Vyhledat témata bez odpovědí | Zobrazit aktivní témata Právě je 16.11.24, 15:41



Odpovědět na téma  [ Příspěvků: 36 ]  Přejít na stránku Předchozí  1, 2, 3  Další
 motor Favorit do Rapid 130 
Autor Zpráva
Uživatelský avatar

Příspěvky: 1471
Bydliště: Karviná / přes týden Zábřeh na Moravě
Příspěvek Re: Favo motor
Dýka píše:
Bohužel, podle posledních dokumentů ze Škoda Auto jde do Š130 už jen motor Š742.135/136, tedy poměrně vzácnej kousek ze 135/136/Rapid135/Rapid136. Motor Š781.135/136 není už jako náhradní díl na přestavbu povolenej. On je ten motor prakticky stejnej, jenom sání+výfuk, sklon bloku a nějaký další drobnosti jsou jiný. Ale na STK to obvykle poznají...

ale na STK se mi na motor vubec nadival (jen zespodu jestli neco netece, takze kdybych na ten motor dal olejovou vanu z rapida, tak by to nemusel poznat) a na ME by mi to proslo to by nebyl problem , ale riskni to... - a on se na ten motor za 2 roky 100% podiva. Jak to neni povolene tak to do auta nechcu.

_________________
Škoda 110R r.v. 1972, rallye červená / - šlo do světa
Škoda RAPID 130 r.v. 1987 - rallye červená, Apolla /
Coupé club TW


28.2.06, 19:39
Profil
Pspvek Reklama

   
Příspěvek Re: Favo motor
Lukas píše:
Dýka píše:
Bohužel, podle posledních dokumentů ze Škoda Auto jde do Š130 už jen motor Š742.135/136, tedy poměrně vzácnej kousek ze 135/136/Rapid135/Rapid136. Motor Š781.135/136 není už jako náhradní díl na přestavbu povolenej. On je ten motor prakticky stejnej, jenom sání+výfuk, sklon bloku a nějaký další drobnosti jsou jiný. Ale na STK to obvykle poznají...

ale na STK se mi na motor vubec nadival (jen zespodu jestli neco netece, takze kdybych na ten motor dal olejovou vanu z rapida, tak by to nemusel poznat) a na ME by mi to proslo to by nebyl problem , ale riskni to... - a on se na ten motor za 2 roky 100% podiva. Jak to neni povolene tak to do auta nechcu.



no co já vím , tak když to kompletně přezbrojíš- sání a vejfuk rapid atd.... tak to nepoznaj, i ten sklon je stejnej jako rapidu 135/136 akorát to výrobní číslo motoru....
a i to se dá vyřešit prostě si ho na tu plošku vyrazíš, to favoriťácký je stejně schovaný za hadicí a když ho ještě trošku zašmudláš.....
takovejch škodovek jezdí.....

nebo kup papíry od někoho kdo to ještě stihnul přehlásit......


1.3.06, 09:05
Příspěvek 
Pozor!!, Jakýsi Dýka zde píše, že až na pár drobností je motor stejný, ale pozor na sací koš mazání!!! vzhledem k jinému sklonu motoru ve favritu, je nutné vyměnit i sací koš mazání, jinak se může stát, že o ten motor taky velmi rachle přijdeš!!!
Podle mého názoru ale vůbec nemá cenu měnit motor Š130 za favorita - upřel by sis totiž motor se závodními prvky, jako je třeba bombírung pístů!! a hlavně, dobře udělaná(sériová) 130ítka dá fáčku na p... ať děláš co chceš, ten motor prostě chodí líp... Jinak, s papírama - teoreticky by šlo vyťukat na motor stejný číslo jako máš na motoru původním - spoustě lidí tohle prošlo...
ALE! MUSÍŠ SEHNAT 135 - 136 z roku výroby před 89 - tyhlr motory měly ještě číslo na nálitku čerpadla...


