadicí a když ho ještě trošku zašmudláš.....
takovejch škodovek jezdí.....
nebo kup papíry od někoho kdo to ještě stihnul přehlásit......
|
1.3.06, 09:05 |
|
|
Návštěvník
|
Pozor!!, Jakýsi Dýka zde píše, že až na pár drobností je motor stejný, ale pozor na sací koš mazání!!! vzhledem k jinému sklonu motoru ve favritu, je nutné vyměnit i sací koš mazání, jinak se může stát, že o ten motor taky velmi rachle přijdeš!!!
Podle mého názoru ale vůbec nemá cenu měnit motor Š130 za favorita - upřel by sis totiž motor se závodními prvky, jako je třeba bombírung pístů!! a hlavně, dobře udělaná(sériová) 130ítka dá fáčku na p... ať děláš co chceš, ten motor prostě chodí líp... Jinak, s papírama - teoreticky by šlo vyťukat na motor stejný číslo jako máš na motoru původním - spoustě lidí tohle prošlo...
ALE! MUSÍŠ SEHNAT 135 - 136 z roku výroby před 89 - tyhlr motory měly ještě číslo na nálitku čerpadla...
|
1.3.06, 11:13 |
|
|
Návštěvník
|
Anonymous píše: Pozor!!, Jakýsi Dýka zde píše, že až na pár drobností je motor stejný, ale pozor na sací koš mazání!!! vzhledem k jinému sklonu motoru ve favritu, je nutné vyměnit i sací koš mazání, jinak se může stát, že o ten motor taky velmi rachle přijdeš!!! Podle mého názoru ale vůbec nemá cenu měnit motor Š130 za favorita - upřel by sis totiž motor se závodními prvky, jako je třeba bombírung pístů!! a hlavně, dobře udělaná(sériová) 130ítka dá fáčku na p... ať děláš co chceš, ten motor prostě chodí líp... Jinak, s papírama - teoreticky by šlo vyťukat na motor stejný číslo jako máš na motoru původním - spoustě lidí tohle prošlo... ALE! MUSÍŠ SEHNAT 135 - 136 z roku výroby před 89 - tyhlr motory měly ještě číslo na nálitku čerpadla...
to je zas nesmyslu 130ka ze to nanda favu, a kolik vydrzi 20tis., me jezdila dobre 130ka a vozu favorit jsem to s ni taky nandaval, ale skodovce ve ktere je facko, to nenandas, na to zapomem, jedine, ze by facko bylo pred smrti....
781 nidy ani 88 nemely na vodarne NIC, to mely jen 742.135-6
|
1.3.06, 21:24 |
|
|
Petr
|
|
1.3.06, 22:06 |
|
|
rsvancara
Příspěvky: 26
|
Nekde jsem cetl, ze na favo motor pasuje hlinikova vana se sacim kosem napr. ze S120, potom ze je po problemu s jinym sklonem ve FAVORITU proti S136. Saci potrubi, cerpadlo, budku termostatu a vyfukove potrubi mam uz sehnane original ze S136. Motor z Favorita se da poznat jednoduse, merka na olej je jinde, vyrobni cislo taky .... Samozrejme ze mi jde o to, dostat to legalne na papiry. U Favorita me laka, ze ma 8mi kanalovou hlavu, snad i 5x ulozeny klikovy hridel a jede o neco lip
|
1.3.06, 22:11 |
|
|
michalkatka
Příspěvky: 19159 Bydliště: SR Bratislavský kraj - Senec
|
rsvancara píše: Nekde jsem cetl, ze na favo motor pasuje hlinikova vana se sacim kosem napr. ze S120, potom ze je po problemu s jinym sklonem ve FAVORITU proti S136. Saci potrubi, cerpadlo, budku termostatu a vyfukove potrubi mam uz sehnane original ze S136. Motor z Favorita se da poznat jednoduse, merka na olej je jinde, vyrobni cislo taky .... Samozrejme ze mi jde o to, dostat to legalne na papiry. U Favorita me laka, ze ma 8mi kanalovou hlavu, snad i 5x ulozeny klikovy hridel a jede o neco lip
Favoritový motor má 5x uloženú kľukovku? ja myslím že 3x...
