Autor |
Zpráva |
OndraM
Příspěvky: 202 Bydliště: Praha-západ
|
Motor neudrží teplotu
Zdravim, mam takovou potíž s mojí Feldou. Teplota motoru se v provozu nedokáže vyšplhat k provozní teplotě, tedy k 90°C. Nedávno jsem jel 60km trasu a za celou cestu se ručička teploměru ani nepohla, ale když jsem třeba zastavil na závorách (cca 3minuty) tak se teplota vyšplhala až k 90°C, tak sem spokojeně vyjel a po ujetí zhruba 5km, kdy se motor opět ochladil náporem vzduchu, spadla teplota pod 70°C. Jikak to vše co vám tu popisuju, je s vypnutým topením. Tak sem zakryl masku chladiče a tedy vzduch k chladiči jde pouze těmi třemi žebry pod SPZkou. A výsledek? Žádnej! Je to fust stejný, akorát když auto stojí a zahřeje se na těch 90°C a pak se rozjedu, tak se to stejně ochladí až pod 70°C, akorát to netrvá 5km ale třeba 10km. Prosím poraďte, jak na to? Díky
_________________ Škoda Felicia Combi 1.3MPI GLXi 91k -> 134Nm Škoda Felicia Combi 1.6MPI GLXi Mercedes-Benz C220 CDI
|
24.10.08, 13:11 |
|
|
Reklama
|
Reklama
|
|
|
|
Šemik
Příspěvky: 15104 Bydliště: Praha
|
To bude zřejmě termostat.. Nový je nejlepší zn. Wahler
_________________ ŠKODA 742 FOREVER TEAM
|
24.10.08, 13:22 |
|
|
OndraM
Příspěvky: 202 Bydliště: Praha-západ
|
Šemik píše: To bude zřejmě termostat.. Nový je nejlepší zn. Wahler
Ahoj, dík moc, doufám že jo. hele a ten termostat, co má za funkci? nebo takhle, chápu tě dobře že si myslíš, že mi jenom ručička teploměru uvádí v omyl a ten motor je zahrátej dost?
_________________ Škoda Felicia Combi 1.3MPI GLXi 91k -> 134Nm Škoda Felicia Combi 1.6MPI GLXi Mercedes-Benz C220 CDI
|
24.10.08, 13:24 |
|
|
Jarda S.
Dřevák na focení, neumí ostřit
Příspěvky: 27227 Bydliště: Netolice největší prdel v republice
|
termostat + čidlo teploty a musí to bejt OK
_________________ Nissan Navara D40 Passat 96kw Felda 1.3BMM combi LPG ve stavu klinické smrti čeká na konec
|
24.10.08, 13:32 |
|
|
Šemik
Příspěvky: 15104 Bydliště: Praha
|
Ne, pokud je to termostat tak teplota motoru je to co ukazuje budík.
Termostat má za funkci právě regulovat oběh vody aby motor měl pořád oněch 88°C V tomto případě to vypadá že je stále otevřený.
_________________ ŠKODA 742 FOREVER TEAM
|
24.10.08, 13:34 |
|
|
OndraM
Příspěvky: 202 Bydliště: Praha-západ
|
Šemik píše: Ne, pokud je to termostat tak teplota motoru je to co ukazuje budík. Termostat má za funkci právě regulovat oběh vody aby motor měl pořád oněch 88°C V tomto případě to vypadá že je stále otevřený.
Tak to bude ono! A poslední otázka, kolik za takovou věc můžu utrat, když by to měl být ten zmíněný Wahler?
_________________ Škoda Felicia Combi 1.3MPI GLXi 91k -> 134Nm Škoda Felicia Combi 1.6MPI GLXi Mercedes-Benz C220 CDI
|
24.10.08, 13:40 |
|
|
fatal
rejpal
Příspěvky: 18265
|
Pokud máš novější typ termostatu (a domku termostatu), může to být jen prasklá packa, která drží termostat na svém místě. Domek termotatu i víko je tam totiž z plastu a termostat už není samostatný, ale je pevnou částí víka. Takže místo plechu, který drží pružinu u klasických termostatů, je tam plast. Jak rupne, termostat se přidře a je furt pootevřený. V takovém případě doporučuju nekupovat stejné víko, ale koupit starší typ víka pro klasický termostat a k němu klasický celokovový termostat. Tam už plast nepraskne a navíc je to podstatně levnější.
|
24.10.08, 13:45 |
|
|
Šemik
Příspěvky: 15104 Bydliště: Praha
|
Fatal to napsal dobře, já jen doplním ceny : termostat Wahler cca 100kč, celokovová budka asi 250kč A asi ještě 10kč za dvě těsnění
_________________ ŠKODA 742 FOREVER TEAM
|
24.10.08, 13:55 |
|
|
fatal
rejpal
Příspěvky: 18265
|
Budka zůstane plastová, nové víko také, ale termostat bude celokovový. To jen pro upřesnění.
|
24.10.08, 13:59 |
|
|
OndraM
Příspěvky: 202 Bydliště: Praha-západ
|
Šemik píše: Fatal to napsal dobře, já jen doplním ceny : termostat Wahler cca 100kč, celokovová budka asi 250kč A asi ještě 10kč za dvě těsnění
DÍKY MOC a až se nekdy uvidíš s matthesem, povim mu, aby ti udělil osobní pochvalu
_________________ Škoda Felicia Combi 1.3MPI GLXi 91k -> 134Nm Škoda Felicia Combi 1.6MPI GLXi Mercedes-Benz C220 CDI
|
24.10.08, 14:03 |
|
|
slovacek.milos
Mistr mechanik
Příspěvky: 16256 Bydliště: Strážnice
|
na MPi je termostat trošku dražší, máš i prasklé víčko termostatu miloš
|
24.10.08, 15:05 |
|
|
Šemik
Příspěvky: 15104 Bydliště: Praha
|
V čem se liší termostat BMM + karburátor / MPi?
_________________ ŠKODA 742 FOREVER TEAM
|
24.10.08, 15:07 |
|
|
fatal
rejpal
Příspěvky: 18265
|
MPi viz můj předchozí delší příspěvek plus nedávná konverzace na ICQ. Termostat je součástí víka a drží ho tam plastové packy...
|
24.10.08, 15:09 |
|
|
slovacek.milos
Mistr mechanik
Příspěvky: 16256 Bydliště: Strážnice
|
fatal píše: MPi viz můj předchozí delší příspěvek plus nedávná konverzace na ICQ. Termostat je součástí víka a drží ho tam plastové packy...
nemusí dělaji to i tak že v tom víku máš normální termostat zajištěný segrovkou miloš
|
24.10.08, 15:12 |
|
|
fatal
rejpal
Příspěvky: 18265
|
Tak abychom si v tom udělali pořádek, takhle zhruba vypadá ten termostat, který je součástí víka a při prasknutí toho plastu se zadře a je furt pootevřený:
A takhle to vypadá, když ten plast rupne na obou stranách:
A takto vypadá ten lepší termostat, který nepraská:
Něco málo je k tomu napsáno i zde:
http://autofelicia.republika.pl/termostat.html
|
24.10.08, 15:15 |
|
|
Reklama
|
Reklama
|
|
|
|
|