1.3.06, 11:13
Příspěvek 
Anonymous píše:
Pozor!!, Jakýsi Dýka zde píše, že až na pár drobností je motor stejný, ale pozor na sací koš mazání!!! vzhledem k jinému sklonu motoru ve favritu, je nutné vyměnit i sací koš mazání, jinak se může stát, že o ten motor taky velmi rachle přijdeš!!!
Podle mého názoru ale vůbec nemá cenu měnit motor Š130 za favorita - upřel by sis totiž motor se závodními prvky, jako je třeba bombírung pístů!! a hlavně, dobře udělaná(sériová) 130ítka dá fáčku na p... ať děláš co chceš, ten motor prostě chodí líp... Jinak, s papírama - teoreticky by šlo vyťukat na motor stejný číslo jako máš na motoru původním - spoustě lidí tohle prošlo...
ALE! MUSÍŠ SEHNAT 135 - 136 z roku výroby před 89 - tyhlr motory měly ještě číslo na nálitku čerpadla...


to je zas nesmyslu 130ka ze to nanda favu, a kolik vydrzi 20tis., me jezdila dobre 130ka a vozu favorit jsem to s ni taky nandaval, ale skodovce ve ktere je facko, to nenandas, na to zapomem, jedine, ze by facko bylo pred smrti....
781 nidy ani 88 nemely na vodarne NIC, to mely jen 742.135-6 :wink:


1.3.06, 21:24
Příspěvek 
Zavodni prvek - 5ti kanal misto 8 kanalu?! :D :D :D To je ale blbost!!! Pokud se nepletu, tak 130 ma porad jen 5ti kanalovou litinovou hlavu na rozdil od Fava to ma 8 kanalu v hliniku a proto ma ten motor o mnoho lepsi plneni. Kompresi ma myslim Favo taky o neco vetsi. Vacka u Fava (beru starou dobrou 136) bude asi taky o neco ostrejsi...z hlavy nevim hodnoty, je to tu nekde na foru a ted se mi to nechce hledat a karbec z Fava je uz taky trochu nekde jinde(i kdyz tohle se ale spis tyka spotreby a emisi) :D A prasklych hlav bylo u Favoritu jako safranu oproti 130, tam co vim tak praskaly jako na povel :D . Bombirung na pistu muzu mit jak chci velkej, treba rovnou deflektor ze staryho 2taktu Aero 30 :D :D :D , ale zalezi na kompresi, vypoukle dno pistu je jen castecny prispevek k vyssi kompresi, zalezi taky na objemu spalovaciho prostoru hlavy. Vsechno uvazuju motory tak jak vyjely z fabriky bez jakychkoliv uprav. 130 to nanda tak mozna nejakemu Favu 135 Ecotronic 20 km pred smrti. Tim nechci urazet majitele 130, to je jen zkusenost.


1.3.06, 22:06

Příspěvky: 26
Příspěvek 
Nekde jsem cetl, ze na favo motor pasuje hlinikova vana se sacim kosem napr. ze S120, potom ze je po problemu s jinym sklonem ve FAVORITU proti S136. Saci potrubi, cerpadlo, budku termostatu a vyfukove potrubi mam uz sehnane original ze S136. Motor z Favorita se da poznat jednoduse, merka na olej je jinde, vyrobni cislo taky .... Samozrejme ze mi jde o to, dostat to legalne na papiry. U Favorita me laka, ze ma 8mi kanalovou hlavu, snad i 5x ulozeny klikovy hridel a jede o neco lip :-)


1.3.06, 22:11
Profil
Uživatelský avatar

Příspěvky: 19159
Bydliště: SR Bratislavský kraj - Senec
Příspěvek 
rsvancara píše:
Nekde jsem cetl, ze na favo motor pasuje hlinikova vana se sacim kosem napr. ze S120, potom ze je po problemu s jinym sklonem ve FAVORITU proti S136. Saci potrubi, cerpadlo, budku termostatu a vyfukove potrubi mam uz sehnane original ze S136. Motor z Favorita se da poznat jednoduse, merka na olej je jinde, vyrobni cislo taky .... Samozrejme ze mi jde o to, dostat to legalne na papiry. U Favorita me laka, ze ma 8mi kanalovou hlavu, snad i 5x ulozeny klikovy hridel a jede o neco lip :-)


Favoritový motor má 5x uloženú kľukovku? ja myslím že 3x...


