Autor |
Zpráva |
Jiří Čech
Moderátor
Příspěvky: 933
|
Dedous píše: kabeli jsou vsechny novy... a rozedelovac z vrakace ma palec dobrej...
Rozdělovač z vrakáče má palec dobrej? Určitě?
_________________ J.
|
22.11.08, 11:50 |
|
|
Reklama
|
Reklama
|
|
|
|
Jiří Čech
Moderátor
Příspěvky: 933
|
Re: Viky
Dedous píše: hele a da se tam dat to kontaktni zapalovani??? to deda rikal ze kdyby bylo mozny tak ze by to bylo vubec nejlepsi.. diky
Kontaktním zapalováním se zhorší provozní vlastnosti motoru. A spolehlivější určitě není. Děda toho napovídá...
Jak má být zapojené celé zapalování je nakresleno na elektronickém spínači (ETZ).
_________________ J.
|
22.11.08, 11:53 |
|
|
Neex
Příspěvky: 1036 Bydliště: Šumperk
|
Jiří Čech: Je fakt že ETZ není zrovna přesný název pro elektronický spínač, ale myslím že se to natolik vžilo, že když se tahle zkratka řekne nebo napíše tak už každý ví o co běží. Já sám jí taky někdy používám (jako teď) i když vím že to není přesné. Jinak se chci zeptat slyšel jsem názor že je dobré zakapat vinutí cívky v rozdělovači voskem kvůli tomu že kde jaký větší otřes jí může poškodit. Prý že nejčastěji odchází vinou mechanického poškození, ale to je v rozporu s tím co vím já a sice že jednou odešla při jízdě mě a jednou mému známému. Co si o tom myslíte?
_________________ Favorit 135 LX r.v.93
|
22.11.08, 11:57 |
|
|
ferrari
Příspěvky: 9235 Bydliště: Partizánske
|
A skús to, čo tu už niekto písal - daj najdlhší VN kábel (pre 4 valec) napriamo z indukčky a daj do fajky sviečku...a skúšaj štartovať...ak bude hádzať iskru bude chba niekde vo víku rozdeľovača, resp. v palci...ak Ti nepôjde iskra ani priamo z indukčky, potom:
4) snímací cívka v rozdělovači
5) elektronický spínač (jinak nepřesně zvaný ETZ)
6) zapalovací cívka
Ale čudné je, že ste menili už rozdeľovač a rovanko aj indukčku...jediné, čo ste nemenili je ETZ...tak, však?
_________________ Kilecko Zmenilo majiteľa... Embucha = moja 125ka znova žije Hybridka = R.I.P. Megane 1,9D AR 156 1,9 JTD; AR 159 SW 1,9 JTD; AR 146 1,6 Twin Spark 88kW, ´97
|
22.11.08, 11:58 |
|
|
Jiří Čech
Moderátor
Příspěvky: 933
|
Neex píše: Jiří Čech: Je fakt že ETZ není zrovna přesný název pro elektronický spínač, ale myslím že se to natolik vžilo, že když se tahle zkratka řekne nebo napíše tak už každý ví o co běží. Já sám jí taky někdy používám (jako teď) i když vím že to není přesné. Jinak se chci zeptat slyšel jsem názor že je dobré zakapat vinutí cívky v rozdělovači voskem kvůli tomu že kde jaký větší otřes jí může poškodit. Prý že nejčastěji odchází vinou mechanického poškození, ale to je v rozporu s tím co vím já a sice že jednou odešla při jízdě mě a jednou mému známému. Co si o tom myslíte?
Vosk se teplem rozteče. Je tam i přes 100°C. Pokud vím, tak se výstupní kablík z rozdělovače uklepe přesně v místě vývodu z cívky, těsně u vinutí. Není to jedním otřesem, ale nedodržením technol. postupu při výrobě a také nevhodným chováním mechaniků, kteří rozdělovač nějak opravují a kablík správně neumístí tam, kde má být. Pak nemá kablík správné uchycení a uklepe se.
_________________ J.
|
22.11.08, 12:10 |
|
|
Neex
Příspěvky: 1036 Bydliště: Šumperk
|
Jiří Čech: Dobře, díky za odpověď... taky mi to přišlo trochu divné. Jinak o tom káblíku vím.
