Autor |
Zpráva |
Tuner#2
Příspěvky: 2753 Bydliště: Rokycansko
|
Sadra17 píše: spotřeba se zvedne ale ne vačkou ale tim že ti to pojede líp tak tomu budeš šlapat No to je rada... Pokud má vačka větší zdvihy a delší plnění, tak spotřeba bude jednoznačně vyšší. Je jasné, že se ale zvedne výkon, tzn. že při stejně "rychlé" jízdě může být ve výsledku i nižší spotřeba, ale stejně je to všechno tak jak už psal Vít.
_________________ https://www.facebook.com/Tuner2carphotos https://www.instagram.com/tuner2carphotos/
|
3.12.08, 16:43 |
|
|
Reklama
|
Reklama
|
|
|
|
Kristensen
Příspěvky: 6765 Bydliště: Česká Třebová
|
Tuner#2 píše: Matthes píše: To bych ji musel vyndat z motoru Jedině změřit zdvih ventilu a přepočítat páku vahadla a vůli ventilů, ale to už bude tak nepřesné, že se toho moc nedozvíš.
Proč tak složitě??? Stačí změřit zdvyh rozvodovej tyčky vůči dosedací ploše ventilovýho víka a je to. Tem zdvih bude si myslím kolem 7mm nebo to má seriovka?
_________________ JM AUTO-MOTO
Tak jsem všechno prodal a koupil jsem si ojetou P306 a XJ 900 Div
|
3.12.08, 18:20 |
|
|
Tuner#2
Příspěvky: 2753 Bydliště: Rokycansko
|
Kristensen píše: Tuner#2 píše: Matthes píše: To bych ji musel vyndat z motoru Jedině změřit zdvih ventilu a přepočítat páku vahadla a vůli ventilů, ale to už bude tak nepřesné, že se toho moc nedozvíš. Proč tak složitě??? Stačí změřit zdvyh rozvodovej tyčky vůči dosedací ploše ventilovýho víka a je to. Tem zdvih bude si myslím kolem 7mm nebo to má seriovka? Nebo tak, to mě v tu chvíli nenapadlo a 7mm mají už hodně dobré vačky, série má kolem 5,5mm.
_________________ https://www.facebook.com/Tuner2carphotos https://www.instagram.com/tuner2carphotos/
|
4.12.08, 11:41 |
|
|
škodař
Příspěvky: 4693 Bydliště: Rokytnice u Přerova
|
hoši sory za zasírání tématu mě tu tuner doporučil vakču od čepka tu nejcivilnější tak jsem si ji koupil ale vlastně ani envím jaký má parametry stydím se ale důvěřoval jsem tak co byhc teda vlastně měl mít? díky moc
_________________ Seat toledo 1.9 TDI 1996 Seat toledo 1.9 TDI 1998 T4 1.9 MTDI 1995 Long spotřebák Včelař
Sháním vyjetý a vyfritovaný olej!
|
7.12.08, 21:30 |
|
|
patrik-hp
Příspěvky: 3257 Bydliště: Brandýs nad Labem
|
škodař píše: hoši sory za zasírání tématu mě tu tuner doporučil vakču od čepka tu nejcivilnější tak jsem si ji koupil ale vlastně ani envím jaký má parametry stydím se ale důvěřoval jsem tak co byhc teda vlastně měl mít? díky moc
Pokud máš vačku ala Čepek tak by bylo na místě se ho zeptat co ti to nabrousil ...Ale obecně pokud je nejcivilnější,je to dobrá volba do vozidla pro klasický provoz.Neboj že to nepojede...bude dobrá...
|
7.12.08, 22:08 |
|
|
Josef.Radocha
Dezertér 2
Příspěvky: 8497 Bydliště: Kvasiny - jak už bylo řečeno domov těch nej Škodovek
|
nemáten někdo odkaz na koupi vaček?
