Vyhledat témata bez odpovědí | Zobrazit aktivní témata Právě je 15.11.24, 21:45



Odpovědět na téma  [ Příspěvků: 64 ]  Přejít na stránku Předchozí  1, 2, 3, 4, 5  Další
 Vacka-spotreba 
Autor Zpráva
Uživatelský avatar

Příspěvky: 2753
Bydliště: Rokycansko
Příspěvek 
Sadra17 píše:
spotřeba se zvedne ale ne vačkou ale tim že ti to pojede líp tak tomu budeš šlapat 8)
No to je rada... :? Pokud má vačka větší zdvihy a delší plnění, tak spotřeba bude jednoznačně vyšší. Je jasné, že se ale zvedne výkon, tzn. že při stejně "rychlé" jízdě může být ve výsledku i nižší spotřeba, ale stejně je to všechno tak jak už psal Vít.

_________________
https://www.facebook.com/Tuner2carphotos
https://www.instagram.com/tuner2carphotos/


3.12.08, 16:43
Profil Zobrazit autorovy stránky
Pspvek Reklama

   
Uživatelský avatar

Příspěvky: 6765
Bydliště: Česká Třebová
Příspěvek 
Tuner#2 píše:
Matthes píše:
To bych ji musel vyndat z motoru :(
Jedině změřit zdvih ventilu a přepočítat páku vahadla a vůli ventilů, ale to už bude tak nepřesné, že se toho moc nedozvíš.


Proč tak složitě??? Stačí změřit zdvyh rozvodovej tyčky vůči dosedací ploše ventilovýho víka a je to. Tem zdvih bude si myslím kolem 7mm nebo to má seriovka?

_________________
JM AUTO-MOTO

Tak jsem všechno prodal a koupil jsem si ojetou P306 a XJ 900 Div :-D


3.12.08, 18:20
Profil
Uživatelský avatar

Příspěvky: 2753
Bydliště: Rokycansko
Příspěvek 
Kristensen píše:
Tuner#2 píše:
Matthes píše:
To bych ji musel vyndat z motoru :(
Jedině změřit zdvih ventilu a přepočítat páku vahadla a vůli ventilů, ale to už bude tak nepřesné, že se toho moc nedozvíš.


Proč tak složitě??? Stačí změřit zdvyh rozvodovej tyčky vůči dosedací ploše ventilovýho víka a je to. Tem zdvih bude si myslím kolem 7mm nebo to má seriovka?
Nebo tak, to mě v tu chvíli nenapadlo a 7mm mají už hodně dobré vačky, série má kolem 5,5mm.

_________________
https://www.facebook.com/Tuner2carphotos
https://www.instagram.com/tuner2carphotos/


4.12.08, 11:41
Profil Zobrazit autorovy stránky
Uživatelský avatar

Příspěvky: 4693
Bydliště: Rokytnice u Přerova
Příspěvek 
hoši sory za zasírání tématu mě tu tuner doporučil vakču od čepka tu nejcivilnější tak jsem si ji koupil ale vlastně ani envím jaký má parametry stydím se ale důvěřoval jsem tak co byhc teda vlastně měl mít? :oops: :P díky moc

_________________
Seat toledo 1.9 TDI 1996
Seat toledo 1.9 TDI 1998
T4 1.9 MTDI 1995 Long spotřebák
Včelař

Sháním vyjetý a vyfritovaný olej!


7.12.08, 21:30
Profil ICQ

Příspěvky: 3257
Bydliště: Brandýs nad Labem
Příspěvek 
škodař píše:
hoši sory za zasírání tématu mě tu tuner doporučil vakču od čepka tu nejcivilnější tak jsem si ji koupil ale vlastně ani envím jaký má parametry stydím se ale důvěřoval jsem tak co byhc teda vlastně měl mít? :oops: :P díky moc


Pokud máš vačku ala Čepek tak by bylo na místě se ho zeptat co ti to nabrousil :P ...Ale obecně pokud je nejcivilnější,je to dobrá volba do vozidla pro klasický provoz.Neboj že to nepojede...bude dobrá... :wink:


7.12.08, 22:08
Profil
Dezertér 2
Uživatelský avatar

Příspěvky: 8497
Bydliště: Kvasiny - jak už bylo řečeno domov těch nej Škodovek
Příspěvek 
nemáten někdo odkaz na koupi vaček?