1.3.06, 22:19
Profil
Příspěvek 
rsvancara píše:
Nekde jsem cetl, ze na favo motor pasuje hlinikova vana se sacim kosem napr. ze S120, potom ze je po problemu s jinym sklonem ve FAVORITU proti S136. Saci potrubi, cerpadlo, budku termostatu a vyfukove potrubi mam uz sehnane original ze S136. Motor z Favorita se da poznat jednoduse, merka na olej je jinde, vyrobni cislo taky .... Samozrejme ze mi jde o to, dostat to legalne na papiry. U Favorita me laka, ze ma 8mi kanalovou hlavu, snad i 5x ulozeny klikovy hridel a jede o neco lip :-)


5x nema ani fabka 8V, nefim, kam by to do toho bloku nacpali :lol: š1000-š1,4fabia se lisi mirne, nejvetsi rozdil prinesl v celem vyvoji zminovany favorit- 8kanal, hlinikova hlava s tvrzenymi sedly, anglicke spalovaci prostory, fabka je zas jen favorit, ale s vetsim zdvihem......, dalsi upravou jsou hydrostely


2.3.06, 01:04
Příspěvek 
To Petr - jo, jo, je to tak, stotříca, ti vydrží možná tak dvacet tisíc, ale za to svezení ti to stojí.... takhle syrovej zátah ze sériového favorita nedostaneš, i s hlavou(5 kanálů vs. 8) máš pravdu... jen tak mimochodem, jestli jsi měl možnost to srovnat - tak stotříca má ty závodní prvky v bombírovanejch pístech, ta hlava je spíš její mínus...
A právě o ty písty jde, sice to nejsou bimetaly, ale pokud je dáš do motoru z favorita(samozřejmě s patřičnou úpravou hlavy kvůli kompresi a hlavně aby se to tam vešlo) a nahradíš favoriťáckou vačku - mmch ta je pouze 240 - alespoň za 260, nebo 280, úplně stačí malý zdvihy, aby se stím dalo jezdit a prošel jsi vpohodě emisema, stane se z toho, až na nějaké drobnosti vpodstatě LR motor - protože tam přesně tahle písty byly=v ten moment máš ve voze béčkovej motor... a to už je opravdu jízda(těsnění pod hlavu - z vlastní zkušenosti - od fy Elring!!! žádnej donit, nebo temac to nesnese!!


2.3.06, 08:49
Příspěvek 
rsvancara píše:
Nekde jsem cetl, ze na favo motor pasuje hlinikova vana se sacim kosem napr. ze S120, potom ze je po problemu s jinym sklonem ve FAVORITU proti S136. Saci potrubi, cerpadlo, budku termostatu a vyfukove potrubi mam uz sehnane original ze S136. Motor z Favorita se da poznat jednoduse, merka na olej je jinde, vyrobni cislo taky .... Samozrejme ze mi jde o to, dostat to legalne na papiry. U Favorita me laka, ze ma 8mi kanalovou hlavu, snad i 5x ulozeny klikovy hridel a jede o neco lip :-)


řešení máš dvě. 1. to tam namontovat a doufat. protože dneska ti to už nepovolej, leda by si měl ze škodovky povolení na individuální přestavbu(a to asi nedohoníš) nebo 2. koupit papíry na škodu 742 135/136 a tam si ten motor můžeš dávat jak chceš, nebo koupit papíry od někoho kdo ten motor stihnul přihlásit. Já třeba koupil papíry od jednoho týpka z český lipy na erko s favo motorem legal. stojí to prachy protože většinou ktomu musíš koupit i to auto:)) ale jestli seš fanda tak našetříš:)) inzerátů je dost.


3.3.06, 09:00
Uživatelský avatar

Příspěvky: 1471
Bydliště: Karviná / přes týden Zábřeh na Moravě
Příspěvek 
no myslim, ze se radeji spokojim s upravenou hlavou a sacim potrubim a vic do toho nebudu hrabat. Navic jestli vsechno klapne tak jak ma, tak pristi rok by mi mohla rikat pane Octavka 1,6 a to je na muj vek (20) uspech ne?