|
1.3.06, 22:19 |
|
|
fanda
|
rsvancara píše: Nekde jsem cetl, ze na favo motor pasuje hlinikova vana se sacim kosem napr. ze S120, potom ze je po problemu s jinym sklonem ve FAVORITU proti S136. Saci potrubi, cerpadlo, budku termostatu a vyfukove potrubi mam uz sehnane original ze S136. Motor z Favorita se da poznat jednoduse, merka na olej je jinde, vyrobni cislo taky .... Samozrejme ze mi jde o to, dostat to legalne na papiry. U Favorita me laka, ze ma 8mi kanalovou hlavu, snad i 5x ulozeny klikovy hridel a jede o neco lip
5x nema ani fabka 8V, nefim, kam by to do toho bloku nacpali š1000-š1,4fabia se lisi mirne, nejvetsi rozdil prinesl v celem vyvoji zminovany favorit- 8kanal, hlinikova hlava s tvrzenymi sedly, anglicke spalovaci prostory, fabka je zas jen favorit, ale s vetsim zdvihem......, dalsi upravou jsou hydrostely
|
2.3.06, 01:04 |
|
|
Návštěvník
|
To Petr - jo, jo, je to tak, stotříca, ti vydrží možná tak dvacet tisíc, ale za to svezení ti to stojí.... takhle syrovej zátah ze sériového favorita nedostaneš, i s hlavou(5 kanálů vs. máš pravdu... jen tak mimochodem, jestli jsi měl možnost to srovnat - tak stotříca má ty závodní prvky v bombírovanejch pístech, ta hlava je spíš její mínus...
A právě o ty písty jde, sice to nejsou bimetaly, ale pokud je dáš do motoru z favorita(samozřejmě s patřičnou úpravou hlavy kvůli kompresi a hlavně aby se to tam vešlo) a nahradíš favoriťáckou vačku - mmch ta je pouze 240 - alespoň za 260, nebo 280, úplně stačí malý zdvihy, aby se stím dalo jezdit a prošel jsi vpohodě emisema, stane se z toho, až na nějaké drobnosti vpodstatě LR motor - protože tam přesně tahle písty byly=v ten moment máš ve voze béčkovej motor... a to už je opravdu jízda(těsnění pod hlavu - z vlastní zkušenosti - od fy Elring!!! žádnej donit, nebo temac to nesnese!!
|
2.3.06, 08:49 |
|
|
Curdin
|
rsvancara píše: Nekde jsem cetl, ze na favo motor pasuje hlinikova vana se sacim kosem napr. ze S120, potom ze je po problemu s jinym sklonem ve FAVORITU proti S136. Saci potrubi, cerpadlo, budku termostatu a vyfukove potrubi mam uz sehnane original ze S136. Motor z Favorita se da poznat jednoduse, merka na olej je jinde, vyrobni cislo taky .... Samozrejme ze mi jde o to, dostat to legalne na papiry. U Favorita me laka, ze ma 8mi kanalovou hlavu, snad i 5x ulozeny klikovy hridel a jede o neco lip
řešení máš dvě. 1. to tam namontovat a doufat. protože dneska ti to už nepovolej, leda by si měl ze škodovky povolení na individuální přestavbu(a to asi nedohoníš) nebo 2. koupit papíry na škodu 742 135/136 a tam si ten motor můžeš dávat jak chceš, nebo koupit papíry od někoho kdo ten motor stihnul přihlásit. Já třeba koupil papíry od jednoho týpka z český lipy na erko s favo motorem legal. stojí to prachy protože většinou ktomu musíš koupit i to auto:)) ale jestli seš fanda tak našetříš:)) inzerátů je dost.
|
3.3.06, 09:00 |
|
|
Lukas
Příspěvky: 1471 Bydliště: Karviná / přes týden Zábřeh na Moravě
|
no myslim, ze se radeji spokojim s upravenou hlavou a sacim potrubim a vic do toho nebudu hrabat. Navic jestli vsechno klapne tak jak ma, tak pristi rok by mi mohla rikat pane Octavka 1,6 a to je na muj vek (20) uspech ne?