_________________ V životě je nejhorší srážka s BLBCEM!!
RAPID 130 POWER FOREVER!!!
Vehiklů mám docela dost a ještě víc jsem jich vlastnil.
Karoserie COUPE je mým osudem!
|
8.12.08, 09:13 |
|
|
ferrari
Příspěvky: 9235 Bydliště: Partizánske
|
Najnižšia spotreba je pri čo možno najvyššom prevodovom stupni (=najmenších otáčkach), čo možno najmenšom plyne...samozrejme sa predpokladá dobre nastavený motor (karbec, ventily, zapaľovanie)...
Teoreticky ostrejšia vačka prinesie vyššiu spotrebu, ale zasa vďaka tomu, že to lepšie šlape, nemusíš toľko šlapať na plyn a aspotreba by mohla byť aj menšia...ale záleží to aj od štýlu jazdy (myslím to, či sa Ti s ostrou vačkou zvýši spotreba)...ja mám vačku 254/254, ale neviem to porovnať s Favo sériovou, nakoľko s tou som nikdy nejazdil...
_________________ Kilecko Zmenilo majiteľa... Embucha = moja 125ka znova žije Hybridka = R.I.P. Megane 1,9D AR 156 1,9 JTD; AR 159 SW 1,9 JTD; AR 146 1,6 Twin Spark 88kW, ´97
|
8.12.08, 10:14 |
|
|
Jiří Čech
Moderátor
Příspěvky: 933
|
Vít píše: podle me je blud uz ta uvodni informace o dvou až třech tisicich, když pojedu pětkou kopec, pedál až na podlaze tak sice budu držet 2500 otacek, ale potece to tam vsema dirama co v karburatoru jsou a zrat to bude jako ZIL
A jejda, zase jeden teoretik...
Kontrolní otázka: je větší spotřeba při jízdě do kopce 90 km/h na pětku (plný plyn) nebo čtyřku (téměř plný plyn)? A te´d jsem na Tebe zvědavý...
_________________ J.
|
8.12.08, 10:31 |
|
|
Jiří Čech
Moderátor
Příspěvky: 933
|
Re: Vacka-spotreba
Majlanky píše: Zdar, rika se, ze nejmensi spotreba je mezi 2 000-3 000 ot./min u seriovyho motoru. Kde bue nej spotreba kdyz tam mam vacici 260/260?
Spotřeba v uvedených otáčkách bude o nějaké to deci větší, při otáčkách vyšších ale naopak proti sérii poklesne (a někdy docela znatelně). Je to dáno tím, že se dříve otvírá výfukový ventil a ztrácíš efektivní tlak. Ve vyšších otáčkách je naopak vačka lépe přizpůsobena plnění motoru a motor běží v optimálnějším režimu, tedy spotřeba klesne. Každopádně pokud měním vačku, je zapotřebí udělat i další úpravy, aby to k něčemu bylo, jako vyměnit vahadla za "C" s větším zdvihem (pokud nejde o Fa motor, který je už má) a u 105 - 120 zvýšit kompresní poměr někam na 9,5 - 9,7:1 (a k tomu odpovídající natural 95). A také upravit průběh odstředivé regulace předstihu zážehu, což je velmi důležité pro jízdu v nižších otáčkách.
_________________ J.
|
8.12.08, 10:36 |
|
|
Jiří Čech
Moderátor
Příspěvky: 933
|
ferrari píše: Najnižšia spotreba je pri čo možno najvyššom prevodovom stupni (=najmenších otáčkach), čo možno najmenšom plyne...samozrejme sa predpokladá dobre nastavený motor (karbec, ventily, zapaľovanie)...
Teoreticky ostrejšia vačka prinesie vyššiu spotrebu, ale zasa vďaka tomu, že to lepšie šlape, nemusíš toľko šlapať na plyn a aspotreba by mohla byť aj menšia...ale záleží to aj od štýlu jazdy (myslím to, či sa Ti s ostrou vačkou zvýši spotreba)...ja mám vačku 254/254, ale neviem to porovnať s Favo sériovou, nakoľko s tou som nikdy nejazdil...