_________________
Škoda 110R r.v. 1972, rallye červená / - šlo do světa
Škoda RAPID 130 r.v. 1987 - rallye červená, Apolla /
Coupé club TW


3.3.06, 15:59
Profil
Uživatelský avatar

Příspěvky: 192
Bydliště: okolí Prahy
Příspěvek Petr
130 jsem nikdy nerozebiral,jen Favo, 120 a 100. Kdyz rikas ze jsou ty 30 pisty tak dobry,tak proc nezachovali u Fava tvar 130 pistu a nedali do nej ten ocelovy plech z Favo pistu? Nestaci jen snizit u Fava hlavu aby melo v HU stejny objem spalovaku jako 130 taky v HU a tim eliminovat vyhodu bombirovanejch pistu? Asi zmenili ten tvar kvuli emisim a zivotnosti-jinak nevim. A max. vykon u motoru me taky uz dneska moc nebere, spis me zajima prubeh kroutaku v nizsich a strednich otackach(normalni provoz) a spotreba, takze vacku 280 tam fakt davat nebudu 8)

5x ulozena klika u Fava-leda tak 4x v bocnich dverich a po 5. ve dverich od kufru :D :D :D .
Popular mel snad dokonce jeste 2x ulozenou kliku, ale Spartak a dale mely vsechny motory OHV 3x ulozenou kliku - tyka se seriovych motoru az do Favorita/Feldy.

To Lukas-to abys k te Octavce 1.6 zacal uz ted shanet nahradni vyfukovy svody uz ted :wink: !


3.3.06, 20:58
Profil
Pan Kapitán
Uživatelský avatar

Příspěvky: 12127
Bydliště: Tynec n.L.
Příspěvek 
Anonymous píše:
To Petr - jo, jo, je to tak, stotříca, ti vydrží možná tak dvacet tisíc, ale za to svezení ti to stojí.... takhle syrovej zátah ze sériového favorita nedostaneš, i s hlavou(5 kanálů vs. 8) máš pravdu... jen tak mimochodem, jestli jsi měl možnost to srovnat - tak stotříca má ty závodní prvky v bombírovanejch pístech, ta hlava je spíš její mínus...
A právě o ty písty jde, sice to nejsou bimetaly, ale pokud je dáš do motoru z favorita(samozřejmě s patřičnou úpravou hlavy kvůli kompresi a hlavně aby se to tam vešlo) a nahradíš favoriťáckou vačku - mmch ta je pouze 240 - alespoň za 260, nebo 280, úplně stačí malý zdvihy, aby se stím dalo jezdit a prošel jsi vpohodě emisema, stane se z toho, až na nějaké drobnosti vpodstatě LR motor - protože tam přesně tahle písty byly=v ten moment máš ve voze béčkovej motor... a to už je opravdu jízda(těsnění pod hlavu - z vlastní zkušenosti - od fy Elring!!! žádnej donit, nebo temac to nesnese!!

O montovani pistu ze 130 do Favorita nic nevim, ale o tom "syrovym" zatahu neco vim. Kdo se dokazal ze 130kou aspon rozjet, nemusel si z ostatnich aut vubec delat tezkou hlavu. Ten motor kope, skace a vubec se chova jako splasena kobyla, kdyz je jeste i dobre serizenej, tak favoritu skutecne ujede. Hodne se mi po nem stejska... ale bohuzel fakt moc nevydrzi, kdyz se hodne prohani. :-)


6.3.06, 08:42
Profil ICQ YIM
Uživatelský avatar

Příspěvky: 6
Bydliště: SVIT
Příspěvek 
bude mi pasovat motor z favorita alebo z felicie do skodovky 105 novsieho modelu z obdlznikovimi svetlami?


27.9.10, 16:10
Profil
Uživatelský avatar

Příspěvky: 10232
Bydliště: kósek vod Jevička
Příspěvek 
hele mladej, prožeň to gůglem, všude se na to téma válí milión článků... :roll:

_________________
"Now Kato, warm up the silver hornet!" | crowack@jabber.org


27.9.10, 16:12
Profil
Pspvek Reklama

   
Zobrazit příspěvky za předchozí:  Seřadit podle  
Odpovědět na téma   [ Příspěvků: 36 ]  Přejít na stránku Předchozí  1, 2, 3  Další

Kdo je online

Uživatelé procházející toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 61 návštevníků


Nemůžete zakládat nová témata v tomto fóru
Nemůžete odpovídat v tomto fóru
Nemůžete upravovat své příspěvky v tomto fóru
Nemůžete mazat své příspěvky v tomto fóru

Hledat:
Přejít na:  
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group.
Designed by STSoftware for PTF.
Český překlad – phpBB.cz