_________________ Škoda 110R r.v. 1972, rallye červená / - šlo do světa
Škoda RAPID 130 r.v. 1987 - rallye červená, Apolla /
Coupé club TW
|
3.3.06, 15:59 |
|
|
Petr
Příspěvky: 192 Bydliště: okolí Prahy
|
Petr
130 jsem nikdy nerozebiral,jen Favo, 120 a 100. Kdyz rikas ze jsou ty 30 pisty tak dobry,tak proc nezachovali u Fava tvar 130 pistu a nedali do nej ten ocelovy plech z Favo pistu? Nestaci jen snizit u Fava hlavu aby melo v HU stejny objem spalovaku jako 130 taky v HU a tim eliminovat vyhodu bombirovanejch pistu? Asi zmenili ten tvar kvuli emisim a zivotnosti-jinak nevim. A max. vykon u motoru me taky uz dneska moc nebere, spis me zajima prubeh kroutaku v nizsich a strednich otackach(normalni provoz) a spotreba, takze vacku 280 tam fakt davat nebudu
5x ulozena klika u Fava-leda tak 4x v bocnich dverich a po 5. ve dverich od kufru .
Popular mel snad dokonce jeste 2x ulozenou kliku, ale Spartak a dale mely vsechny motory OHV 3x ulozenou kliku - tyka se seriovych motoru az do Favorita/Feldy.
To Lukas-to abys k te Octavce 1.6 zacal uz ted shanet nahradni vyfukovy svody uz ted !
|
3.3.06, 20:58 |
|
|
Viky
Pan Kapitán
Příspěvky: 12127 Bydliště: Tynec n.L.
|
Anonymous píše: To Petr - jo, jo, je to tak, stotříca, ti vydrží možná tak dvacet tisíc, ale za to svezení ti to stojí.... takhle syrovej zátah ze sériového favorita nedostaneš, i s hlavou(5 kanálů vs. máš pravdu... jen tak mimochodem, jestli jsi měl možnost to srovnat - tak stotříca má ty závodní prvky v bombírovanejch pístech, ta hlava je spíš její mínus... A právě o ty písty jde, sice to nejsou bimetaly, ale pokud je dáš do motoru z favorita(samozřejmě s patřičnou úpravou hlavy kvůli kompresi a hlavně aby se to tam vešlo) a nahradíš favoriťáckou vačku - mmch ta je pouze 240 - alespoň za 260, nebo 280, úplně stačí malý zdvihy, aby se stím dalo jezdit a prošel jsi vpohodě emisema, stane se z toho, až na nějaké drobnosti vpodstatě LR motor - protože tam přesně tahle písty byly=v ten moment máš ve voze béčkovej motor... a to už je opravdu jízda(těsnění pod hlavu - z vlastní zkušenosti - od fy Elring!!! žádnej donit, nebo temac to nesnese!!
O montovani pistu ze 130 do Favorita nic nevim, ale o tom "syrovym" zatahu neco vim. Kdo se dokazal ze 130kou aspon rozjet, nemusel si z ostatnich aut vubec delat tezkou hlavu. Ten motor kope, skace a vubec se chova jako splasena kobyla, kdyz je jeste i dobre serizenej, tak favoritu skutecne ujede. Hodne se mi po nem stejska... ale bohuzel fakt moc nevydrzi, kdyz se hodne prohani.
|
6.3.06, 08:42 |
|
|
00250
Příspěvky: 6 Bydliště: SVIT
|
bude mi pasovat motor z favorita alebo z felicie do skodovky 105 novsieho modelu z obdlznikovimi svetlami?
|
27.9.10, 16:10 |
|
|
CROWACK
Příspěvky: 10232 Bydliště: kósek vod Jevička
|
hele mladej, prožeň to gůglem, všude se na to téma válí milión článků...
_________________ "Now Kato, warm up the silver hornet!" | crowack@jabber.org
|
27.9.10, 16:12 |
|
|
Reklama
|
Reklama
|
|
|
|
|
Kdo je online |
Uživatelé procházející toto fórum: Google [Bot] a 64 návštevníků |
|
Nemůžete zakládat nová témata v tomto fóru Nemůžete odpovídat v tomto fóru Nemůžete upravovat své příspěvky v tomto fóru Nemůžete mazat své příspěvky v tomto fóru
|
|