favorit 93, karburátor, lpg, sytič nefunguje, prosím radu.
Autor |
Zpráva |
michalkatka
Příspěvky: 19159 Bydliště: SR Bratislavský kraj - Senec
|
ak máš nízke otáčky henď po štarte mal by si nastaviť celú tú prírubu kde sú nasadené hadice (drží to na 3 skrutkách a celé to teleso sa dá pootáčať), tým sa nastavuje prívera na studený režim, ak to má nízke voľnobežné otáčky, musíš to povoliť a pootočiť tak aby ten šroub dorazu pre zvýšený voľnobeh dosadal na vyžší stupeň tej stupňovitej vačky...
_________________ Škoda Favorit 135(136)(G)Lx 93 LPG klima červeň
Nie je všetko tak ako vyzerá - rozdiel je v technike...
http://skoda.panda.cz/forum/viewtopic.php?t=3336
|
25.10.08, 22:15 |
|
|
Reklama
|
Reklama
|
|
|
|
Pech.
Příspěvky: 1095 Bydliště: volyně
|
byl bys ochonem mi vyfotit a označit, kdeže tam ta vačka je?
_________________ R.I.P. 1978s užovka 105l s centrálem, apollama, pětikvaltem a "chrompaketem" Fako LX 93 LPG - Zvaný sysel.
|
26.10.08, 09:05 |
|
|
michalkatka
Příspěvky: 19159 Bydliště: SR Bratislavský kraj - Senec
|
Pech. píše: byl bys ochonem mi vyfotit a označit, kdeže tam ta vačka je?
skúsim to nájsť v dokumentácii...
_________________ Škoda Favorit 135(136)(G)Lx 93 LPG klima červeň
Nie je všetko tak ako vyzerá - rozdiel je v technike...
http://skoda.panda.cz/forum/viewtopic.php?t=3336
|
26.10.08, 09:07 |
|
|
michalkatka
Příspěvky: 19159 Bydliště: SR Bratislavský kraj - Senec
|
_________________ Škoda Favorit 135(136)(G)Lx 93 LPG klima červeň
Nie je všetko tak ako vyzerá - rozdiel je v technike...
http://skoda.panda.cz/forum/viewtopic.php?t=3336
|
26.10.08, 09:25 |
|
|
michalkatka
Příspěvky: 19159 Bydliště: SR Bratislavský kraj - Senec
|
_________________ Škoda Favorit 135(136)(G)Lx 93 LPG klima červeň
Nie je všetko tak ako vyzerá - rozdiel je v technike...
http://skoda.panda.cz/forum/viewtopic.php?t=3336
|
26.10.08, 09:31 |
|
|
michalkatka
Příspěvky: 19159 Bydliště: SR Bratislavský kraj - Senec
|
3 - nastavovací šroub
4 - stupňovitá vačka
stačí
_________________ Škoda Favorit 135(136)(G)Lx 93 LPG klima červeň
Nie je všetko tak ako vyzerá - rozdiel je v technike...
http://skoda.panda.cz/forum/viewtopic.php?t=3336
|
26.10.08, 09:58 |
|
|
Pech.
Příspěvky: 1095 Bydliště: volyně
|
ok, zatím děkuji, po obědě se na to podívám... snad něco vykoukám...
takže teoreticky bych měl zjistit stav a chövání stupňovitý vačky, v případě že to bude ok, poštelovat dorazoivým šroubem otáčky na +-1000, nebo se předepisuje víc?
předpokládám že při zavřenej přívěře by měla bejt vačka v dotyku na nejvyšším stupni s tím dorazovým šroubem..
_________________ R.I.P. 1978s užovka 105l s centrálem, apollama, pětikvaltem a "chrompaketem" Fako LX 93 LPG - Zvaný sysel.
|
26.10.08, 13:28 |
|
|
michalkatka
Příspěvky: 19159 Bydliště: SR Bratislavský kraj - Senec
|
Pech. píše: ok, zatím děkuji, po obědě se na to podívám... snad něco vykoukám...
takže teoreticky bych měl zjistit stav a chövání stupňovitý vačky, v případě že to bude ok, poštelovat dorazoivým šroubem otáčky na +-1000, nebo se předepisuje víc?
předpokládám že při zavřenej přívěře by měla bejt vačka v dotyku na nejvyšším stupni s tím dorazovým šroubem..
ten nastovovací šroub nechytaj, ten je zaplombovaný a pokiaľ sa tomu nerozumieš tak to rozšteľuješ... už som písal, potoč celé to teleso kde sú napojené hadice (treba povoliť tie 3 skrutky) a nastav aby ten nastavovací šrou dosadal na vyžší stupeň tej vačky, rsp. tak aby bola prívera viacej zavretá...
