Autor |
Zpráva |
gokralik
Příspěvky: 11890 Bydliště: Český Těšín
|
Tak já jsem tam hodil karton a zakryl tu díru v masce a tu nad RZ. Velká spodní díra zůstala nezakryta. Dneska při 2km jízdě se ručička vyšplhala skoro do poloviny, takže OK.
_________________ Favorit 135GLX, 1992, LPG - Fanouš Forman 136GLX, 1993, LPG - Miloš_
Naposledy upravil gokralik dne 25.11.08, 17:11, celkově upraveno 1
|
25.11.08, 16:34 |
|
|
Reklama
|
Reklama
|
|
|
|
Ondras83
Příspěvky: 17411 Bydliště: Stračov (u HK)
|
deekay píše: ja05 píše: kwiko píše: Vymen termostat. asi jo, investice cca 100,- me asi nezabije, zkusim vymenit termostat a uvidim este je wahler, co je origo, ale mne sa ho neporadilo zohnat
wahlerů máme plnej krám
_________________ "clovek musi mit odvahu to zkurvit"
|
25.11.08, 16:39 |
|
|
michalkatka
Příspěvky: 19159 Bydliště: SR Bratislavský kraj - Senec
|
s tou gramatikou máte pravdu, mne to nikdy nešlo,
k tomu termostatu, preventívne ho vymeniť môžeš, ale skôr by som typoval na zle skombinované čidlo k budíku, tých variant je viac počas výroby sa to menilo, ale teplota je OK ak ruku na hlave, alebo hadici na sanie neudržíš...
presnejšie sa to dá zmerať teplomerom...
_________________ Škoda Favorit 135(136)(G)Lx 93 LPG klima červeň
Nie je všetko tak ako vyzerá - rozdiel je v technike...
http://skoda.panda.cz/forum/viewtopic.php?t=3336
|
25.11.08, 17:33 |
|
|
Huďo
Příspěvky: 198 Bydliště: Spišská Nová Ves,SK
|
Pokúsim sa zapojiť do debaty-mal som problémy s podchladzovaním motora 1,6 Mpi,ale bez ohľadu na typ zásady by mali platiť.
1, ak je dobrý termostat motor by sa mal pri rovnakej trase zohriať na rovnakej vzdialenosti (+/- 200 metrov) bez zakrývania
2, dobre Ti radia, aby si nechal motor prehriať po zopnutie ventilátoru ( ak nemá poruchu ). Pri zopnutí by si mal mať na budíku ručičku niekde na začiatku
červeného poľa - ak ju tam máš, tak čidlo aj budík sú o.k., ale termostat má poruchu
Pozor, aby si pri testovaní nevyvaril vodu, lebo to by znamenalo, že máš problém aj s ventilátorom, alebo jeho čidlom - to sa atávalo pri Š 120
3, ak je termostat v poriadku mal by držať teplotu motora +/- 5°C mimo mesta a trúfnem si povedať aj v meste. ( Moja felda už teraz drží ručičku po
cca 3 km stále bez pohybu )
4, ak máš znalosti z elekrotechniky, tak si môžeš premerať čidlo teploty chladiacej kvapaliny, funkčnosť budíka aj káblov, čo nateraz považujem za zbytočné
/ hodnoty aj postup by si si musel nájsť v dielenskej príručke na favorit - ja som favorita nemal)
5, keď budeš rozoberať termostat spusť najprv chladiacu kvapalinu, potom vytiahni hadicu z termostatu a nasuň naň inú s rovnakým priemerom .
Do druhého konca novonasunutej hadice fúkni ,keď prefúkneš termostat, tak netesní a stále budeš mať studený motor. Vymeň termostat, znova
odskúšaj, novú hadicu vytiahni, celé poskladaj a nalej kvapalinu.
Tento postup možno nikto nepoužije, ale mne pomohol - mal som tri termostaty na 1,6Mpi, kým som prišiel na to, ako sa dajú " vyladiť " na správnu teplotu.
Skúšaj ďalej, pretože stále studený motor je drahá záležitosť
|
25.11.08, 22:06 |
|
|
ja05
Příspěvky: 26
|
Huďo píše: Pozor, aby si pri testovaní nevyvaril vodu, lebo to by znamenalo, že máš problém aj s ventilátorom, alebo jeho čidlom - to sa atávalo pri Š 120
Díky za rady, o víkendu (teď bohužel nemám moc času) sednu a zkusím motor přehřát, jestli půjde ventilátor vůbec
Jinak s problémem "vyváření" vody u 105 z důvodu nefunkčního čidla ventilátoru, mám bohaté zkušenosti
Termostat určo koupím a o víkendu se na to vrhnu
Dík za radu, potom se ozvu buď se žádostí o další radu nebo s uspokojením z krásně teplýho motoru
|
26.11.08, 08:05 |
|
|
michalkatka
Příspěvky: 19159 Bydliště: SR Bratislavský kraj - Senec
|
a ešte m napadla jedna vec zo zohrievaním motora na voľnobeh, 1/2 hodiny je pomerne veľa, a Favo prevodovka to nemá rada, vtedy sa točí iba primárna hriadeľ a dochádza k nedoststočnému mazaniu 5kového ložiska a tým sa "ničí", keď sa točí aj sekundárna hriadeľ je dobre, vtedy dôjde k dostatočnému rozstreku oleja aj na to ložiko...
takže nieje moc dobré Favo zohrievať na mieste...