_________________
V životě je nejhorší srážka s BLBCEM!!

RAPID 130 POWER FOREVER!!!

Vehiklů mám docela dost a ještě víc jsem jich vlastnil.

Karoserie COUPE je mým osudem!


8.12.08, 09:13
Profil ICQ
Uživatelský avatar

Příspěvky: 9235
Bydliště: Partizánske
Příspěvek 
Najnižšia spotreba je pri čo možno najvyššom prevodovom stupni (=najmenších otáčkach), čo možno najmenšom plyne...samozrejme sa predpokladá dobre nastavený motor (karbec, ventily, zapaľovanie)...

Teoreticky ostrejšia vačka prinesie vyššiu spotrebu, ale zasa vďaka tomu, že to lepšie šlape, nemusíš toľko šlapať na plyn a aspotreba by mohla byť aj menšia...ale záleží to aj od štýlu jazdy (myslím to, či sa Ti s ostrou vačkou zvýši spotreba)...ja mám vačku 254/254, ale neviem to porovnať s Favo sériovou, nakoľko s tou som nikdy nejazdil...

_________________
Kilecko Zmenilo majiteľa...
Embucha = moja 125ka znova žije
Hybridka = R.I.P. :-(
Megane 1,9D
AR 156 1,9 JTD; AR 159 SW 1,9 JTD; AR 146 1,6 Twin Spark 88kW, ´97


8.12.08, 10:14
Profil
Moderátor

Příspěvky: 933
Příspěvek 
Vít píše:
podle me je blud uz ta uvodni informace o dvou až třech tisicich, když pojedu pětkou kopec, pedál až na podlaze tak sice budu držet 2500 otacek, ale potece to tam vsema dirama co v karburatoru jsou a zrat to bude jako ZIL


A jejda, zase jeden teoretik... :)

Kontrolní otázka: je větší spotřeba při jízdě do kopce 90 km/h na pětku (plný plyn) nebo čtyřku (téměř plný plyn)? A te´d jsem na Tebe zvědavý... :D

_________________
J.


8.12.08, 10:31
Profil
Moderátor

Příspěvky: 933
Příspěvek Re: Vacka-spotreba
Majlanky píše:
Zdar,
rika se, ze nejmensi spotreba je mezi 2 000-3 000 ot./min u seriovyho motoru. Kde bue nej spotreba kdyz tam mam vacici 260/260?


Spotřeba v uvedených otáčkách bude o nějaké to deci větší, při otáčkách vyšších ale naopak proti sérii poklesne (a někdy docela znatelně). Je to dáno tím, že se dříve otvírá výfukový ventil a ztrácíš efektivní tlak. Ve vyšších otáčkách je naopak vačka lépe přizpůsobena plnění motoru a motor běží v optimálnějším režimu, tedy spotřeba klesne. Každopádně pokud měním vačku, je zapotřebí udělat i další úpravy, aby to k něčemu bylo, jako vyměnit vahadla za "C" s větším zdvihem (pokud nejde o Fa motor, který je už má) a u 105 - 120 zvýšit kompresní poměr někam na 9,5 - 9,7:1 (a k tomu odpovídající natural 95). A také upravit průběh odstředivé regulace předstihu zážehu, což je velmi důležité pro jízdu v nižších otáčkách.

_________________
J.


8.12.08, 10:36
Profil
Moderátor

Příspěvky: 933
Příspěvek 
ferrari píše:
Najnižšia spotreba je pri čo možno najvyššom prevodovom stupni (=najmenších otáčkach), čo možno najmenšom plyne...samozrejme sa predpokladá dobre nastavený motor (karbec, ventily, zapaľovanie)...

Teoreticky ostrejšia vačka prinesie vyššiu spotrebu, ale zasa vďaka tomu, že to lepšie šlape, nemusíš toľko šlapať na plyn a aspotreba by mohla byť aj menšia...ale záleží to aj od štýlu jazdy (myslím to, či sa Ti s ostrou vačkou zvýši spotreba)...ja mám vačku 254/254, ale neviem to porovnať s Favo sériovou, nakoľko s tou som nikdy nejazdil...