_________________ Škoda Favorit 135(136)(G)Lx 93 LPG klima červeň
Nie je všetko tak ako vyzerá - rozdiel je v technike...
http://skoda.panda.cz/forum/viewtopic.php?t=3336
|
26.10.08, 13:34 |
|
|
Neex
Příspěvky: 1036 Bydliště: Šumperk
|
Jak se zdá a co jsem si zatím přečetl pak je problém ve zvýšeném volnoběhu protože bimetal respektive vzduchová přívěra ti pracuje jak má. Proto ti motor za studena drží otáčky jen +/- 400 což znamená že nemá dostatečně zvýšené otáčky aby mohl překonávat pasivní odpory za studena. Proto musíš mít plyn na podlaze aby jsi vůbec motor nastartoval a udržel v běhu. Tak za prvé musíš si ověřit jak pracuje stupňovitá vačka ...po sešlápnutí plynu u studeného motoru se musí natočit do polohy kdy šroub zvýšených volnoběžných otáček dosedne na její poslední tj. nejvyšší stupeň. Může se stát že šroub nebude dosedat na stupňovitou vačku vůbec. Jestli se tak stane pak jej musíš mírně zašroubovat tak aby byl schopný se dotýkat vačky a u běžícího motoru ohřátého na provozní teplotu postavit šroub zvýšených otáček na DRUHÝ nejvyšší stupeň a šroubováním otáčky seřídit na hodnotu 2200-2400. Mimochodem osobně bych ten rádoby ruční sytič zahodil co nejdál.
_________________ Favorit 135 LX r.v.93
|
26.10.08, 15:23 |
|
|
Pech.
Příspěvky: 1095 Bydliště: volyně
|
michalkatka: s celým pouzdrem bimetalu jsem otáčel přetím, bezvýsledně...
rozebral jsem to, a zjistil, že ten řroub jde skoro mimo až mimo tu stupňovitou vačku.
takže jsem rozebral celej vehement, včetně těch přepákováníček mezi bimetalem a tělem karburátoru, páku se šroubem přihnul taky, aby šla pěkně proti, aktivoval jsem přívěru..,šroub se dotýkal vačky na nejvyšším stupni, po startu stejný, tak jsem šroubem přidal otáčky tak, že těsně po startu jsou +-1000, po chvilince se zvednou na 1500-2000, kde se držely do 1-3 až poloviny rozsahu teploměru, tak jsem potom bimetalem potočil trochu proti směru hodinových ručiček, otáčky po lehkým prošlápnutí plynu spadly (jinak to perko by asi vačkou pod přítlakem šroubu nepohlo)....
takže je to asi zhruba funkční.. uvidíme až udělám zkušební jízdu, jak se to bude chovat za jízdy....
_________________ R.I.P. 1978s užovka 105l s centrálem, apollama, pětikvaltem a "chrompaketem" Fako LX 93 LPG - Zvaný sysel.
|
26.10.08, 17:57 |
|
|
Pech.
Příspěvky: 1095 Bydliště: volyně
|
neex: dobrá, zítra to projedu, a po ohřátí to seřídím na tebou uvedené otáčky, aby to bylo zcela korektní.
bejt na mně, tak bymi ruční nevadil... ale bude s tím jezdit přítelkyně a při pokusu vysvětlení k čemu, proč a jak se používá sytič aby to motor nekurvilo měla oči jak pětky a byla na pokraji zhroucení takže potřebuji aby to fungovalo automaticky....
teď je to třeba doladit, aby to nesytilo moc, nebo málo...
_________________ R.I.P. 1978s užovka 105l s centrálem, apollama, pětikvaltem a "chrompaketem" Fako LX 93 LPG - Zvaný sysel.
|
26.10.08, 18:01 |
|
|
michalkatka
Příspěvky: 19159 Bydliště: SR Bratislavský kraj - Senec
|
Pech. píše: teď je to třeba doladit, aby to nesytilo moc, nebo málo...
je to v nastavení, "sytiť" to musí a na to je automatikou tento systém najvhodnejší, keď som mal vadný termostat tak som sa divil že prečo mám po 20km jazde stále zdvihnutý voľnobeh, a horšie to kúrilo, po výmene termostatu všetko ok...
je to priamo závislé na teplote motora...
