Favorit versus volnoběh a sytič
Autor |
Zpráva |
varok
Příspěvky: 14799 Bydliště: Havířov
|
Pokud se zavře přívěra po sešlápnutí pedálu, tak je sytič částečně funkční. Při točení startérem a naskočení motoru se má ale přívěra pootevřít na mezeru asi 1 mm. Po pár sekundách se má ale otevřít na mezeru asi 3 mm. Když je přívěra pořád zavřená úplně, motor se přechlastá a začne se dusit. To pootevření dělá ten plastový objemový ovladač a časový podtlakový ventil. Objemový ovladač je vzadu, černé kulaté směrem od topení. Má na sobě takový plastové kulaté víčko se závitem na imbus. Ten časový ventil je na pravé straně, je to menší kulaté černé plastové. Vedou od něho dva drátky, jeden je ukostřený a druhý je napájený někde u elektroventilu volnoběhu. Je vůbec funkční ten elektroventil volnoběhu?
_________________ Škoda Favorit r.v. 94 BMM, Solitaire, Motor-Excel tuning, LPG- Minulost Golf IV 1,6 74kW Jazz Blue perleť Golf VII, 1,4TSi 103kW, Night Blue
|
30.9.08, 08:58 |
|
|
Reklama
|
Reklama
|
|
|
|
David29 z Virtu
Záškodník z Virtu
Příspěvky: 66 Bydliště: Praha 4
|
varok: Elektroventil volnoběhu funkční je... ten sem zkoušel jako první...
Co se týče té černé kulaté věci tam vzadu na imbus, tak sem to demontoval - to víčko... takže utáhnout s nějakym "momentem"?
_________________ Škoda Garde 120 - Soptík - originální stav, nyní spotřebák, po zprovoznění Zelený stavba Garde 160RS MTX
Škoda Garde 120 - Zelená - tuning pyčo-)) Ale vzhled víceméně origo
|
30.9.08, 09:11 |
|
|
varok
Příspěvky: 14799 Bydliště: Havířov
|
To víčko na imbus se má správně štelovat pomocí nějaké podtlakové zkoušečky. Já to povoloval a dotahoval zkušebně na autě. Ty dvě hadičky musí být neporušené a musí být nasazené na tom ovladači těsně i na karburátoru. Pokud jsou volné, vyměnil bych je za nové. I ten časový ventil, na druhé straně karburátoru musí mít hadičku neporušenou a těsně nasazenou na obou stranách. Pak bych vyzkoušel, jestli jde proud k tomu časovému ventilu. Může být ale špatný. Když nastartuješ studený motor a zavře se ta přívěra, zůstane úplně zavřená, i po několika sekundách? Pokud ano, tak to je asi ten problém. Zkus motor nastartovat a pootevřít tu přívěru nějakou špejlí nebo podobně. Udělej mezeru asi 2-3mm. Jestli se zvýší razantně otáčky na asi 2000 za minutu tak sytič funguje, ale nefunguje ten mechanismus na pootevření přívěry. Buď bude špatný ten ovladač, který jsi vymontoval, nebo ten časový ventil. Je to ale dost drahé. Objemový ovladač stojí okolo 650,- Kč a ten časový ventil okolo 300,- Kč. Já jsem postupně opravoval ten sytič skoro rok. Jako první jsem ale obětoval pár korun a koupil jsem nový ten objemový ovladač a ten časový ventil. Pak už je to jen a jen o piplání se se štelováním.
_________________ Škoda Favorit r.v. 94 BMM, Solitaire, Motor-Excel tuning, LPG- Minulost Golf IV 1,6 74kW Jazz Blue perleť Golf VII, 1,4TSi 103kW, Night Blue
|
6.10.08, 10:14 |
|
|
Neex
Příspěvky: 1036 Bydliště: Šumperk
|
varok: Je daleko jednodušší metoda jak objemový ovladač a termoventil vyzkoušet...
Termoventil - zkouší se tak že se sundá hadička z horního vývodu objemového ovladače a zkusí se nasát vzduch... měl by jít nasát respektive ventil by měl být volně průchozí. Pak se sepne zapalování a přibližně za 5 vteřin +/- 2 se ventil musí přepnout a uzavřít obtok vzduchu k objemovému ovladači tzn. že přes hadičku by neměl jít nasát vzduch.
Objemový ovladač - Tady je to jednoduché stačí při běhu motoru zatlačit na vzduchovou přívěru ve směru uzavření a cca 4mm před plným uzavřením musí klást pevný odpor ...jestli ne je objemový ovladač špatný respektive netěsný.
_________________ Favorit 135 LX r.v.93
|
6.10.08, 10:30 |
|
|
varok
Příspěvky: 14799 Bydliště: Havířov
|
Aha, ten termoventil jsem nevěděl. Objemový ovladač zkouším vytažený z auta. Ucpu horní otvor a na spodní dám hadicku a zkouším udělat pusou podtlak. Musí se to táhlo hýbat. Nesmí být ten podtlak moc velký, jinak podtlak od motoru nestačí tím ovladačem hýbat.