Opět jeden z bludů. Málo otevřená škrtící klapka zvyšuje ztráty sáním a snižuje kompresní poměr, což vede vždy k poklesu tepelné účinnosti a tedy zvýšení spotřeby.
_________________ J.
|
8.12.08, 10:38 |
|
|
Jiří Čech
Moderátor
Příspěvky: 933
|
Spotřeba
Pánové, rozlišujte měrnou a skutečnou spotřebu a závislosti jedné na druhé. Pak snad pochopíte, že plný výkon motoru může přinést menší spotřebu v absolutní hodnotě, než šimrání plynového pedálu.
_________________ J.
|
8.12.08, 10:42 |
|
|
MATTESS
Příspěvky: 5638 Bydliště: Plzeň
|
slovo "optimálnější" by snad technik ani používat neměl
_________________ člen Coupé clubu TW fotky https://mattess00.rajce.idnes.cz/
|
8.12.08, 10:43 |
|
|
Jiří Čech
Moderátor
Příspěvky: 933
|
MATTESS píše: slovo "optimálnější" by snad technik ani používat neměl
Motor v praxi téměř nikdy neběží v optimálním, ale vždy jen v optimálnějším režimu...
_________________ J.
|
8.12.08, 10:47 |
|
|
Majlanky
Junior TW team
Příspěvky: 1728 Bydliště: Praha
|
Re: Vacka-spotreba
Jiří Čech píše: Spotřeba v uvedených otáčkách bude o nějaké to deci větší, při otáčkách vyšších ale naopak proti sérii poklesne (a někdy docela znatelně). Je to dáno tím, že se dříve otvírá výfukový ventil a ztrácíš efektivní tlak. Ve vyšších otáčkách je naopak vačka lépe přizpůsobena plnění motoru a motor běží v optimálnějším režimu, tedy spotřeba klesne. Každopádně pokud měním vačku, je zapotřebí udělat i další úpravy, aby to k něčemu bylo, jako vyměnit vahadla za "C" s větším zdvihem (pokud nejde o Fa motor, který je už má) a u 105 - 120 zvýšit kompresní poměr někam na 9,5 - 9,7:1 (a k tomu odpovídající natural 95). A také upravit průběh odstředivé regulace předstihu zážehu, což je velmi důležité pro jízdu v nižších otáčkách.
Diky moc, tohle sem si myslel ale byla to zase pouze moje domenka a ta ma vahu nula nula prd
PS: Jinak je to favo motor s propoctenou kompresi 10,3:1
_________________ Rapid r.v. 1989 s legalnim 781.136
|
8.12.08, 10:57 |
|
|
Jiří Čech
Moderátor
Příspěvky: 933
|
Re: Vacka-spotreba
Majlanky píše: Zdar, rika se, ze nejmensi spotreba je mezi 2 000-3 000 ot./min u seriovyho motoru. Kde bue nej spotreba kdyz tam mam vacici 260/260?
Koukám, že tam máš fáčko, takže výměna vačky za ostřejší udělá v městském provozu litr navíc a mimo město při běžné jízdě asi 3 deci navíc. Mám vačku ve stejném motoru z Fa 136x (nějakých 248°) a tyto hodnoty jsem dosahoval. Ve městě jsem šel z 7,2 na 8 - 8,2 l.
_________________ J.
|
8.12.08, 11:01 |
|
|
Reklama
|
Reklama
|
|
|
|
|
Kdo je online |
Uživatelé procházející toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 23 návštevníků |
|
Nemůžete zakládat nová témata v tomto fóru Nemůžete odpovídat v tomto fóru Nemůžete upravovat své příspěvky v tomto fóru Nemůžete mazat své příspěvky v tomto fóru
|
|