_________________ Škoda Favorit 135(136)(G)Lx 93 LPG klima červeň
Nie je všetko tak ako vyzerá - rozdiel je v technike...
http://skoda.panda.cz/forum/viewtopic.php?t=3336
|
26.11.08, 16:32 |
|
|
gokralik
Příspěvky: 11890 Bydliště: Český Těšín
|
michalkatka píše: a ešte m napadla jedna vec zo zohrievaním motora na voľnobeh, 1/2 hodiny je pomerne veľa, a Favo prevodovka to nemá rada, vtedy sa točí iba primárna hriadeľ a dochádza k nedoststočnému mazaniu 5kového ložiska a tým sa "ničí", keď sa točí aj sekundárna hriadeľ je dobre, vtedy dôjde k dostatočnému rozstreku oleja aj na to ložiko...
takže nieje moc dobré Favo zohrievať na mieste...
Tak šup s ním na zvedák, zařadit trojku a čekáme...
_________________ Favorit 135GLX, 1992, LPG - Fanouš Forman 136GLX, 1993, LPG - Miloš_
|
26.11.08, 16:40 |
|
|
michalkatka
Příspěvky: 19159 Bydliště: SR Bratislavský kraj - Senec
|
gokralik píše: Tak šup s ním na zvedák, zařadit trojku a čekáme...
ale lepšie sa motor zahreje/prehreje keď ho zaťažíš, samozrejme po štarte veľmi jemne a postupne.... radšej sa previesť...
_________________ Škoda Favorit 135(136)(G)Lx 93 LPG klima červeň
Nie je všetko tak ako vyzerá - rozdiel je v technike...
http://skoda.panda.cz/forum/viewtopic.php?t=3336
|
26.11.08, 16:49 |
|
|
Ondras83
Příspěvky: 17411 Bydliště: Stračov (u HK)
|
michalkatka píše: gokralik píše: Tak šup s ním na zvedák, zařadit trojku a čekáme... ale lepšie sa motor zahreje/prehreje keď ho zaťažíš, samozrejme po štarte veľmi jemne a postupne.... radšej sa previesť...
jojo, radši to projeď, vono se to promázne (maže se to rozstřikem oleje a vedení dutejma hřídelema, no a když se netočí, nemaže )...no a pak to zkus nechat chvilku stát
_________________ "clovek musi mit odvahu to zkurvit"
|
26.11.08, 18:17 |
|
|
ja05
Příspěvky: 26
|
okay, projedu a určo dám vědět.....
napád se zvedákem se mi líbí
dík za tipy a rady
|
26.11.08, 20:41 |
|
|
Kukyn
Příspěvky: 360 Bydliště: Lipovec,okres Blansko,kraj Jihomoravský,stát ČR
|
No zkus se podivat ne ten tzv.nytek jestli je v tom termostatu o.k.mel by byt pohyblivýale nemel by jit vyndat ani vypadnoutpac on ma zařidit propuštění kapaliny i v případě nefunkce termostatu
_________________ Škoda Favorit 136L 46kW
|
26.11.08, 20:54 |
|
|
deekay
Voditelj brodice
Příspěvky: 9782 Bydliště: Bratislava / Nové Zámky
|
Kukyn píše: No zkus se podivat ne ten tzv.nytek jestli je v tom termostatu o.k.mel by byt pohyblivýale nemel by jit vyndat ani vypadnoutpac on ma zařidit propuštění kapaliny i v případě nefunkce termostatu
no neviem ci to nahodou nie je na prepustanie vzduchu... tade sa moc kvapaliny nepretlaci
_________________ - Favorit 137GRx r.v. 1990, biely, posledné analógové auto - Volvo V40 2.0T, r.v. 2002 http://www.danokrnac.sk/
|
27.11.08, 00:11 |
|
|
ja05
Příspěvky: 26
|
ještě dotaz k termostatu....mám koupit 80° nebo 88°C?....teda jestli se vyrábí oba typy vůbec
|
27.11.08, 07:44 |
|
|
michalkatka
Příspěvky: 19159 Bydliště: SR Bratislavský kraj - Senec
|
ja05 píše: ještě dotaz k termostatu....mám koupit 80° nebo 88°C?....teda jestli se vyrábí oba typy vůbec
na Fačko 88°
_________________ Škoda Favorit 135(136)(G)Lx 93 LPG klima červeň
Nie je všetko tak ako vyzerá - rozdiel je v technike...
http://skoda.panda.cz/forum/viewtopic.php?t=3336
|
27.11.08, 08:32 |
|
|
ja05
Příspěvky: 26
|
michalkatka píše: na Fačko 88°
díky za radu
|
27.11.08, 09:10 |
|
|
Reklama
|
Reklama
|
|
|
|
|
Kdo je online |
Uživatelé procházející toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 27 návštevníků |
|
Nemůžete zakládat nová témata v tomto fóru Nemůžete odpovídat v tomto fóru Nemůžete upravovat své příspěvky v tomto fóru Nemůžete mazat své příspěvky v tomto fóru
|
|