_________________ Škoda Favorit 135(136)(G)Lx 93 LPG klima červeň
Nie je všetko tak ako vyzerá - rozdiel je v technike...
http://skoda.panda.cz/forum/viewtopic.php?t=3336
|
27.10.08, 09:06 |
|
|
Neex
Příspěvky: 1036 Bydliště: Šumperk
|
Nemusíš mít strach že to bude sytit moc nebo málo protože o to se stará bimetal který reaguje na teplotu chl. kapaliny a podle toho zavírá/otevírá přívěru respektive obohacuje/ochuzuje směs čili tohle je dané a pokud ti budou lícovat značky na víku sytiče pak není důvod si tím lámat hlavu.
_________________ Favorit 135 LX r.v.93
|
27.10.08, 11:58 |
|
|
Pech.
Příspěvky: 1095 Bydliště: volyně
|
zdravím, tak jsem udělal dvě jízdy (do práce a z práce) a startuje to normálně - přijdu sešlápnu plyn, pustím zatočím, motor chytne prakticky hned (teploty byly okolo +3 až +10st) a plyule se roztočí na 2000ot min, který drží až do dosažení provozní teploty, kdy otáčky spadnou na 800-900... tudíž po ujetí zhruba 4-5km
takže zásadní chyba je odstraněná, protože to chytá, jede bez problémů, jen se mi zdá, že by to mohlo vyphodit sytič dřív...
tudíž se ptám, jestli mám ještě kousek pootočit bimetalem proti směru hod. ručiček, zda to pak bude vypínat o chlup dřív a motor se nebude ještě při 60-70st (ručička v polovině rozsahu měřáku, tudíž odhad, pokud je provozní 85 jako u š120) tejrat na 2000ot. jaká je tedy oficiální teplota, kdy sytič má vypnout sám? protože možná je to takhle třeba v pořádku...
značky jsou tam dvoje, jedny, který byly pravděpodobně původní, odlitý na blocích bimetalu, druhý, vybroušený, nebo pilkou na železo nařízlý, já to dal na ty nalitý (předpokládal jsem je origo) a pak s tím po tom co sytič nechtěl shodit ani na provozní teplotě, pootočil proti směru h. ručiček o chlup...
nebo to nechat bejt, aby přítelkyně jezdila s déle zvýšeným volnoběhem,a le bez problémů a cukání, a já si to shodím o chvilku dřív tím "deaktivátorem" kterej tam zůstal po předchozím majiteli..
ještě abych nezapoměl, na benzín volnoběh Ok, 800-900, ale na lpg, kde byl před opravou sytiče stejnej je nyní 500-600... za tepla, tudíž asi bude třeba ještě porovnat volnoběh na lpg, syzič funguje dobře na lpg i benzín, stejně.
_________________ R.I.P. 1978s užovka 105l s centrálem, apollama, pětikvaltem a "chrompaketem" Fako LX 93 LPG - Zvaný sysel.
|
28.10.08, 14:50 |
|
|
michalkatka
Příspěvky: 19159 Bydliště: SR Bratislavský kraj - Senec
|
Pech. píše: ještě abych nezapoměl, na benzín volnoběh Ok, 800-900, ale na lpg, kde byl před opravou sytiče stejnej je nyní 500-600... za tepla, tudíž asi bude třeba ještě porovnat volnoběh na lpg, syzič funguje dobře na lpg i benzín, stejně.
ak doladíš ten benzín tak potom voľnobeh na LPG nastavíš tým šroubom na reduktore, ten bimetal môžeš trocha ubrať aby úplne vypol trocha skôr, aj keď sa mi tých 2000 ot zdá trocha veľa... to sa dá došteľovať tým nastavovavím štoubom čo som ti zakázal sa ho chytať, zdá a že to už máš rozšteľované...
pri dosiahnutí prevádzkovej teploty má ta nastavovacia skrutka skočiť dole s tej stupňovitej vačky...
_________________ Škoda Favorit 135(136)(G)Lx 93 LPG klima červeň
Nie je všetko tak ako vyzerá - rozdiel je v technike...
http://skoda.panda.cz/forum/viewtopic.php?t=3336
|
28.10.08, 19:22 |
|
|
Reklama
|
Reklama
|
|
|
|
|
Kdo je online |
Uživatelé procházející toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 35 návštevníků |
|
Nemůžete zakládat nová témata v tomto fóru Nemůžete odpovídat v tomto fóru Nemůžete upravovat své příspěvky v tomto fóru Nemůžete mazat své příspěvky v tomto fóru
|
|