Opět jeden z bludů. Málo otevřená škrtící klapka zvyšuje ztráty sáním a snižuje kompresní poměr, což vede vždy k poklesu tepelné účinnosti a tedy zvýšení spotřeby.

_________________
J.


8.12.08, 10:38
Profil
Moderátor

Příspěvky: 933
Příspěvek Spotřeba
Pánové, rozlišujte měrnou a skutečnou spotřebu a závislosti jedné na druhé. Pak snad pochopíte, že plný výkon motoru může přinést menší spotřebu v absolutní hodnotě, než šimrání plynového pedálu.

_________________
J.


8.12.08, 10:42
Profil
Uživatelský avatar

Příspěvky: 5638
Bydliště: Plzeň
Příspěvek 
slovo "optimálnější" by snad technik ani používat neměl

_________________
člen Coupé clubu TW
fotky https://mattess00.rajce.idnes.cz/


8.12.08, 10:43
Profil
Moderátor

Příspěvky: 933
Příspěvek 
MATTESS píše:
slovo "optimálnější" by snad technik ani používat neměl


Motor v praxi téměř nikdy neběží v optimálním, ale vždy jen v optimálnějším režimu... :P

_________________
J.


8.12.08, 10:47
Profil
Junior TW team
Uživatelský avatar

Příspěvky: 1728
Bydliště: Praha
Příspěvek Re: Vacka-spotreba
Jiří Čech píše:
Spotřeba v uvedených otáčkách bude o nějaké to deci větší, při otáčkách vyšších ale naopak proti sérii poklesne (a někdy docela znatelně). Je to dáno tím, že se dříve otvírá výfukový ventil a ztrácíš efektivní tlak. Ve vyšších otáčkách je naopak vačka lépe přizpůsobena plnění motoru a motor běží v optimálnějším režimu, tedy spotřeba klesne. Každopádně pokud měním vačku, je zapotřebí udělat i další úpravy, aby to k něčemu bylo, jako vyměnit vahadla za "C" s větším zdvihem (pokud nejde o Fa motor, který je už má) a u 105 - 120 zvýšit kompresní poměr někam na 9,5 - 9,7:1 (a k tomu odpovídající natural 95). A také upravit průběh odstředivé regulace předstihu zážehu, což je velmi důležité pro jízdu v nižších otáčkách.


Diky moc, tohle sem si myslel ale byla to zase pouze moje domenka a ta ma vahu nula nula prd :lol:

PS: Jinak je to favo motor s propoctenou kompresi 10,3:1

_________________
Rapid r.v. 1989 s legalnim 781.136


8.12.08, 10:57
Profil
Moderátor

Příspěvky: 933
Příspěvek Re: Vacka-spotreba
Majlanky píše:
Zdar,
rika se, ze nejmensi spotreba je mezi 2 000-3 000 ot./min u seriovyho motoru. Kde bue nej spotreba kdyz tam mam vacici 260/260?


Koukám, že tam máš fáčko, takže výměna vačky za ostřejší udělá v městském provozu litr navíc a mimo město při běžné jízdě asi 3 deci navíc. Mám vačku ve stejném motoru z Fa 136x (nějakých 248°) a tyto hodnoty jsem dosahoval. Ve městě jsem šel z 7,2 na 8 - 8,2 l.

_________________
J.


8.12.08, 11:01
Profil
Pspvek Reklama

   
Zobrazit příspěvky za předchozí:  Seřadit podle  
Odpovědět na téma   [ Příspěvků: 64 ]  Přejít na stránku Předchozí  1, 2, 3, 4, 5  Další

Kdo je online

Uživatelé procházející toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 23 návštevníků


Nemůžete zakládat nová témata v tomto fóru
Nemůžete odpovídat v tomto fóru
Nemůžete upravovat své příspěvky v tomto fóru
Nemůžete mazat své příspěvky v tomto fóru

Hledat:
Přejít na:  
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group.
Designed by STSoftware for PTF.
Český překlad – phpBB.cz