_________________ Škoda Favorit r.v. 94 BMM, Solitaire, Motor-Excel tuning, LPG- Minulost Golf IV 1,6 74kW Jazz Blue perleť Golf VII, 1,4TSi 103kW, Night Blue
|
7.10.08, 19:34 |
|
|
Pech.
Příspěvky: 1095 Bydliště: volyně
|
Zdravím. problém, fako na lpg i na benzín studený po trochu delším točení normálně natočím, ale drží zhruba 400ot/min a má tendenci chcípat, po minutě, dvou už pak dobrý.. původní majitel tam namontoval nějakou páčku na "deaktivaci sytiče" když prej dlouho držel...
potřeboval bych aby to fungovalo zcela normálně automaticky, jako to má bejt, jinak z toho tu mojí ženskou asi jebne...
takže: dodělat další lanko a obládat tím doraz plynu se mi zdá jako prasečina... tudíž mne zajímá co mám seřídit vyměnit apod. je to normálně LX karburátor, rok 1993 a lpg dva roky starý.....
_________________ R.I.P. 1978s užovka 105l s centrálem, apollama, pětikvaltem a "chrompaketem" Fako LX 93 LPG - Zvaný sysel.
|
12.10.08, 21:11 |
|
|
michalkatka
Příspěvky: 19159 Bydliště: SR Bratislavský kraj - Senec
|
Pech. píše: Zdravím. problém, fako na lpg i na benzín studený po trochu delším točení normálně natočím, ale drží zhruba 400ot/min a má tendenci chcípat, po minutě, dvou už pak dobrý.. původní majitel tam namontoval nějakou páčku na "deaktivaci sytiče" když prej dlouho držel...
potřeboval bych aby to fungovalo zcela normálně automaticky, jako to má bejt, jinak z toho tu mojí ženskou asi jebne...
takže: dodělat další lanko a obládat tím doraz plynu se mi zdá jako prasečina... tudíž mne zajímá co mám seřídit vyměnit apod. je to normálně LX karburátor, rok 1993 a lpg dva roky starý.....
nájdi si témy Lekr Favo sytič, tu sa o tom polísalo už veľa....
_________________ Škoda Favorit 135(136)(G)Lx 93 LPG klima červeň
Nie je všetko tak ako vyzerá - rozdiel je v technike...
http://skoda.panda.cz/forum/viewtopic.php?t=3336
|
13.10.08, 16:15 |
|
|
Pech.
Příspěvky: 1095 Bydliště: volyně
|
dej prosím konkrétní odkaz, zdejší vyhledávač je na ho**o a na nic, buď najde 1000007 odkazů, nebo zase nic, omezit na forum "motor" nelze....
takže odkaz, nebo konkrétní radu prosím, tohle je sice snaha, ale nempomůže mi ani trochu...
_________________ R.I.P. 1978s užovka 105l s centrálem, apollama, pětikvaltem a "chrompaketem" Fako LX 93 LPG - Zvaný sysel.
|
13.10.08, 21:31 |
|
|
michalkatka
Příspěvky: 19159 Bydliště: SR Bratislavský kraj - Senec
|
je tam toho fakt veľa
asi by to mal niekto prehľadať a dať do užitočných odkazov...
ale v skratke, sytič na Fave je vzduchová prívera nad difúzorom 1komory ovládaná bimetalom.
ak tam máš nejaký manuálny sytič tak to prerob na automat všetko premaž a rozhýb.
je viacero druhov, takže ak chceš aby sme ti poradili tak daj dole filterbox a odfoť čo tam vlastne máš, takto nevieme čo vlastne poradiť...
_________________ Škoda Favorit 135(136)(G)Lx 93 LPG klima červeň
Nie je všetko tak ako vyzerá - rozdiel je v technike...
http://skoda.panda.cz/forum/viewtopic.php?t=3336
|
14.10.08, 08:30 |
|
|
Pech.
Příspěvky: 1095 Bydliště: volyně
|
OK, zejtra to jdu převádět, tak pokud budu mít čas, tak to rozvrtám.. a nafotím
_________________ R.I.P. 1978s užovka 105l s centrálem, apollama, pětikvaltem a "chrompaketem" Fako LX 93 LPG - Zvaný sysel.
|
14.10.08, 21:02 |
|
|
Pech.
Příspěvky: 1095 Bydliště: volyně
|
tak dnes ráno, -3, na plyn jsem to nenatočil, na benzín jo... po přepnutí na plyn po startu to naje nejelo, až po tom, co se trochu ohřál.
_________________ R.I.P. 1978s užovka 105l s centrálem, apollama, pětikvaltem a "chrompaketem" Fako LX 93 LPG - Zvaný sysel.
|
20.10.08, 22:26 |
|
|
Reklama
|
Reklama
|
|
|
|
|
Kdo je online |
Uživatelé procházející toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 39 návštevníků |
|
Nemůžete zakládat nová témata v tomto fóru Nemůžete odpovídat v tomto fóru Nemůžete upravovat své příspěvky v tomto fóru Nemůžete mazat své příspěvky v tomto fóru
|
|