_________________ Favorit 135 LX r.v.93
|
22.11.08, 12:30 |
|
|
Dedous
Příspěvky: 111 Bydliště: Hradec Králové
|
Neex píše: Jiří Čech: Dobře, díky za odpověď... taky mi to přišlo trochu divné. Jinak o tom káblíku vím. muzu se zeptat jak to vypadalo kdyz ti ta civka v rozdelovaci odesla za jizdy?? ja jen jestli to treba neni muj problem... dik
|
22.11.08, 12:38 |
|
|
Neex
Příspěvky: 1036 Bydliště: Šumperk
|
Dedous píše: Neex píše: Jiří Čech: Dobře, díky za odpověď... taky mi to přišlo trochu divné. Jinak o tom káblíku vím. muzu se zeptat jak to vypadalo kdyz ti ta civka v rozdelovaci odesla za jizdy?? ja jen jestli to treba neni muj problem... dik
Jel jsem si něco vyřídit do 30 km vzdáleného města... pak se vracím a asi 2 km před domem mi auto začalo trochu cukat... přijedu před garáž otevřu vrata a mírně prošlápnu plyn a z ničeho nic otáčkoměr vyletí nakonec stupnice a motor chcípne. Pak už jej nebylo možné nastartovat. Zkus proměřit odpor té cívky rozdělovače musí mít 3100-7500 ohmů
_________________ Favorit 135 LX r.v.93
|
22.11.08, 12:43 |
|
|
Dedous
Příspěvky: 111 Bydliště: Hradec Králové
|
Neex píše: Dedous píše: Neex píše: Jiří Čech: Dobře, díky za odpověď... taky mi to přišlo trochu divné. Jinak o tom káblíku vím. muzu se zeptat jak to vypadalo kdyz ti ta civka v rozdelovaci odesla za jizdy?? ja jen jestli to treba neni muj problem... dik Jel jsem si něco vyřídit do 30 km vzdáleného města... pak se vracím a asi 2 km před domem mi auto začalo trochu cukat... přijedu před garáž otevřu vrata a mírně prošlápnu plyn a z ničeho nic otáčkoměr vyletí nakonec stupnice a motor chcípne. Pak už jej nebylo možné nastartovat. Zkus proměřit odpor té cívky rozdělovače musí mít 3100-7500 ohmů ok.. jsem ted marod a auto mam u dedy tak hned jak to pujde vlitnu na to... jinak zatim diky za rady... no a ja mel problem podobnej akorat mi to jelo najednou pomaleji (asi jako kdyz mam u stadiona spatne serizenej predstih) a pak to neslo nastartovat.. takze pokud to bude ta civka tak parada
|
22.11.08, 12:52 |
|
|
Neex
Příspěvky: 1036 Bydliště: Šumperk
|
Když o tom tak přemýšlím tak je fakt že úplně za jízdy to nebylo ale to cukání tomu předcházelo i když bylo jen neznatelné...
_________________ Favorit 135 LX r.v.93
|
22.11.08, 12:53 |
|
|
Jiří Čech
Moderátor
Příspěvky: 933
|
Dedous píše: Neex píše: Jiří Čech: Dobře, díky za odpověď... taky mi to přišlo trochu divné. Jinak o tom káblíku vím. muzu se zeptat jak to vypadalo kdyz ti ta civka v rozdelovaci odesla za jizdy?? ja jen jestli to treba neni muj problem... dik
Nejdřív začne motor vynechávat a pak chcípne definitivně a nejde nastartovat, protože spínač nedostává základní signál, prostě nesepne proud do cívky.
_________________ J.
|
22.11.08, 13:20 |
|
|
Davulus
Příspěvky: 206
|
ferrari píše: A skús to, čo tu už niekto písal - daj najdlhší VN kábel (pre 4 valec) napriamo z indukčky a daj do fajky sviečku...a skúšaj štartovať...ak bude hádzať iskru bude chba niekde vo víku rozdeľovača, resp. v palci...ak Ti nepôjde iskra ani priamo z indukčky, potom:
4) snímací cívka v rozdělovači 5) elektronický spínač (jinak nepřesně zvaný ETZ) 6) zapalovací cívka
Ale čudné je, že ste menili už rozdeľovač a rovanko aj indukčku...jediné, čo ste nemenili je ETZ...tak, však?
tak tak
|
22.11.08, 15:02 |
|
|
Neex
Příspěvky: 1036 Bydliště: Šumperk
|
Davulus píše: ferrari píše: Ale čudné je, že ste menili už rozdeľovač a rovanko aj indukčku...jediné, čo ste nemenili je ETZ...tak, však?
tak tak Elektronický spínač zkoušeli měnit taky... Dedous píše: tak jsme zkusili vymenit rozdelovac kterej byl z vrakace takze nevim jak je to s funkcnosti... i tu krabicku co u toho je jsme vymenili a meli tam 3 civky a porat nic...
_________________ Favorit 135 LX r.v.93
|
22.11.08, 15:23 |
|
|
Dedous
Příspěvky: 111 Bydliště: Hradec Králové
|
takze to bylo civkou v rozdelovaci... dal jsem celej novej a sup jelo to.. nejvic mi pohla rada ohledne toho jestli tam pujde jinej rozdelovac.. narvali jsme tam nejdriv ze 120 a chytlo to napoprve:) takze diky vsem.. MOC
|
3.12.08, 00:00 |
|
|
Reklama
|
Reklama
|
|
|
|
|